Danas je: 11.12.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT CLIO DCI - PREGLED PRIJE KUPNJE

Datum objave: 25.03.2011 00:34:55
Slika
PITANJE: Uskoro namjeravam kupiti rabljeni auto, Clio dci, 2004. god, prešao cca 70 000 km, pa me zanima koje su "slabe" strane navedenog vozila te što je najbitinije pregledati kod istoga. Takoder me zanima okvirna cijena takovog pregleda i gdje ga je u Zagrebu moguce napravit.
ODGOVOR:Navedeno vozilo je dobar izbor , svi motori su dobri osim motora 1,5 DCI kod kojega postoji tehnicki problem sa sustavom goriva . Ne znam gdje u Zagrebu možete obaviti navedeni pregled , kod nas možete to obaviti, tu u Samoboru.
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - CURENJE ULJA NA GLAVI

Datum objave: 01.02.2007 10:59:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio passata 1,9 TDI, 90ks. Naime, vizualnim pregledom motora nisam našao nekih grešaka, motor je bio uredan a nije bio opran. Ulje nisam mjerio jer je motor bio vruc a nisam imao vremena da cekam da se ohladi. Nije dimio kroz mjerac i to mi je bilo najbitnije.Poslije par dana uhvatio sam malo vremena da izmjerim ulje i uslijedio je šok! Mjerac ulja nije mogao dokuciti ulje. Nasuo sam litru ulja i sad je na normali ali sam primjetio da mi je na stražnjoj strani motora na brtvi glave pocelo curiti i to me jako zabrinjava. Motor dobro pali i fino radi i vuce. Šta mi savjetujete?I jos samo jedna stvar; napravio bih i veliki servis(ulje, filtere, remenje) pa me zanima koliko bi me to koštalo?
ODGOVOR:Ako postoji curenje ulja na glavi motora dobra odluka bi bila da se to otkloni . Za navedeni popravak potrebno je demontirati i urediti glavu motora . Na taj nacin napravilo bi se tri korisne stvari i to saniranje curenja ulja ispod glave motora , otklonila bi se potrošnja ulja putem vodilica ventila i ocistila bi se glava motora posebno usisni i ispušni kanali što bi za motor bilo jako dobro . Ovakav zahvat daje jednu dodatnu kvalitetu i produžava životni vijek motora . U vezi ovoga mogu vam napraviti troškovnik ali je potrebno da se javite telefonom .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - GRIJANJE

Datum objave: 25.03.2011 00:38:05
Slika
PITANJE: Imam reno megan coupe i problem sa grijanjem.Prosle godine sam mijenjao mali kiler i jedno vrijeme je bilo dobro ali nije prošlo ni pet mjeseci i opet ne grije, dal je greška u malom kileru ili postoji još koja greška?
I na audiju a4 1.8i nece mi upaliti, normalno vergla ali ne pali, kao da ne dobiva gorivo,probao sam upaliti sa start sprejem ali ništa, a bobina daje jako malu iskru dal je problem u bobini ili necem drugom?
ODGOVOR:Ako ste mijenjali radijator grijaca ( mali kiler ) vjerojatno on nije uzrok . Pogledajte kakva je radna temperatura motora , prisutnost zraka u sustavu hladenja , komande grijaca . Ako AUDI ne može upaliti , provjerite iskru na svjecici i da li ima goriva na injektorima .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES W-210 E - AMORTIZERI

Datum objave: 31.01.2007 14:36:00
Slika
PITANJE: Molim za savjet nakon koliko kilometara, po preporuci proizvodaca, treba mijenjati amortizere. Konkretno je u pitanju vozilo mercedes W210 - E klasa 2001. godina kupljen i vožen u Zagrebu sada ima cca 150 000 Tkm.
ODGOVOR:Proizvodac ne daje preporuku kada se trebaju mijenjati amortizeri . Amortizeri se mijenjaju kada njihova ucinkovitost postane slabija od ocekivane . Za to postoje simptomi , vozilo je nestabilnije , put kocenja je duži . Danas se može napraviti test stanja amortizera na specijalnom uredaju za tu svrhu .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA B - GENERALNA REPARATURA

