Danas je: 23.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF II - PROBLEMI SA PALJENJEM

Datum objave: 11.11.2006 22:13:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Golfa II 91 god. 1.6 benzinac i pojavili su mi se problemi pri paljenju,kada pokušam startati auto motor se upali i onda uz trešnju uzgasi i pojavi se bijeli dim ispod haube koji dolazi iz karburatora odnosno iz plastike u kojoj se nalazi zracni filter.To se desi i dva puta prije nego li auto konacno upali...Neki mi kažu da u tom trenutku ima previše goriva u karburatoru .Tesko pali izjutra i inace imam osjecaj da je tu upleten uložak kontakt brave koji sam prije godinu i pol vec mijenjao, ali sumnjam u kvalitetu kupljenog dijela...Auto je prešao 298 tkm i možda je na izdisaju?Mijenjao sam mu sva crijeva od vakuma i štelao mu rad motora ali on i dalje zna da zatrza po gradu kada pustim gas.....Inace auto ide normalno ima normalna ubrzanja....
ODGOVOR:Prvo se mora provjeriti faza i po potrebi pravilno staviti motor u fazu , nakon toga treba podesiti staticki kut paljenja . Slijedeca stvar je izmjeriti tlak kompresije . Ako je sve ovo napravljeno kako treba onda se može ispitati sustav paljenja narocito visoki napon ( razvodna kapa , kablovi , … ) . Na kraju treba podesiti karburator i kolicinu CO .
na vrh Povratak na vrh

FIAT TEMPRA 1,8 - GDJE JE FILTER ?

Datum objave: 11.11.2006 22:09:00
Slika
PITANJE: Vozim FIAT TEMPRU 1.8 i.e. SLX iz 1992. sa klimom.Auto je prešao svega 88.000 km.Ja ga koristim 12 godina i pokušao sam doci do filtera zraka za grijanje-provjetravanje putnickog prostora, da ga ocistim ili zamjenim, jer mi se cini da je sustav provjetravanja-ventilator ranije bio efikasniji. Molim vas ako mi možete odgvoriti dali u ovom vozilu postoji takav filter i kako se do njega može doci.
ODGOVOR:Vaše vozilo može imati filter kabine ali i ne mora , na neka vozila nije ugradivan . Ako navedeni filter postoji onda se nalazi ispod poklopca motora na mjestu prolaza zraka prema grijacu ili u samoj kabini iznad suvozacevih nogu . U svakom slucaju nije ga teško pronaci ako postoji .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - KOCIONO ULJE

Datum objave: 11.11.2006 21:56:00
Slika
PITANJE: Vozim OPEL Corsu iz 1996 god. sa katalizatorom i deset dana prije Tehnickog pregleda sam izmedu ostalog promjenio i kociono ulje u sistemu. Na eko testu sam jedva prošao ( 163 stupjna Celsiusa.).
Postoji li mogucnost da meštar nije promjenio ulje ili je stavio LOŠE?
U kojim granicama se krece ova stavka EKO testa i dali trebam odmah promjeniti ovo ulje ili ga je bolje promjeniti poslije zime?Dali je bolje neko uvozno ulje ili je dobro i INA-no?
ODGOVOR:Ako kociono ulje ima vrelište ispod 180 stupnjeva C isto se mora odmah promijeniti radi vaše sigurnosti . U vašem slucaju prilikom intenzivnog kocenja može doci do pregrijavanja kocionog ulja koje u kriticnom momentu može zakuhati i tada kocnica ne radi a pedala kocnice propadne do poda . Ulje koje treba staviti u kocioni sustav može biti od bilo kojeg proizvodaca sa oznakom DOT-4 . Vrelište takvog ulja je 258 stupnjeva C . Nakon zamjene navedenog ulja istu radnju napravite za dvije godine.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - ZAMJENA ANTIFRIZA ?

