Danas je: 25.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF IV - NE RADE PODIZACI STAKLA

Datum objave: 22.01.2007 10:09:00
Slika
PITANJE: Ne rade mi podizaci stakala na golfu 4 karavan svi osiguraci ispravni, možeteli mi pomoci.
ODGOVOR:Ako su svi osiguraci ispravni onda krenite dalje na nacin da pronadete gdje ima struje . Možete krenuti i od pojedinog prekidaca za podizac stakla . Ako nema struje na navedenom prekidacu , pratite elektricni vod sve dok ne pronadete mjesto gdje ima struje odnosno gdje je prekid . To je logika .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN BERLINGO - PEDALA KUPLUNGA

Datum objave: 22.01.2007 10:04:00
Slika
PITANJE: Imam problem s pedalom kuplunga na Berlingu 2.0 HDI. Proizvodnja 07-2004 god. Nakon dvije godine i cca 50.000 km pedala kuplunga pocela je propadati uz cudan zvuk preskakanja –škrgutanja. Zvuk je dolazio tocno od korjena pedale. Auto je još bio pod garancijom i zamijenjena je kompletna pedala i sajla. Iducih desetak tisuca km stvar je bila ok, a sredinom prosinca 2006 stvar se ponovila. U servisu naravno sve ok, pumpa se 100 puta i ništa. Nakon uvjeravanja da je otišla košara i mojeg upita: kako je onda stvar nakon promjene pedale štimala 10.000, jer valjda je odmah bio isti kvar? ; pronaden je neki Citroenov naputak i malo se nešto oko pedale ureguliralo. Sve u svemu ništa. Propadanje pedale odvija se kao neko preskakanje zuba, cuje se „škljoc“. Pritom ona ostane na podu. Nogom je vratim, što ide vrlo lagano i onda opet sve normalno radi desetak puta. Imam dojam da nešto u hvatištu preskace, ali ne mogu pronaci sliku sklopa da probam odgonetnuti razlog.
ODGOVOR:Prema vašem opisu poteškoca koje imate postoje samo dvije stvari koje treba pregledati i po potrebi zamijeniti . Svakako treba demontirati kuplung i provjeriti njegovo stanje a posebno treba pregledati potisni ležaj i vodilicu ležaja . Kada se na ovaj nacin pregleda i po potrebi zamijeni kuplung set onda više nema nepoznanica .
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO 1,8 i.- VARIRAJU OBRTAJI

Datum objave: 19.01.2007 18:15:00
Slika
PITANJE: Imam Ford Mondeo, benzin 1.8 1997. Od kada sam ugradio plin kada je auto u leru il kad krecem/zaustavljam obrtaji variraju oko 900. Bio sam u servisu na kompjuterskoj dijagnostici i rekli su mi da je kompjutor pokazao ventil za ler gas i lambdu sondu. Auto radi, ali ne znam jel to može utjecati na još nešto, možda potrošnju i da se najzad skroz pokvari.
ODGOVOR:Nije dobro da sami nabavljate navedene dijelove jer vam nakon ugradnje SERVIS može reci da su dijelovi neodgovarajuci i nece vam garantirati za popravak . Najbolje je da dijelove nabavi , ugradi i popravak napravi servis koji je radio dijagnostoku motora . Lambda sonda može raditi štetu na nacin da nastaje oštecenje katalizatora radi povecane potrošnje goriva . Ventil minimuma ne može napraviti neku štetu osim što se cesto gasi motor kada radi na minimumu .
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA 1,4 - IRITANTNE VIBRACIJE

Datum objave: 19.01.2007 18:09:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Brava 1.4, 12V, kod ubrzanja i vožnje u rasponu 80-90km/h iritantno se trese mjenjac a ponekad i cijeli auto. Balansirao sam tockove no problem nije nestao.Ponekad vibracije traju i na vecim brzinama ali nikada preko 120km/h.
ODGOVOR:Postoje dvije stvari koje morate ispitati u vezi vibracija koje se pojavljuju u vožnji . Prvo su gume i felge a drugo je motor . Najbrži nacin je da posudite od istog takvog vozila kotace nakon cega cete znati tocno što je uzrok .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - LOŠ RAD MOTORA

