Danas je: 11.12.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF IV 1,9 TDI - ANTIFRIZ

Datum objave: 17.12.2006 17:26:00
Slika
PITANJE: Koju rashladnu tekucinu da sipam u Golfa IV 1,9 TDI godina 1999. i koliko je antifriza potrebno .
ODGOVOR:Možete koristiti antifriz od bilo kojeg poznatog proizvodaca , važno je da koncentracija antifriza bude za -40 i više radi antikorozivnog djelovanja na sustav . Interval zamjene je dvije godine . Volumen rashladnog sustava je 8 litara .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT - 309 XR - RASPLINJAC

Datum objave: 17.12.2006 17:18:00
Slika
PITANJE: Vozim peugeot 309 xr 1987 god.1300 cc koji posjeduje stojadinov karburator. Prije mjesec dana išao sam na cišcenje karburatora, i smanjila mi se potrošnja za oko 1,5 litara, medjutim pojavio se problem. Kada je auto hladan ne prima gas u 2 i 3. st. prijenosa, a ako se ugrije do 80 st. ništa se ne promjeni narocito ako idem uzbrdo. Problem prestaje tek u trecoj brzini na višem broju obrtaja.To pomaže samo ako je motor na radnoj temperaturi, inace trza, ne vuce i cujem kuckanje i motoru.
ODGOVOR:Nakon cišcenja karburatora nivo goriva nije podešen kako treba tako da kod navedenih brojeva okretaja motor nema dovoljno goriva . Dobro bi bilo da podesite i kut predpaljenja . Puno bolje bi bilo kada bi stavili originalni rasplinjac .
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO RACER - ISPITIVANJE LAMBDA SONDE

Datum objave: 17.12.2006 17:13:00
Slika
PITANJE: Imam auto Daewoo Racer 1994 god, 1.5 benzin.U posljednje vrijeme imam nekih problema sa vucom i malo povecanom potrošnjom goriva.Slabije pali kada je motor hladan.Ponekad se osjeti trzanje kada je u drugoj brzini.Zamijenio sam svjecice,kablove,filter goriva i filter zraka.Takode me zanima lambda sonda,kako se može ispitati dali radi,jer nema nikakve promjene bila ona prikljucena ili ne.
ODGOVOR:Lambda sonda se može ispitati voltmetrom ali mjerenje nije pouzdano . Pravo ispitivanje je pomocu osciloskopa ili mototestera jer se tada vidi napon i vremenska baza koja je vrlo bitna .
Ako postoje problemi koje ste naveli trebalo bi svakako ispitati sve komponente sustava ubrizgavanja goriva .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190-E - PODEŠAVANJE LER GASA

Datum objave: 17.12.2006 16:53:00
Slika
PITANJE: Imam Mercedes 190E 1.8,možete li mi reci gdje se podešava ler gas, može li se uopce podesiti rucno ili podešavanje ide preko kompjutora?
ODGOVOR:Minimum broja okretaja ( lergas ) se ne može podešavati . Sustav radi uz pomoc pojedinih senzora i aktuatora a svime upravlja kompjutor .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 75 ELX - PALJENJE VENTILATORA

Datum objave: 17.12.2006 16:46:00
Slika
PITANJE: Svaki puta kod hladnog starta motora upali se ventilator hladnjaka ,i
kontrolna lampica(kvar na sustavu za ubrizgavanje goriva).Ventilator se ugasi nakon 10min, isto tako i kontrolna lampica.Dok je ventilator upaljen motor uvijek radi na 1200,1300 o/min,kada se ugasi okretaji padnu na 1000 o/min.Kod davanja gasa dok ventilator još radi okretaji osciliraju gore, dolje (ponekad i dok ventilator ne radi), slabo i nejednako prima gas, okretaji se sporo vracaju u normalu ,i skacu na više okretaja prilikom davanja gasa , npr.na 3500 umjesto 2000o/min.
Isto tako kod hladnog starta motora, motor ne upali odmah nego uvijek nakon drugog pokušaja.Ponekad ne može upaliti nego samo vergla kao da mu je ispušni sustav zacepljen dok je ventilator upaljen.Auto je bio na dijagnostici nisu našli kvar.Nema termoprekidac ima samo indikator temperature sa tri pina.Ventilator i dalje radi nakon iskapcanja indikatora.Ventilator se zna paliti i gasiti prilikom vožnje. Auto je kupljen nov prije osam godina, nakon nekoliko mjeseci poceli su problemi sa ventilatorom hladnjaka.
ODGOVOR:Ako nije nadena greška prilikom dijagnostike to ne znaci da kvara nema . Ventilator se ne pali pomocu termoprekidaca vec to radi ECU (centrala ) . Za sve nepravilnosti koje ste nabrojili treba se pozabaviti sustavom ubrizgavanja i svakako ispitati ispravnost ECU .
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA LAND CRUISER - NE MOŽE SE UGASITI

