Danas je: 11.12.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL VECTRA C 2,0-DTI - DISPLEJ

Datum objave: 23.11.2006 20:19:00
Slika
PITANJE: Vozim Vectru C 2.0 dti iz 2002.g i u zadnje vrijeme imam problema sa multifunkc. displejom. Naime kada upalim automobil displej mi neko vrijeme radi isprekidano cime prekida i radio, ali kao da mu samo malo treba da prbaci te nakon dvadesetak minuta, displej prebaci na uobicajene informacije i sve bude normalno. Napominjem da cijelo vrijeme u autu sve funkcionira besprijekorno osim displeja. U servisu nemaju pojma o tome, doticni majstor je doslovce rekao da je to neki kratki spoj pa je šakom udarao po kontrolnoj ploci nebi li displej nadošao. Usput kada je hladnije duže treba vremena da displej nadode nego kada je vani toplije vrijeme.
ODGOVOR:U ovom slucaju uzrok mogu biti dvije stvari i to slabi kontakt na elektricnim konektorima ( veliki prelazni otpor ) i drugo sam displej . Naravno da treba najprije otkloniti ovo prvo ( ako je to u pitanju ) , nakon toga znati cete što dalje .
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADET 1,5-TD - NEMA ŠANSE DA SAMI RIJEŠITE PROBLEME

Datum objave: 23.11.2006 17:21:00
Slika
PITANJE: Prije nekoliko dana sam vam postavio pitanje i vi ste mi odgovorili,
sad se nadovezujem na to pitanje .Što se tice struje koja dolazi do grijaca,ona je ispravna tj. kad je auto hladan pri prvom davanju kontakata grijaci rade nekih 7-8 sekundi te se ugase a pri drugom davanju kontakta grijaci rade 2-3 sekunde.Sad sam ustanovio ovo da auto puno bolje pali ako mu dam kontakt i cekam nekih pola minute pa onda upalim.Na vašoj stranici sam citao slican problem u kojem piše da je bilo nešto vezano sa pumpom za gorivo.Mene zanima kako provjeriti ima li zraka u gorivu,koliki je pritisak goriva?Dali je ovaj moj motor ima ikakvu pumpicu na ispustit zrak iz goriva?Gdje se u mom autu uopce nalazi pumpa za gorivo,dali je to ona mala ele. sprava na samom filteru? Koji bi mogao biti razlog tuckanja tek kad se auto upali koje se javlja kod suvozacevih noga,ispred vrata u malom ele.sklopu gdje se nalaze 3 releja i jedan ele.sklop na kojem piše controler?Zašto to uopce služi? Oprostite na puno postavljenih pitanja ali dosad sam išao kod nekoliko majstora koji su davali razlicite dijagnoze,mijenjao sam sve što su rekli i opet isto, zato sam odlucio uzeti stvar u svoje ruke.
ODGOVOR:Po postavljenim pitanjima nema nikakve šanse da vi riješite navedene probleme , to bi bio problem i za neke mehanicare . Struka se ne može nauciti ako se procita nekoliko brošura ili odgovora na neka pitanja , za to je potrebno puno više . Zato vam predlažem da angažirate neki ozbiljniji servis kako bi riješio navedeni kvar .
DODATNO PITANJE:
Pokvario se termostat na opel kadetu (isuzu moto) 15 tdi pa mi ne radi propeler, zanima me dali se može staviti termostat sa istog kadeta ali koji nije isuzu vec obicni opel npr. 16d ili benzinca?? Ako ne koji kupiti i kolika mu je otprilike cijena? Dali šteti autu ako se vozi nekoliko dana sa pokvarenim termostatom?
ODGOVOR:
Možete staviti zamjenski termostat ali je bitno da isti potpuno zatvara protok rashladne tekucine , rashladna tekucina ne smije prolaziti preko termostata kada je on u zatvorenom položaju .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - NERAVNOMJERAN RAD

