Danas je: 19.11.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL ASTRA 1,6 - DALJINSKO ZAKLJUCAVANJE

Datum objave: 22.12.2006 09:50:00
Slika
PITANJE: Planiram u Opel astru 1,6 75ks 97g F-linija ugraditi daljinsko zakljucavanje.Na autu postoji centralno, na koje sam mislio nadograditi daljinsko zakljucavanje. Molio bih Vas da mi kažete što bih sve morao kupiti, i gdje ugraditi (vrata, gepek....).Pretpostavljam da bih trebao kupiti modul dalj.zakljucavanja i daljinske, koji bi odradivali istu funkciju kao i kljuc- slali bi impulse zaklj. I otklj.- indikacija na pokazivace itd.Vidio sam na internetu neke module firme VENOM. Dali bi bilo dovoljno samo kupiti te module sa daljincima i ugraditi ih, ili je potrebna još neka popratna oprema...
ODGOVOR:Za to što vi želite kupiti postoje setovi za tu svrhu uz koje dobijete sve potrebne komponente . Bolja varijanta za vas da to ne kupujete nego da nabavku i ugradnju prepustite servisu koji ce to strucno odraditi . Na taj nacin imate jamstvo na ugradeni materijal i na rad .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 SX - KOCNICE

Datum objave: 21.12.2006 09:56:00
Slika
PITANJE: U servisu sam mijenjao diskove i disk plocice na svom Puntu 1,2sx. Ali auto više ne koci kao prije.Naime prije servisa auto je na pola hoda papucice blokirao prednje kotace i super je kocio, a sada ne može blokirati kotace, ali što je još cudnije auto super koci. Kad se zaletim 50-tak km/h i "sjednem" na kocnicu auto tako jako zakoci da mi se pojas aktivira i baci me naprijed, ali ne blokira kotace.U servisu sam napomenuo serviseru da ocisti diskove alkoholom ili nekom tekucinom, jer su oni namašceni radi skladištenja. No on to nije napravio, niti je malo pošmirglo disk plocice da skine onaj prvi grubi sloj.Dali je trebalo ocistiti diskove i plocice?Dali je to uzrok mom problemu?Hoce li se to sve vratiti u neku normalu?
ODGOVOR:Normalno je da je pedala kocnice mekša nakon ugradnje novih kocnica . Bitno je da pedala kocnice uvijek ide do iste dubine te da se nakon nekoliko uzastopnih stiskanja pedale njezina visina ne povecava . Kao što i sami navodite efekt kocenja je sada bolji nego prije , pravo stanje sile kocenja cete najbolje provjeriti na valjcima ( ima ih svaka stanica za tehnicki pregled ) . Vaš mehanicar je sigurno odmastio diskove jer mu to sigurno nisu prvi koje je ugradio . Kocnica ce vremenom postati tvrda i malo viša .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323-F - ZAMJENSKI REMEN ?

Datum objave: 20.12.2006 19:55:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam mazde 323F iz 2000. god.sa 2.0 DITD, 90KS motorom i predenih 200000km. Kupio sam ga kao novog.Jako sam zadovoljan autom i nisam imao vecih problema osim izmjene ležaja prednjeg lijevog tocka prije nekih 10000km.Sada trebam napraviti izmjenu zupcastog remena i zatezaca sa rolnicama. Sve dijelove sam kupio originalne osim remena koji je CONTINENTALOV ali ne u Mazda servisu.U Mazdinom servisu su rekli da ce mi napraviti tu izmjenu ali da ne snose odgovornost za moguce posljedice šmi je i razumljivo. Kažu da to remenje puca i da mi nije uputno montirati bilo koji drugi remen osim Mazdinog.Zanima me Vaše mišljenje o tome. Da li da montiram remen koji sam kupio ili da se ipak odlucim za Mazdin?
ODGOVOR:Treba razumjeti servis koji ne želi imati odgovornost za dijelove koje ste vi kupili i njihov stav je u redu . Vi ste nabavili dijelove koji su originalni (osim zupcastog ), ni na te dijelove ne možete imati garanciju od strane servisa koji ce vam ih ugraditi jer ste iste sami nabavili . Zupcasti remen koji navodite je vjerovatno dobar ali opet ste ga vi nabavili i odgovornost je vaša . Uvijek je bolje da dijelove nabavi servis koji ce i obaviti ugradnju navedenih dijelova . U tom slucaju imate garanciju i na ugradene dijelove i na rad . Ukoliko vam ne odgovara cijena , postoje i drugi servisi koji su prihvatljiviji po tom pitanju .
HVALA:
Puno Vam hvala na brzom odgovoru. Jedino mi je žao što auto ne mogu dovesti kod Vas na servise, posto živim u Slavonskom Brodu, jer takav servis kao Vaš ovdje nemamo, bar koliko sam mogao vidjeti iz mailova koje Vam ljudi šalju.
Ali tko zna, DOBAR MAJSTOR NIKADA NIJE DALEKO!
na vrh Povratak na vrh