Datum objave: 17.12.2006 16:35:00
Slika
PITANJE: Imam toyotu landcruser 3,0 diesel 1987 god, 300.000 km,dugo je stajala i nije vožena pa kada sam je upalio nisam je mogao normalno ugasiti (mislim kada izvucem kljuc uvijek radi).Pregledavao sam sva vakum crijeva i sva su bila u redu. Skidao sam vakum crijeva koja idu sa dizel pumpe na usisnu granu ali nisam mogao vidjeti nešto defektno i kada sam je ponovo upalio toliko je povecala broj obrtaja da se sve culo udaranje u motoru, tako da sam je ugasio na nacin pete brzine i kocnice. Da li na dizel pumpi postoji neki regulator vakuma koji bi mogao biti defektan ili je nešto drugo u pitanju.
ODGOVOR:Motor se nije mogao ugasiti jer je neispravan elektro ventil koji otvara i zatvara gorivo ( nalazi se na pumpi ) . Broj okretaja motora se može povecati ako u usisnoj grani ima ulja koje ulazi u cilindar . Navedeno ulje ponaša se u komori za izgaranje kao diesel gorivo i motor nekontrolirano povecava broj okretaja .
KOMENTAR I LIJEPE ŽELJE
16.12.2006. 20:11
KOMENTAR:
Dopustite mi da vam se obratim sa par rijeci! Svaki dan citam vaše odgovore na razna pitanja ljudi. Stekao sam dojam da svi sve znaju, i da im ne trebaju ljudi poput vas. Onda se postavlja logicno pitanje: Zašto ste se vi školovali i mukotrpno gradili svoje ime u autobranši, za koje smatram da je neupitno i vrhunsko. Svi danas traže nekakova rješenja po sistemu uradi sam, i tako dalje. Ja sam svjestan da je novac osnovni problem, i da je teško izdvojit nekoliko t. kn za popravak, i stoga mnogi se upuštaju u raznorazne avanture, a svima nama( korisnici vaših savijeta), manjka mnogo prakticnog znanja. Al svejedno, ljudi misle da je dovoljno procitati nešto o pojedinom sklopu na vozilu, i odmah misle da su sposobni riješiti neki kvar. Zato, svima onima koji misle da znaju popraviti neki kvar, porucujem da postoje ljudi poput vas, koji su strucni, profesionalni, savjesani majstori. Eto, toliko od mene. I vama i vašim zaposlenicima želim sve najbolje u predstojecim blagdanima, i mnogo uspjeha u vašem radu i privatnom životu!
ODGOVOR:
Koristim priliku da vas pozdravim i zaželim svako dobro u životu . Takoder vam cestitam NOVU 2007. GODINU .
Hvala vam što ste prepoznali trud i rad oko uredenja ove stranice . Ljudi su takvi kakvi jesu s nekima je ugodno komunicirati a neki ne znaju reci ni hvala .
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO 1,4 - LER GAS PADA

Datum objave: 16.12.2006 20:05:00
Slika
PITANJE: FIAT TIPO 1.4i.e -LER GAS PADA
Auto normalno radi do nekih 75-80C cim prede 80C ler gas mu pane na minimum skoro da se ugasi i ne vuce kako treba,što da radim?
ODGOVOR:Napravite dijagnostiku sustava ubrizgavanja goriva , sve drugo je lutanje i traženje kvara bez granica .
na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,8 TDI - LOŠE GORIVO