Datum objave: 31.01.2007 08:56:00
Slika
PITANJE: Posjedujem automobil Vectra B iz 1997 sa motorom X 16XEL. Motor u troši preko 1 l ulja na 1000km vožnje po otvorenoj cesti, dok se pri življoj gradskoj vožnji potrošnja može podici i na zaista impresivnih 1 l na 100km. Pokušao sam taj problem riješiti promjenom gumica ventila, medutim ništa nisam postigao. Pri skidanju poklopca glave vidio sam da je kompletan usis, pocevši od najniže tocke crijeva za zrak (prije leptira) pa do donjeg dijela usisne grane užasno mastan, sa debelim slojem skorjele masti. Zamijenio sam svjecice koje su bile skroz crne, originalnim GM. Nakon cišcenja motor je primjetno slabije trzao pri kretanju, ali to nije dugo potrajalo, pošto se pretpostavljam usis ponovo zamastio. Nakon toga sam primijetio da su i nove svjecice masne, i to treca i cetvrta, tako da smo ustanovili da i kablovi trebaju zamjenu. Nakon zamjene kablova, motor je postepeno sve manje trzao, pretpostavljem dok se ulje u usisu oko ler motora i TGR-a nije donekle ocistilo. Medutim, problem potrošnje ulja je i dalje ostao. Cudno je to da je kompresija motora 15 bara na svim cilindrima , mjereno na hladno, a oko 17 sa toplim motorom, sa minimalnim odstupanjima. Auto ima 200 000 na satu, a vjerujem da je to otprilike i stvarna kilometraža. Radena je kompjuterska dijagnostika u dva ovlaštena servisa, i racunar ne prijavljuje nikakvu grešku. Inace potrošnja ulja drasticno varira – od 1l na 100km do gotovo neprimjetne potrošnje na 500km, s tim da u ovo posljednje nisam 100% siguran .Što se tice majstora koje sam kontaktirao (od kojih su neki i prilicno dobri poznavaoci Opela), a i što se tice brojnih foruma, ocjene ovog motora idu od „nepoderiv“ do „najgori motor ikad ugraden u Opela“, a „dijagnoze se krecu od „loše ulje“ (ovo ne vjerujem, dosipao sam barem 5 vrsta ulja i uvijek isto), preko gumica ventila (ovo nije, zamijenio sam) do toga da treba promijeniti karike, klipove, letece ležajeve i sl. Motor ne dimi uvijek primjetno, samo nakon jaceg pritiska na papucicu gasa, nakon cega se dim zadrži još nekoliko minuta vožnje, a zatim uglavnom prestaje. Potrošnjom goriva sam izuzetno zadovoljan, i da se spustiti i na oko 5,5 litara (iskljucivo medugradske, pažljive vožnje) tako da razmišljam da zadržim ovaj auto i ugradim plin, koji je znatna investicija, ali me brine taj motor, pa ne želim da radim ništa ako ne mogu preci barem jos 100 do 200 000km s tim motorom. Inace prelazim oko 35 000km godišnje. Zamjena karika i nije neka investicija, ako ce to riješiti problem, ali me samo strah beskonacnih ulaganja bez rezultata.
Možete li mi reci šta bi po vašem mišljenju mogao biti uzrok potrošnje ulja, postoji li siguran nacin da se to utvrdi bez rasklapanja motora.
ODGOVOR:U ovom slucaju nema nikakve dileme sva je jasno . Motor ima veliku (preveliku ) kompresiju zbog prisutnosti ulja u cilindru koje dobro brtvi oko klipnih prstena i ventila u momentu kada se mjeri kompresija . Kada se upali motor navedeno ulje izgara u cilindru i to je ta potrošnja ulja na koju mislimo . Što je rješenje ? Generalna reparatura kompletnog motora bez improvizacija uvažavajuci sve norme i pravila struke . Kada ste vec imali skinutu glavu motora mogli ste izmjeriti istrošenje cilindara . U ovom slucaju treba brusiti cilindar na odgovarajucu prekomjeru i prema tome staviti odgovarajuce klipove . Kada to radite jasno je da cete po potrebi ( sigurno treba ) zamijeniti vodilice ventila i ventile . Svakako treba obraditi i radilicu . Prilikom navedene reparature nemojte štediti na brtvilima vec upotrebite najbolje koje postoje . Ako se sve ovo napravi kako treba onda sve drugo ima smisla .
na vrh Povratak na vrh

BMW 320D - ŽUTA LAMPICA ?