NISSAN ALMERA 1,5 i.- UGRADNJA PLINA

Datum objave: 20.12.2006 19:51:00
Slika
PITANJE: Interesira me ugradnja plina u automobil Nissan Almera 1.5, 90 hp, proizvodnja 5/2000. Cini mi se da je usisna grana aluminijska. Molio bih informacije o tipu uredaja koji se može ugraditi (klasicni/direktno ubrizgavanje), približnoj cijeni i koliko se ceka na red. Uzeo bih toroidalni spremnik (cca 50 litara).
ODGOVOR:U vaše vozilo treba ugraditi sustav za MPI ( multi point injection ) , Sustav s centralnim mješacem bio bi lošija varijanta . Kod nas bi mogli ugraditi plinski sustav PRINS , svjetski poznatog Nizozemskog proizvodaca . Njegova cijena je 12.500,- kn . Na red se dode relativno brzo .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,6 - ZACEPIO SE KATALIZATOR

Datum objave: 19.12.2006 21:50:00
Slika
PITANJE: imam Opel Astru 1.6 16v, motor Z16XE, 2001. g.p.
Prije nekog vremena auto mi je odjednom izgubio snagu i jedva je išao. Ustanovljen je potpuno zacepljen katalizator. Odlucio sam se privremeno za jeftiniju opciju bušenja katalizatora i poslije toga auto opet ide normalno (iako mi se cini da je prije kvara katalizatora vukao malo bolje), ali sam primjetio da je pojacano poceo trošiti ulje oko 0.35l/1000km. Takoder sam primjetio da auto sada na auspuh pušta svijetlo plavi dim i neugodno smrdi na izgorjelo ulje. Cini mi se da se dim ne pojavljuje kada je hladan motor, nego tek kada postigne radnu temperaturu. Da li to sve ukazuje na ventile ili prstene na klipovima ili nesto trece?
ODGOVOR:Katalizator se zacepio zbog ulja koje dolazi u cilindar i dalje putuje prema katalizatoru gdje radi nepopravljivu štetu . Ono što morate napraviti jest utvrditi dali je kvar na vodilicama ventila ili na sistemu klip cilindar . Ako su u pitanju vodilice ventila onda je popravak znatno jeftiniji .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,4 i. - GRIJANJE

Datum objave: 19.12.2006 21:33:00
Slika
PITANJE: Imam Golf 3 1.4 benzinac. Imam problema sa grijanjem. Grije samo tokom vožnje ali ne kao prije. Na ler gasu hladi. Veoma je teško narocito u gradskoj vožnji. Unutrašnji hladnjak jo procišcen, termostat sam zamjenio, untrašnji filter od kabine sam zamjenio, sajla od grijanja je o.k. Ne znam šta je u pitanju.
ODGOVOR:Sigurno postoji razlog radi kojega nema grijanja u kabini . Navesti cu redoslijed i moguce uzroke . Radna temperatura motora mora biti iznad 80 stupnjeva C ( i u gradskoj vožnji i na otvorenom ) . Pumpa za vodu mora biti ispravna . Cijevi od motora do grijaca moraju biti prohodne . Radijator grijaca ne smije imati zacepljenje niti malo . Hladan zrak koji dolazi na radijator grijaca mora imati nesmetani prolaz do samog radijatora grijaca . Ventilator grijaca mora biti ispravan . Nakon ovoga grijanje mora raditi uz uvjet da je brtva glave ispravna te da kompresija ne ulazi u rashladni sustav .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO CLASSIC - POTROŠNJA ULJA ?