Datum objave: 19.01.2007 18:05:00
Slika
PITANJE: Golf 3 bezinac nakon što se zagrije podignu mu se okretaji a znaju se neki put i spustit toliko nisko da se cijeli auto trese pa se ponekad i ugasi,a nakon što se ugasi osjeti se smrad koji dolazi ispod automobila kao da auspuh negdje pušta ali puno jaceg intenziteta. Dali je katalizator u pitanju jer okretaji variraju uz poneko gašenje zagrijanog automobila popraceno velikim smradom. Auto nakon toga normalno pali i vozi dalje na visokim okretajima...
ODGOVOR:Ima puno uzroka koji mogu utjecati na gašenje i loš rad motora kao što navodite . Najcešce su to : slabo brtvljenje usisnog kolektora , motoric minimuma , elektricni konektori i vodovi , TP ventil , potenciometar leptirastog ventila , IAT senzor , MAF senzor , injektori , tlak goriva ….
U slucaju kao što je ovaj treba raditi test navedenih komponenata odnosno dijagnostiku , sve ostalo ne garantira uspjeh .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - CHIP TUNING

Datum objave: 19.01.2007 16:36:00
Slika
PITANJE: Imam namjeru napraviti chip tuning za vozilo renault laguna, 1.9dci, pa me zanima da li ce samo povecanje okretnog momenta i konjskih snaga utjecati loše na ostale komponente motora, to jest da li ce se skratiti vijek trajanja automobila?
ODGOVOR:CHIP TUNING utjece na trajnost motora ali ako razumno vozite i povremeno koristite snagu onda ce i motor duže trajati . Za mnoge vozace to nije primarno .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 DTI - PAR SAVJETA

Datum objave: 19.01.2007 16:31:00
Slika
PITANJE: Poštovani, vlasnik sam rabljene opel vectre 20dti iz 2003.god Vozilo ima 48000 km i sada moram napraviti godišnji servis. S obzirom da cijenim Vaše veliko iskustvo i znanje molim za par savjeta. Ptanja su:
1. Dosad je u motoru ulje Shell Helix Plus Sint 5w-40 S kojeg je motor potrošio cca 2-3dcl na 17000 km ( 1 godina upotrebe).
2.U trgovini sam pronašao original pakovanje opelovo ulje sint 5w-30 sa istim oznakama API sl..... ali je i duplo jeftinije.Cijena cca 70 kn.Dali ga sada upotrijebiti.
3.Za koliko kilometara se rade ta ulja ? Opel kaže 30000-50000 km??????
4.Svako koliko mijenjati filter ulja, goriva, zraka, peludi, na prošlom servisu ( 31000km ) zamijenjenI filter zraka, ulja,goriva. Po informacijama filter goriva ima ispust za vodu tako da ga ne treba mijenjati cesto???????
ODGOVOR:Ne morate koristiti Shell ulje koje vam po cijeni ne odgovara jer postoji isto sinteticko ulje 5W-40 od drugog proizvodaca za 70,- kn . Svako motorno ulje bez obzira na marku i cijenu treba mijenjati svakih 10.000 do 15.000 km ili barem jednom godišnje . Filter za ulje se uvijek mijenja kad i ulje a ostali filteri po potrebi na 15.000 ili više . Što je kraci interval izmjene ulja to ce motor duže voziti .
na vrh Povratak na vrh

JEEP CHEROKEE 2,1 TD - KOJA ULJA ?

Datum objave: 19.01.2007 16:27:00
Slika
PITANJE: Molio bih Vas ako možete da mi recete koje ulje da stavim u svoj Jeep.
Naime posjedujem Jeep Cherokee 2.1 Td iz 1987 god. pa me interesira pošto nemam nikakvih podataka o njemu, dali znate koje ulje ide u prednji diferencijal, zadnji diferencijal, reduktor,i motor. Naime motor je od renaulta 2.1 TD pa vjerojatno ide 15-40 w ali me interesira za ostalo.
ODGOVOR:U motor možete stavljati ulje 10W-40 u mjenjac, prednji i zadnji diferencijal može ulje GL-5 75W-90 a isto takvo ulje ide i u reduktor .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - HOMOLOGACIJA PLINSKE INSTALACIJE