Datum objave: 11.11.2006 21:46:00
Slika
PITANJE: Vozac sam Peugeota 206 ( 1,1 ; 2000g ) te imam pitanje za nadolazece hladne dane: Antifriz je mijenjan na cca 23 000 km ( podatak uzet iz servisne knjižice ). Sadašnja kilometraža je 48 000 km pa me zanima da li je potebno zamijeniti antifriz. U slucaju da ne kada bi ga trebalo zamijeniti?
ODGOVOR:U ovom vozilu antifriz se mijenja svake dvije godine . Ako stavljate novi antifriz , isperite rashladni sustav obicnom vodom , nakon toga možete staviti novi antifriz koji napravite da bude za -40 stupnjeva C . Takva koncentracija ce slijedece dvije godine štititi rashladni sustav od korozije .
ODLUCIO SAM PROBLEM RIJEŠITI SAM
8.11.2006. 22:56
KOMENTAR UZ PITANJE 28.07.2006.
Javljam se nakon dužeg vremena u svezi molbe za vašom pomoci.
Napokon sam riješio problem sa podizanjem temperature na svojoj Vectri. Nakon potrošenih nekoliko tisuca kuna i izgubljenih živaca sa Opelovim servisima odlucio sam problem riješiti sam.Naime nitko od njih se nije potrudio izmjeriti stvarnu temperaturu motora, nego su svi pouzdali u mjerenje dijagnostickim alatom. Pa su tako izmjerili da vozilo ima konstantnu temperaturu oko 95 te redom mijenjali elemente u sustavu – temp senzor, hladnjak, termostat, termo-prekidac i vodenu pumpu. Nakon svega toga zakljucili su da je najvjerovatnije greška na brtvilu glave motora.Zamolio sa jednog kolegu da mi posudi industrijski mjerac temperature sa PT100 senzorom da izmjerim stvarno stanje. Postavili smo ga na mjesto senzora temperature (na termostatu) te izmjerili temperaturu oko 88C u normalnoj vožnji i 95 C kod paljenja ventilatora u koloni ili gradskoj vožnji, te zakljucili da je temperatura motora sasvim u redu.Daljnjim mjerenjem došli smo do zakljucka da je problem u masi motora, tocnije u spoju mase motora na olovnom konektoru blizu akumulatora. Nakon što smo bolje pritegnuli konektor stezaljke, kazaljka je vidljivo pala na polovicu (90C). Naravno da je sada mjerenja dijagnostikom pokazalo normalne vrijednosti jer se i kom. senzor temperature nalazi na istoj masi motora.Poslije sam još saznao da je to vrlo cesti slucaj baš kod tih vectri, jer sam na forumu kontaktirao sa više od 20 ljudi samo u Hrvatskoj koji imaju isti problem.Naravno svima sam poslao ovaj odgovor i svi su riješili problem.Molio bih vas ovo objavite samo iz razloga da ovlašteni Opelovi servisi ne iskorištavaju ljude i ne prave ih budalama. Neka im ovo ne bude uvreda nego poticaj da malo razmisle o svojim kupcima i da se prestanu bahato ponašati pred ljudima, jer još puno moraju nauciti o svojim automobilima.Lijepi pozdrav vama i svaka pohvala za ono što radite.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,6 i.- RASHLADNI SUSTAV