Datum objave: 19.12.2006 21:29:00
Slika
PITANJE: Vozim Polo Classic 1.9 SDI iz 1997. sa prijedenih 135.000 km. Koliko je normalna potrošnja ulja za taj motor? Pitam iz razloga što mi se cini da motor troši cca 1,5l ulja na 5.000 km. Nema crnog dima i motor radi i pali odlicno.
ODGOVOR:Navedena potrošnja ulja je još uvijek u granicama normale . Kod novog motora potrošnja je 0,1 do 0,2 l/1000 km .
na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO 1,9 - VENTILACIJA

Datum objave: 19.12.2006 21:13:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam fiat stila 1.9 jtd, jacina puhanja u kolima je na izuzetno niskom nivou, cak i kada stavim da puše samo na gore. Drugo zvuk koji se cuje prilikom okretanja volana, kao da se nešto lomi, ali samo kada CITY nije ukljucen?
ODGOVOR:Ventilacija slabo radi jer je zacepljen filter kabine koji se mora mijenjati svake godine ili po potrebi . Zvuk volana treba tocno defektirati na samom vozilu i po potrebi eventualnu neispravnost odmah otkloniti .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC 1,6 - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 18.12.2006 18:06:00
Slika
PITANJE: Imam RENAULT SENICA 1,6i 16V starog pola godine. Sve je za sada OK, ali me zanima dali u auto, po Vašem mišljenju, smijem ugraditi auto-plin? Naime, auto je još pod garancijom i u ovlaštenom servisu smatraju da nije dobro ugraditi plin (niti pod garancijom, ali niti kasnije) jer da ugradnja i korištenje plina na ovom tipu motora izaziva velike probleme na istom (pregrijavanje, izgaranje ventila i sl.). Napominjem da sam imao CITROENA PICASSO 1,6i s ugradenim plinom (BRC) i sve je radilo bez greške (jasno, to je tehnološki drugaciji tip motora). Pouzdanost u radu i ekonomicnost navedenog energenta me je navela da isti ugradim i u novi auto. I još jedno pitanje vezano uz ovo gore: ako mislite da se može i smije ugraditi plin, dali se navedeni zahvat može izvest kod Vas i kolika bi bila cijena ?
ODGOVOR:Nema razloga da ne ugradite plin za navedeno vozilo , na ventilima i ostalim dijelovima motora nece biti nikakvih štetnih posljedica . Treba se samo ugraditi kvalitetan plinski sustav . Ako ugradujete kod nas mi vam takav možemo ponuditi uz garanciju .
Cijena uredaja i montaže je 12.500,- kn .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 DI - CRNI DIM

Datum objave: 18.12.2006 18:00:00
Slika
PITANJE: vektra 97god.2.0 di 16v
Zanima me zašto mi auto ispušta crni dim preko 3000okretaja,inace potrošnja je normalna i dobro pali.Drugi problem je što mi se upalila lampica od zracnog jastuka i ne radi sirena to se dogodilo istodobno.Je li moguce da je stvar da su žice negdje u prekidu? I još me zanima trebam li mjenjati ulje u mjenjacu pošto sam napravio 60.000 km otkad sam ga kupio?
ODGOVOR:1997. Crni dim koji vidite na auspuhu je znak prevelike kolicine goriva odnosno smanjene kolicine zraka . Razlozi mogu biti mehanicke prirode ili kvar na sustavu upravljanja motorom . Do rezultata se najbrže dolazi tako da se radi dijagnostika navedenih sustava . Žice mogu biti u prekidu ali to je rijetkost . Ulje u mjenjacu se mijenja svakih 60.000 km ili dvije godine .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 - CVILJENJE PODVOZJA

