Danas je: 23.04.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF III - DVA PROBLEMA

Datum objave: 15.02.2007 14:12:00
Slika
PITANJE: Imam golfa 3 1994 god. i dva problema.Prvi problem mi je što mi servo volan na momente prestaje sa radom i isto tako iz meni nepoznatih razloga sam od sebe pocne sa radom.Željela bih da mi kažete u cemu je problem Drugi problem je u tom što mi je potrošnja ulja jako velika,na predenih 100 km,dolivam 2dcl.ulja.Nema velikog crnog dima i pali bez problema i na hladnom.Dali je neophodno da radim generalnu motora ili je problem samo u turbini?
ODGOVOR:Nepravilan rad servo-volana se može riješiti tako da se napravi revizija i servis letve volana , tom prilikom treba napraviti i kontrolu servo-pumpe . Cijena servisa se može precizno znati nakon rastavljanja zubne letve . Potrošnja ulja koju navodite je velika . Prije bilo koje odluke treba napraviti test motora i propuštanja cilindara i nakon toga bi se tocno znalo stanje motora odnosno da li je potrebna generalka ili neki znatno jeftiniji popravak .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,6 - IZLU?UJE ME !

Datum objave: 15.02.2007 13:53:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Opel Astre G, 1.6 16 V, motor Z16XE, 74kW (2001. god) sa prijedenih 155.000 km. Problem je u povecanoj potrošnji ulja koja se sada krece i do 0,5 L na 1000 km. Potrošnja ulja u zadnjih 30.000 km stalno raste. Pored ovog moram napomenuti da sam pocetkom ove godine imao incident kada mi se za vrijeme vožnje po vijavici stvorio ledeni cep na mrežici (koju sam stavio na usis zraka - iza maske, kako bi sprijecio prodor insekata u filter zraka), motor je poceo slabije vuci (3. brzina, pun gas - 60 km/h maksimum!), te sam tek nakon 20 - 25 km stao i otklonio uzrok. Nakon dolaska na odredište primijetio sam da je šipka za mjerenje ulja SUHA (prije je ulje bilo blizu maksimuma), no lampica se nije upalila, te da je filter zraka kompletno zauljen, isto kao i cijev izmedu filtera zraka i motora. Pretpostavljam da je ulje ulazilo putem oduška uljih para zbog potlaka u usisoj grani, manji dio se razlio po filteru zraka, a veci dio vratio nazad u motor zajedno sa zrakom i sagorio. Sve plasticne dijelove sam skinuo, ocistio i promijenio filter, ali cini mi se da je od tog incidenta potošnja ulja dodatno porasla. Da li je moguce da je navedeni incident prouzrokovao progresivno trošenje nekog vitalnog dijela? Napominjem da se tijekom vožnje za zacepljenim usisom zraka nije upalila nijedna lampica, i da je temperatura vode bila na normali. Da li je moguce da je katalizator pretprio oštecenja zbog velike kolicine ulja koja je sagorila u malo vremena (cca 1L za 25 km)?
Koliko bi bila orjentaciona cijena zamjene svim mogucih povoda takvoj potrošnji ulja, ali samo u glavi motora (klipne prstenove nemam namjeru mijenjati). Napominjem da motor ne dimi (osim vrlo malo sivo -1 - 2 sekunde kod samog paljenja na toplo), ostvaruje performanse skoro kao i na pocetku, osim nešto lošije elasticnosti, te je bucniji na okretajima iznad 4000. Do sada cijelo vrijeme stavljam Mobil 1, full sintetik, 0W - 40, pazim da ne predem 3000 okretaja prvih 10 - ak kilometara poslije hladnog starta, ne mucim motor samo u gradskoj vožnji, na otvorenoj cesti ga potjeram i do 6000 okretaja, dakle vozim prilicno raznoliko a smatram se prilicno obzirnim vozacem prema vozilu. Moj stil vožnje preferira više okretaje, nikad pun gas na malim okretajima. Da li takav stil vožnje pogoduje ubrzanom trošenju vodilica ventila? Takoder imam cestih problema sa žutom lampicom koja signalizira cistocu ispušnih plinova / elektroniku motora. Upali se, stoji upaljena dan - dva, pa se sama od sebe ugasi. To se ponavlja cca svakih 1500 km. Na 70.000 km sam promijenio katalizator (stari se doslovce raspao stvorivši cep ispušnim plinovima), dva puta mijenjao EGR ventil, promijenio i prvu i drugu lambda sondu (drugu sam promijenio nedavno), no stalno imam