Datum objave: 16.12.2006 19:59:00
Slika
PITANJE: Imam Forda focusa 1,8 TDI, 2000 god., kupljen prije šest mjeseci. Prije mjesec dana u vožnji se jednostavno upalila lampica grijaca,a potom je motor potpuno izgubio snagu, ali se nije ugasio. Nakon par minuta i ponovnog paljenja sve OK. Odem u servis, kažu loše gorivo, samo se filter nafte zacepio, isti promjene i ociste katalizator. Prije sedam dana mi se isti problem u vožnji javio, prvo lampica od grijaca, a onda je motor izgubio snagu i ni makac. Ponovo servis, kažu otišla Bosh pumpa koja košta 800 eura. Nakon toga u suzama (još nije otplacen kredit za njega) odem do prijatelja automehanicara, koji "super gorivom procisti neke ventile na pumpi", barem mi je tako rekao, a potom napravi kompletnu dijagnostiku na kompjuteru, kaže sve u redu, malo se "zacepilo" zbog lošeg goriva. Od tada sam ga testirala, ma pravi zmaj, do 20% meni se cini snažniji, nego prije kvara. Kome da vjerujem i šta da radim da mi se ovako nešto ne bi ponavljalo. Isto tako, me zanima na koliko predenih km treba mijenjati filtere zraka, ulja i nafte.
ODGOVOR:Vjerujte onima u koje imate povjerenje . Cinjenica jest da loše gorivo (veliki postotak sumpora ) jako nepovoljno utjece na pumpu visokog pritiska u kojoj je smješten i dio elektronike za upravljanje motorom kao i na brizgalice ( dize ) . Vaš mehanicar je cišcenjem uspio postici da motor opet ima potrebnu snagu . Ako je gorivo slabe kvalitete onda mijenjajte sve filtere i ulje u motoru svakih 10.000 km ili svakih 6 mjeseci . U rezervoar stavite neki bolji dodatak ( aditiv ) za gorivo koji preko goriva cisti i podmazuje vitalna mjesta u pumpi i na brizgalicama (dizama ) .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV SDI - TROŠI ULJE

Datum objave: 16.12.2006 19:56:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio Golfa IV SDI 99 god.Motor se cinio dobar na probnoj vožnji nije bilo dima na auspuhu i nije bilo isparavanja iz motora.Moram napomenuti da motor odlicno pali kad je hladan i zagrijan.Medutim primijetio sam od zamjene ulja i prijedenih nepunih 2000 km da je mjerac ulja na minimumu.Otprilike dosuo sam 1l ulja.Pitam se dali je u pitanju kompresija motora ili može biti uljne karike , gumice ventila itd.Napomenuo bih samo da sam jako "silio" motor na tih prijedenih 2000 km.
ODGOVOR:Potrošnja ulja o kojoj govorite najprije nastaje kada nastane zracnost na vodilicama ventila a tek nakon toga kada se potroše klipni prstenovi . Za ustanoviti cinjenice u vezi potrošnje ulja svakako treba pregledati motor i donijeti zakljucak .
na vrh Povratak na vrh

DAIHATSU CHARADE - HOMOKINETICKI ZGLOB

Datum objave: 16.12.2006 19:46:00
Slika
PITANJE: Na mojem daihatsu charadu cuje se desni homokineticki zglob.Cuo sam da se može skinuti manžeta i "natrpati" mašcu pa da ga ne bi trebalo mijenjati.Može li tako ili se mora promijeniti?
ODGOVOR:To što ste culi ne bih komentirao . Navedeni zglob treba demontirati , rastaviti , oprati i utvrditi stanje . Ukoliko nema oštecenja može se staviti odgovarajuca mast i ostalo po potrebi te ga ponovo montirati . Ako postoji oštecenje trba ga zamijeniti .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,4 - LAMPICA OD ULJA TREPERI

Datum objave: 14.12.2006 09:27:00
Slika
PITANJE: Molim vas pomozite,vozim golf 3 1.4 44 kw 97 godina i pali mi se lampica ulja iznad 2 000 okretaja i zvucni signal.Lampica treperi te se tek gasi kad auto ugasim i tako opet ponovo kad predem 2 000 okretaja.Bio sam kod elektricara kaže kontrolna tabla ispravna,indikator ispravan,elektricne instalacije ispravne,tlak ulja u motoru mjeren isto u redu.E sad dalje nemam ideja više ni ja ni mehanicari,pomagajte.
ODGOVOR:Krenite ponovo ovim redoslijedom , tlak ulja mora biti 2,0 bara kada motor ima radnu temperaturu i 2000 ok/min . Ako je ovo dobro onda treba provjeriti indikator za lampicu i indikator za zujalicu . Indikator za lampicu je na glavi motora i tlak na njemu mora biti 0,15 do 0,45 bara , indikator za zujalicu je na nosacu filtera ulja a tlak na njemu mora biti 1,8 do 2,2 bara . Ako je sve navedeno do sada dobro onda je najcešce neispravna instrument ploca .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - HAVARIJA MOTORA