Datum objave: 30.01.2007 22:44:00
Slika
PITANJE: Imam BMW 320d 2001. god, i sve je ok al u zadnje vrijeme mi se pali lampica za ulje, ali ne crveno, nego žuto.I to, nakon što dam kontakt pale se sve lampice, što je normalno i upalim auto te se sve ugase, i nakon 5 sec upali se lampica za ulje, ali žuto te se ona nakon 15 sec ugasi, kontrolirao sam nivo ulja, ok je, na max.Ima li kakav senzor pa je on se pokvario? I još jedna stvar ,imam xenon svjetla, (original ), te se desna u zadnjih par dana gasi i pali, jel to žarulja pri kraju , jer nije mijenjana od kupnje auta.
ODGOVOR:Žuta lampica nije znak opasnosti nego znak korisne informacije . U vašem tehnickim uputama tocno je opisano na što se to odnosi i to je najbrži nacin da vidite o cemu je rijec . Problem s ksenon farom može biti u lošem kontaktu , žarulji fara ili visokofrekventnom generatoru fara .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,9 SDI - VIBRACIJE

Datum objave: 30.01.2007 22:37:00
Slika
PITANJE: Imam polo 1,9 sdi karavan,99 god,poslije zamjene seta kvacila,rucica mjenjaca u leru trese i osjecam vibracije na podu.Auto vuce,lamela ne proklizava. Drugo,kada palim auto,na kontaktu se pogase sve lampice,i kad okrenem kljuc da upalim cuje se cak cak,nekad okrenem kljuc i po 20tak puta da bi alnaser zaverglao.Promjenjen je uložak brave.
ODGOVOR:Vibracije se osjete zato što nije dobro ugraden mjenjac , nosac motora ne stoji dobro ili neki drugi dio motora ili mjenjaca dira karoseriju . Lampice vam se gase zbog velikog pada napona prilikom startanja . Uzrok može biti slab kontakt minusa ( mase ) , loš akumulator ili loš elektro pokretac .
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - MAJONEZA NA CEPU

Datum objave: 30.01.2007 16:18:00
Slika
PITANJE: Imam skodu octaviu II 1.6 MPI iz 2004. sa 42000 km.
Na cepu od ulja primjetio sam da se stvara neki talog ( kao majoneza ). Navodno stvara se radi kondenzacije i kratkih relacija vožnje.
Možete li objasniti o cemu se radi i kakve su moguce posljedice?
ODGOVOR:Najprije treba utvrditi da li nestaje rashladna tekucina . Na ekspanzionoj posudi oznacite nivo tekucine i to u jutro kada je motor hladan . Nakon toga svakih 7 dana provjerite da li je nivo isti . Ako je i nakon mjesec dana nivo isti ( do crte kojom ste oznacili prvobitno stanje ) , to znaci da je brtva glave motora ispravna i da ne propušta . Ako je nivo rashladne tekucine niži od ocekivanog u tom slucaju treba posumnjati u brtvu glave motora ali prije nego se bilo što radi treba napraviti provjeru glave motora tako da se izmjeri kolicina HC u ekspanzionoj posudi a HC ne smije biti veci od 15 do 20 ppm . Ako je izmjerena kolicina manja od navedene to je znak da je brtva glave u redu .
U tom slucaju uzrok stvaranja navedene emulzije na cepu jest kratka relacija i nezagrijani motor . Navedena pojava nastaje na nacin što je motorno ulje higroskopno te tijekom noci apsorbira vlagu iz zraka . Kada se motor normalno zagrije ( radna temperatura je 90 stupnjeva C ) apsorbirana vlaga ( voda ) ispari iz ulja i unutrašnjosti motora što kod hladnog motora nije moguce ili ne u potpunosti . Zaostala vlaga ( voda ) zajedno s uljnim parama kumulira se na najvišim dijelovima motora u vidu sive mase.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - LAMDA SONDA I PLIN ?