ocitanje na testeru da druga lamba sonda ne radi ispravno. Pitanje: da li je moguce da je nova lambda sonda neispravna (zamjeniti jer je pod garancijom), da li je moguce da je katalizator "dao svoje" pa se ta greška ocitava na drugoj lambdi, ili je neka banalnost poput korodiranog spoja na masu ili lošeg kontakta??? Ovaj problem me vec toliko izluduje da više gotovo i ne obracam pažnju na žutu lampicu, jer ovlaštenim servisima više ne vjerujem. Po njima bi trebalo promijeniti pola auta da se nade kvar. Do sada sam na sve navedene zamjene potrošio više od 11.000 kn, a problem i dalje postoji. Tocim iskljucivo Eurosuper 100 na OMV postaji.
Treca i zadnja stvar: na cca 140.000 km promijenio sam po prvi puta prednje diskove. Povod toj promjeni bio je intezivni zvuk, slican "grebanju" koji se javljao prilikom nekoliko uzastopnih jakih kocenja na hladno (dakle, kada bi uzastopno naglo prikocio na hladno i naglo zagrijao kocnice). Zvuk nije prestajao ni po hladenju kocnica, vec "sam od sebe" nakon dan, dva, sve do novog provociranja takvog naglog kocenja. Pošto su diskovi vec bili jako potrošeni smatrao sam da je stvar u njihovom pregrijavanju, pa sam iste zamijenio zajedno sa plocicama. Ali, problem je ostao, iako u smanjenom obimu. U servisu su probali zamijeniti plocice, staviti kotace sa drugim gumama, no bez uspjeha. Moram napomenuti da su na autu promijenjeni amotrizeri i opruge (stavljene tvrde, sprijeda 10 mm, a straga 30 mm niže Irmscher opruge), te ne znam u cemu bi mogao biti problem. Ulje u kocnicama je promijenjeno prije 2,5 godine (cca 80.000 km) a zadnje ferode su originalne (doboš tokaren dvaput) - možda je u tome stvar???
ODGOVOR:Na kilometraži koju ste naveli sigurno postoji istrošenost na vodilicama ventila a i same brtve ventila nisu više tako ucinkovite kao prije . Potrošnja ulja koju ste naveli je povecana i dogada se zbog istrošenosti vodilica ventila i istrošenosti na cilindrima i klipnim prstenima . Ulje koje se troši na spomenute nacine dolazi u cilindar , izgara u cilindru ( ne u potpunosti ) , zajedno s ostalim produktima izgaranja izlaze iz cilindra i prolaze kroz katalizator . Tom prilikom oštecuju katalizator i na taj nacin smanjuju njegovu ucinkovitost .
Prilikom spomenute vožnje kada ste otkrili ulje u filtru za zrak najvjerojatnije je došlo ( radi prebogate smjese ) do ispiranja cilindra odnosno uljnog filma na stjenkama cilindra a samim tim i propuštanja kompresije u vecoj mjeri prema karteru . Tom prilikom u karteru se stvara tlak koji izlazi na sustav ventiliranja bloka motora ( odušak za ulje ) a vi ste to vidjeli kao uljne pare koje su zapravo sitne cestice ulja koje su i nauljile zracni filtar . Nakon vaše intervencije stanje se lagano normaliziralo ali su ostale posljedice .
Što napraviti ? Ako je kompresija u granicama normale može se utjecati na potrošnju ulja koja se dogada preko vodilica ventila . To znaci demontažu glave motora i kompletno uredenje iste . Na ovaj nacin dobivaju se dva efekta ( poboljšanja ) . Prvi , nema više potrošnje ulja putem vodilica ventila , drugo , kompresija ce postati nešto bolja radi obrade ventila i njihovih dosjeda a ujedno ce se tretirati svi usisno ispušni kanali u glavi motora . Ovo ima za posljedicu veseliji rad motora i bolje ubrzanje .
Paljenje žute lampice ( kontrole motora ) , uzrok tome je nepravilan rad sustava ubrizgavanja goriva u kojemu je i lambda sonda . Sama lambda sonda ne mora nužno biti uzrok paljenja lampice , isto tako ako lambda sonda ne radi ona sama nije uzrok tome . Postoje barem cetiri uzroka koji blokiraju njezin rad ( funkcioniranje ) . Želim reci ako ne otklonimo navedene uzroke , možemo staviti novu potpuno ispravnu lambda sondu a ista opet nece raditi .
Problemi u vezi s kocnicom mogu biti razni , nema svrhe teoretizirati s tim u vezi . Precizan odgovor bih mogao dati neposrednim uvidom na vozilu .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF OD 400 KS ?