Datum objave: 28.03.2011 20:30:19
Slika
PITANJE:

Na 3000 okretaja razletio mi se motor, došlo do pucanja 3 klipa i klipnjaca, razbila blok.Auto sam vozio na plin, primjetio sam zatrzavanje prebacio na benzin i nedugo iza toga to mi se dogodilo. Auto mi je imao povecanu potrošnju ulja i slabije vukao do 2500 okretaja.Kada sam rastavio motor utvrdeno je da nema katalizatora a ugraden je zamjenski iza druge sonde, lampica smetnji u radu motora mi se nije palila.Sa takvom modifikacijom sam prešao oko 50000km.Uslijed cega je došlo do pucanja klipa.

ODGOVOR:

Oštecenje klipova i klipnog mehanizma nastaje najcešce radi visokih temperatura koje se lokalno mogu pojaviti na stjenci cilindra po kojoj klizi klip . Ekstremno visoke temperature nastaju u momentu kada dode do pucanja uljnog filma na stjenci cilindra . U tom momentu nastaje suho trenje kod kojega se razvijaju takve temperature kod kojih dolazi na tom mjestu do taljenja klipa i havarije cilindra . Sile koje se javljaju u tom momentu su tolike da nastaje i oštecenje klipnjace koja se radi utjecaja visokih temperatura savija i puca . U momentu kada klipnjaca pukne dolazi do udara u blok motora koji tada najcešce puca . Uzrok zašto dolazi do stvaranja visokih temperatura jest velika kolicina goriva koja dolazi u cilindar i koja u potpunosti ne može sagoriti te na taj nacin ispire stjenku cilindra i uljni film nakon cega dolazi do suhog trenja i stvaranja ekstremno visokih temperatura . Ista situacija može nastati i ako prestane raditi svjecica , tada gorivo ulazi u navedeni cilindar , iskre za paljenje nema i nezapaljeno gorivo opet ispire uljni film nakon cega opet nastaju pogubne visoke temperature .

na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - GASI SE U VOŽNJI

Datum objave: 13.12.2006 17:52:00
Slika
PITANJE: Imam hyundai accent 1.5 CRDI star skoro 4.godine.Dogada mi se da se auto ugasi tijekom vožnje.Promijenili su mi pumpu goriva u rezervaru i nekakav senzor medjutim moj problem nije riješen-auto se i dalje gasi tijekom vožnje.Šta mi je za ciniti?
ODGOVOR:Moguci uzroci su propuštanje usisnog kolektora , ETC senzor , ventil minimuma , leptirasti ventil , potenciometar , MAF senzor i t.d. Kvar se najlakše može riješiti tako da se napravi testiranje sustava goriva i sustava paljenja te nakon toga da se otklone pronadeni kvarovi .
na vrh Povratak na vrh

YUGO – 55 - CUDNO ZUJANJE

Datum objave: 13.12.2006 17:46:00
Slika
PITANJE: Vozim yuga 55 1990.g. Zadnjih par dana sam primjetio cudno zujanje u podrucju alternatora, to se dogada kada dodam gas na otprilike 1700 okr/min i onda kada prede taj broj zujanje nestane.Prije tjedan dana sam promjenio klinasti remen i termostat i pri tom sam ispustio svu rashladnu tekucinu iz motora i hladnjaka i nalio sam novi antifriz omjer 1-1.5. i sad je moje pitanje:1. Koji su simptomi kada odu ležajevi na alternatoru. 2. Simptomi kada ode vodena pumpa.
ODGOVOR:Kada su ošteceni ležajevi alternatora zvuk je jednoliki i karakteristican a u momentu kada se poveca broj okretaja motora pojaca se i navedeni zvuk . Ležajevi alternatora mogu se ispitati i na nacin da se skine klinasti remen i dok motor ne radi remenica alternatora se zavrti rukom , tom prilikom ne smije se cuti nikakav zvuk ležaja . Pumpa za vodu ima dva simptoma , jedan je curenje tekucine koje se obicno vidi a drugo je zujanje ležaja a zvuk je znatno jaci nego kod ležajeva alternatora .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,4 - TROŠI ULJE

Datum objave: 13.12.2006 17:43:00
Slika
PITANJE: Imam auto Opel Astru 1.4, 90KS, benz., god. proizv.1999 i u posljednju godinu sam primjetio da mi auto troši dosta ulja, naime na 4000km potrošnja je bila 1,5l. Bio sam u servisu i tamo su mi rekli da je to normalno, ali ipak vas molim da mi date odgovor oko toga, tj. kolika je propisana potrošnja ulja ovog auta i ako je to previše, što može biti uzrok. Samo za informaciju, citav motor je cist i suh.
ODGOVOR:Normalna potrošnja ulja za ovaj motor je 0,2 l/1000 km . Sada je to povecana potrošnja ulja . Uzrok su vodilice ventila i brtveni prsteni na ventilima .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323 - ORIGINALNE SVJECICE ?