Datum objave: 07.11.2006 14:24:00
Slika
PITANJE: Zanima me kako se odzracuje rashladni sustav.Imam Opel Astru 1.6i iz '94.g, 52kW, 1598ccm, Otto motor. Zamijenio sam stari antifriz i dolio oko 3.5 litre novog, razrijedenog sa vodom u omjeru 1:1.5. Nije bilo nikakvog ventila na hladnjaku pa sam odspojio donju cijev hladnjaka.
Po Opelovoj knjižici stoji da sistem prima ukupno 5.5 litara! (još bi trebalo stati 2 litre),stara tekucina je doslovno sva izašla iz sistema pa je vjerojatno u pitanju zrak. Još jedno pitanje: kilometraža auta je 278000 km, u motoru je ulje Valvoline Durablend 10W40. Ako imate bolji prijedlog za ulje (trebam li stavljati potpuno mineralno ulje ili i dalje polusinteticko) recite mi jer uskoro idem mijenjati ulje.
ODGOVOR:Tocno je da u navedeni sustav ide 5,5 litara tekucine a isto tako je tocno da je dio tekucine ostao u bloku motora i radijatoru grijaca . Svaki rashladni sustav je specifican pa je prilikom zamjene rashladne tekucine potrebna snalažljivost a detalji kako i gdje ispustiti tekucinu vidljivi su tek u neposrednom kontaktu s vozilom . Motori kod kojih se odzracuje rashladni sustav imaju na vidljivom i dostupnom mjestu nekoliko ventila za tu svrhu ( nalaze se na gornjem dijelu hladnjaka i cijevima rashladnog sustava . Ulje koje koristite je u redu .
DODATNO PITANJE:
U vezi ulja me zapravo zanimalo da li bi škodilo motoru kad bi stavio
mineralno ulje (15W40) na primjer. (4 litre su mi 100 kuna jeftinije pa...
ODGOVOR:
Može se koristiti mineralno ulje ali radi hidropodizaca je korisnije polusinteticko ili sinteticko .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA 1,8 - GRIJANJE KABINE ?

Datum objave: 06.11.2006 00:13:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa grijanjem kabine na Laguni 1.8 1996.Pretpostavljam da je problem nastao odavno, ali sam ga primijetio tek sad kad su poceli hladniji dani. Grijanje kabine je veoma slabo. Cuo sam da je možda potrebno odzraciti sistem. Kako pravilno da to uradim? Na mjestu gdje cijevi ulaze u kabinu postoji cep na cijevi. Malo dalje od cepa na cijevi je i nekakva plava polugica, cemu ona služi?
ODGOVOR:Postoji nekoliko pretpostavki koje moraju biti ispunjene da bi grijanje normalno funkcioniralo . Krenuti cu nekim logicnim redoslijedom : motor mora imati u svakom momentu radnu temperaturu vecu od 80 stupnjeva C , protok vanjskog zraka prema radijatoru grijaca mora biti dobar ( problem može stvarati filter kabine ) , ventil grijaca mora potpuno otvarati ulaz rashladne tekucine u radijator grijaca , radijator grijaca ne smije biti zacepljen , gumene cijevi koje vode do i od grijaca moraju biti potpuno prohodne .Odzracni ventil ( cep ) za koji pitate služi za odzracivanje rashladnog sustava .
na vrh Povratak na vrh

ZASTAVA - 101- VELIKA POTROŠNJA PLINA

Datum objave: 06.11.2006 00:06:00
Slika
PITANJE: Posedujem zastavu101 i ugradjen lovato plinski uredaj, bio bih vam zahvalan kada biste mi objasnili kako se štela lovato plinski uredjaj.
Napominjem da mi je direktno ubušen karburator i pušten plin u njega, da li bi možda bolje bilo da imam mješac tzv plocu tj da li bi manje trošio, sada sam na oko 9.6 l na 100km.
ODGOVOR:Preduvjet da bi motor trošio što manje goriva ( benzin,plin ) jest stanje motora i podešenost motora . Pod pojmom podešenosti motora misli se na : podešenost ventila , predpaljenja i gorive smjese . Samo podešavanje navedenog plinskog uredaja radi se uz pomoc prigušnog ventila na samom isparivacu ( lergas ) te pomocu prigušnog ventila na samom dovodu plina neposredno prije karburatora . Preduvjet dobrog podešavanja je ispravan rad isparivaca i ranije spomenuta podešenost ventila i predpaljenja .
na vrh Povratak na vrh

ŠKODA FABIA - STEZANJE GLAVE ??