Datum objave: 15.02.2007 13:20:00
Slika
PITANJE: Zamolio bih vaše mišljenje glede jednoga motora, barem neku slobodnu procjenu.
Pretpostavljam da vam je poznat motor iz Golf 4 (takoder dolazi u Škodama, Audijima) 1.8 TURBO 20V. Postoji shema opreme koja se uzima (turbina, dizne, reprogramiranje elektronike, intercooler i ostalo) i taj motor po mjerenjima provjereno daje oko 350 KS (pod uvjetom da je u normalnom stanju). Tlak koji puni Turbo mu je 1.5 bara.
Sada mene interesira jedan motor koji je sastavljen kompletno, po tvrdnjama bi trebao davati oko 400 KS navodno. Pa cu nabrojati o cem se radi, uz napomenu naravno da je u motoru sve novo od karika, ležajeva, kablova paljenja i svjecica, dihtunga i ostalih stvari. Usisne grane su od GTI 16V skracene, glava motora od 2.0 16V 9A (motor bivao u Passatu i Corradu), blok motora 2.0 16V ABF od Golfa 3.
U njemu su sportski klipovi, klipnjace i ventili, predvideni za visoki tlak i snagu. Dosta toga je prepravljano oko Turbo sistema no Turbina je KKK K27, i sada je postavljena da puni 1.6 bara tlaka, a kompresioni omjer motora je 8 : 1. Elektronika i kompijuter je od G60 sa chipom, gdje bi trebao dobivati nešto bogatiju smjesu i paljenje u obrtajima. Intercooler je veliki od Golfa 2 Rallye G60. Molio bih vas da mi odgovorite svoje mišljenje dali je moguce ovo ovako opisano da daje snagu približno 400 KS.
ODGOVOR:Tocno je da postoji tuning oprema s kojom motor ima znatno vecu snagu ( 350 ks ) . Zamjenom pojedinih komponenata intercoolera , glave motora , povecanje tlaka turbine i modifikacijom programa ( software ) , veliko je pitanje da li ce sve to biti medusobno kompatibilno te da li ce rezultat biti ocekivana snaga . Na to pitanje vam nitko ne može odgovoriti . Kada se takav motor složi i kada profunkcionira, njegova snaga može se ispitati na motornoj kocnici .
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - BACA ULJE NA FILTERU ZRAKA

Datum objave: 15.02.2007 11:55:00
Slika
PITANJE: Kupio sam ford fiestu 92 god.auto radi ok,ali baca ulje na filteru zraka.
ODGOVOR:Ako do filtra zraka dolazi ulje to je znak ozbiljne istrošenosti motora . Istrošenje može biti na sva cetiri cilindra ili samo na nekom od njih . Potrebno bi bilo napraviti test propuštanja cilindara i mjerenje kompresije kako bi se tocno utvrdilo stanje motora .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9-TDI - NEMA SNAGE, DIMI

