Danas je: 17.10.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VOLVO V-40 - AUTOMATSKI MJENJAC ?

Datum objave: 10.01.2007 09:34:00
Slika
PITANJE: Cijenim Vaše savjete i želio bi da mi date savjet,pošto bi trebao do srijede odluciti o kupnji.Ponuden mi je na kupnju Volvo V40 2.0 102kw iz konca 1996.g.i to za oko 5500e.Interesira me znate li išta o automatskom mjenjacu koji se ugradivao u ova vozila jer ovaj auto ima takav mjenjac?Auto je navodno prešao oko 160000km.Je li moj strah od tog mjenjaca opravdan i može li se eventualni kvar pa popravak pretvoriti u financijsku nocnu moru?Zvao sam ovlašteni servis da bi dogovorio pregled mjenjaca,a oni mi odgovorili "da se tu nema šta gledat nego dok ide-ide"????
POMOC!
ODGOVOR:Navedeno vozilo je kvalitetno kao i automatski mjenjac ali treba postaviti pitanje kako je navedeno vozilo održavano . Poznato je da se ulje i filter u automatskom mjenjacu mijenjaju svake dvije godine ili 60.000 km medutim malo tko obavlja redovite servise jer je to mnogima "nepotreban " trošak . Možda imate srece da je ipak vlasnik redovito obavljao servise . Protiv automatskog mjenjaca nemam nikakvih primjedbi . U slucaju kvara navedeni mjenjac se može servisirati i popraviti samo je cijena popravka veca nego kada je u pitanju manuelni mjenjac. Naveo bih još jedan detalj a to je cinjenica da uvijek kada treba neki rezervni dio istog nema na skladištu vec ga treba naruciti i cekati . Razmislite o svemu navedenom , prespavajte , još jednom razmislite i tada donesite odluku . Ako je odluka "ZA" onda je vrlo važno da navedeno vozilo pregledate u cijelosti kako bi otkrili eventualne greške .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF I BENZ. - ULILI NAFTU ?

Datum objave: 10.01.2007 09:26:00
Slika
PITANJE: U Golfa I, benzincu, polu punog goriva, na benzinskoj, sipali su mi još 10 litara goriva. Od tada pa nadalje u vožnji auto mi nije primao dobro gas i pocelo je da trokira. Da li je moguce da mi je greškom(više mojom!) momak na pumpi sipao naftu. Na slijedecoj benzinskoj sam nasuo još deset litara supera za svaki slucaj(jer sam sumnjao na naftu,ali ponavljam nisam siguran). U daljoj vožnji auto se relativno smirio, ali i dalje nije 100% ok. Auto ima godina, ali je dobro ocuvan, prešao je 80.000 km i još i dalje je avion. Pomozite mi nekim savjetom,šta raditi, ako mi je sipao naftu i smije li se auto i dalje voziti?
ODGOVOR:Najbolje bi bilo da ocistite rezervar za gorivo i po potrebi da ocistite i podesite karburator . Nakon ovoga možete radi preventive staviti i novi filter za gorivo .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ETC SENZOR

Datum objave: 28.03.2011 20:26:49
Slika
PITANJE:

Možete li mi odgovoriti iz vašeg bogatog iskustva, koliki otpor ima ETC senzor kad je hladan i vruc! Te može li se isti nadomjestiti nekim otporom, da daje ECU podatak da je motor uvjek zagrijan, i kakove bi to posljedice bile za motor?
Zašto neki automobili imaju expanzionu posudu a neki nemaju, vec se rash. tekucina uljeva direktno u radijator?

ODGOVOR:

Postoje dvije vrste senzora , jedni imaju negativni termicki koeficjent a drugi pozitivni termicki koeficjent . Senzor s negativnim termickim koeficjentom radi tako da kod niske temperature motora ima veliki elektricni otpor i postupno u ovisnosti o zagrijavanju rashladne tekucine njegov otpor se smanjuje . Drugi spomenuti senzor radi obrnuto . Navedeni senzori nisu univerzalni nego su za svako vozilo specificni kako po velicini tako i po radnim karakteristikama . Navedeni senzor može se zamijeniti s odgovarajucim otpornikom ali koja je svrha toga ?
Zašto neka vozila imaju ekspanzionu posudu a druga ne razlog je što je tehnicki riješeno tako da hladnjak narocite konstrukcije ima ekspanzionu posudu u svom gornjem dijelu .