Datum objave: 18.12.2006 17:57:00
Slika
PITANJE: Molio bih vas da bi ukažete što bi moglo biti uzrok cviljenja podvozja automobila prilikom prelaska preko vecih neravnina poglavito zadnjeg dijela,te se inace radi o opel vectri kupljenoj ove godine te je prešla 120000 tisuca kilometara.Da li mi možete dati podatke o ubrzanju,potrošnji te opcenito mišljenje o ovom motoru,chip tuningu na 110 kw inace ima 100kw unaprijed zahvaljujem.
ODGOVOR:Prelaskom preko neravnina cuju se gumeni dijelovi ovjesa ( selen blokovi ) . Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 10,9 s . Ako vas chip tuning veseli povecanje snage za 10% nece škoditi .
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI I STUPANJ KOMPRESIJE

Datum objave: 18.12.2006 17:46:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da pojasnite što tocno znaci pojam "stupanj kompresije", npr. 10,0 : 1; 9,0 : 1 i t.d. kako cesto možemo procitati u auto casopisima? Na mome autu Hyndai benzincu starom 9 god. izmjerena je kompresija od 13,2 do 13,6 vec kako na kom od cetiri stubline. Da li je to dopuštena razlika da bi se smatralo da je kopresija u redu? Kolike su razlike kompresije uopce dopuštene medu stublinama a da se smatra da je u redu? Koja je minimalna kompresija kod benzinaca uopce dopuštena da bi se smatralo da je motor u redu?
ODGOVOR:Kompresija koju ste naveli je potpuno u redu a odstupanje izmedu pojedinih cilindara može biti do 20% . Minimalni tlak kompresije je 10,0 bara . STUPANJ KOMPRESIJE je matematicki odnos izmedu usisnog volumena i kompresionog volumena . Npr. Usisni volumen je 9 a kompresioni volumen je 1 .
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO 1,1 i.e. - OCAJAN SAM !!

Datum objave: 17.12.2006 17:33:00
Slika
PITANJE: Uno 1.1ie '95 - gasi se u leru...
Dakle, ocajan sam... Molim Vas, pomozite..
U vožnji radi odlicno, vuce super, nema trokiranja, pali na „prvi zub“, troši normalno. Ali kada stojim nekih 3-4 minute na „leru“, jednostavno se ugasi. Bez ikakvog razloga. Mislim, nekog vidljivog razloga. Ne dogodi se nikakvo trešenje motora, podrhtavanje, vec jednostavno-kao da iskljucim kontakt. Kada ga ponovno upalim, pali iz prve, bez problema.
TP senzor je OK, „TempSender“ je novi, svjecice i kabeli – novi, pumpa goriva nova-ugradena, kapa razvodnika – nova, rotor takoder-novi, vakuum membrana nova, original, sa strujom nemam, niti sam ikada imao problema. Ne troši rashladnu tekucinu, motor je tocno ufažen i pretpaljanje mu je naštimano na 30°... Ponekad se zaleti na 1300 RPM-a, te potom radi normalno... Nekada se ugasi...
ODGOVOR:Važno je ustanoviti da li se motor ugasi radi nestanka struje na svijecici ili radi prekida dovoda goriva na injektoru . Ako je u pitanju prva pretpostavka onda se sistematski treba pozabaviti sustavom paljenja i to pocevši od elektronike paljenja na i u razvodniku paljenja i bobine . Ako je u pitanju ovo drugo onda treba poceti sa injektorom , elektricnim vodovima do kompjutera i sam kompjuter .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI - ANTIFRIZ