Datum objave: 15.02.2007 11:48:00
Slika
PITANJE: Sajt vam je super i puno se da nauciti iz pitanja i odgovora. Imam jedan problem, WWgolf IV 1,9 TDI 66kW, 2000 g, pred par dana je poceo slabo vuci (narocito kad je hladan), negdje oko 2000 okretaja suklja crni dim, i slabo vuce, na 2500 okretaja pocinje normalno vuci i dimi puno manje. Bio sam kod mehanicara koji je napravio kompjutorsku dijagnostiku i kaže da mu ne javlja nikakvu grešku, ali da misli da je najvjerojatnije otišao regulator protoka zraka ali ne do kraja (jer ne javlja grešku). Kaže mi mehanicar da bi najbolje bilo staviti (posuditi mjerac protoka od ispravnog auta i vidjet što ce biti). Pitanje: dali je moguce da je nešto neispravno, a racunalo ne javlja grešku i dali EGR ventil javlja neispravnost racunalu, te konacno postoji li metoda da se dijagnosticira kvar bez isprobavanja.
ODGOVOR:Dijagnostika motora i pojedinih sustava na vozilu je kompleksna aktivnost koja podrazumijeva osim znanja i upotrebu raznih instrumenata , naprava , alata , a servisni kompjuter je samo jedan od uredaja koji može pomoci prilikom dijagnostike motora . Rezultat dijagnostike je otkrivane pojedinih kvarova na motoru ili na upravljanju motorom . Na taj nacin može se utvrditi opce stanje motora . Ako je to moguce najbolje je da dijagnostiku i popravak obavlja isti strucnjak ( servis ) .
U ovom slucaju kojega navodite moguci uzroci su :
-EGR ventil
-niski tlak turbine
-propuštanje ili zacepljenje na visokotlacnoj strani turbine
-regulator turbine
-mjerac protoka zraka
-aktuator ( elektronika ) u pumpi visokog pritiska
Odluka je na vama da li cete popravak raditi parcijalnom zamjenom pojedinih dijelova ili globalnom dijagnostikom motora i upravljanja motorom .
na vrh Povratak na vrh

ALFA 145 - INDIKATOR RUCNE KOCNICE

Datum objave: 12.02.2007 23:59:00
Slika
PITANJE: Imam alfu 145 96.god i imam problema sa indikatorom rucne kocnice na instrument ploci. Rucna mi je spuštena ali indikator je i dalje upaljen.Nekad mu dode pa se ugasi i onda se opet upali.U cemu je problem, dali u nekom kontaktu ili necem drugom i dali to mogu sam popraviti?
ODGOVOR:Indikator lampica rucne kocnice ima dvostruku funkciju , pali se kada se povuce rucna kocnica ali se takoder pali i kada nedostaje ulja u posudi za hidrauliku kocnice . Pogledajte koliki je nivo ulja u posudici .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - ZVIŽDANJE TURBINE

Datum objave: 12.02.2007 23:50:00
Slika
PITANJE: Na Opel astri 1,7 td 1995. (GM motor) napravljena je generalka na motoru. Uredena je glava - novi ventili, vodilice i gumice ventila, brušenje bloka - novi klipovi s karikama, brušenje radilice - novi ležajevi, kao i sve druge brtve, remenice i semerinzi. Sada se iznad cca 1500 okretaja/min cuje zvuk turbine kao zviždanje - cviljenje, a posebno se pojacava kod dodavanja ili otpuštanja papucice gasa. Prije zahvata na motoru (izmjerena je kompresija 25 na svim cilindrima) takav zvuk se nije cuo.
ODGOVOR:Postoje samo dva uzroka koja mogu biti . Prvi uzrok je propuštanje zraka na tlacnoj strani turbine , to znaci da propuštanje može biti na bilo kojem spoju , dosjedu , cijevi ili intercooleru . Drugi uzrok je sama turbina odnosno njeno istrošenje .
Pažljivo ispitajte ovo prvo .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,4 - SPAJANJE MJERACA PRITISKA ??