na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - AKUMULATOR

Datum objave: 09.01.2007 01:21:00
Slika
PITANJE: Skoda Octavia akumulator?
Prije godinu dana sam uzeo VARTA blue dynamic 74Ah 680A(hladni start) koji je cini mi se bez održavanja, nema cepica za provjeru tekucine. Prije 3 mjeseca sam imao problem sa alnaserom koji je riješen u Skoda servisu. Nikakve druge kvarove nisu našli. Sad imam problem da mi ujutro "oteže" kad palim. Probao sam sa punjenjem akumulatora i sve je bilo uredu nekih 7 dana.Koji je odgovarajuci akumulator za Skodu Octaviu 1.9TDI 66kw i koja je minimalna i maximalna amperaža akumulatora za taj motor? I još da napomenem da prevaljujem veoma male razdaljine u toku dana, najcešce je to oko 5-10KM. Je li moguce da alternator ne stigne nadoknaditi izgubljenu struju tokom paljenja?
ODGOVOR:Akumulator za ovo vozilo može biti 72 do 78 Ah . Kratke relacije ne bi trebale utjecati na jutarnje paljenje motora . U ovom slucaju bitno je da alternator puni s naponom vecim od 13,4 V kao i da nema nijednog elektricnog potrošaca koji bi u stanju mirovanja vozila vukao vecu struju od 0,2 A .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - BLOW OFF VENTIL

Datum objave: 28.03.2011 20:28:01
Slika
PITANJE:

Molim vas da mi napišete vaše mišljenje o prednostima i nedostacima oko ugradnje blow-of vantila na motor 1.9 TDI.

ODGOVOR:

Navedeni ventil je korisna stvar jer obavlja rasterecenje na tlacnoj strani turbine . Nakon ponovnog pritiskanja papucice gasa turbina se lakše zavrti na vece okretaje a samim tim je i efekt punjenja cilindra bolji .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF I - UGRADNJA UPALJACA

Datum objave: 09.01.2007 00:56:00
Slika
PITANJE: Možete li mi objasniti kako da spojim instalaciju auto upaljaca? Rijec je o golfu jedinici iz 1979 godine.
ODGOVOR:Ako nestrucno napravite navedenu ugradnju može vam se zapaliti vozilo . Upaljac mora imati odgovarajuci promjer elektricnih vodova , mora imati relej i mora imati svoj osigurac.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO 1,8-TD - HAVARIJA MOTORA

Datum objave: 09.01.2007 00:37:00
Slika
PITANJE: Ford Mondeo 1,8 TD 1996. Karavan
Imao sam havariju pukao mi je zupcasti remen(duži) te se polomila bregasta na tri dijela popucali ventili, držaci bregaste. Otvaranjem motora ustanovljeno je da su i klipovi u sredini napukli(objašnjenje mehanicara da to nije od ovog kvara nego da su klipovi na fordu boljka(ja to oštecenje ni ne vidim tako je to malo oštecenje (šprungiralo) i da treba promjeniti i klipove jer postoji opasnost da ce kad se to složi popucati)no nije spomenuo da treba raditi nešto na cilindrima jer da nisu previše ošteceni(ja mislim da bi i njih trebalo urediti da bi to bilo 100 %)ili je najbolje potražiti drugi motor.(kako da ga nadem) Možete li me vi malo posavjetovati u vezi svega ovoga.
Imam još jedno pitanje! Kad sam prije kvara palio auto upalio je kako treba ali sam morao malo pricekati oko 20 sek. da mu se podigne broj okretaja izmedu 900-1000, kao da mu se nije ukljucio odmah cok ili neka elektronika jer je malo i trokirao te mi se par puta znao i ugasiti pogotovo ako sam ga odmah nakon paljenja stavljao u rikverc.
Molim Vas da mi još odgovorite nakon koliko km se mijenja zupcasti remen sad je pukao na 70 000 km barem su mi tako napisali u auto kuci di sam kupio auto da je promijenjen.
ODGOVOR:Motor se ne rastavlja svaki dan a navedena radnja nije nimalo jeftina zato u slucaju kao što je ovaj treba napraviti sve po pravilima struke i s najboljim materijalima koji su potrebni za navedeni popravak . Ocjena o stanju cilindara se ne donosi letimicnim pogledom vec se radi mjerenje svakog cilindra s vrlo preciznim instrumentom kako bi tocno izmjerili istrošenje cilindara . Nakon toga pouzdano znamo što je sve potrebno raditi na motoru .
Bolja varijanta je popravak motora jer tada imamo kompletno uredeni motor za duže vremensko razdoblje . Rabljeni motor je rizik .
Poteškoce koje ste imali prilikom paljenja mogu biti radi dovoda goriva , iste se mogu jednostavno riješiti . Na ovom motoru zupcasti remen se mijenja svakih 60.000 km .
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT - "VRISNUO" GRIJAC KABINE

