Danas je: 11.12.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT MODUS - PONEKAD LOŠIJE RADI

Datum objave: 13.12.2006 17:11:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Renault Modus 1.2 (55 kw), 2004. god. s prijedenih 40 000 km. Do sad nije bilo nikakvih problema, no u posljednje vrijeme motor pri stajanju u leru, još nedugo nakon paljenja ili nakon što radi svega nekoliko minuta, zna blago vibrirati, gotovo necujno podrhtavati, te nakon polaska i prebacibvanja u drugu brzinu gubiti snagu , slabo vuci ili posustajati. Tek nakon nekoliko trenutaka radi (pumpanja papucice gasa) vozi normalno. Ovo se dogada vrlo rijetko. Neki prijatelji mi sugeriraju da je problem vjerojatno u gorivu, ali mene zanima Vaše strucno mišljenje, te koliko bi koštala temeljitija provjera u Vašem servisu.
ODGOVOR:Uzrok tome može biti ETC senzor , aktuator minimuma , ili TP ventil . Nije mi namjera da vam predložim da bilo što od toga mijenjate vec da pratite ponašanje vašeg motora i to prije svega potrošnju goriva i eventualno gašenje prilikom rada u leru . Za sada predlažem da prilikom jutarnjeg paljenja zagrijavate motor jednu do dvije minute na mjestu održavajuci broj okretaja motora oko 1500 ok/min . Kod nas možete dobiti uslugu koju želite a za to se treba javiti telefonom .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT – 406 - POTROŠNJA ULJA

Datum objave: 13.12.2006 17:01:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Peugeot 406 1.8 ST (benzin) 2001 god, 73.000 km. Primjetio sam da je automobil poceo trošiti oko 0,5 l ulja na 1.000 km. Auto je redovno servisiran. Nema nikakvog bjelog ili plavicastog dima iz
auspuha. Motor je malo vlažan od ulja ali mislim da je to zanemarivo pošto ispod auta nikad nisam vidio nikakve mrlje od ulja. Za svaki slucaj promjenio sam brtve od poklopaca ventila i sada više nema nikakvog propuštanja. Molim Vas da mi odgovorite koja je maksimalna potrošnja ulja za tu vrstu cetveroventilskog motora. Koristm ulje koje preporucuje Peugeot, Total Quartz 9000 5W-40, sintetika. Postoji li mogucnost da se umjesto sinteticnog ulja koristi polusinteticno,
bez ikakvih posljedica za motor, recimo ulje gradacije 10W-40 ili 10W-50.
Ne mogu, a da ne napomenem da je Vaša Web stranica perfektna. Jedna od najboljih što sam je ikada vidio u vezi automobilske problematike, sa tocnim i preciznim odgovorima, bez puno filozofiranja. Puno Vam hvala za tako dobar site.
ODGOVOR:Potrošnja ulja kod ovog motora je 0,1 do 0,2 l / 1000 km . Navedena potrošnja je povecana , poželjno bi bilo da riješite svako eventualno curenje ulja kako bi tocno znali kolika je potrošnja ulja kroz motor . Sam motor najprije pocne trošiti ulje kroz vodilice ventila a tek kasnije uzrok postane istrošenje klipni prsten i cilindar . U buducnosti cete pratiti taj problem te ce te shodno tome i reagirati . Ulje koje koristite je potpuno u redu ali isto tako potpuno bi zadovoljila i polusintetika . Pazite samo na interval izmjene ulja .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ADITIVI ZA GORIVO

Datum objave: 28.03.2011 20:31:42
Slika
PITANJE:

U jednom ranijem odgovoru ste spomenuli da dodavanje umjerene kolicine "dvotaktola" nece škoditi, sa cim se slažem, jer euro-dizel (low sulphure) goriva mogu biti presuha. Ali, koja je to kolicina i može li biti nepoželjnih utjecaja na common-rail sustave, katalizator itd. Šta mislite o Liqui-Moly aditivima jer proizvode i aditive za zamašcivanje diesel goriva generalno ( DIESEL-SCHMIER-ADDITIV), kao i aditiv namijenjen specijalno za CRDi sustave (SYSTEM TREATMENT DIESEL FOR COMMON RAIL ENGINES). Može li se i prvi koristiti u CRDi strojevima?
Takoder, koliko su efikasni uljni aditivi na bazi keramike (Liqui-Moly-ijev CERA TEC ili CeramicPower)?
Drugo pitanje: Posjedujem Hyundai Terracan CRDi koji PONEKAD pri jacem gasu (pri naglom ubrzavanju) dobro zadimi crn dim. Auto je prešao 85000 km, vrlo dobro vuce, pali u sekundi, i nema drugih problema. Moj stil vožnje je umjeren bez velikih tura. Da li je možda EGR ventil u pitanju?

ODGOVOR:

Aditivi koji su deklarirani za upotrebu putem goriva imaju i podatak od proizvodaca u kojem omjeru se stavljaju u gorivo . Isto tako proizvodac daje uputu s tim u vezi kako pojedini aditiv djeluje na sustav . Uglavnom djelovanje aditiva je dvostruko a to znaci da podmazuju dijelove sustava goriva i ciste odredene dijelove sustava . Uljni aditivi na bazi keramike su dobri za tretman motora putem motornog ulja .
Ako pri naglom dodavanju gasa iz motora izade crni dim to može biti EGR ventil ali može biti i filter zraka ili neka anomalija na sustavu upravljanja motorom .

na vrh Povratak na vrh

MITSHUBISHI DIESEL motori

Datum objave: 13.12.2006 16:31:00
Slika
PITANJE: Poštovani , želio bih znati vaše mišljenje o motorima mitsubishija, prvenstveno o motoru 1,8 benzin i 2,0 TD.Naime radi se o modelima space runner i galant.Kako namjeravam kupiti jedan od njih zanima me kako su se pokazali ti motori na djelu.I još nešto,ako diese-pumpa pravi probleme da li je popravak jako skup(motor 2,0 td).
ODGOVOR:MITSHUBISHI DIESEL motori su se u praksi pokazali kao jako kvalitetni . Ukoliko kupujete rabljeno vozilo potrebno je puno opreza a obvezno treba napraviti detaljan pregled s potrebnim mjerenjem propuštanja i kompresije . Isto tako treba ispitati dize i razvodni mehanizam ukljucujuci i bregasto vratilo .
Popravak pumpe visokog pritiska nikada nije jeftin a cijena popravka se zna kada se ista otvori .
Benzinski motori su takoder jako kvalitetni i prilikom kupovine lakše ih je pregledati a rizik je znatno manji nego kada se kupuje diesel .
na vrh Povratak na vrh

MITSHUBISHI COLT - MJENJAC ISPADA IZ BRZINE

Datum objave: 13.12.2006 16:26:00
Slika
PITANJE: Imam Mitsubishi Colt 1.3GL iz 94 godine. Nisam imao problema do sad, prilikom vožnje u rikverc zna izbaciti iz rikverca uz glasni udarac, izbaci ga iz brzine nakon cega ga ponovno ubacim i auto ide normalno, sa ostalim brzinama sve je normalno. U cemu bi mogao problem (samo se nadam da nije getriba)?
ODGOVOR:Postoje dva razloga radi kojih mjenjac ispada iz brzine . Prvi razlog je istrošenje na mehanizmu za šaltanje brzina i to izvan mjenjaca pa je samim tim i jeftinije za popraviti . Drugi razlog je istrošenje pojedinih dijelova unutar samog mjenjaca . Da bi znali o cemu se tocno radi svakako treba pregledati .
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 109-TDI - TURBINA