Datum objave: 12.02.2007 23:47:00
Slika
PITANJE: Imam problem kod Opel Corse 1.4 . Kupio sam mjerac pritiska ulja ali nisam dobio uputstva o spajanju..Kamo spojiti senzor koji ce mjeriti trenutni pritisak ulja?
ODGOVOR:Kada bih vidio navedeni instrument lako bi vam odgovorio . Princip spajanja je taj da se treba spojiti odgovarajuci indikator ( trebali ste ga dobiti uz instrument ) na hidraulicki tlak ulja , mjesto spajanja je kod filtra ulja . Elektricki dio spaja se na stalni plus preko prekidaca za svijetla a minus spojite na mjesto gdje je najzgodnije .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PROBLEM SA SERVOM

Datum objave: 12.02.2007 23:41:00
Slika
PITANJE: Vozim opel astru 2002. god. koja je prešla oko 130.000km, medutim imam problem sa servo upravljacem. Kao da i nema servo uredaja na upravljacu. Pri okretanju na parkingucse kao pretakanje tekucine .
ODGOVOR:Hidraulika servo volana sastoji se od niskotlacnog i visokotlacnog dijela volana . U navedenom slucaju kvar treba tražiti u visokotlacnoj servo pumpi ili u zubnoj letvi . Najprije treba ispitati visokotlacnu pumpu , ako je ona ispravna onda je kvar u zubnoj letvi volana ( hidraulicki dio ) . U vecini slucaja nije potrebna zamjena vec je moguc popravak uz zamjenu pojedinih brtvila .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO II - EKSPLODIRALO BOČNO STAKLO !!

Datum objave: 27.03.2011 22:59:47
Slika
PITANJE:

Vlasnik sam Clio II Storie 12. 2006. Da li ste ikada culi i da li je moguce da vozacko bocno staklo na vratima pukne samo od sebe, (eksplodira!?)? Naime poznati su mi slucajevi iz prakse za zadnja i prednja stakla ali ovome se svi cude. Naravno u servisu odbijaju bilo kakovu mogucnost samopucanja. Auto ima elektro podizace. Dogodilo se tijekom noci 5.2.'07. kad temperatura ni nije bila u minusu. Ne tražim obeštecenje od servisa iako je auto pod garancijom, samo me zanima ima li u praksi zabilježen takav slucaj i je li to i teoretski moguce. Staklo je eksplodiralo na nacin da ga je bilo i u vozilu i više od metra prema van !?. Mogucnost da je razbijeno od strane nekoga svedeno je gotovo na nulu.

ODGOVOR:

Da to se dogada , u svojoj praksi sam to imao nekoliko puta . Navedena pojava se može objasniti kao feler u proizvodnji ili permanentna napetost u samom ležištu stakla u vratima .

na vrh Povratak na vrh

ROVER - 200 - KUPUJEM ??

Datum objave: 12.02.2007 23:26:00
Slika
PITANJE: Molim vas da mi malo detaljnije opišete karakteristike rovera 200 1.6 98g. i njegove mane kojih koliko cujem ima jako puno. Kupujem auto pa da se ne zaletim pa da kasnije požalim. isto tako ako imate savjet koji auto u ovoj klasi za cca 3000 - 4000 eura a da nije stariji od 95g.
je dobar izbor.
ODGOVOR:Ovo vozilo kao i navedeni motor su dobre kvalitete . Vozilo je vizualno atraktivno i za vožnju je jako ugodno . Najveca mana ovoga automobila je servisna mreža i nabavka rezervnih dijelova . Dijelovi potrebni za redovno servisiranje se mogu naci u ponudi ali ako je potreban neki vitalni dio npr. za sustav ubrizgavanja , sustav paljenja , ovjes i t.d. onda se to mora narucivati i dugo cekati . Bolji izbor je CLIO , PUNTO , ALFA , OPEL , PEUGEOT .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II , 1,3 i. - PRVO DIJAGNOSTIKA !!

Datum objave: 12.02.2007 23:21:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa Golfom 2, 1.3. benzinac 91.god. Naime pri jutarnjem paljenju ne upali mi od prve nego tek nakon par pokušaja i tad kad upali ne smiješ mu dat gas jer se ugasi nego se mora ostavit da radi neko vrijeme da primi gas. Prekidac od lambda sonde nije prikljucen jer kad se prikljuci tad nikako više ne radi jedino kad je iskljuceno, i ponekad u vožnji osjecam kao da ce se ugasit i tad ponovno krece. Pitao sam razno razne majstore po tom pitanju no oni mi kažu da treba mjenjat elektronske dizne i što ja znam što još te vas stoga molim da mi pomognete oko tog pitanja.
ODGOVOR:Osim diza postoji još niz faktora koji mogu stvarati poteškoce ( tlak goriva , potenciometar , map senzor , senzor temperature zraka u usisnom kolektoru , etc senzor … ) . Na vašem vozilu treba napraviti dijagnostiku motora i nakon toga ce te imati rezultate odnosno znati ce se što je sve potrebno da bi se motor doveo u ispravno stanje . Pojedinacna zamjena pojedinih dijelova po metodi slucajne procjene nece dati rezultat a nece biti ni jeftina . Savjet je , dijagnostika motora i onda popravak .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN AX 1,1- PROBLEM KOCENJA