Datum objave: 30.01.2007 15:51:00
Slika
PITANJE: PEUGEOT 307 1.4 16v
Prije godinu dana ugradio sam plin BRC , nakon 7000 km otišla je lambda sonda zamjenio sam je i ponovo nakon 6000 km odlazi lambda sonda. Problem je da u ovlaštenom servisu predpostavljaju??? da je to zbog plina ( promjena lambde 1800 kn) , a kod ovlaštene osobe koja je ugradila plin da to nije povezano sa plinom.
ODGOVOR:Lambda sonda se ne kvari radi plina vec radi drugih stvari kao što su probijanje visokog napona , falš zrak na usisnom kolektoru , neispravni injektori a sama sonda je zadnja u nizu . U ovakvom slucaju potrebno je ispitati stanje navedenih komponenti koje mogu utjecati na blokadu sonde .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9TDI - BLOKIRALA BRAVICA VRATA

Datum objave: 28.01.2007 09:33:00
Slika
PITANJE: Sve pohvale za Vaše odgovore, Vašu internet stranicu i za Vašu strucnost.
Nisam pronašao na web stranicama koje je vaše radno vrijeme i da li radite subotom?
Imam passat 1.9 TDi 90 ks, god. proizvodnje 1998 godina ne mogu se otvoriti desna zadnja vrata (ostala vrata se normalno otvaraju). U cemu je problem?
ODGOVOR:Naše radno vrijeme je od 08 – 16 sati . Subotom radimo samo iznimno po potrebi. Zadnja vrata je dosta zahtjevno otvoriti kada blokira brava . Postupak otvaranja je preko obloge vrata koja se treba demontirati .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA – G - PLIN

Datum objave: 28.01.2007 09:14:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam ugradio plin Lovato sa mješacem i racunalom za plin Loveco Pro u astru g 1,6 16V i zasad to funkcionira. Pitao sam majstora u servisu za plin dali je moguce umjesto klasicnog zracnog filtera staviti sportski, rekao mi je da to nije izvodljivo jer plinu ne odgovara puno zraka te da na plin auto nece dobro funkcionirati. Ugradjen je emulator lo-gas koji ima 4 otpornika od 100 oma koji su na red sa diznama kada releji u emulatoru privuku cineci zajedno 115 oma (dizna je 15 oma) pa mi racunalo ne pali cek lampicu na malim opterecenjima ali upali pri vecem gasu narocito pri ubrzanjima u trecoj. Zar ne bi trebalo da emulator skroz ugasi benzin dizne a prema racunalu prespoji same otpornike iste vrijednosti otpora kao dizna (15 oma), logicno je da tada racunalo ne bi vidjelo razliku te ne bi palilo cek lampicu (Inace sam elektronicar pa mi je to rješenje palo na pamet, ali bih ipak htio cuti vaše cjenjeno mišljenje). Dali dizne ipak brizgaju malo goriva , cini mi se da kazaljka pokazivaca kolicine benzina ipak malo pada i pri dužim relacijama na plin iskljucivo.
ODGOVOR:Plinski sustav koji ste ugradili nije najbolje rješenje za ovaj motor , trebali ste ugraditi sustav MPI ( multi point ) s cetiri plinska injektora i bez emulatora , tada bi mogao biti i sportski filter . Poznata je stvar da navedeni sustav ima nedostatke tako da se kod vecih brojeva okretaja pali lampica kontrole motora . Po pitanju filtera zraka majstor je u pravu . U momentu kada motor radi na plin injektori su potpuno zatvoreni i kroz njih ne prolazi gorivo .
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,8 TDCI - CRNA FLEKA NA ZIDU

Datum objave: 27.01.2007 12:24:00
Slika
PITANJE: Kupio sam fokusa iz 2000 god 1,8 diesel tdci, vozim ga vec 5 mjeseci, prešao je 120 000 km u odlicnom stanju, servis sam odradio kompletan, naravno i sa filterima, ja sam prešao s njim 5000 km i pokazao je da ne troši ni kap ulja, medutim od prvog dana sam na zidu garaže primjetio da prilikom paljenja ostavlja crnu fleku sastavljenu od neke vrste gareži i takode prilikom kretanja pod jacim gasom na uzbrdici takode na plocniku ostavi taj trag gareži. Apsolutno sam siguran da nije u pitanju crni dim jer vec duže vremena pratim ovu pojavu. I ako možete da kažete svoje mišljenje o kvalitetu ovih automobila.
ODGOVOR:Svaki diesel motor kao produkt izgaranja proizvodi cestice cade (garež ) . Ako je to u normalnim granicama onda se ne treba zabrinjavati a ako je kolicina navedene supstance veca ( nepotpuno izgaranje ) onda treba svakako riješiti nastalu anomaliju . Vama bi bilo najbolje da izmjerite zacrnjenje ispušnih plinova koje kod vašeg vozila ne smije biti vece od k= 2 . To mjerenje se redovito radi na godišnjem tehnickom pregledu ili po vašoj želji .
Kvaliteta ovih automobila je zadovoljavajuca .
na vrh Povratak na vrh

CHRYSLER 300 M ILI PASSAT 1,9TDI ??

