Danas je: 23.04.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW POLO 1,4 i.- IZBRISATI GREŠKU

Datum objave: 26.12.2006 22:36:00
Slika
PITANJE: VW Polo 1997 god.1.4 benzin 6N1, kupio sam sportski volan I zamjenio sam ga medutim poslije nije radio airbag jer ga nije ni bilo, zatim sam vratio stari volan sa airbagom, lijepo ga spojio i sve je bilo OK dok nisam upalio i primjetio da se upalila lampica od airbag, a sve sam lijepo spojio.Da li postoji neka metoda vracanja airbaga I kako? Pokušao sam sa vadjenjem baterije ali ništa opet isto.I gdje bih mogao naci knjigu o karakteristikama pola 1.4 benzin 1997.Imam takodje problema sa daljinskim zakljucavanjem jer kad ga zakljucam i upali se alarm poslije toga alarm se nikada ne ukljucuje,kad sam ga iskljucio sa baterije I ponovo ukljucio poceo je da pišti, opet kad ga zakljucam I upalim, alarm ne radi.Zašto ???
ODGOVOR:AIR BAG svijetli jer ste skidali volan . Ako ste ispravno vratili originalni volan natrag onda treba samo izbrisati grešku sa kompjutera AIR BAG-a . Za to morate imati odgovarajuci servisni kompjuter . Problem koji imate s alarmom treba ispitati direktno na vozilu a za to je potrebno poznavanje navedenog sustava i odgovarajuca servisna dijagnostika . Knjigu s tehnickim uputama i karakteristikama možete nabaviti u servisnim centrima OPEL .
na vrh Povratak na vrh

AUDI A3 - UGRADNJA "GLJIVE"

Datum objave: 23.12.2006 22:22:00
Slika
PITANJE: Molim vas da mi pomognete i kažete kako bih pravilno izveo postavljanje Gljive umjesto obicnog panel filtera. Imam audi A3 1.8T i hocu mu staviti otvoreni filter(gljivu) ali na samoj kutiji filtera on ima još nekakav dodatni senzor pored onoga na samoj cijevi izmedu motora i filtera,poslao sam vam sliku u prilogu i oznacio taj senozor pa me zanima jel se on jednostavno samo skine ili se iskljucuje tj. jel može motor bez njega raditi.
ODGOVOR:Navedeni senzor na kucištu filtera za zrak je senzor temperature usisnog zraka . Njegova funkcija je znacajna jer šalje informaciju racunalu o navedenoj temperaturi zraka . Racunalo uz pomoc te informacije i informacija koje dobiva od drugih senzora izracunava koliko zraka je ušlo u motor i prema toj kolicini zraka dozira odgovarajucu kolicinu goriva . Motor ce sigurno raditi i bez toga ali ce nedostajati taj podatak za precizno racunanje kolicine zraka .
Ugradnjom navedenog filtera znatno se skracuje trajnost mjeraca mase zraka .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,4 i - PROBLEMI NAKON SERVISA