Datum objave: 12.02.2007 23:16:00
Slika
PITANJE: Imam jedan probelm s kocenjem na citroen ax 1,1 91god.Prilikom kocenja auto je neutralan, tj nosom se ne zapikava vec ostaje u ravnini.Put kocenja se znatno produžio.Zbog tog problema promjenjeno je : prednji diskovi, prednje disk plocice, lajtunzi (vep hidraulika s inox opletom), zadnji bubnjevi , zadnje pakne , zadnji cilindrici (u njima su regulatori), kociono ulje , gl. kocioni cilindar. Ovo je sve koštalo dosta ali nije donjelo nikakvih rezultata auto i dalje ne ide nosom dolje nema silinu kocenja .Puno majstora me i odbija jer im se neda tražiti di je kvar, da li bi Vi bili voljin to potražiti ili ne .
Ne znam jel ima što promjeniti više a da vec nije – ništa nije kupljeno da je jeftino vec su sve bran name komponente brembo ferodo mintex lochead.
ODGOVOR:Ponekad se napravi sve moguce u cilju rješenja nekog problema a rezultat se ne postigne . Problem me zanima mogu se pozabaviti njime .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA 2,0 HDI - DVA PROBLEMA

Datum objave: 12.02.2007 23:09:00
Slika
PITANJE: Imam par pitanja u vezi automobila Citroen Xsara,motor 2.0 Hdi 2003.g. oko 95000 km.
Kod startanja motora sve radi normalno,medutim u vožnji kad stanem,tj kad stavim auto u prazan hod brojac okretaja se nikada ne vraca u zadanu vrijednost(oko 900 okr/min) vec ostane desetak sekundi oko 1000 okr/min,ponekad i nešto više.Nakon desetak sekundi vrati se u normalnu vrijednost.Nije problem samo u brojacu okretaja vec i u motoru jer se cuje da motor pojacano radi i vibracije su jace u tih desetak sekundi.Bio sam vec dva puta u citroenovom ovlaštenom servisu,medutim sa nikakvim rezultatima.Zadnji puta su radili dijagnostiku i promjeni indikator temperature.Receno mi je da je sa autom sve u redu.Medutim ja sam sasvim slucajno došao do razloga problema,a razlog je sljedeci.Kad je auto bio u servisu izgorio je osigurac pokazivaca brzine(barem po njihovoj prici) i ja sam primjetio da motor radi normalno u praznom hodu,tj. da se, u vožnji kad auto stane, brojac okretaja vraca u zadanu vrijednost.Kad su promjenili osigurac sve se vratilo na staro.Imate li kakav savjet za gore navedeni problem?
Pitanje u vezi kocnica.Jako se cuje škripa i cviljenje(ponekad jako iritirajuce) stražnjih kocnica.Stražnje kocnice su diskovi s disk plocicama koje su promjenjene prije 10000 km.U servisu mi je receno da je sve u redu s kocnicama.Što bi mogao biti uzrok škripe i cviljenja kocnica?
ODGOVOR:Ako mislite da je uzrok navedeni osigurac najlakše ga je zamijeniti , medutim ne mislim da je to uzrok . Sami ste rekli da motor ima povišeni broj okretaja i to je uzrok . Treba ispitati da li je to zbog mehanicke greške ili do elektronske regulacije motora . Ukoliko ne možete riješiti taj problem u navedenom servisu promijenite servis koji ce to htjeti i moci napraviti . Škripanje kocnica je poznata pojava a dogada se kada se koriste disk plocice neodgovarajuce kvalitete ili kada nije dobra antivibraciona masa na samim plocicama .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,9 - NEVOLJE SA MJENJACEM