Datum objave: 17.12.2006 17:26:00
Slika
PITANJE: Koju rashladnu tekucinu da sipam u Golfa IV 1,9 TDI godina 1999. i koliko je antifriza potrebno .
ODGOVOR:Možete koristiti antifriz od bilo kojeg poznatog proizvodaca , važno je da koncentracija antifriza bude za -40 i više radi antikorozivnog djelovanja na sustav . Interval zamjene je dvije godine . Volumen rashladnog sustava je 8 litara .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT - 309 XR - RASPLINJAC

Datum objave: 17.12.2006 17:18:00
Slika
PITANJE: Vozim peugeot 309 xr 1987 god.1300 cc koji posjeduje stojadinov karburator. Prije mjesec dana išao sam na cišcenje karburatora, i smanjila mi se potrošnja za oko 1,5 litara, medjutim pojavio se problem. Kada je auto hladan ne prima gas u 2 i 3. st. prijenosa, a ako se ugrije do 80 st. ništa se ne promjeni narocito ako idem uzbrdo. Problem prestaje tek u trecoj brzini na višem broju obrtaja.To pomaže samo ako je motor na radnoj temperaturi, inace trza, ne vuce i cujem kuckanje i motoru.
ODGOVOR:Nakon cišcenja karburatora nivo goriva nije podešen kako treba tako da kod navedenih brojeva okretaja motor nema dovoljno goriva . Dobro bi bilo da podesite i kut predpaljenja . Puno bolje bi bilo kada bi stavili originalni rasplinjac .
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO RACER - ISPITIVANJE LAMBDA SONDE

Datum objave: 17.12.2006 17:13:00
Slika
PITANJE: Imam auto Daewoo Racer 1994 god, 1.5 benzin.U posljednje vrijeme imam nekih problema sa vucom i malo povecanom potrošnjom goriva.Slabije pali kada je motor hladan.Ponekad se osjeti trzanje kada je u drugoj brzini.Zamijenio sam svjecice,kablove,filter goriva i filter zraka.Takode me zanima lambda sonda,kako se može ispitati dali radi,jer nema nikakve promjene bila ona prikljucena ili ne.
ODGOVOR:Lambda sonda se može ispitati voltmetrom ali mjerenje nije pouzdano . Pravo ispitivanje je pomocu osciloskopa ili mototestera jer se tada vidi napon i vremenska baza koja je vrlo bitna .
Ako postoje problemi koje ste naveli trebalo bi svakako ispitati sve komponente sustava ubrizgavanja goriva .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190-E - PODEŠAVANJE LER GASA

Datum objave: 17.12.2006 16:53:00
Slika
PITANJE: Imam Mercedes 190E 1.8,možete li mi reci gdje se podešava ler gas, može li se uopce podesiti rucno ili podešavanje ide preko kompjutora?
ODGOVOR:Minimum broja okretaja ( lergas ) se ne može podešavati . Sustav radi uz pomoc pojedinih senzora i aktuatora a svime upravlja kompjutor .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 75 ELX - PALJENJE VENTILATORA

Datum objave: 17.12.2006 16:46:00
Slika
PITANJE: Svaki puta kod hladnog starta motora upali se ventilator hladnjaka ,i
kontrolna lampica(kvar na sustavu za ubrizgavanje goriva).Ventilator se ugasi nakon 10min, isto tako i kontrolna lampica.Dok je ventilator upaljen motor uvijek radi na 1200,1300 o/min,kada se ugasi okretaji padnu na 1000 o/min.Kod davanja gasa dok ventilator još radi okretaji osciliraju gore, dolje (ponekad i dok ventilator ne radi), slabo i nejednako prima gas, okretaji se sporo vracaju u normalu ,i skacu na više okretaja prilikom davanja gasa , npr.na 3500 umjesto 2000o/min.
Isto tako kod hladnog starta motora, motor ne upali odmah nego uvijek nakon drugog pokušaja.Ponekad ne može upaliti nego samo vergla kao da mu je ispušni sustav zacepljen dok je ventilator upaljen.Auto je bio na dijagnostici nisu našli kvar.Nema termoprekidac ima samo indikator temperature sa tri pina.Ventilator i dalje radi nakon iskapcanja indikatora.Ventilator se zna paliti i gasiti prilikom vožnje. Auto je kupljen nov prije osam godina, nakon nekoliko mjeseci poceli su problemi sa ventilatorom hladnjaka.
ODGOVOR:Ako nije nadena greška prilikom dijagnostike to ne znaci da kvara nema . Ventilator se ne pali pomocu termoprekidaca vec to radi ECU (centrala ) . Za sve nepravilnosti koje ste nabrojili treba se pozabaviti sustavom ubrizgavanja i svakako ispitati ispravnost ECU .
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA LAND CRUISER - NE MOŽE SE UGASITI