Datum objave: 19.01.2007 09:07:00
Slika
PITANJE: Od strane trgovca rabljenih automobila ponuden mi je na kupnju VW Passat 1.6 ( 74kw/101ks) karavan iz 1995. za 5000e u vizualno odlicnom stanju.Medutim vozilo je porijeklom iz Italije i ima ugraden plin (procitao sam-"Landi") koje nije upisano u "knjižicu" pri uvozu.Trgovac mi pomalo neuvjerljivo govori da se može plin "legalizirati" uz "sitne izmjene".Znam za tvrdnje da su auti iz Italije u pravilu "istrošeniji" no ovo se cini u redu.Što mislite je li ovo dobra kupnja odnosno kako to mogu provjeriti?
ODGOVOR:Ako kupite navedeno vozilo necete ga moci registrirati s navedenom plinskom instalacijom dok se ne napravi HOMOLOGACIJA za navedenu instalaciju . Postupak je slijedeci : ovlašteni servis za „ LANDI „ mora pregledati navedenu instalaciju i za to izdati odgovarajuci dokument . Nakon toga ovlaštena institucija treba obaviti pregled rezervoara i tlacnu probu , nakon pozitivnog nalaza ( ispitivanja ) navedena institucija izdaje atest za taj rezervoar . Tek sada s ta dva atesta vozilo može pristupiti i proci na TEHNICKOM PREGLEDU .
Prije kupnje uvijek je dobro pregledati motor , izmjeriti kompresiju , provjeriti sustav ubrizgavanja , ispitati sustav paljenja i ostale dijelove i sklopove vozila .
Nije uvijek jeftino ono što nam se na prvi pogled cini jeftino .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - OŠTEČENI NAVOJ SVJEĆICE

Datum objave: 28.03.2011 20:25:40
Slika
PITANJE:

Kod mijenjanja svijecica dogodilo mi se da sam bez problema skinuo staru svijecicu,ali nakon toga ni nova ni ta stara svijecica nisu htjele unutra!! Motor je bio hladan. (Napominjem da nisam stezao na silu!) Ukoliko je problem u navoju,može li se popraviti bez skidanja glave?

ODGOVOR:

Ošteceni navoj svjecice može se u vecini slucajeva popraviti bez skidanja glave motora s odgovarajucim alatom .

na vrh Povratak na vrh

BMW 318 - BRUŠENJE NA PRVU SPECIJALU

Datum objave: 19.01.2007 08:58:00
Slika
PITANJE: Molio bih vas za jedan strucan odgovor! Može li se pregraditi benzinski atmosferski motor u turbo motor, i koje su radnje potrebne za to! Treba li se ojacavati stubline, klipovi i karike, mjenjac i pogonska grupa!
Što znaci pojam: brušenje na prvu specijalu-prekomjeru!
Kolikom momentom se priteže glava motora kod BMW-a, 318 i, 1986, M-10 motor!
ODGOVOR:Da može se od atmosferskog motora napraviti turbo motor ali je to toliko skupo tako da je jednostavnije odmah nabaviti novi turbo motor iz tvornice i bio bi jeftiniji . Prekomjera ili specijala je prva veca mjera na koju se obraduje cilindar u koji treba ici tocno odgovarajuci klip . Glava motora navedenog vozila steže se u tri stupnja i to : prvo stezanje 30 Nm , drugo stezanje 90 stupnjeva i trece stezanje 90 stupnjeva . Vijci glave moraju biti novi.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - VA?ENJE MOTORA

Datum objave: 19.01.2007 08:54:00
Slika
PITANJE: Pokušavam da izvadim motor iz fiat tipa 1.9 diesel 92 g.Otpustio sam sve spojeve,ali motor ne ide van,pa me interesira dali se vadi na gore ili dolje?
ODGOVOR:Motor ovoga vozila se vadi s donje strane . Oslobodite sve što je potrebno za tu svrhu .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - SERVICE INSP

Datum objave: 19.01.2007 08:50:00
Slika
PITANJE: Imam golfa IV, 1999 god, 1.4, 16v, jutros mi se na instrumental tabli pojavila poruka Service INSP. Molim Vas da mi odgovorite o cemu se radi.
ODGOVOR:Navedena poruka je informacija vlasniku vozila da je došlo vrijeme za redovni servis vozila . Kada se obavi navedeni servis onda se kompjuterski poništi navedena poruka i nakon toga ista ce se upaliti za 15.000 km .
na vrh Povratak na vrh

SKODA FAVORIT - GENERALKA ??