Datum objave: 12.02.2007 22:53:00
Slika
PITANJE: Nevolje su pocele sa mjenjacem.Prvo nije baš najbolje šaltao,zatim je iskakao iz 4-te, da bi na kraju nakon jednog iskakanja poceo da zuji kao da zupcanici udaraju jedni u druge i 4. nije više bila u upotrebi, dok su ostale brzine bile u funkciji ali se i kod njih culo kao da zupcanici pomalo zapinju jedni o druge. Obisao sam par majstora i ubijedili su me da trebam zamijeniti mjenjac jer je jeftiniji polovan mjenjac nego da moj popravljam.To sam i ucinio, medjutim taj polovan mjenjac je od pasata 1.9 TD 94 g.Nakon zamjene mjenjaca cini se da je sve ok tj dobro šalta, mdjutim ponekad kad stoji pa želim u prvu ili u rikverc ubaciti kao da zapne za nešto .Postoji problem i sa ubrzanjem vozila.
Naime sa mojim mjenjacem sam mogao u svakoj brzini voziti po 20 km/h više, do pojave brujanja motora i potrebe za vecom brzinom, nego sad sa ovim mjenjacem.Tj prije sam drugom vozio do 60km/h pa išao na trecu,a sad do 40 km/h pa treca,prije sam trecom brzinom vozio normalno do 80 km/h tek tad sam po zvuku motora prebacivao u 4 a sad to moram raditi na 60km/h.Prije na 110-115 (km/h)u 5 brzini samo šumi kao da se u autu ne cuje motor kao da nema opterecenja a sad vec na 100km/h i više pocne brujiti. Što se tice vuce ona je dobra samo kao da je limitirana u odnosu na ranije.U prvoj brzini povuce kao lud i ubrzava a onda kao da uspori ubrzavanje a pojacava buku tj traži drugu brzinu. Dali je sve ovo zbog drugog mjenjaca? Paše li uopce mjenjac od pasata 1.9 TD 94 g za golf-a 3 1.9 TDI 95g. 66kw? Šta je sa mojim mjenjacem, može li se on popraviti?
ODGOVOR:Ova dva mjenjaca se razlikuju u prijenosnim omjerima na diferencijalu i na pojedinim zupcanim parovima . Kucišta mjenjaca po vanjskim mjerama su isti ali se u navedenom razlikuju .Svaki mjenjac se može popraviti jer za to postoje rezervni dijelovi . Cijena popravka se zna kada se napravi revizija mjenjaca i kada se nakon toga napravi specifikacija potrebnih dijelova mjenjaca . Kako cete rješavati navedeni problem ( rabljeni mjenjac ili popravak postojeceg ) , odluku morate donijeti sami .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,9-TDI - LITERATURA ?

Datum objave: 12.02.2007 14:11:00
Slika
PITANJE: Vozim golfa III tdi 110ps ,97 g., i stvarno nemam prigovora na auto (za sada)! Na satu piše 160000km, no najvažnije mi je da za sada nemam prigovora! No moj problem je u tome što nigdje ne mogu naci konkretne tennicke podatke o automobilu! Sve što sam našao na netu , nekeko mi je šturo i nedovoljno! A zanima me sve; tehn. karak. motora, elektronike, tehnickih nedostataka, usporedbe motora, održavanje....
Stoga bih Vam bio zahvalan ako bi me uputili na neku VW Golf III Fan Enciklopediju!
ODGOVOR:Navedenu literaturu potražite po knjižarama . Mogu vam navesti neke tehnicke podatke za motor : motor code AFN , stupanj kompresije 19,5 : 1 , tlak na dizama 190-20 bara , zacrnjenje na ispuhu k=3 m-1 % , ima hidropodizace , tlak kompresije 25 – 31 bar , tlak ulja 2,0 / 2000 ok/min , tlak turbine 050-065 bar/3500 ok/min , zupcasti remen se mijenja na 90.000 km . Sve tekucine je dobro mijenjati svakih 60.000 km ili dvije godine a ulje u motoru svakih 15.000 km ili dva puta godišnje .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 500 - KICK-DOWN ?