Datum objave: 13.12.2006 16:21:00
Slika
PITANJE: Imam audi A4 1.9TDI (81kw) '97.problem je kao i kod vecine koji se javljaju sa ovim motorima,gubitak snage na odprilike 2500-3000 okretaja motora,što je stupanj prijenosa veci to se dogada ranije tj. na manjem broju okretaja, u prvom i drugom stupnju ne gubi snagu niti do 4500 a u trecem na odprilike 3000,u cetvrtom vec na 2500, naravno nakon ponovnog startanja motora opet je sve normalno i auto je prava zvjer.Pokušao sam mjenjati mjerac protoka zraka ali isto se dogada,elektronsko-pneumatski ventil koji regulira tlak turbine radi dok ga centrala ne iskljuci,turbinu sam skidao sam i sve što sam radio je to da sam razradio polugicu koju povlaci vakum ventil,malo je teže funkcionirala,postoji li još nešto u turbini što se ne vidi a što bi moglo utjecati na to da tlak turbine nekontrolirano raste,naravno ne želim ju sam rastavljati jer mi je untrašnjost ipak nepoznata.Koliko bi me kod vas koštala dijagnostika ovog kvara odnosno cišcenj turbine i usisnog sistema?Stranica vam je fenomenalna!
ODGOVOR:Motor vašeg vozila ima turbinu s promjenjivom geometrijom lopatica i kod ovoga tipa turbine dogada se da krilca za promjenu geometrije ostanu blokirana u nekom položaju . U tom slucaju dolazi do veceg tlaka turbine . Povecani tlak turbine kompjuter prepoznaje kao opasnost za motor i adekvatno tome reagira te prebacuje motor u režim rada s smanjenom snagom a vi to osjetite u vožnji tocno tako kako ste opisali .
Kod nas se može sve to riješiti uz prethodni tel. kontakt .
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA - TROŠI ULJE

Datum objave: 12.12.2006 23:27:00
Slika
PITANJE: Imam Ford fiestu 1.1, 1995.g. Nedavno sam ga kupio i primijetio da troši oko 7 dcl ulja na 1000 km? To mi se cini previše. Jesu li to u pitanju karike na klipovima ili nešto drugo? Auto dobro vuce i ne primjecujem nikakve druge nedostatke osim potrošnje ulja. Nema istjecanja ulja ili miješanja sa rashladnom tekucinom. Možete li mi reci koliko bi koštao taj popravak uljucujuci posao i dijelove i cto sve ukljucuje takav popravak? Je li za to potrebna generalka ili polugeneralka?
ODGOVOR:Potrošnja ulja koju ste naveli je veca od dozvoljene . Ukoliko nema tragova curenja onda ulje nestaje izgaranjem u motoru . To se dogada na dva nacina i to kroz vodilice ventila ili preko klipnih prstenova . Vozilo treba pregledati i onda donijeti zakljucak u vezi toga . Mi takve stvari radimo a troškovi se znaju nakon našeg pregleda .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT – 406 - NIŠTA NIJE NERJEŠIVO !

Datum objave: 12.12.2006 23:13:00
Slika
PITANJE: Vec godinu dana imam nerješiv problem na peugeot 406 16v 1.8 (1999). Bio sam 2 puta kod peugeot dilera i nisu mi mogli riješiti taj problem. Kažu da na kompjuteru ne pokaziva nikakav problem. A radi se o visokom broju obrtaja motora kad se motor zagrije do normalne temperature 90. A dok je hladan radi normalno. Broj obrtaja se popne od 1200 do 1500. Prvi problem mi je bio da mi se auto gasio kad hocu da stanem i stisnem kvacilo. Tad sam zamijeno regulator lergasa i od tada mi se nije više gasio al mi se pojavijo gore navedeni problem. A to mi se pocelo dešavati kad sam bio u Bosni i kad sam prvi put nasuo njihovo gorivo. Ocistili su mi sistem dovoda goriva , promijenili benzinski/zracni filter, resetirali su mi kompjuter i senzore prekontrolirali al problem nije riješen. Pa bi vas za molio ako bi mi vi mogli ovaj problem riješiti da mi odgovorite.
ODGOVOR:Postoji još dosta stvari koje mogu utjecati da broj okretaja motora bude takav kao što navodite . Moguci uzroci su : Elektricki konektori, motor menadmenta , propuštane usisnog kolektora , TP senzor , EGR ventil , VAF ( mjerac protoka ) , injektori , ECM centrala .
Iz navedenog možete zakljuciti da nije dobro parcijalno mijenjati pojedine dijelove vec je puno bolje napraviti dijagnostiku pojedinih sustava i nakon toga otkloniti kvar, kvarove .
Ukoliko želite da Vam mi riješimo problem, nazoovite kako bi dogovorili termin.
na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA - NEMIRAN RAD MOTORA