Datum objave: 23.11.2006 17:17:00
Slika
PITANJE: GOLF IV 1.6 benzin godina 1999, 74 KW, ima neravnomjeran rad na leru nekad više nekad manje , obišao sam par majstora ali oni kažu da to nije ništa, a mene strašno nervira pogotovo nocu pošto se i svjetla smanjuju i pojacavaju, pa Vas molim ako imate rješenje da mi odgovorite.
ODGOVOR:Svakako da ima rješenja za problem koji navodite . Kada broj okretaja na minimumu nije dobar odnosno kada motor nemirno radi postoji barem deset faktora koji mogu utjecati na takav rad motora . Iako necete imati koristi od toga nabrojiti cu neke : ETC senzor , MAF senzor , senzor tlaka zraka u usisnoj grani , aktuator minimuma , TP senzor i t.d. Navedeni kvar treba riješiti tako da se napravi dijagnostika sustava ubrizgavanja goriva i sustava paljenja nakon cega se može zamijeniti neispravan dio ili dijelovi i na taj nacin doci do rješenja .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9-SDI - ULJE I SERVIS

Datum objave: 22.11.2006 16:20:00
Slika
PITANJE: Kao prvo sve pohvale vašim savjetima! Zanima me koje ulje preporucujete za Golfa IV SDI 2003.god., ako možete objektivno reci ili preporuciti ulje koje najcešce koristite za ovaj tip vozila. Auto se vozi na otvorenoj cesti i zime su dosta hladne. Pošto je auto sada prešao 60000km što bi još trebalo promijenti!
ODGOVOR:U motor ovoga vozila može se staviti ulje 10W-40 ili 5W-40 . Na ovom servisu uz motorno ulje treba zamijeniti i sve filtere ( ima ih 4 kom ) . Ostale tekucine je preporucljivo zamijeniti jer je njihov interval izmjene 60.000 km ili 2 godine . Uz to još treba provjeriti stanje kocnica i ako postoje neke vaše primjedbe .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT – 11 D - ZAMJENA DISK PLOCICA

Datum objave: 22.11.2006 16:02:00
Slika
PITANJE: Imam Renault 11D god. 88. Prije toga sam vozio R 9, R 21 Fiate, Zastave itd. Uvijek sam si sam mijenjao disk plocice i obloge, pa i gumice i drugo na kocnicama. U tome imam podosta iskustva ali nisam još imao problem da ne mogu ispustiti zrak iz kocionog sistema. Naime, promijenio sam disk plocice i par dana je bilo OK. Nije auto kocio kao prije, ali sam mislio da ce se to popraviti dok plocice sjednu itd. No stvar se nije popravila nego je kocnica radila sve slabije, pa sam primjetio da ima zraka u sistemu. Pokušao sam ispustiti zrak na sva 4 kotaca, pa napokon i kocionom cilindru ali papucica ostaje napeta i nikako da sjedne. Stariji modeli Renaulta su imali ispušnu slavinicu na samom cilindru, dok to kod ovog modela nema pa sam zrak pokušao ispustiti odvrtanjem "lajtunga" na kocionom cilindru. To mi nije uspjelo, te papucica ostaje napeta.
ODGOVOR:Na svakom kocionom cilindru za pojedini kotac postoji vijak za odzracivanje , ako ga ne vidite znaci da je polomljen . Na glavnom kocionom cilindru nema vijka za odzracivanje . Odzracivanje zapocnite od zadnjeg desnog kotaca , zadnjeg lijevog zatim prednji desni pa prednji lijevi . Ako ste to napravili kako treba onda imate kocnicu , ukoliko kocnica nije dobra onda postoji negdje problem a to je obicno glavni kocioni cilindar , korektor kocenja ili neki od radnih cilindara .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT - ZAMJENA ULJA U HIDRAULICI

Datum objave: 22.11.2006 10:54:00
Slika
PITANJE: Kako promijeniti ulje u hidraulici koje služi za pokretanje servo upravljaca. Da li da to napravim sam, ako nije komplicirano ili
da odem u neki servis. Radi se o vozilu VW passat tdi 90 Ks iz 1996 god.
ODGOVOR:Ako to nikada niste radili nemojte ni sada . Za to je potrebno imati radne uvjete , vozilo treba biti na dizalici . Sama izmjena se izvodi tako da se ulje ispušta na više mjesta kako bi potpuno izašlo iz sustava . Nakon toga treba odzraciti sustav i na kraju ne smije biti nikakvog curenja . U navedeni sustav ne ide bilo koje ulje vec tocno odredeno .
na vrh Povratak na vrh