Datum objave: 08.01.2007 21:15:00
Slika
PITANJE: Ford Escort LX 1992 g.
Vrisnuo mi je grijac kabine na mom Fordu... U servisu su mi rekli da me izmjena grijaca sa dijelovima i radom košta 1000kn...
Kao što se vidi auto baš i nije nov, pa me zanima, dal bi ja to mogao sam izmjeniti kada bih nabavio rezervni dio? Dosta sam vješt sa alatom, a rekli su mi da moram skidati kontrolnu plocu kako bih došao do radijatora za grijanje kabine...Zanima me da li bih ja to kao "laik" mogao sam uciniti da uštedim svoju kunu ili da to prepustim profesionalcima?
ODGOVOR:Biti ce za vas puno jeftinije da vam to naprave profesionalci a navedena cijena nije velika .
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - TRESE PRI KOCENJU

Datum objave: 08.01.2007 21:10:00
Slika
PITANJE: Sve pohvale za najozbiljniji servis na koji sam naišao surfujuci po netu i sve najbolje u novoj 2007 godini.
Mnogo ste mi pomogli oko mog Seat Ibiza 1.8 gti 16v pa se nadam da cete moci i sada , naime nakon zamjene disk plocica pri laganom kocenju na oko 80km/h auto se jako trese , ali ne zanosi i lijepo koci, diskovi imaju debljinu ali su na rubovima imali dosta hrde koju je majstor ostrugao ali diskovi nisu skidani i nošeni na obradu.
Da li je to možda jer su plocice nove pa dok ne nalegnu ili je nešto ozbiljnije?
ODGOVOR:Uzrok navedenih problema mogu biti diskovi i disk plocice ali i ne moraju . Slijedece što se mora ispitati su gume i felge koje su cesti uzrok vibracija prilikom kocenja . Najprije provjerite diskove i disk plocice .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E-220 D - VIŠE PROBLEMA

Datum objave: 08.01.2007 20:17:00
Slika
PITANJE: mercedes e 220 d 1998
1.Zanima me kako napraviti rezervni kljuc za mercedes e 220d (jedan sam izgubio) .Da li je moguce to napraviti ovdje u hrvatskoj.
2. rucica mjenjaca u brzini ima preveliki loker (oko 5 cm u svim pravcima)
3.danas je promijenjen semering na radilici (stavljen je originalni mercedesov), kad sam došao u garažu (sa prijedenih 20 km od servisa ) primjetio sam opet 3 kapi na podu , da li je normalno da malo kapa ili mora proci neko vrijeme da se to "namjesti".
4.Kako se može ukloniti jaka vibracija i buka sa stražnjeg dijela auta koja se javlja samo na 1600- 1700 rpm.(u leru kod turiranja se ne cuje. Mislim da bi to mogao biti sam diferencijal .Koji je postupak kod toga.
ODGOVOR:Rezervni kljuc se može napraviti u svakoj boljoj radionici za izradu kljuceva . Rucica mjenjaca i polužni mehanizam za šaltanje brzina može se popraviti zamjenom istrošenih dijelova . Prethodno treba utvrditi sve detalje s tim u vezi . Nije normalno da nakon zamjene navedenog semeringa ulje kaplje na istom mjestu kao i prije . Buka i vibracije se mogu sanirati a prijedlog rješenja treba dati majstor koji ce raditi navedeni popravak . Rezervni kljuc se može napraviti u svakoj boljoj radionici za izradu kljuceva . Rucica mjenjaca i polužni mehanizam za šaltanje brzina može se popraviti zamjenom istrošenih dijelova . Prethodno treba utvrditi sve detalje s tim u vezi . Nije normalno da nakon zamjene navedenog semeringa ulje kaplje na istom mjestu kao i prije . Buka i vibracije se mogu sanirati a prijedlog rješenja treba dati majstor koji ce raditi navedeni popravak . Nakon toga više ne smije biti ni buke ni vibracija .
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 - TROŠI ANTIFRIZ

Datum objave: 08.01.2007 11:34:00
Slika
PITANJE: Imam problem kod audia 80 td. 91g.naime troši antifriz a iz vana se nigdje ne vidi da negdje propušta.
ODGOVOR:Potrošnju antifriza ne možete vidjeti samo dizanjem poklopca motora jer postoji puno mjesta na kojima isti može nestajati . Vozilo treba podici na dizalicu i demontirati sve potrebne obloge ( poklopce ) oko motora kako bi sva kriticna mjesta mogli kontrolirati . Ako antifriz nestaje sigurno postoji uzrok .
na vrh Povratak na vrh

FORD - ZETEC MOTORI ?