Datum objave: 22.12.2006 09:56:00
Slika
PITANJE: Molim vas ako mi možete pomoci oko problema koji me muci vec par mjeseci.U proljece sam na preporuku mehanicara s tehnickih pregleda vozila kupio Opel Corsu Atlanta 1,4i, 44kW, 12/1997, 5400o/min (troja vrata), na uri je pisalo oko 89000 prijedenih km (ali tko zna da li je to istina) i dok nisam u ljeto napravio onaj obavezni prvi servis bio sam zadovoljniji s autom nego nakon servisa.Na servisu su mi zamijenili prednje kocione plocice (pakne-BOSCH), remenje, ukljucujuci i zupcasti (svi BOSCH), sve filtre (svi BOSCH), kupio sam ulje Castrol 10W40 Magnatac, zamijenili su mi i mast u mjenjacu, stavili su mi nove opel-ove originalne svjecice sa 2 elektrode po svjecici i promijenili su mi termoprekidac na hladnjaku jer je bio neispravan.Nakon toga auto se sasvim drugacije poceo ponašati. Što se termoprekidaca tice, pali ventilator za debljinu kazaljke prije 100 stupnjeva C, a prije je otvarao na oko 95. Je li to uredu?Kada se s autom nadem na brdu prilikom parkiranja cuje se kako motor zacvrci. Mislio sam da je krivo ili loše postavljen remen pa sam se vratio u servis da ga ponovno pokušaju namjestiti, medutim, cim sam došao na ravnicu to cvrcanje, bez obzira na pokušaj izazivanja namjernog opterecenja (kretanje s podignutom rucnom ili sl.), to cvrcanje više ne mogu ponoviti i ispalo je kao da zezam mehanicare pa su me samo poslali kuci, ali na brdu mi se to cvrcanje i dalje uredno pojavljuje.Osim toga, nakon servisa mi se auto cini puno tromiji. Prilikom kretanja, kada prešaltam u drugi stupanj brzine, kad stisnem papucicu gasa auto nakon što vrlo tromo dode do kojih 30-ak km/h tek tada naglo skoci i pocne naglo ubrzavati i u zadnje vrijeme što se duže vozim cini mi se sve tromiji i u ostalim stupnjevima prijenosa i pri drugim brzinama. Htio bih još napomenuti da mi je auto u ljeto trošio po gradu nepunih 8 l goriva (7,6 do 7,8 lna100km ovisno o vožnji), a sada od kako je zahladilo troši punih 10 l na prijedenih 100km!
Skoro svako jutro kada idem na posao dok se spuštam niz jednu vrlo strmu ulicu nakon što se zaustavim na njoj da se prikljucim na raskrižju na glavnu cestu auto mi se sam ugasi.Nakon što ga bez muke ponovno upalim i nastavim dalje po djelomicno ne brdovitoj cesti auto neko krace vrijeme "cuka" dok se ne ugrije na radnu temperaturu. Mislio sam da je to sve zbog hladnog motora, ali bez obzira grijao ja malo motor prije kretanja ili ne opet mi se zna dogoditi isto, ne tako cesto ali se ipak dogodi.
ODGOVOR:Ako je termoprekidac bio neispravan onda nije mogao ukapcati ventilator na 95 stupnjeva C . Termoprekidac kojega ste ugradili trebao bi ukapcati ventilator na 96 stupnjeva C . Sada to nije problem ali po ljetu bi mogao biti . Navedeni zvuk koji vi cujete ( na brdu ) svakako mora cuti osoba koja to treba defektirati odnosno ustanoviti od cega nastaje spomenuti zvuk . Vaša primjedba da je vozilo sporije , ubrzanje slabije te pojava prekidanja u radu motora zahtijeva da se napravi dijagnostika motora i otkriju eventualni uzroci . Ovo zadnje cete morati napraviti u nekom ozbiljnijem servisu .
PRONAŠAO SAM KVAR:
Uzrok simptoma kvara ležao je u jednom vrlo jednostavnom razlogu na kojeg nitko nije posumnjao niti se itko toga sjetio.Pitao sam mnoge mehanicare i kolege, ali nitko nije otkrio razlog.Sumnjao sam na injektor, na možda loše postavljen zupcasti remen i tko zna na što sve ne, a zapravo kvar je bio vrlo jednostavan.Što sam se duže vozio s autom je postajalo sve više problema, sve dok jednoga dana ispušna cijev nije probila i auto je živnuo.Naime, tek kada je ispušna cijev probila izmedu katalizatora i srednjeg (odnosno, prvog) ispušnog lonca, tek tada mi je postalo jasno da je zapravo cijelo vrijeme ispušni sustav bio zacepljen i da se automobil zapravo cijelo vrijeme gušio.Dakle, onaj obavezni servis koji sam napravio nije bio loše napravljen, niti je bio problem u injektoru, vec je problem cijelo vrijeme bio u zacepljenom srednjem ispušnom loncu.Izgorjele su poprecne pregrade i svaki puta kada bi se našao na nizbrdici cada bi zacepila cijev i auto bi se ugasio, a
dok bi vozio na ravnom opet bi se nekako odcepio, ali ne skroz i auto bi bio u voznom stanju, ali vrlo nemirnog rada i bez snage, što se odrazilo i na povecanu potrošnju goriva.Nakon što sam promijenio ispušni sustav auto se potpuno preporodio. Kao da sam kupio novi.
Ima snagu, tiho i mirno ("savršeno") radi, odlicno hvata i ide ko' avion. Potpuno drugi auto.Što se onog "cvrcanja" tice otkrio sam da je to bilo zbog novog remena na servu za volan. Nakon nekog vremena cvrcanje je prestalo samo od sebe, jer se remen prilagodio remenici.
Nadam se da ce moje iskustvo nekome koristiti i da nece morati previše lutati i trošiti uzalud novac na nepotrebne i krive diagnostike kod razlicitih servisera.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,6 - DALJINSKO ZAKLJUCAVANJE