BMW E30 - GUMICE BRIZGALJKI

Datum objave: 22.11.2006 10:49:00
Slika
PITANJE: Vrlo ste zanimljivi, i na ovim prostorima rijetko viden site. Imao bih jedno pitanje. Kako se mijenjaju gumice na injektor diznama? Dali se mora demontirati cjeli injection sustav. Koliko ide gumica po dizni? Primijetio sam malo benzina oko istih. može li to uzrokovat povecan broj okretaja u leru, buduci da je loše dihtanje dizni. I možete li mi reci ako znate u svezi ventila za ler gas-solenoid 0 280 140 171, gdje naci polovni, jer isti-novi od boscha košta blizu 1200 kn, što mi je previše. Vozilo je BMW, E-30, 318 i, 1986. L-jetronic ubrizgavanje!
ODGOVOR:Svaka brizgaljka ima dva brtvena prstena . Donji brtvi na usisnoj grani a gornji brtvi na kolektoru za benzin . Kolektor treba demontirati a zatim pojedinacno izvaditi brizgaljke . Za ventil minimuma koji vas zanima morate se snaci sami jer se ne bavim starim dijelovima .
na vrh Povratak na vrh

ALFA 146 - SPAJANJE LAMBDA SONDE

Datum objave: 22.11.2006 10:42:00
Slika
PITANJE: Poštovani gospodine Meicu pisao sam vam vec u veza velike potrošnje na mojoj alfa 146 1.6 ie boxer i nakon kompijuterske dijagnostike utvr?eno je da je lambda sonda neispravna! Kupio sam novu univerzalnu NTK-NGK sondu i sad me zanima kako tocno da je spojim sa starim dzekom od stare sonde! Moja stara sonda ima 4 žice i to:
2 kafene žice. ja mislim da su od grijaca sonde, 1 ljubicastu, mislim da je signalna, 1 svijetlo kafenu, mislim da je masa-zemlja!
Nova NTK sonda isto ima 4 žice i to: 2 bjele- piše da su od grijaca
1 crna -piše da je signalna, 1 siva piše da je masa-zemlja!
MOLIM VAS DA MI KAŽETE KAKO DA SPOJIM NOVU SONDU NA STARI ?EK OD STARE SONDE, KOJU BOJU SA KOJOM DA SPOJIM?????
I NAKON SPAJANJA I MONTIRANJA SONDE DA LI JE POTREBNO ICI NA KOMPIJUTER DA SE PREKONTROLIRA JELI SVE OK?????
ODGOVOR:Dvije bijele žice spojite sa dvije smede žice , crnu sa ljubicastom a sivu sa svijetlo smedom . Kada ste to napravili obvezno treba ispitati rad lambda sonde . Nekada možete staviti novu sondu a da ona opet ne radi i to ne radi sonde . Zato treba otkloniti eventualne uzroke koji mogu blokirati rad iste .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - SVJETLO NA VRATIMA

Datum objave: 22.11.2006 10:38:00
Slika
PITANJE: Imam Golfa IV 1.9 TDI godina 1999. Na desnim vratima prilikom otvaranja ne pali se sijalica. Promijenio sam sijalicu opet ne radi. Dok je funkcioniralo svjetlo na vratima ako su ostali farovi upaljeni i prilikom vadenja kljuca imao sam zvucni signal da farovi gore. Sada to ne radi.
ODGOVOR:Ispitajte ima li struje na prekidacu na vratima , ako struje ima onda ispitajte sam prekidac a ako struje nema onda pogledajte osigurac za svijetlo u kabini . Na kraju ako je potrebno ispitajte elektricni vod od kutije osiguraca do prekidaca na vratima .
na vrh Povratak na vrh

ROVER – 200 - NE ZNAJU GA POPRAVITI !?