Datum objave: 13.12.2006 17:36:00
Slika
PITANJE: Imam Mazdu 1.6, 16 V 323 F, 1991 god. Nedavno je brojac kilometara okrenuo 300.000 km, bez generalke, te ikakvih drugih konkretnijih popravaka. Auto radi odlicno, ali nakon sto se dobro ugrije, ima problema sa minimumom, volan zadrhtava, te motor radi dosta grubo, moja predpostavka je da su problem svjecice (NGK) iako su izmjenjene prije nekih cca 5000 km, pa bih Vas molio da mi kazete koje su orginal svjecice za taj model??
ODGOVOR:Za ovo vozilo možete koristiti svjecice NGK BKRE – 11 ili BOSCH FR7DC ili BERU 14 FR – 7DUX .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,6 - POVREMENO RADI NEMIRNO

Datum objave: 13.12.2006 17:32:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Astru G 1.6 16V Karavan, 2000.godište. Problem se ogleda u tome da automobil, povremeno, ne uvijek, trza prilikom dodavanja gasa. Isto tako ponekad pri vecim brzinama, preko 70, u trecoj ili cetvrtoj brzini "preskace", odnosno nece de primi gas u potpunosti. Ovo se ne manifestita uvijek vec ponekad tako da ne znam da li to predstavlja neki ozbiljniji kvar. Takode na leru motor povremeno nemirno radi, odnosno broj obrtaja motora varira, kao da ga nešto povremeno guši.
ODGOVOR:Ovo što ste naveli nije ozbiljan kvar mehanike motora ali je pravi trenutak da napravite detaljan pregled i ispitivanje sustava goriva i sustava paljenja . Vožnja na ovakav nacin jako šteti motoru i skracuje njegov vijek trajanja znatno . Savjet je da što prije obavite navedenu dijagnostiku i popravak .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - IZLU?UJE ME !

Datum objave: 13.12.2006 17:26:00
Slika
PITANJE: Imam punta mk1 koje me nekad zna izludivati cukanjem i lošim primanjem gasa..to je više izraženo ujutro(pogotovo kad je hladno),bio je na dijagnostici,mijenjane svjecice,kablovi..struja je ok...filter zraka(K&N "gljiva") cišcen redovno...pomozite
ODGOVOR:Bez obzira što ste obavili dijagnostiku motora i zamijenili navedene dijelove , postoji još puno stvari koje mogu raditi smetnje koje navodite . Mislim da nema smisla da vam nabrojim sve moguce smetnje . Korisnije bi bilo da dijagnostiku i popravak napravi servis koji ce sigurno moci riješiti navedene probleme . Ukoliko nemate nekog takvog izvolite se javiti pa cemo vam to napraviti .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,2 - ULJE U MJENJACU

Datum objave: 13.12.2006 17:20:00
Slika
PITANJE: Koja vrsta ulja ide u mjenjac, auto je opel astra 1.2 16V 99 godina.
ODGOVOR:U mjenjac ovoga vozila stavlja se ulje OPEL No : 1940768
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - MORAM DUŽE VERGLATI

Datum objave: 13.12.2006 17:16:00
Slika
PITANJE: Imam golfa 4 1.9 tdi 66 kW '97god. prešao 141000 km.Muci me jedan problem, naime kad je motor hladan upali na prvi zub medutim kad se zagrije moram malo duže verglati i tu je bio i problem zraka u cijevima za dovod goriva.
Vec sam Vam pisao o ovom problemu i riješio sam pitanje zraka u dovodu goriva, ali što se tice palenja kod vruceg motora ostao je isti problem.
I ako mi možete reci što mislite o POWER BOX modulu za povecanje snage.
ODGOVOR:Ako ste riješili zrak u sustavu goriva slijedece što može utjecati na paljenje su dize i aktuator u BOSCH pumpi . POWER BOX je dobra stvar ali ne treba pretjerivati sa snagom , do 110 ks ima smisla .
na vrh Povratak na vrh