Datum objave: 22.12.2006 09:50:00
Slika
PITANJE: Planiram u Opel astru 1,6 75ks 97g F-linija ugraditi daljinsko zakljucavanje.Na autu postoji centralno, na koje sam mislio nadograditi daljinsko zakljucavanje. Molio bih Vas da mi kažete što bih sve morao kupiti, i gdje ugraditi (vrata, gepek....).Pretpostavljam da bih trebao kupiti modul dalj.zakljucavanja i daljinske, koji bi odradivali istu funkciju kao i kljuc- slali bi impulse zaklj. I otklj.- indikacija na pokazivace itd.Vidio sam na internetu neke module firme VENOM. Dali bi bilo dovoljno samo kupiti te module sa daljincima i ugraditi ih, ili je potrebna još neka popratna oprema...
ODGOVOR:Za to što vi želite kupiti postoje setovi za tu svrhu uz koje dobijete sve potrebne komponente . Bolja varijanta za vas da to ne kupujete nego da nabavku i ugradnju prepustite servisu koji ce to strucno odraditi . Na taj nacin imate jamstvo na ugradeni materijal i na rad .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 SX - KOCNICE

Datum objave: 21.12.2006 09:56:00
Slika
PITANJE: U servisu sam mijenjao diskove i disk plocice na svom Puntu 1,2sx. Ali auto više ne koci kao prije.Naime prije servisa auto je na pola hoda papucice blokirao prednje kotace i super je kocio, a sada ne može blokirati kotace, ali što je još cudnije auto super koci. Kad se zaletim 50-tak km/h i "sjednem" na kocnicu auto tako jako zakoci da mi se pojas aktivira i baci me naprijed, ali ne blokira kotace.U servisu sam napomenuo serviseru da ocisti diskove alkoholom ili nekom tekucinom, jer su oni namašceni radi skladištenja. No on to nije napravio, niti je malo pošmirglo disk plocice da skine onaj prvi grubi sloj.Dali je trebalo ocistiti diskove i plocice?Dali je to uzrok mom problemu?Hoce li se to sve vratiti u neku normalu?
ODGOVOR:Normalno je da je pedala kocnice mekša nakon ugradnje novih kocnica . Bitno je da pedala kocnice uvijek ide do iste dubine te da se nakon nekoliko uzastopnih stiskanja pedale njezina visina ne povecava . Kao što i sami navodite efekt kocenja je sada bolji nego prije , pravo stanje sile kocenja cete najbolje provjeriti na valjcima ( ima ih svaka stanica za tehnicki pregled ) . Vaš mehanicar je sigurno odmastio diskove jer mu to sigurno nisu prvi koje je ugradio . Kocnica ce vremenom postati tvrda i malo viša .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 323-F - ZAMJENSKI REMEN ?