Datum objave: 12.12.2006 23:05:00
Slika
PITANJE: Imam Skodu Octaviu TDI 110ks 2001g prešla 180.000 km,primjetim u zadnje vrijeme ujutro nemiran rad motora.Dam malo gas i to se smiri i sve tako dok se ne ugrije.Prijatelji mi preporucuju da skinem glavu motora jer su imali isti problema na maloj kilometraži ,da im je zaštopana ispušna grana.Mijenjao sam senzor toplote jer je ujutro bilo bijelog dima kad se upali sad je dima manje jer kažu da to kontrolira aktiviranje grijaca.Izvadio sam i katalizator zatim elektronski ponovo podesio paljenje auto dobro ide nešto ulja uzme na 5000km oko 3-4 dcl .Molim za savjet i koliko ti motori mogu prijeci.
ODGOVOR:Medu uzrocima koji mogu utjecati na nemiran rad motora mogu biti i zacepljenje na ili u glavi motora ali mogu biti i drugi faktori kao što je brtva glave , brizgaljka ,zrak u sustavu goriva ,aktuator pumpe visokog pritiska . U ovakvim slucajevima logicno je da se najprije ispitivaju uzroci koji su izvan motora ( jeftiniji ) te na taj nacin da se sužava krug pojedinih cimbenika . Navedeni motori su kvalitetni uz adekvatnu brigu i redovito servisiranje .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES – 123 - NAKON GENERALKE "DRMUSANJE" MOTORA

Datum objave: 12.12.2006 22:54:00
Slika
PITANJE: Vozim Mercedes 123,200 disel iz 1982god.kojem sam prošle godine
generalno uredio motor jar mu je jedan klip bio slabiji od ostalih i slabije je palio zimi. Odonda konstantno imam neko neprirodno drmusanje motora cak i kada je ugrijan,takoder se pojavljuje više dima nazad nego sto bi trebalo .Auto sam vozio u nekoliko servisa i te posjete su bile uzaludne.Pošto posjedujm neko osnovno znanje iz mehanike predpostavljam da je moguci problem u postavljanju mrtve tocke radilice u odnosu na bregastu osovinu kao i odredivanje momenta paljenja jer je fabricki na 26 st. Pošto su blok motora i glava ravnani radi skidanja ostataka starog dihtunga mislim da se taj momenat promijenio.Pošto niko od ovoh "majstora" kako kažu bez knjige ne mogu to da odrede molim vas ako možete i ako znate da mi pojasnite kako,šta i kojim redosljedom ide,kao i kod štimanja bosch pumpe na kap, koliko kapi u kom vremenskom intervalu,jeli kap u jednoj,pet,deset ili koliko vec sekundi. Posto ne mogu da dodem u vaš servis a što bih rado ucinio jer vidim po vašim korisnicima da su prezadovoljni da bar probam sam to da otklonim, normalno uz vašu pomoc.
ODGOVOR:Da bi se riješili problemi koje navodite svakako treba krenuti logicnim redoslijedom . Prvo i osnovno je faza motora ( tocan medusobni položaj radilice, bregaste osovine i BOSCH pumpe ) , nakon toga stanje kompresije ( mora biti minimalno 26 bara ) . Ako je ovo u redu može se krenuti dalje tako da se podesi kut predpaljenja ( najbolje pomocu okapnice ) . Slijedece u što treba biti siguran je stanje diza , grijaca te ispravnost same pumpe .
Napomena : Prilikom podešavanja paljenja pomocu okapnice potrebno je zamicati ( pomicati ) pumpu do te mjere dok se na okapnici ne pojave nekoliko kapi goriva ( 2 do 4 ) . Puno uspjeha u radu .
na vrh Povratak na vrh