Datum objave: 06.01.2007 18:51:00
Slika
PITANJE: Mozete mi reci kakvi su to fordovi ZETEC motori, kako su se pokazali i u cemu se razlikuju u odnosu na druge motore ?
ODGOVOR:To je nova generacija Ford-ovih motora koja je modernija i zadovoljava eko normu EURO-4 .U praksi su se pokazali kao kvalitetni .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - ANTIFRIZ ?

Datum objave: 06.01.2007 18:48:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Corsu C 1.2 16v 75KS (2004.) i primjetio sam da je razina rashladne tekucina malo ispod nomale. Zanima me koji tip antifriza treba dolijati (sve što ja znam je da je unutra "nekakav narancasti" i da li pritom postoji neka posebna "procedura".
ODGOVOR:Možete nadoliti bilo koji narandasti antifriz . Antifriz se mijenja svake dvije godine jer nakon toga pocinje agresivno dijelovati na rashladni sustav , narocito na obojene metale .
na vrh Povratak na vrh

HONDA CIVIC - UKLANJANJE KATALIZATORA ?

Datum objave: 06.01.2007 18:43:00
Slika
PITANJE: Nedugo sam tek cuo za vaš sajt i stvarno je super. Dajete detaljne
odgovore i svaka cast. Imam jedno pitanje,da li bi uklanjanje katalizatora i stavljanje cijevi stvaralo probleme lambda sondi i motoru uopce na Hondi civic 1.4i(55kw,97g.)?
ODGOVOR:Uklanjanje katalizatora utjecalo bi na rad lambda sonde a vozilo ne bi prošlo eko-test .
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA 1,4 - TUNING

Datum objave: 06.01.2007 18:31:00
Slika
PITANJE: Vozim seat ibizu 1.4 16v 75ks -2004god. Zanima me dali mogu i koliko bi mogao dobiti više konja sa takozvanim tuningom. Isto tako dok sam kupovao auto bila je ista ibiza 1.4 16v obujama 1390, samo sa 100ks. Zato me zanima dali bi mogao u ovlaštenom servisu ili negdije drugdije ko se bavi s tim, moju ibizu sa 75ks s nekim promijenama da dostigne 100ks.Dali bi zbog takvih promijena ako su moguce moglo biti nekakvih vecih problema s motorom ili necim drugim nakon nekog vremena ili duže vožnje.
ODGOVOR:Modifikacijom softvera na ovom vozilu samo neznatno se može povecati snaga motora . Ako se želi znatno više onda je neophodan zahvat na glavi motora , usisu , ispuhu te ugradnja druge bregaste osovine . Cijena ovakvog tuninga je znatno veca .
na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT 1,3 L- VELIKA POTROŠNJA

Datum objave: 29.12.2006 00:57:00
Slika
PITANJE: Posedujem ford eskort 1.3L iz 1983 god. sa predenih 123000 km.Imam problem sa potrošnjom goriva koja trenutno u zimskim uslovima ide oko 13-14lit na 100km.Auto ima automatski gas i nema problema sa paljenjem u hladnim jutrima, osim malo nestabilnog rada .Da li bi servisom karburatora rješio vrlo visoku potrošnju?
ODGOVOR:Karburator je samo jedan od uzroka povecane potrošnje goriva . Ostali faktori su : stanje kompresije , podešenost ventila , svijecice , kut predpaljenja , ispravnost ispušnog sustava , folter za zrak .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 220-D - DOSTA PROBLEMA

Datum objave: 29.12.2006 00:52:00
Slika
PITANJE: Prije 10 dana kupio sam mercedes e 220 diesel 1998godište,ustanovio sam da ima dosta problema
1. kada se vozilo krece na 1500-1650 okretaja u kabini(posebice zadnjem dijelu) nastaje velika vibracija i dumljenje,kod turiranja motora se to ne cuje, provjerili smo auspuh , ali i dalje je isto.
Nakon prijedenih 50 km upalila mi se lampica za ulje, kad sam zavirio ispod vozila sve je bilo puno ulja , mehanicar kaže da je otišao semering na radilici, ali da je problem u nabavci jer on dolazi sa nekakvim kucištem.Kad se motor upali prvih nekoliko minuta motor ne radi ravnomjerno, a kod kretanja se osjeti malo podrhtavanje i zacukavanje , ima li to veze sa kvacilom.Motor ima 189564 kilometra , što bi bilo sve dobro promijeniti na motoru i koja je kompresija tog motora.
ODGOVOR:Opisani zvuk može dolaziti od neispravnih zadnjih ležajeva kotaca , ležajeva na kardanskom vratilu kao i od samog diferencijala . Curenje ulja kao i nabavka semeringa nije nikakav problem . Motor može raditi neravnomjerno iz više razloga : zrak u sustavu goriva , grijaci dize , pumpa i sl . Kompresija na ovom motoru treba biti 26 do 32 bara . Najbolje što možete napraviti jest da vam strucna osoba – servis napravi kompletnu dijagnostiku vozila te da nakon toga pocnete rješavati jednu po jednu evidentiranu grešku .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KUPNJA RABLJENOG VOZILA