Datum objave: 27.01.2007 12:13:00
Slika
PITANJE: U prilici sam od poznatog mi vlasnika kupiti Chrysler 300 M 3.5L sa prijedjenih 48 000 km.Vozilo je 2001.god. no prva je registracija 2003. jer je bio salonsko vozilo.Izuzetno je ocuvan , ima full opremu s kožom itd.Cijena vozila je 12 000 eura.Ugradio bih u njega plin zbog potrošnje te me zanima koliko to stoji, takoder me zanima je li preporucujete kupnju ovog vozila s obzirom na sve navedeno ili da se odlucim na Pasat karavan 1.9 tdi 11o ks iz 98. (neregistriran) klimatronic, alu,,,za 7.500 e i ne znam koliko kilometara. Znam da ova dva vozila nemaju nista zajednicko osim kotaca, no zanima me vaše strucno mišljenje. Dvojba je sljedeca: provjereno novije egzoticno ali ocuvano
vozilo s velikom potrošnjom ili ovo drugo kao predmet žudnje vecine Hrvata.
ODGOVOR:Ovo vozilo je klasa za sebe , super je za vožnju . S druge strane za ovo vozilo sve je izuzetno skupo i nema zamjenskih dijelova . Ako je potreban neki vitalniji dio cesto se mora narucivati i cekati .
Sa aspekta održavanja i eventualnih kvarova puno prihvatljiviji je Passat 1,9 tdi koji ima provjereni motor i transmisiju te radi toga nema nikakvih iznenadenja . Cijena plinskog sustava za Chrysler bila bi oko 15.000,- kn .
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,6 - NIKOM SE NE DA TRAŽITI KVAR !!

Datum objave: 27.01.2007 12:07:00
Slika
PITANJE: Vozim Fiat BRAVO 1.6 16v, 97. god.; cim sam kupio ugradio sam plin (travanj 2006.). Prije nekoliko dana poceo je problem s ler gasom (preslab), a zatim više uopce nije htio radit u leru na benzin. Pri paljenju ga turiram dok ne prebaci na plin, a onda radi bez problema. Servisiram ga redovito: promijenjeni kablovi, svjecice, filteri zraka, goriva, ulja; ulje, pregledani senzori i ocišcene dizne, ali nema promjene. I dalje na benzin i plin mogu vozit, ali u leru na benzin se gasi. Bio sam kod nekoliko majstora i u ovlaštenom servisu, ali nikom se ne da tražiti kvar.
ODGOVOR:Kada se motor gasi na minimumu ( leru ) uzroci mogu biti : ETC senzor , motoric minimuma , leptirasti ventil , potenciometar , senzor temperature zraka , slabi brtvljenje usisnog kolektora , MAP senzor i td. Potrebno je samo pronaci uzrok a to je najlakše uz pomoc dijagnosticke opreme jer se bez odgovarajuce opreme za dijagnostiku teže pronade kvar . Nije mi jasno kako to da se u servisu kako navodite ne da majstoru tražiti kvar , pa vi ste upravo zato i došli na to mjesto da vam navedeni kvar otklone .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - LEŽAJEVI MJENJACA

Datum objave: 25.01.2007 22:59:00
Slika
PITANJE: U autu mi se prilicno cuje zujanje kad mi je auto u trecoj i cetvrtoj brzini, a u petoj vec manje i to mi se samo cuje kad držim gas, cim pustim gas nestane i zujanje vjerujem da je stvar mjenjaca ali nisam siguran ako je, jeli to opasno i šta mi je ciniti.
ODGOVOR:Sve što ste opisali ukazuje na ležajeve mjenjaca , prije bilo kakve intervencije isto treba poslušati strucnjak . Vožnja u ovakvom stanju nije preporucljiva jer može nastati teži kvar .
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LEGANZA - NEUGODAN MIRIS