Datum objave: 21.11.2006 16:05:00
Slika
PITANJE: Rover 200 nece upaliti, varnicu nigde ne baca, uredno vergla, cuje se pumpa kako gura gorivo, ali motor se ne pokrece. Majstor koji ga je detaljno pregledao tvrdi da je kvar u kompjuteru i da to on ne može odkloniti. Živim u Zrenjaninu kraj Novog Sada, gde je rover retkost, pa mislim da i nema nade za njegovu popravku. Možete li mi reci koliko bi trebalo da me košta popravka kvara na kompjuteru? Izgubila sam svu nadu da ce auto upaliti. Da li je moguce da taj auto niko ne ume da popravi?
ODGOVOR:Kompjuter se ne popravlja nego se stavi novi . Nemojte prihvatiti cinjenicu da je neispravan kompjuter jer to treba defektirati strucna osoba . Bez obzira koji je kvar na vozilu kod nas se to može riješiti . Žao mi je ako kod vas ne postoji ta mogucnost .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,9-TDI - VAKUUMSKI REGULATOR TURBINE

Datum objave: 21.11.2006 15:57:00
Slika
PITANJE: Imam golfa3(81kw)96god,tijekom vožnje(30-60min)pri brzini(50-80km/h)kod okretaja(2000-3000)auto prestane vuci,ugasim ga i upalim ponovo radi,prije 4mj sam promjenio mjerac protoka zraka,medutim sve isto.Dobio sam novu dijagnozu,vakumski regulator turbine,kolika bi mu mogla biti cijena jer nitko do sad nije na to znao odgovor(tokic&com)gdije kupit?Koliko košta izmjena i dali se može izmjeniti kod vas?i Dali ako se ne izmjeni na vrijeme može doci do oštecenja turbine i motora?
ODGOVOR:Cijena navedenog dijela je 1068,- kn . Navedeni dio se može zamijeniti kod nas ali je bolje da mi dijagnosticiramo kvar te da nakon toga dovedemo motor u ispravno stanje .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV - VIŠE PITANJA

Datum objave: 21.11.2006 15:44:00
Slika
PITANJE: Imam golfa IV 1.4-16V,cuje se tuckanje 3 ispušnog ventila,cuju se svi da zveckaju pogotovo kad je hladan i ponekad se dogodi da ujutro baci dim a poslje je sve o.k. Koje svjecice idu na njega, jel ove nisu iste kao one šta su bile gore.Jesu hidro ventili ili obicni pa im samo treba štelanje.Dali treba uredivanje glave ,ne troši ulje i dobro vuce, potrošnja je normalna,prošo je oko140000tkm.Koliko bi okvirno došlo uredjivanje glave i cjelog motora? Zanima me dali vi vršite poprava letve volana za golfa IV 1.4 98g.
ODGOVOR:Letva volana se može popraviti a cijena se može znati kada se ista otvori . Trošak može biti od 2.000,- do 3.000,- kn . Zvuk ( tuckanje ) koje navodite treba najprije poslušati a uzrok može biti hidropodizac . Za ovo vozilo možete koristiti svijecice NGK BKUR6ET-10 ili BERU 14FGH – 7DTURX . Glavu motora treba uredivati kada se za to ukaže potreba . Ukoliko želite detaljnije o cijenama nazovite nas .
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI ACCENT - MJERAC PROTOKA ZRAKA

Datum objave: 21.11.2006 10:44:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Hyundai accent 2001g. 1.3l prilikom tehnickog pregleda auto nije prošao eko test . U servisu sumljaju u neispravnost regulatora protoka zraka kojemu je cijena 1800 kn . Prilikom vožnje odnosno rada motora ne osjecaju se nikakve nepravilnosti ,motor radi mirno , nema povecanja potrošnje , ne gasi se.Pa moje pitanje glasi dali postoje kakve opasnosti za motor ako se regulator ne promjeni i koji su simtomi neispravnosti regulatora .
ODGOVOR:Kratkorocno ne postoji neka opasnost za motor ako je neispravan mjerac protoka zraka . Kada je isti neispravan motor ima nešto manju snagu a potrošnju goriva vecu .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E - PREMALA TEMPERATUTRA