Datum objave: 18.01.2007 17:09:00
Slika
PITANJE: Zanima me što se sve polomi u motoru, kada je alnaser ispravan i pokrece zamašnjak, a u razvodniku se ne okrece? Kada bi sve izlomilo koliko bi došla generalka? Dobio sam ponudu 1000,00 kn za polovni drugi motor, da li se isplati popravljati kvar ili kupiti drugi motor?
ODGOVOR:Kada nastane blokada u motoru iz bilo kojeg razloga može doci do havarije bregaste osovine , razvodnog mehanizma , klipnjaca , ventila i sl. Nikad ne nastane oštecenje svih ovih dijelova . Ako se želi znati cijena generalnog popravka motora isti se mora rastaviti i pregledati sve što je potrebno . Iz iskustva znam da je generalni popravak znatno skuplji od rabljenog motora ali je i znatno kvalitetnije rješenje uz koje ide i garancija .
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA 1,6 - UŠTEDA SA PLINOM

Datum objave: 18.01.2007 11:12:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Fiat Brava-u 1.6 16V 2000 god. sa 180tkm., pa me zanima par stvarcica: da li znate kolko ti motori mogu izdržati uz redovno kvalitetno održavanje? Auto je skroz do sada bio redovno servisiran u ovlaštenom servisu i kupio sam ga od poznatog tako da sam siguran u to. Drugo što me interesira je da li mi se isplati ugraditi plin jer auto mislim voziti još barem 4-5 godina sa cca 20tkm/godišnje (ako auto to može izdržati) te kolika je cijena ugradnje za to vozilo. Isto tak, interesira me da li je moguce instalaciju iz jednog auta prebaciti u drugi. Npr. ako bi nakon Brave kupio drugo vozilo da li je moguce prebaciti instalacije u to drugo vozilo?
ODGOVOR:Ako godišnje vozite 20.000 km i više onda se ugradnja plina isplati a jedini uvjet je da je motor ( kompresija ) u dobrom stanju te da sustav ubrizgavanja nema vecih grešaka . Ako vaše vozilo troši u prosjeku 9 l/100km , na 20.000 km ušteda bi bila 8.600,- kn . Cijena plinskog sustava marke PRINS koje mi ugradujemo je 12.500,- kn . Plinski sustav se može s jednog vozila ugraditi na drugo vozilo ali se ne isplati .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA 1,4 - K&N FILTER

Datum objave: 18.01.2007 11:01:00
Slika
PITANJE: Što mislite za K&N filtere za xsaru 1.4 iz 2oo3 god. i kakvo je Vaše strucno mišljenje o tim filterima.Svako koliko se mijenjaju jer sam tu u Splitu u jednoj prodavaonici vidio te filtere ali su poprilicno skupi u odnosu na ove obicne.Da li se poboljšavaju perfomanse auta(Snaga,manja potrošnja...)
ODGOVOR:K&N filter je dobar uz redovno održavanje , motor je malo življi pri ubrzanju , potrošnja nije veca .
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - PROZORI I SVJETLA

Datum objave: 18.01.2007 10:37:00
Slika
PITANJE: Imam dva pitanja u vezi Ford Fieste 1.25 16V Zetec. Prvo je: kada je automobil ugašen teško se zatvaraju prozori i spuštaju, nekad nece da upali sijalicu unutra kad otvorim vrata, kad je upaljen nece da upali svjetla na prvi pokušaj... nekako mi izgleda da gubi masu jer je akumulator nov. Zanima me da li su to simptomi toga i kako to mogu da provjerim sam, posedujem neke instrumente. Drugo pitanje je kada bih je povezao na racunalo šta bih od bitnijih stvari mogao time da provjerim i testiram?
ODGOVOR:Prozori mogu ici teško radi pada napona na pogonskim motorima podizaca , veca je vjerojatnost da postoji veliko trenje u vodilicama podizaca stakla ( može se razraditi i podmazati ) . Za svjetlo u kabini , provjerite prekidace na vratima , te napajanje lampice i samih prekidaca na vratima . Ako nemate odgovarajuci program za kompjuter isti vam nece pomoci .
na vrh Povratak na vrh