Datum objave: 25.01.2007 22:52:00
Slika
PITANJE: Na Leganzi se u kabini osjeti neugodan miris, mislio sam da je od auspuha, da je negdje probijen pa plinovi ulaze u kabinu. Medutim, cijeli ispušni sistem je OK, ustanovili su u servisu. Od toga cak malo zapeku oci i štipa u grlu. Kad ukljucim recirkulaciju zraka i provjetrim kabinu, u redu je. Izvan auta se ništa ne osjeti. Promijenio sam filter klime, svejedno. Uz to, pri okretanju volana, na mjestu, s desne se strane cuje neko škrgutanje. Da li se kao na Alfi okrece i amortizer s kotacem, pa je otišao onaj prstenasti ležaj? Motor inace radi mirno i lijepo vuce.
ODGOVOR:Teško je bez neposrednog uvida ustanoviti cinjenice . Probajte se voziti bez ukljucenog grijanja i ventilatora grijaca . Nakon toga upalite samo ventilator a ako nema pojave navedenog ukljucite i grijanje te na taj nacin pokušajte otkriti uzrok . Uzrok škripanja kada se okrece volan može dolaziti od kugle ovjesa , krajnika spone ili selen bloka ovjesa .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 6 - UGRADNJA XENON FAROVA

Datum objave: 25.01.2007 22:46:00
Slika
PITANJE: Imam mazdu 6 sa obicnim farovima (H1 žarulje), zanima me dali je moguce ugraditi nove farove sa xenox (HID) žaruljama na postojacu instalaciju?
ODGOVOR:Moguce je ugraditi ksenon farove na postojecu elektricnu instalaciju ali uz to mora se ugraditi i pripadajuci generator za svaki far . Navedena rasvjeta koristi visokofrekventnu struju .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - OTVARANJE REZERVOARA

Datum objave: 25.01.2007 22:41:00
Slika
PITANJE: Radi se o golfu 4, pritiskom na gumb za otvaranje rezervoara cuo sam da je mehanizam otvorio, pa sam natocio gorivo. Sada više mehanizam ne radi pa se poklopac rezervoara ne može zatvoriti kako treba a i gumb za otvaranje kao da je" mrtav " .
ODGOVOR:Problem može biti u mehanizmu za otvaranje vrata koji radi uz pomoc celicnog užeta koje otvara bravicu . Da bi se došlo do navedenog mehanizma treba demontirati zadnju desnu oblogu ( tapecirung ) .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - XENON ŽARULJE

Datum objave: 28.03.2011 20:20:40
Slika
PITANJE:

Molim Vas, imam namjeru ugraditi xenon žarulje(xenon kit H7), pa me zanima da li ja mogu sam to ugraditi jer sam negdje procitao da je vrlo jednostavno i da nije potreban nikakav alat, te me zanima mogu li štetiti mojim farovima zbog velike jacine žarulje.

ODGOVOR:

Navedene žarulje možete sami ugraditi . To inace nisu prave ksenon žarulje vec imitacija a pravi ksenon radi na drugom principu i cijena same žarulje je mnogostruko veca .

na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - POTENCIOMETAR LEPTIR.VENTILA

Datum objave: 25.01.2007 22:24:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Tipo 1.4 ie iz 1993. prešao oko 180.000 km.
Nekad se dešava da ne može potegnuti više od 120 km/sat.Naime na auto-putu dode do 120 km/sat, ja dajem gas ali ne povuce više.
Dao sam ga na dijagnostiku i rekli su mi da je jedino neispravno na njemu potencimetar gasa ali oni ne garantiraju da je to rješenje mog problema.Moje pitanje je: što je potenciometar gasa, kako se njegova neispravnost manifestira i kako se odražava u vožnji tj. što ja kao vozac mogu osjetiti (slabije vuce, troši više goriva, više se grije itd ...)? I još jedno, je li moguce da uslijed neispravnosti potenciometra gasa, auto kod vecih uspona slabije vuce, muci se i više se grije?
ODGOVOR:Potenciometar leptirastog ventila ( ili gasa ) je dio sustava ubrizgavanja koji daje vrlo bitnu informaciju ECU centrali ( kompjuteru ) . ECU dobiva bitne informacije o otvorenosti leptirastog ventila , o tlaku zraka u usisnoj grani , o temperaturi zraka u usisnoj grani , o radnoj temperaturi motora i obradom tih informacija racuna kolicinu goriva koja je potrebna motoru za pojedini režim rada ili broja okretaja motora . Ako u tom sustavu nešto ne radi motor nema snage , potrošnja goriva je veca , performanse motora su loše .
na vrh Povratak na vrh