Datum objave: 12.02.2007 14:06:00
Slika
PITANJE: Kupio sam mercedes 126 ; 500 SE,godina 1990.Auto ima automatski mjenjac.Interesira me dali taj mjenjac ima kick-down te dali ima filter ulja i koje ulje preporucujete.Primijetio sam da nema razlike dali je mjenjac u položaju E odnosno S.Isto tako sam primijetio da malo prokliže kada šalta iz prve u drugu,kasnije je sve u redu.
ODGOVOR:Ovaj mjenjac ima kick-down samo je pitanje da li to na vašem mjenjacu funkcionira . Isto tako treba ispitati da li i druge brzine na mjenjacu ispravno rade . Ovaj mjenjac ima filtar za ulje , u njega ide ulje ATF Dexstron 2 , kolicina ulja je 6,2 litre .
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - PAR KONJA U ERGELU !

Datum objave: 12.02.2007 13:58:00
Slika
PITANJE: HTIO BI, MALO ZA GUŠT, DODAT PAR KONJA U ERGELU,KAJ DA DELAM?VOZIM FIAT MAREU 2.0 20V 147HP .97g.
ODGOVOR:Povecanje snage za malo novaca moguce je modifikacijom usisa a najjednostavnije je ugradnja sportskog k&n filtra i eventualno finom obradom usisnog kolektora . Uz ovo može se ugraditi sportski ispušni sustav i to od katalizatora na dalje . Treca faza može biti modifikacija softwarea ali od ovoga nemojte ocekivati previše .
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI -CRANKSHAFT POSITION SENZOR ??

Datum objave: 25.03.2011 00:22:53
Slika
PITANJE: Šta je to Crankshaft position (CKP) sensor.
Koje su manifestacije neispravnosti ovog senzora.
ODGOVOR:CKP ( Crankshaft position ) senzor je impulsni davac koji šalje informaciju racunalu o trenutnom položaju radilice . Kada je neispravan motor ponekad ne pali ili uopce ne pali .
na vrh Povratak na vrh

VW CORRADO 2.0 - NEMIRNO RADI

Datum objave: 25.03.2011 00:26:58
Slika
PITANJE: Vozim Corrado 2.0 16v 92god 100Kw i imam problema oko servisa mašine tocnije nitko mi ništa nezna tocno rec sta moram mijenjat.. naime Motor ne troši ulje nit ne vuce slabo samo ponekad kad je ugrijan teže upali kao da mu nešto neda, zapravo kao da ima previše benzina u cilindru pa nemre upalit...neki kažu da je to alnaser drugi pak da su dizne.. Zamijenio sam i kablove svijecica + svijecice + razvodnu kapu + rotor + granu motora + gibljivu granu jer su bile potrgane sad cu i dizne + alnaser...Takoder sam mijenjao i zupcasti remen sa španerom i rolicama jer sam mislio da motor nije u fazi..Zanima me dal nakon zamjene dizni moram ici na poštelavanje glave einspritza jer moja je mehanicka glava? i kome moram to otic,dal vama ili kome drugom? Sad kad sam vec sve to izmijenio osim dizni i alnasera. Zanima me i zašto motor nemirno radi i potrošnja je od 6,5 lit do 10.0 lit..za potrošnju mi kažu da je i lambda sonda možda kriva jer je grana bila šuplja al sad kad je nova potrošnja ne pada a ne divljam sa autom..dal moram i tu sondu mijenjat... Pokušajte mi pomoc .
ODGOVOR:Nakon zamjene brizgalica ( diza ) ne mora se podešavati ništa , bitno je samo da su brizgalice potpuno ispravne . Motor može nemirno raditi iz više razloga , zato bi trebalo ispitati sustav ubrizgavanja goriva jer je najcešce on uzrok ( neka od komponenata ) . U navedeni sustav spada i lambda sonda koja se takoder mora ispitati . Ona može biti uzrok povecane potrošnje goriva a mijenja se samo kada je to neophodno . Ako vas još nešto zanima javite se .Kod nas možete napraviti sve što treba , nazovite radi dogovora .
na vrh Povratak na vrh