SKODA FABIA 1,2 i. - PALI SE LAMPICA

Datum objave: 18.01.2007 09:57:00
Slika
PITANJE: Konstantno se pali lampica koja signalizira nepravilnost u radu elektronickog sustava.Naime radi se o vozilu Skoda Fabia 1.2classic 2003 god,sa serijom motora AWY.Prilikom ispitivanja na kompjuteru utvrdeno je da je kvar na :1.senzor pozicije bregaste osovine, 2.senzor temperature sredstva za hladjenje
3.sustav za gorivo.
Kvar pod rednim brojem 2 u zadnjih mjesec i pol se dešavao 3 puta i svaki put sam mjenjao senzor.Šta je uzrok tog kvara,da li se automobil može voziti odredeno vrijeme sa ovim kvarovima.Isto tako me zanima da li je elektronika u ove vrste automobila tako osjetljiva"non stop sam u servisu zbog resetiranja elektronike".Zbog cega mi kazaljka od temperature radi nervnomjerno(pri radnoj temperaturi ona spadne na nulu,bez obzira na ispravnost gore pomenutog senzora pod br 2,koji bude ugraden u servisu).
ODGOVOR:Sve što ste nabrojili je dio sustava goriva ubrizgavanja goriva . Navedeni dijelovi i oni koje niste naveli rade se u nekoj klasi kvalitete a to znaci da dobro funkcioniraju 3 do 5 godina a nakon toga poneki od dijelova otkaže pa se treba mijenjati . Kada rješavate neki kvar kao što je ovaj onda nije dobro da rješenje bude polovicno vec potpuno . Na taj nacin ce i ostale komponente sustava dulje trajati . Ako postoji konkretan problem kao što je ovaj onda resetiranje kompjutera ne pomaže jer na taj nacin niste otklonili kvar vec samo trenutno izbrisali grešku da se ne pali kontrolna lampica motora . Kazaljka temperature nema veze sa senzorom temperature motora . Za tu svrhu postoji davac ili indikator temperature baš za instrument koji pokazuje temperaturu motora .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,6 – TD - MASANOCA OKO TURBINE

Datum objave: 17.01.2007 13:55:00
Slika
PITANJE: Radi se o golfu jedinici 1.6 turbo dizelu i vidim masnocu oko turbine pa me zanima što bi moglo pridonijeti toj masnoci? (kao da pušta ulje) Jel nešto u kvaru il treba zamjeniti?
ODGOVOR:Ulje koje vidite oko turbine dolazi najcešce iz samog motora i to preko cijevi oduška od ulja koja je spojena na usisnu cijev . Navedeno ulje dolazi na taj nacin i na tlacnu stranu turbine . Tlacna cijev turbine ne brtvi uvijek u potpunosti i na tom mjestu može se vidjeti motorno ulje koje može u manjoj ili vecoj mjeri curiti . Povecana kolicina uljnih para na odušku od ulja znak je istrošenosti klipnih prstenova i cilindra .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA B - DEMONTAŽA INSTR.PLOČE

Datum objave: 25.03.2011 00:41:36
Slika
PITANJE: Imate lijepu Internet stranicu, sa vrlo korisnim informacijama, nastavite samo tako. Dakle, htio bih izvaditi km/h na Vectri B da bih provjerio multi funk. display (par redaka je necitljivo na njemu, pa bih htio provjeriti konektor(re), ispuhati prasinu..) Trebao bih savjet odakle da prvo pocnem, da nebi bilo previše grebanja po armaturi. P.S. koji benzin preporucate za ovaj auto - 2.0 16V, Super 95 ili Euros. 95, tocim Supera i uvjereni sam da sa tim benzinom prelazim više km..
ODGOVOR:Demontažu instrument ploce lakše je pokazati nego objasniti nacin skidanja . Svi elementi koji fiksiraju instrument plocu su skriveni . Neki od njih su vijci a neki su specijalne kopce . Na samoj instrument ploci postoje PVC poklopci i ukrasne maske ispod kojih se nalaze odgovarajuci vijci . Nakon oslobadanja potrebnih vijaka po logici bi trebalo zakljuciti gdje se nalaze kopce koje takoder fiksiraju instrument plocu . Nekada je potrebno kratkim trzajem osloboditi navedene kopce . Za ovo vozilo koristio bih EUROSUPER - 95 .
na vrh Povratak na vrh