Datum objave: 20.12.2006 19:55:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam mazde 323F iz 2000. god.sa 2.0 DITD, 90KS motorom i predenih 200000km. Kupio sam ga kao novog.Jako sam zadovoljan autom i nisam imao vecih problema osim izmjene ležaja prednjeg lijevog tocka prije nekih 10000km.Sada trebam napraviti izmjenu zupcastog remena i zatezaca sa rolnicama. Sve dijelove sam kupio originalne osim remena koji je CONTINENTALOV ali ne u Mazda servisu.U Mazdinom servisu su rekli da ce mi napraviti tu izmjenu ali da ne snose odgovornost za moguce posljedice šmi je i razumljivo. Kažu da to remenje puca i da mi nije uputno montirati bilo koji drugi remen osim Mazdinog.Zanima me Vaše mišljenje o tome. Da li da montiram remen koji sam kupio ili da se ipak odlucim za Mazdin?
ODGOVOR:Treba razumjeti servis koji ne želi imati odgovornost za dijelove koje ste vi kupili i njihov stav je u redu . Vi ste nabavili dijelove koji su originalni (osim zupcastog ), ni na te dijelove ne možete imati garanciju od strane servisa koji ce vam ih ugraditi jer ste iste sami nabavili . Zupcasti remen koji navodite je vjerovatno dobar ali opet ste ga vi nabavili i odgovornost je vaša . Uvijek je bolje da dijelove nabavi servis koji ce i obaviti ugradnju navedenih dijelova . U tom slucaju imate garanciju i na ugradene dijelove i na rad . Ukoliko vam ne odgovara cijena , postoje i drugi servisi koji su prihvatljiviji po tom pitanju .
HVALA:
Puno Vam hvala na brzom odgovoru. Jedino mi je žao što auto ne mogu dovesti kod Vas na servise, posto živim u Slavonskom Brodu, jer takav servis kao Vaš ovdje nemamo, bar koliko sam mogao vidjeti iz mailova koje Vam ljudi šalju.
Ali tko zna, DOBAR MAJSTOR NIKADA NIJE DALEKO!
na vrh Povratak na vrh

NISSAN ALMERA 1,5 i.- UGRADNJA PLINA

Datum objave: 20.12.2006 19:51:00
Slika
PITANJE: Interesira me ugradnja plina u automobil Nissan Almera 1.5, 90 hp, proizvodnja 5/2000. Cini mi se da je usisna grana aluminijska. Molio bih informacije o tipu uredaja koji se može ugraditi (klasicni/direktno ubrizgavanje), približnoj cijeni i koliko se ceka na red. Uzeo bih toroidalni spremnik (cca 50 litara).
ODGOVOR:U vaše vozilo treba ugraditi sustav za MPI ( multi point injection ) , Sustav s centralnim mješacem bio bi lošija varijanta . Kod nas bi mogli ugraditi plinski sustav PRINS , svjetski poznatog Nizozemskog proizvodaca . Njegova cijena je 12.500,- kn . Na red se dode relativno brzo .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,6 - ZACEPIO SE KATALIZATOR

Datum objave: 19.12.2006 21:50:00
Slika
PITANJE: imam Opel Astru 1.6 16v, motor Z16XE, 2001. g.p.
Prije nekog vremena auto mi je odjednom izgubio snagu i jedva je išao. Ustanovljen je potpuno zacepljen katalizator. Odlucio sam se privremeno za jeftiniju opciju bušenja katalizatora i poslije toga auto opet ide normalno (iako mi se cini da je prije kvara katalizatora vukao malo bolje), ali sam primjetio da je pojacano poceo trošiti ulje oko 0.35l/1000km. Takoder sam primjetio da auto sada na auspuh pušta svijetlo plavi dim i neugodno smrdi na izgorjelo ulje. Cini mi se da se dim ne pojavljuje kada je hladan motor, nego tek kada postigne radnu temperaturu. Da li to sve ukazuje na ventile ili prstene na klipovima ili nesto trece?
ODGOVOR:Katalizator se zacepio zbog ulja koje dolazi u cilindar i dalje putuje prema katalizatoru gdje radi nepopravljivu štetu . Ono što morate napraviti jest utvrditi dali je kvar na vodilicama ventila ili na sistemu klip cilindar . Ako su u pitanju vodilice ventila onda je popravak znatno jeftiniji .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,4 i. - GRIJANJE