BMW 528 - VENTILATOR

Datum objave: 10.12.2006 22:48:00
Slika
PITANJE: Da li je nornmalno da se na BMW-u 528 i , 99., 150 tkm, ventilator za hladenje motora ukljucuje cim se malo jace stisne papucica gasa i vozi se malo šarf, bez obzira što je vani hladno , oko nule. Kazaljka temperature se uvijek nakon paljenja ubrzo digne na sredinu i tu i ostaje , ali se ventilator cesto ukljucuje bez obzira što je zima! Ne osjete se nikakvi problemi s motorom! Zanima me je li to normalno , te što ce biti kad bude ljeto, hoce li se pregrijavati motor! Takoder Vas molim za objašnjenje što je to "visko" ventilator.
ODGOVOR:Nije normalno da se navedeni ventilator pali tako brzo a još manje da se pali kada jace stisnete pedalu gasa . Svakako treba utvrditi o cemu se radi i kolika je stvarna temperatura motora u tom momentu . U ovom slucaju treba iskljuciti klima uredaj ( ako on postoji ) i opet ustanoviti da li je stanje isto . Ako se to više ne dogada onda navedeni ventilator aktivira klima uredaj kojega takoder treba ispitati .
Visko spojka je uredaj pomocu kojega se okrece propeler ventilatora za hladenje motora a radi pomocu viskozne mase koja se nalazi u istoj .
na vrh Povratak na vrh

AUDI 100 2,3 - ODZRACIVANJE ABS-a

Datum objave: 10.12.2006 22:18:00
Slika
PITANJE: Molim Vas za savjet kako se odzracuje ABS nakon skidanja lajtunga na Audi 100 2.3/93. god. Glavni kocioni cilindar ne daje pritiska na papucicu kocnice, ona uvijek propadne do kraja. Probali smo sa nad pritiskom 0,5 bara u posudu za ulje, ulje je izlazilo na pipac za odzracivanje, zrak nije izlazio i nismo ništa napravili, kocnica i dalje proprada do poda i ne koci.
ODGOVOR:Krenite opet od glavnog kocionog cilindra i uvjerite se da li je ispravan . Po potrebi demontirajte ga i isprobajte na radnom stolu , pomicanjem klipa mora se moci proizvesti tlak na svim izlazima iz cilindra . Kada ste se uvjerili da je navedeni cilindar potpuno ispravan možete poceti sa odzracivanjem kocionog sustava na nacin da se odzraciva najduži hidraulicki vod .
DODATNO PITANJE:
Pokušati cemo zamijeniti hidraulicki cilindar. Da li je moguce da on, ako je neispravan, izgubi pritisak i vrati ulje gore u posudu za ulje. Servo posuda je suha, odnosno ulje ne curi iz cilindra u servo posudu.
ODGOVOR:
Moguce je .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - ZACRNJENJE VECE OD DOZVOLJENOG

Datum objave: 10.12.2006 22:12:00
Slika
PITANJE: Imam Golf 3 TDI, 97. god. 185.000 km, na tehnickom pregledu u vezi (eko testa) ispitavanje ispušnih plinova stanje je bilo LOŠE!
Zacrnjeni uzorak 1. (m-1): 4,55 , 2 (m-1): 3,51, 3 (m-1): 4,28,
4 (m-1): 3,81, 5 (m-1): 4,10
Srednje zacrnjenje (m-1) min: maks: 2,00 4, 06 loše.
Receno mi je da je vjerovatno katalizator pri kraju vijeka i da se u njemu skuplja cada i zbog toga da je eko test jako loš. Moram naglasiti da auto vozim samo na otvorenoj cesti , RI-ZG, uvjek oko 130/140/km/h, do 3000 okretaja. Kompresija je na svim dizama 27 bara. Redovno servisiran i održavan. I na kraju mi je preporuceno da skinem katalizator jer je to najvjerovatnije razlog ne prolaska na eko testu.
ODGOVOR:Zacrnjenje koje navodite je znatno vece od dozvoljenog a uzrok tome nije katalizator . Kada je motor ispravan i bez katalizatora zacrnjenje ne smije biti vece od 1,5 ( m-1 ) . Mijenjanjem katalizatora i prigušivaca ne otklanja se uzrok kvara . Na navedenim mjestima samo se kumuliraju krute cestice ( cada ) . U ovom slucaju treba napraviti dijagnostiku motora kako bi se otkrile sve neispravnosti koje su uzrok ovakvog stanja .
na vrh Povratak na vrh