Datum objave: 05.11.2006 23:54:00
Slika
PITANJE: Imam Škodu Fabiu 1.4 MPI, 44 kW, 2000 god. proizvodnje, prešla 100.000 km, i kako je trošila vodu pri nekim ispitivanjima se došlo do zakljucka da je problem glava motora. I tako je i bilo, bila je nagrižena, tj. male udubine su bile po njoj, ali glava je poravnata, uradjen hidro test i pokazalo se da je ispravna. Onda je došlo do zakljucka da je kriv i blok motora. I bio je sto sam vidio svojim ocima kad ga je majstor stavio u onaj stroj na kojem je obradio i glavu motora. Sve je sklopljeno, krenem na put ovih dana i ponovo mi se upali lampica od temperature, otvorim haubu i vidim da fali vode (tocnije pola litre) i crijeva znatno tvrda nego što bi trebala biti. Da li ima veze što je novi dihtung od glave motora isti kao i onaj prethodni ili mora baš biti deblji onoliko koliko su se glava i blok obradili (skratili), i usput da li može biti neka veza sa tim što mi se vec neko vrijeme cuju hidro podizaci (sitno lupkanje u motoru).
Kompresija je mjerena i uredu je, ali nije mi nikako jasno zašto još uvijek izbacuje vodu na cep tj. zašto se crijeva još i dalje napuhuju. I možete li mi pojasnit šta znaci, prvo stezanje glave, šta drugo a šta trece.
ODGOVOR:Cinjenica da se motor pregrijava, gubi tekucinu i cijevi rashladnog sustava su tvrde . Ovo nema utjecaja na hidropodizace te zvuk koji cujete iz motora. Motor se nece pregrijavati ako je navedeni zahvat koji je napravljen na motoru napravljen ispravno , ali uz to još neke stvari moraju biti potpuno u redu : termostat, cep ekspanzione posude , pumpa za vodu , hladnjak , cijevi rashladnog sustava .
Glava motora se steže odgovarajucim momentom ali se ne zateže odmah na konacni moment vec se to radi u cetiri puta . Ako glavu motora treba zategnuti na 80Nm onda se prvo stezanje radi na 20Nm , drugo na 40Nm itd.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 205 - GASI SE

Datum objave: 02.11.2006 11:10:00
Slika
PITANJE: Duze vrijeme (3godine) imam problema sa ler gasom mog automobila, ovje i nema nekog pouzdanog majstora za pežo automobile i slabo su opremljeni, ni jedan majstor do sada nije uspio pronaci pravi problem i rješiti ga permanentno. Godina proizvodnje je 1990, znaci 205 1.6 GTI. Ler gas stalno varira (gore-dole) cak kad je vrijeme hladno zna se i ugasiti kad se iskljuci gas, ili ako nije dobro zagrijan ili noc je i svjetla su upaljena, gasi se motor. Mjenjao sam mu regulator zraka više puta ali uvjek isto, Cak sam ga odveo na kompjutersku provjeru ali nisu mogli pronaci dek sa spajanje (trebao je biti kod alternatora) ali ga nisu pronašli. Zbog ovog kvara ili recimo nepravilnosti rada imam vecu potrošnju goriva.
ODGOVOR:Postoji puno faktora koji mogu utjecati na gašenje motora . Nabrojiti cu vam sve mogucnosti tako da možete po tom redoslijedu i krenuti u dijagnostiku . Ispitati sve elektricne konektore i spojeve na i oko motora, provjeriti zabrtvljenost usisnog kolektora , izmjeriti tlak goriva ( mora biti veci od 3 bara ) , izmjeriti kolicinu goriva na pojedinim injektorima (razlika ne smije biti veca od 5 % ) , ispitati ispravnost pojedinih injektora . Nakon ovoga može se pojedinacno ispitati : ventil za regulaciju minimuma , motoric minimuma , leptirasti ventil , potenciometar leptirastog ventila , ETC-senzor ( senzor za temperaturu motora ) , VAF senzor ( za protok zraka ) . Za sve ovo ispitati neophodno je tehnicko znanje i odgovarajuca servisna oprema .
na vrh Povratak na vrh

VOLVO V40 - ŠTO JE VARIJATOR FAZE ??