Datum objave: 19.12.2006 21:33:00
Slika
PITANJE: Imam Golf 3 1.4 benzinac. Imam problema sa grijanjem. Grije samo tokom vožnje ali ne kao prije. Na ler gasu hladi. Veoma je teško narocito u gradskoj vožnji. Unutrašnji hladnjak jo procišcen, termostat sam zamjenio, untrašnji filter od kabine sam zamjenio, sajla od grijanja je o.k. Ne znam šta je u pitanju.
ODGOVOR:Sigurno postoji razlog radi kojega nema grijanja u kabini . Navesti cu redoslijed i moguce uzroke . Radna temperatura motora mora biti iznad 80 stupnjeva C ( i u gradskoj vožnji i na otvorenom ) . Pumpa za vodu mora biti ispravna . Cijevi od motora do grijaca moraju biti prohodne . Radijator grijaca ne smije imati zacepljenje niti malo . Hladan zrak koji dolazi na radijator grijaca mora imati nesmetani prolaz do samog radijatora grijaca . Ventilator grijaca mora biti ispravan . Nakon ovoga grijanje mora raditi uz uvjet da je brtva glave ispravna te da kompresija ne ulazi u rashladni sustav .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO CLASSIC - POTROŠNJA ULJA ?

Datum objave: 19.12.2006 21:29:00
Slika
PITANJE: Vozim Polo Classic 1.9 SDI iz 1997. sa prijedenih 135.000 km. Koliko je normalna potrošnja ulja za taj motor? Pitam iz razloga što mi se cini da motor troši cca 1,5l ulja na 5.000 km. Nema crnog dima i motor radi i pali odlicno.
ODGOVOR:Navedena potrošnja ulja je još uvijek u granicama normale . Kod novog motora potrošnja je 0,1 do 0,2 l/1000 km .
na vrh Povratak na vrh

FIAT STILO 1,9 - VENTILACIJA

Datum objave: 19.12.2006 21:13:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam fiat stila 1.9 jtd, jacina puhanja u kolima je na izuzetno niskom nivou, cak i kada stavim da puše samo na gore. Drugo zvuk koji se cuje prilikom okretanja volana, kao da se nešto lomi, ali samo kada CITY nije ukljucen?
ODGOVOR:Ventilacija slabo radi jer je zacepljen filter kabine koji se mora mijenjati svake godine ili po potrebi . Zvuk volana treba tocno defektirati na samom vozilu i po potrebi eventualnu neispravnost odmah otkloniti .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT SENIC 1,6 - UGRADNJA PLINA

Datum objave: 18.12.2006 18:06:00
Slika
PITANJE: Imam RENAULT SENICA 1,6i 16V starog pola godine. Sve je za sada OK, ali me zanima dali u auto, po Vašem mišljenju, smijem ugraditi auto-plin? Naime, auto je još pod garancijom i u ovlaštenom servisu smatraju da nije dobro ugraditi plin (niti pod garancijom, ali niti kasnije) jer da ugradnja i korištenje plina na ovom tipu motora izaziva velike probleme na istom (pregrijavanje, izgaranje ventila i sl.). Napominjem da sam imao CITROENA PICASSO 1,6i s ugradenim plinom (BRC) i sve je radilo bez greške (jasno, to je tehnološki drugaciji tip motora). Pouzdanost u radu i ekonomicnost navedenog energenta me je navela da isti ugradim i u novi auto. I još jedno pitanje vezano uz ovo gore: ako mislite da se može i smije ugraditi plin, dali se navedeni zahvat može izvest kod Vas i kolika bi bila cijena ?
ODGOVOR:Nema razloga da ne ugradite plin za navedeno vozilo , na ventilima i ostalim dijelovima motora nece biti nikakvih štetnih posljedica . Treba se samo ugraditi kvalitetan plinski sustav . Ako ugradujete kod nas mi vam takav možemo ponuditi uz garanciju .
Cijena uredaja i montaže je 12.500,- kn .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 DI - CRNI DIM