Datum objave: 21.11.2006 10:30:00
Slika
PITANJE: Posjedujem E200Cdi i imam dva problema, ne znam da li su povezani. Prvi problem je da je temperatura stalno malo iznad 60 C, mislim da je normalno 82 C.Drugi problem je u tome što pomalo troši rashladnu tekucinu. Za godinu je potrošio otprilike za dva prsta. Nije se još upalila lampica da je treba dosipati.
ODGOVOR:U ovom slucaju ( ako je instrument za temperaturu ispravan ) neispravan je termostat . Potrebno ga je zamijeniti i temperatura motora ce biti oko 90 stupnjeva C . Nestajanje rashladne tekucine treba istražiti a može nestajati na spojevima gumenih cijevi , pumpi za vodu i nekim brtvama . Nema utjecaja na prethodni problem .
DODATNO PITANJE:
Cuje se ventilator klime. Imam osjecaj kao da je zaprljan. Da li se može ocistiti ili se mora mijenjati?
ODGOVOR:
Ventilator klime se može ocistiti, ne treba ga mijenjati .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - ORIGINALNI TERMOSTAT

Datum objave: 21.11.2006 10:15:00
Slika
PITANJE: Imam golf III obicni disel 47 kw. god. 1995 .Imam golf III obicni disel 47 kw. godiste 1995 .Da li je normalno to da kada vozim auto putom temperatura mi pada ispod 70 stupnjeva,po gradu se penje do 90 a cim auto ne stoji u mjestu temperatura mu pada.To sam primjetio prije par dana.Znam da je to u vezi sa termostatom,prje golfa sam imao pasata kod njega je temperatura stajala konstantno na 90.
ODGOVOR:Navedena temperatura nije u granici normale a razlog tome je termostat . Zamjenite ga i stavite originalnog jer je najkvalitetniji .
na vrh Povratak na vrh

BMW – 316 - RADNA TEMPERATURA

Datum objave: 21.11.2006 10:05:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam bmw 316, 83. godište. Imam problem sa radnom temperaturom. Naime, kada ga polako vozim u drugoj, trecoj brzini po gradu kazaljka se polako penje do polovine i kada izadem na otvoren put i normalno ga vozim ona padne nešto iznad prve crte i tu stoji. Mijenjao sam tremostate. Kada u gradu i dode do polovine, nikada preko, stanem i u leru pocnem da dajem jaci gas kazaljka opet padne nešto iznad prve crte. Grijanje u autu je cas toplo, ne prevruce, cas hladno. A jednom sam primetio i da mi blago magli šajba, a ukljucen je bio ventilator u kolima i vozio sam na otvorenom putu. I kada god sam provjeravao, vec mi je i dojadilo, crijevo ispod termostata je bilo hladno, termostat vruc i sva druga crijeva od hladnjaka.
ODGOVOR:Iz vašeg opisa problema zakljucak je da motor može postici radnu temperaturu kada radi na mjestu ili u gradskoj vožnji . Ako je to tocno onda postoji samo jedan uzrok radi kojega temperatura motora pada ispod normale na otvorenoj cesti a to je termostat . Morate ugraditi originalni termostat a ne zamjenski i to baš za taj tip motora . Navedeni termostat ce i na otvorenoj cesti održavati radnu temperaturu motora iznad 80 stupnjeva C .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,2 DTI - PALJENJE