Datum objave: 30.10.2006 11:01:00
Slika
PITANJE: Kupio bih polovni volvo v 40 star 4 godine sa predenih 100 000 km. Zanima me vaše mišljenje i da li imate neki savjet na koji bi trebao obratiti pažnju.Navodno bi trebalo promijeniti " varijabilni pokretac usisa".Možete mi reci nešto o tome što je to .
ODGOVOR:Varijabilni pokretac usisa ( varijator faze ) zakrece usisnu bregastu osovinu za odradeni kut u pojedinim režimima rada motora . Cilj navedene radnje jest bolje punjenje cilindra gorivom smjesom i veca snaga motora .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 - AIR BAG

Datum objave: 29.10.2006 21:29:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio Fiat punto dynamic 1,2 ,16v, god.proizv.2003.
Pri kupovini primjetio sam na ekranu upaljenu airbag lampicu ,ali mi je prodavac rekao da treba samo resetirati sto sam mu vjerovao.
U ovlaštenom servisu je konstatirano da je desni bocni eirbag aktiviran ,vjerovatno zbog udesa,te se lampica zbog toga ne gasi.
Oni su mi preporucili montiranje novog airbag-a koji kosta 400 eura + ruke.Govorili su da se to mora napraviti da bi sistem finkcionirao u cjelosti. Iz nekog drugog servisa govore da postoji mogucnost da se samo taj airbag iskljuci iz sistema .Jedan majstor me je uplašio govoreci da zbog tog aktiviranog airbaga, sigurno nece pri udesu funkcionirati nijedan airbag.Na ekranu stoji upozorenje(airbag defekt, ugasiti motor).
ODGOVOR:Najbolja odluka bi bila da napravite dijagnostiku sustava AIR BAG-a u ovlaštenom FIAT servisu te da nakon toga isti servis otkloni greške koje su defektirali . Uvijek kada se aktivira air bag mijenja se navedeni air bag i upravljacki kompjuter , trošak nikako ne možete izbjeci ako želite da vam navedeni sustav bude ispravan .
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO 2,0 - PREVIŠE TROŠI ?

Datum objave: 29.10.2006 21:21:00
Slika
PITANJE: Ford Mondeo 2.0 ghia automatic 96kW 1999.g 134000 km.
Od nedavno sam vlasnik navedenog automobila, sve je ok, super sam zadovoljan sa svime što ovaj auto pruža ali mislim da nije baš normalno da troši 17-18 l na 100 km gradske vožnje (podaci sa putnog compa) (ili se varam) vozim u economic modu ne u sportu, over drive upaljen, ne stišcem gas ko lud, nikakvo divljanje. Servis je napravljen promjenjen zapcasti+španer, mikro remen, filteri svi, ulje, svijecice, jedino što nije promjenjeno je filter ulja u automatskom mjenjacu i samo ulje u njemu a i to ce biti uskoro napravljeno. U cemu bi mogao biti problem ako ga uopce ima, možda je to normalna potrosnja ?!?!?!?
ODGOVOR:Vozilo s automatskim mjenjacem uvijek troši 10 do 25 % više goriva . Test potrošnje goriva se nikada ne radi u gradskoj vožnji vec na otvorenoj cesti u raznim režimima vožnje . Ako želite kontrolu rada motora po pitanju potrošnje goriva , napravite EKO-test .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA B - ULJE U USISNOJ GRANI