Datum objave: 18.12.2006 18:00:00
Slika
PITANJE: vektra 97god.2.0 di 16v
Zanima me zašto mi auto ispušta crni dim preko 3000okretaja,inace potrošnja je normalna i dobro pali.Drugi problem je što mi se upalila lampica od zracnog jastuka i ne radi sirena to se dogodilo istodobno.Je li moguce da je stvar da su žice negdje u prekidu? I još me zanima trebam li mjenjati ulje u mjenjacu pošto sam napravio 60.000 km otkad sam ga kupio?
ODGOVOR:1997. Crni dim koji vidite na auspuhu je znak prevelike kolicine goriva odnosno smanjene kolicine zraka . Razlozi mogu biti mehanicke prirode ili kvar na sustavu upravljanja motorom . Do rezultata se najbrže dolazi tako da se radi dijagnostika navedenih sustava . Žice mogu biti u prekidu ali to je rijetkost . Ulje u mjenjacu se mijenja svakih 60.000 km ili dvije godine .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 - CVILJENJE PODVOZJA

Datum objave: 18.12.2006 17:57:00
Slika
PITANJE: Molio bih vas da bi ukažete što bi moglo biti uzrok cviljenja podvozja automobila prilikom prelaska preko vecih neravnina poglavito zadnjeg dijela,te se inace radi o opel vectri kupljenoj ove godine te je prešla 120000 tisuca kilometara.Da li mi možete dati podatke o ubrzanju,potrošnji te opcenito mišljenje o ovom motoru,chip tuningu na 110 kw inace ima 100kw unaprijed zahvaljujem.
ODGOVOR:Prelaskom preko neravnina cuju se gumeni dijelovi ovjesa ( selen blokovi ) . Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 10,9 s . Ako vas chip tuning veseli povecanje snage za 10% nece škoditi .
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI I STUPANJ KOMPRESIJE

Datum objave: 18.12.2006 17:46:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da pojasnite što tocno znaci pojam "stupanj kompresije", npr. 10,0 : 1; 9,0 : 1 i t.d. kako cesto možemo procitati u auto casopisima? Na mome autu Hyndai benzincu starom 9 god. izmjerena je kompresija od 13,2 do 13,6 vec kako na kom od cetiri stubline. Da li je to dopuštena razlika da bi se smatralo da je kopresija u redu? Kolike su razlike kompresije uopce dopuštene medu stublinama a da se smatra da je u redu? Koja je minimalna kompresija kod benzinaca uopce dopuštena da bi se smatralo da je motor u redu?
ODGOVOR:Kompresija koju ste naveli je potpuno u redu a odstupanje izmedu pojedinih cilindara može biti do 20% . Minimalni tlak kompresije je 10,0 bara . STUPANJ KOMPRESIJE je matematicki odnos izmedu usisnog volumena i kompresionog volumena . Npr. Usisni volumen je 9 a kompresioni volumen je 1 .
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO 1,1 i.e. - OCAJAN SAM !!