NOVI VW PASSAT - KUPUJEM

Datum objave: 10.12.2006 22:06:00
Slika
PITANJE: Molim vas za savjet, kupujem novog passata i dvoumim se izmedu motora1.6 (102 ks) i comfortline paketom opreme ili 1.6 FSI (115 ks) i trendline paketom opreme. Razlika u opremi izmedu ta 2 paketa je znacajna a nemam novca za oboje (nažalost)!
ODGOVOR:Motor 1,6 od 102 ks je klasican i provjereni agregat sa MPI sustavom ubrizgavanja a motor 1,6 od 115 ks je novi agregat sa direktnim ubrizgavanjem u cilindar i FSI sustavom ubrizgavanja . Ovih zadnjih nema puno na cestama , puno su složeniji i ne zna se kakvim ce se pokazati u buducnosti . Kod ovih prvih sve je poznato i nema problema za njihovo održavanje .
na vrh Povratak na vrh

BMW 320 D - 3 PITANJA

Datum objave: 10.12.2006 21:56:00
Slika
PITANJE: Vozim BMW 320d E46, 2000.g. Imam 3 pitanja. 1. U auto mi je orginalno ugraden BMW – ov radio kazetofon, pa me zanima da li se na njega može prikljuciti CD changer, tj. koji su potrebni uvjeti da se changer prikljuci ( radio nema tipke na kojoj piše CD, što mi je malo cudno ) ili postoji neka druga solucija da prikljucim changer ili cu ipak morat ugradit isti radio,ali s CD ulazom? 2. Kad otvaram vozacev prozor koji je na elektricno podizanje, pri kraju se cuju nekakva struganja, pa me zanima o cem se radi i šta bi trebao promijeniti ? 3. Stavio sam zimske gume 185/65 R15 T i pri žešcem kocenju cuju se cudni zvukovi ( zvuce kao nekakav otpor zraka,teško za objasnit), dok se to sa širokim gumama ( 225/45 R17 W ) nije dešavalo. Zanima da li je to zbog guma ?
ODGOVOR:Ako na vašem radi aparatu ne postoji tipka CD onda se CD changer ne može ugraditi . Ako to želite mora se promijeniti i radio aparat . Struganje podizaca stakla znak je istrošenosti ili slabog vodenja na navedenom sklopu . Potrebno je otvoriti oblogu vrata i tocno utvrditi fakte . Zvuk koji se javlja pri kocenju stvaraju gume .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - LUPANJE

Datum objave: 10.12.2006 21:30:00
Slika
PITANJE: Peugeot 206 Diesel, 1999 god sa preko 160.000 km.
Problem sa lupkanjem u zadnjem desnom kotacu; narocito kada se prelazi preko uzvišica na putu. Sugestije raznih majstora: problemi sa torzijom i da se nakon 6 mjeseci od proizvodnje auta mora promjeniti cijela poluosovina, a ne posebno dijelovi? ili da se zvuk prenosi sa prednjeg kotaca na zadnji?
ODGOVOR:Lupanje sa prednjeg kotaca ne prenosi se na zadnji kotac . Poluosovina se nalazi na prednjem dijelu vozila i ne treba je mijenjati, u slucaju potrebe mijenja se samo zglob poluosovine . Lupanje u zadnjem desnom ovjesu može defektirati svaki bolji mehanicar tako da nema smisla nabrajati sve moguce uzroke .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 55 - TLAK U GUMAMA ?