Datum objave: 21.11.2006 09:59:00
Slika
PITANJE: Imam vectru c 2.2 dti 2003 god i problem sa paljenjem,nije htjela paliti ujutro ni kad je hladno(minus) ni toplo pa su promjenjene gumice na diznama,i prelivna crijeva.(zagrijana kasnije pali normalno ).Sada (kad je to promjenjeno) problem je prvo paljenje kada je vani toplo 10 - 15 C (tad ne ukljucje grijace-rekli su mi da je to normalno),vergla jako dugo dok ne upali i kasnije kad se zagije pali normalno.Kada je ujutro hladno i upale se grijaci upali od prve. Grijaci su ispravni i ne prikazuje grešku na kompjuteru u servisu. 127 hiljada je prešla.
ODGOVOR:Da se izbjegne bilo kakva sumnja u stanje motora treba izmjeriti kompresiju koja mora biti veca od 25 bara . Slijedeci preduvjet da motor dobro pali je stanje akumulatora i elektro pokretaca . Nakon ovoga može se krenuti korak dalje i provjeriti mogucnost da se gorivo iz pumpe ne vraca u rezervar kada je motor ugašen . Daljnja kontrola treba obuhvatiti provjeru svih spojeva na dovodu i povratu goriva radi mogucnosti ulaska zraka u sustav goriva . Na kraju treba utvrditi ispravnost diza i po potrebi pumpe visokog pritiska .
na vrh Povratak na vrh

CHRYSLER 300-M - ZVUK ŠIVACE MAŠINE

Datum objave: 21.11.2006 09:44:00
Slika
PITANJE: Na netu sam tražeci i citajuci po raznim forumima naišao i na vaš forum koji mi se jako dopao sa bogatim sadržajem i strucnim odgovorima.
Auto je Chrysler 300M, 3518 ccm. 185 kw, god. 9/2000, prijedenih realnih 97.000 km. Prošli tjedan je mehanicar, koji je inace zaposlen na službenom servisu i generalnom uvozniku za Chrysler za Sloveniju u domacoj radinosti iliti u "fušu" napravio tzv. veliki servis ( zamena zupcastog i ostalih remena, španera, vodne pumpe. svjecica, filtera za zrak, gorivo i ulje, motornog ulja i još nekih sitnica. Sav materijal je original Mopar-Chrysler, sam automehanicar je o.k. momak i u njega imam povjerenje jer mi Chryslere servisira vec 10. godina. Na putu od njega, cim se je auto ugrijao na radnu temperaturu cuo sam zvuk kojeg prije definitivno nije bilo. U leru auto radi kao i prije do 1600 obrtaja, a tada se na desnoj strani motora gledano iza volana prilicno glasno cuje neki zvuk slican šivacoj mašini. Sa povišenjem broja obrtaja i njegov glas je viši da bi negdje oko 2200-2300 potpuno nestao. Prva sumnja cim sam se vratio kod njega je bila ev. napuknuti kolektor. Drugi dan kod hladnog motora sumnja na kolektor je otpala, jer se kod hladnog stroja uopce ne cuje. Druga sumnja je pala na ulje jer smo za zimu dali Mobil 1OW-40. Poslije prijedenih svega 200 km ponovo smo zamjenili filter i ulje kao što je i bilo prije servisa, to je Mobil 1 5W-50, ali ni to nije pomoglo. Poskidao je sve remene osim glavnog, zvuk je ostao potpuno isti. Ostavio sam auto kod njega da bi on drugi dan donio iz firme drugi španer i neku hidraulicnu stvar za španer, opet isto. Privremeno je odklopio EGR ventil, opet isto. Prekontrolirao je svaku svjecicu posebno i tvrdi, da je motor 1000% u fazi. Sam sam mu rekao da ja takode 1000% tvrdim da takvoga zvuka prije nije bilo i da ne zaboravi, da sam kao amater prešao oko 1 MIO km. Priznao je, da pojma nema šta bi moglo biti a da sve što je on napravio 100% u redu i ako se bilo šta u vezi sa tim dogodi ide njemu na dušu i trošak, što je ipak fer sa njegove strane. Zvuk nije prisutan kod hladnog stroja, kako se motor sve više ugrijava do radne temperature tako se zvuk linearno tome povecava. Takav auto se u modusu automatskog mjenjaca obzirom na prilicnu snagu i cestovna ogranicenja brzine baš vozi u tom polju okretaja gdje je i zvuk prisutan. Zvuk 100% dolazi sa desne strane, 80% sa vrha desne glave (V motor, uzdužno) i mnogo bolje ga se cuje u zatvorenoj kabini nego vani kod podignute haube. Auto sam probao i na auto putu i glede toga nema nikakve razlike prije servisa, jednako dobro vuce i ne grije se. Sam sam pomišljao na ulje iako je jednako kao prije i mota mi se po glavi a nebih volio bacati novce da ga opet zamjenim sa Castrolovim RS 10W-60. Pošto je ulje u motoru cisto razmišljao sam i o nekom aditivu, iako to nisam nikada prije koristio jer na zamjeni filtera i na kvaliteti ulja nisam nikada šparao. Sama potrošnja ulja je u granici normalnog, cca 0,1 l/1000 km. Iskreno vas molim za pomoc i dobar savjet. , jer me je strah da u meduvremenu ne napravim kakvu nepotrebnu glupost.
ODGOVOR:Moguce je da bi se navedeni zvuk pojavio i da niste radili navedeni servis ali to se ne može za ozbiljno reci . Ako navedeni zvuk stvarno postoji dobro bi bilo da strucna osoba defektira mjesto i moguci uzrok . Nekada to nije jednostavno ali vrijedi pokušati ako treba i u drugom servisu .Ako je zupcasti remen zategnut jace nego što je potrebno to takoder stvara karakteristican zvuk .Navedeni aditivi ce dobro doci jer ce se smanjiti trenje u motoru izmedu kliznih i rotirajucih površina .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - STRUGANJE