Datum objave: 17.12.2006 17:33:00
Slika
PITANJE: Uno 1.1ie '95 - gasi se u leru...
Dakle, ocajan sam... Molim Vas, pomozite..
U vožnji radi odlicno, vuce super, nema trokiranja, pali na „prvi zub“, troši normalno. Ali kada stojim nekih 3-4 minute na „leru“, jednostavno se ugasi. Bez ikakvog razloga. Mislim, nekog vidljivog razloga. Ne dogodi se nikakvo trešenje motora, podrhtavanje, vec jednostavno-kao da iskljucim kontakt. Kada ga ponovno upalim, pali iz prve, bez problema.
TP senzor je OK, „TempSender“ je novi, svjecice i kabeli – novi, pumpa goriva nova-ugradena, kapa razvodnika – nova, rotor takoder-novi, vakuum membrana nova, original, sa strujom nemam, niti sam ikada imao problema. Ne troši rashladnu tekucinu, motor je tocno ufažen i pretpaljanje mu je naštimano na 30°... Ponekad se zaleti na 1300 RPM-a, te potom radi normalno... Nekada se ugasi...
ODGOVOR:Važno je ustanoviti da li se motor ugasi radi nestanka struje na svijecici ili radi prekida dovoda goriva na injektoru . Ako je u pitanju prva pretpostavka onda se sistematski treba pozabaviti sustavom paljenja i to pocevši od elektronike paljenja na i u razvodniku paljenja i bobine . Ako je u pitanju ovo drugo onda treba poceti sa injektorom , elektricnim vodovima do kompjutera i sam kompjuter .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI - ANTIFRIZ

Datum objave: 17.12.2006 17:26:00
Slika
PITANJE: Koju rashladnu tekucinu da sipam u Golfa IV 1,9 TDI godina 1999. i koliko je antifriza potrebno .
ODGOVOR:Možete koristiti antifriz od bilo kojeg poznatog proizvodaca , važno je da koncentracija antifriza bude za -40 i više radi antikorozivnog djelovanja na sustav . Interval zamjene je dvije godine . Volumen rashladnog sustava je 8 litara .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT - 309 XR - RASPLINJAC

Datum objave: 17.12.2006 17:18:00
Slika
PITANJE: Vozim peugeot 309 xr 1987 god.1300 cc koji posjeduje stojadinov karburator. Prije mjesec dana išao sam na cišcenje karburatora, i smanjila mi se potrošnja za oko 1,5 litara, medjutim pojavio se problem. Kada je auto hladan ne prima gas u 2 i 3. st. prijenosa, a ako se ugrije do 80 st. ništa se ne promjeni narocito ako idem uzbrdo. Problem prestaje tek u trecoj brzini na višem broju obrtaja.To pomaže samo ako je motor na radnoj temperaturi, inace trza, ne vuce i cujem kuckanje i motoru.
ODGOVOR:Nakon cišcenja karburatora nivo goriva nije podešen kako treba tako da kod navedenih brojeva okretaja motor nema dovoljno goriva . Dobro bi bilo da podesite i kut predpaljenja . Puno bolje bi bilo kada bi stavili originalni rasplinjac .
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO RACER - ISPITIVANJE LAMBDA SONDE

Datum objave: 17.12.2006 17:13:00
Slika
PITANJE: Imam auto Daewoo Racer 1994 god, 1.5 benzin.U posljednje vrijeme imam nekih problema sa vucom i malo povecanom potrošnjom goriva.Slabije pali kada je motor hladan.Ponekad se osjeti trzanje kada je u drugoj brzini.Zamijenio sam svjecice,kablove,filter goriva i filter zraka.Takode me zanima lambda sonda,kako se može ispitati dali radi,jer nema nikakve promjene bila ona prikljucena ili ne.
ODGOVOR:Lambda sonda se može ispitati voltmetrom ali mjerenje nije pouzdano . Pravo ispitivanje je pomocu osciloskopa ili mototestera jer se tada vidi napon i vremenska baza koja je vrlo bitna .
Ako postoje problemi koje ste naveli trebalo bi svakako ispitati sve komponente sustava ubrizgavanja goriva .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES 190-E - PODEŠAVANJE LER GASA

Datum objave: 17.12.2006 16:53:00
Slika
PITANJE: Imam Mercedes 190E 1.8,možete li mi reci gdje se podešava ler gas, može li se uopce podesiti rucno ili podešavanje ide preko kompjutora?
ODGOVOR:Minimum broja okretaja ( lergas ) se ne može podešavati . Sustav radi uz pomoc pojedinih senzora i aktuatora a svime upravlja kompjutor .
na vrh Povratak na vrh