Datum objave: 10.12.2006 21:22:00
Slika
PITANJE: Ja sam "novopeceni" vozac,imam fiat punto 55s '96 godište.
Zanima me na koji se pritisak pumpaju prednje,odnosno zadnje gume?
Na njemu su gume ceat artic III 155/70 na celicnim felgama.
ODGOVOR:Tlak u prednjim gumama je 2,0 bar a u zadnjim 1,9 bar .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA 1,6 - ZAMJENA BRTVE GLAVE

Datum objave: 08.12.2006 11:48:00
Slika
PITANJE: Imam Citroen Xsaru 1,6 16v, 80kW, 2001. god. Vec duže vrijeme mi je problem curenje rashladne tekucine na spoju brtve glave motora. Dosad je to bilo zanemarivo kapanje, ali odnedavno je pocelo curiti dosta tekucine. Prije sam i dodavao tekucinu za brtvljenje, ali pokazalo se da ni ona nije dugotrajno riješenje. Sada bi to sve trebao korektno promijeniti. Konkretno me zanima, šta sve ukljucuje taj zahvat i koji je postupak pritezanja glave motora (za moj motor) sa vrijednostima momenta pritezanja.
ODGOVOR:Popravak ovoga kvara podrazumijeva obradu dosjedne površine glave motora i zamjenu brtve glave . Ukoliko situacija nalaže korisno bi bilo napraviti kompletnu obradu glave motora ( ventili , vodilice ventila , sva brtvila ) .
Vijke glave treba zategnuti : 1 – 20 Nm
2 - 260 stupnjeva
Vijci ns smiju biti duži od 122,6 mm .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - POLUGENERALKA NA 57.500 KM !??

Datum objave: 08.12.2006 11:40:00
Slika
PITANJE: Je li realno da vozilu (Peugeotu 206 1.4-2000g) s prijedenih 57500km u servisu kazu da su otišli temeljni ležaji radilice (premda se samo cuju u vožnji pod vecim opterecenjem vozila, pogotovo na uzbrdici i ima jaki - zvonkast zvuk)? Ista dijagnoza kvara je ustanovljena u 2 servisa tako da nema razloga nevjerovat. Kad sam ih pitao kako je to moguce sobzirom na kilomeražu, jer u pitanju je polugeneralka, a motor se tek razradio, njihov odgovor je bio to se dešava kod 80% vozila sa prijedjenih 15000km pa naviše samo se manje cuje šuškanje ležajeva.
Pitam se da li je možda kriv odabir ležajeva pri projektiranju u tvornici sobzirom na dinamicka naprezanja koja se pojavljuju u motoru?
Ne znam šta bi više rekao, totalno sam razocaran u vozilo.
ODGOVOR:Automobil je proizvod koji je izraden u nekoj klasi kvalitete i radi se u velikim serijama kako bi njegova cijena bila prihvatljiva . Naravno da bi se motor vozila mogao napraviti sa znatno kvalitetnijim materijalima koji bi produžili trajnost i pouzdanost istoga .
U ovom slucaju treba što prije obaviti popravak jer ce se daljnjom vožnjom oštecenja sigurno povecati a time i cijena popravka . Cijena popravka ce se znati kada se rastavi motor i utvrde cinjenice . Želim posebno naglasiti da prilikom ovoga popravka ne smije biti nikakvih improvizacija .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA VTS - CIŠCENJE INJEKTORA ...

Datum objave: 08.12.2006 11:28:00
Slika
PITANJE: Imam xsaru vts sa 123kw, sa 125000km, motor ne troši ulje, ali me interesira stavljanje keramickog aditiva cpl, ceracoat ili nekog drugog te cišcenje motora (cišcenje injektora, dosjeda ventila, usine grane…).
Što preporucate i da li su moguca štetne posljedice.
ODGOVOR:Keramicki dodatak za ulje ce koristiti motoru jer ce se smanjiti trenje izmedu kliznih i rotirajucih površina . Cišcenje injektora je dobro ako se radi na nacin da se isti ciste na uredaju za tu svrhu a ne na motoru . Cišcenje ventila i usisne grane može oštetiti katalizator kao i cišcenje injektora na samom motoru .
na vrh Povratak na vrh