Datum objave: 20.11.2006 09:11:00
Slika
PITANJE: Posjedujem vozilo Golf 3 TDI (66kw) '94. Prije 2 mjeseca poceo se javljati cudan zvuk kad je auto pod jacim gasom i iznad cca 2200 obr.- zvuk struganja sa laganim i kratkim oscilacijama u jacini zvuka . Takoder osjetim gubitak snage. Sam motor je u prilicno dobrom stanju ( koliko je to moguce za motor koji je prešao cca 265.000 km ). Pali bez problema, nema dima, ne troši ulje, prosjecna potrošnja goriva je nekih 7-7.5 l gradske vožnje u normalnim uslovima. U prvoj brzini pod punim gasom auto povuce veoma dobro i osjeti se velika promjena snage kad turbina "zavrti" dok u višim brzinama to i nije tako osjetno. Drugo pitanje se odnosi na cišcenje EGR-a, turbine i intercoolera. Naime, auto je u mom posjedu nekih 6 mjeseci i sumnjam da je prijašnji vlasnik to radio. S obzirom da se ne javljaju klasicni simtopmi zacepljenja i zagušenja EGR-a i intercoolera (crni dim) htjeo sam da provjerim dali je takav zahvat potreban i preporucljiv.
ODGOVOR:Zvuk koji opisujete ne dolazi iz motora nego od slabo zategnutog klinastog remena , ležajeva alternatora . Ponekad to može biti i pumpa za vodu . Ako sumnjate u zacepljenje korisno bi bilo ocistiti ne samo EGR ventil nego kompletnu usisnu granu . Interkuler se može skinuti i oprati s benzinom , usput provjerite sve visokotlacne gumene cijevi . Takoder je jako važno da ispitate ispravnost diza jer radi njih može crno dimiti . Redovito mijenjajte ulje i filtere .
na vrh Povratak na vrh

ŠKODA OCTAVIA - ŠKRIPANJE

Datum objave: 20.11.2006 09:08:00
Slika
PITANJE: Nedavno se na 4 g. staroj Škodi Octavia 1,9 TDI pojavila škripa u vožnji kada auto naide na neku neravninu. Ljuljanjem ovjesa na mjestu primjecuje se da škripa dolazi od prednjeg lijevog kotaca. Pri ljuljanju nema nekog dodatnog progiba. Da li je problem u amortizeru ili necem slicnom?
ODGOVOR:Škripanje može dolaziti iz kuglastog zgloba ovjesa , krajnika spone , selen bloka ovjesa i ponekad od amortizera .
na vrh Povratak na vrh