Datum objave: 28.03.2011 20:29:10
Slika
PITANJE:

Poštovani gosp.Meic,ponajprije Sretan Božic i uspješnu Novu 2007 godinu vam želim ,kao i vašem timu,da Vam se sve želje ostvare.Do sada kad god bih od Vas molio za savjet ste pogadali te sam uz vašu pomoc uspjevao otklanjati kvarove na svome Kadettu karavanu.No prije par dana mi se ukazala prilika za kupovinom rabljenoga Ford Escorta 1.4 karavan iz 1996 godine.Stoga Vas molim vaše mišljenje kao i savjete za ili protiv kupnje, takoder me zanima da li je i cijena od 3100 E u skladu s vozilom jer je po satu prešlo 111000 km.

ODGOVOR:

Savjet u vezi kupnje može se dati tek nakon pregleda vozila , manje je bitno koje marke je navedeno vozilo . Kod odluke o kupnji navedenog vozila jedino i najvažnije jest trenutno stanje vozila . Da bi donekle bili sigurni što kupujete potrebno je pregledati kompletno vozilo i to kompresiju, EKO test , stanje podvozja te stanje ovjesa i kocnica . Ako sami niste to u mogucnosti angažirajte strucnjaka ili dovedite vozilo na pregled u servis gdje cete dobiti takvu uslugu . manje je važno da li je cijena vozila 3.100,- ili 4.100,- Eura .

na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIJA - ZAMJENA ŽARULJICA

Datum objave: 29.12.2006 00:33:00
Slika
PITANJE: Slucajno sam naišao na vaš fantasticni web sajt i od tada ga cesto posjecujem. Svaka vam cast, od velike ste pomoci svim koji zatraže objašnjenje u rješavanju svojih problema sa automobilom.
Vozim škodu feliciju 1,9d , "99 godina , pregorile su mi tri sijalice u kontrolnoj tabli, jedna na samom satu brzinomjera, i dvije na regulaciji grijanja u automobilu, to su oni prekidaci što reguliraju toplo-hladno. Ako možete da mi objasnite kako da zamjenim te sijalice.
ODGOVOR:Teško vam mogu objasniti kako da to napravite jer postoje specificnosti koje strucnjak vidi tek kada ima predmet u prvom planu . Za zamjenu bilo koje žaruljice na instrument tabli svakako treba demontirati istu iz njezinog ležišta . Fiksirana je sa vijcima ( nekada su vijci sakriveni odgovarajucim poklopcima ) koje morate osloboditi a nakon toga mogu postojati i dodatne kopce koje se na neki nacin takoder oslobode . Ovo radite pažljivo da ne dode do oštecenja na samoj instrument tabli . Rucne komande grijaca treba izvuci iz ležišta i nakon toga vide se navedene žaruljice .
na vrh Povratak na vrh

BMW 518 i.- NAPUHNUTA CIJEV

Datum objave: 29.12.2006 00:29:00
Slika
PITANJE: Prijatelj mi ima BMW-a 518 i, 1988. Naime, jedno crijevo koje ide iz glave motora na termostat je dosta napuhnuto, dok su ostala crijeva tvrda ali nisu napuhnuta. Nema nikakvog taloga na cepu za ulje. Dali to može biti zbog kompresije u sustavu hladenja ili starog crijeva. I koji su uopce pokazatelji dotrajalog dihtunga glave motora!
ODGOVOR:Ako su gumene cijevi rashladnog sustava po necijoj subjektivnoj procjeni tvrde ( pod tlakom vecim od normale ) , to nužno ne znaci da je nastalo propuštanje na brtvi glave . Ako je navedeni tlak veci od dozvoljenog onda ce rashladna tekucina izlaziti iz sustava preko cepa na hladnjaku ( na cepu postoji sigurnosni ventil ) . Drugi nacin provjere brtve glave je mjerenje kolicine HC u samom hladnjaku ili ekspanzionoj posudi .
na vrh Povratak na vrh