Datum objave: 17.12.2006 16:35:00
Slika
PITANJE: Imam toyotu landcruser 3,0 diesel 1987 god, 300.000 km,dugo je stajala i nije vožena pa kada sam je upalio nisam je mogao normalno ugasiti (mislim kada izvucem kljuc uvijek radi).Pregledavao sam sva vakum crijeva i sva su bila u redu. Skidao sam vakum crijeva koja idu sa dizel pumpe na usisnu granu ali nisam mogao vidjeti nešto defektno i kada sam je ponovo upalio toliko je povecala broj obrtaja da se sve culo udaranje u motoru, tako da sam je ugasio na nacin pete brzine i kocnice. Da li na dizel pumpi postoji neki regulator vakuma koji bi mogao biti defektan ili je nešto drugo u pitanju.
ODGOVOR:Motor se nije mogao ugasiti jer je neispravan elektro ventil koji otvara i zatvara gorivo ( nalazi se na pumpi ) . Broj okretaja motora se može povecati ako u usisnoj grani ima ulja koje ulazi u cilindar . Navedeno ulje ponaša se u komori za izgaranje kao diesel gorivo i motor nekontrolirano povecava broj okretaja .
KOMENTAR I LIJEPE ŽELJE
16.12.2006. 20:11
KOMENTAR:
Dopustite mi da vam se obratim sa par rijeci! Svaki dan citam vaše odgovore na razna pitanja ljudi. Stekao sam dojam da svi sve znaju, i da im ne trebaju ljudi poput vas. Onda se postavlja logicno pitanje: Zašto ste se vi školovali i mukotrpno gradili svoje ime u autobranši, za koje smatram da je neupitno i vrhunsko. Svi danas traže nekakova rješenja po sistemu uradi sam, i tako dalje. Ja sam svjestan da je novac osnovni problem, i da je teško izdvojit nekoliko t. kn za popravak, i stoga mnogi se upuštaju u raznorazne avanture, a svima nama( korisnici vaših savijeta), manjka mnogo prakticnog znanja. Al svejedno, ljudi misle da je dovoljno procitati nešto o pojedinom sklopu na vozilu, i odmah misle da su sposobni riješiti neki kvar. Zato, svima onima koji misle da znaju popraviti neki kvar, porucujem da postoje ljudi poput vas, koji su strucni, profesionalni, savjesani majstori. Eto, toliko od mene. I vama i vašim zaposlenicima želim sve najbolje u predstojecim blagdanima, i mnogo uspjeha u vašem radu i privatnom životu!
ODGOVOR:
Koristim priliku da vas pozdravim i zaželim svako dobro u životu . Takoder vam cestitam NOVU 2007. GODINU .
Hvala vam što ste prepoznali trud i rad oko uredenja ove stranice . Ljudi su takvi kakvi jesu s nekima je ugodno komunicirati a neki ne znaju reci ni hvala .
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO 1,4 - LER GAS PADA

Datum objave: 16.12.2006 20:05:00
Slika
PITANJE: FIAT TIPO 1.4i.e -LER GAS PADA
Auto normalno radi do nekih 75-80C cim prede 80C ler gas mu pane na minimum skoro da se ugasi i ne vuce kako treba,što da radim?
ODGOVOR:Napravite dijagnostiku sustava ubrizgavanja goriva , sve drugo je lutanje i traženje kvara bez granica .
na vrh Povratak na vrh