Datum objave: 29.10.2006 21:14:00
Slika
PITANJE: Imam Vectru B dizel sa motorom X20DTH.Prilikom cišcenja usisne grane kod mehanicara primijetili smo da ima motornog ulja u cijevi za cisti zrak poslije turbine,dali je to normalno?. Drugo, kada se ukljucuju druga cetiri usisna ventila koji se otvaraju vakum pumpicom? Do sada nisam mogao primijetiti da se otvaraju. Ja sam ih jednom samo radi testa ukljucio (fiksirao) rucno i zakljucio da auto bolje vuce iz nižih obrtaja. Dali to može smeteti ako bi ih ostavio tako za stalno.
ODGOVOR:Ulje u usisnu granu može doci jedino preko oduška ulja . Ako je to veca kolicina ulja to znaci da je slabija kompresija .
Drugi dio pitanja mi uopce nije jasan . Ne postoje nikakvi ventili na glavi motora koji se otvaraju vakumski .
DODATNO PITANJE:
Svaka cast na brzom odgovoru.Oko ovih usisnih ventila možda se ja nisam dobro izrazio. Naime ja sam mislio na otvore koji se nalaze u usisnoj grani ima ih za svaki klip po dva. Cetiri su stalno otvorena dok cetiri imaju klapne (poklopce) koji se otvaraju sa tom vakum pumpicom koja se nalazi desno od EGR ventila s vanjske strane.Ta pumpica ima jednu cjevcicu koja ide na elektronski kontroliranu pumpu na izlaz OUT, a ona je smještena desno od akumulatora i ima na sebi još jedan izlaz VAC.Kako mogu znati dali to radi i kad se ukljucuje ta vakum pumpica.Usput da kažem da mi se ne pali žuta lampica za kontrolu mašine.
ODGOVOR:
Navedeni ventili i vakum cijevi su dio sustava za regulaciju turbine .
na vrh Povratak na vrh

ŠKODA FABIA - BRDO PROBLEMA !

Datum objave: 27.10.2006 22:36:00
Slika
PITANJE: imam Škodu Fabiu 1.4 MPI 2000. god.proizvodnje, 44 kW, prešla 135000 Km i odmah da kažem da sam procitao ove sve probleme što imate na stranici vezane za Škodu Fabiu, i ja sam ih imao SVE ama baš sve. Prvo mi je otišla lambda sonda na 18000 Km i zamjenjena u servisu, balans štanga, lamela (možda malo i moja greška), senzor na letvi volana, servo pumpa, kad god ga prikljucim na dijagnostiku uvijek 5 nekih bezveznih greški, izmedu ostalog šta me zanima, kad je trošila vodu motor je citav rastavljen i bila je iskrivljena i glava i BLOK motora, sve je uradeno OK i zanima me sada koliko tocno mora biti stegnuta glava, koji omjer G12 tekucine i vode mora biti u rashladnom sustavu, ici cu ovih dana na ispitivanje kompresije pa možete li mi reci kolika mora biti, koje tocno ulje ide u ljetnom i zimskom razdoblju, i u motoru se cuje neko sitno lupkanje pa su mi neki majstori rekli da su to podizaci ventila tj. hidro podizaci, i imam isti problem kao sto je vec netko imao, nekada ali samo nekada kada radi u mjestu ili i u vožnji pocne tzrzati tj. nepravilan rad motora, obrataji se spuste do te granice da se auto gotovo ugasi pa se vrate na normalu i sve tako neko odredeno vrijeme, pa neko kaže da jedan ventil ne zatvara kako treba ili tako nešto, i stop prekidac sam vec pet puta promjenio u tocno godinu dana.
ODGOVOR:Za ovaj motor može se koristiti ulje 10W-40 tijekom cijele godine , antifriz treba biti takve koncentracije da iznosi -40 do -42 stupnja C . Kompresija treba biti od 10 do 13 bara .
Glava motora se steže :
- prvo stezanje 20 Nm
- drugo stezanje 90 stupnjeva
- trece stezanje 90 stupnjeva
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - BORD KOMPJUTER

Datum objave: 27.10.2006 22:28:00
Slika
PITANJE: Oduševljen sam vašim znanjem i željom da pomognete.
Od skoro imam pežoa 206 1.4hdi,2003,u opremi mu je i bord kompjuter.Problem je jer niko ne zna da ga koristi.Znamo samo da mjenjamo muziku,i ona ide preko njega.Pomozite,ili mi dajte adrese gdje mogu da nadem rješenje.
ODGOVOR:Bord kompjuter pruža dosta korisnih informacija : Trenutnu potrošnju goriva , kolicinu goriva , koliku udaljenost ce vozilo prijeci u odredenom režimu vožnje i t. d. Komanda pomocu koje birate pojedine menije na bord kompjuteru nalazi se uvijek na dohvat ruke u blizini volana ili instrument ploce . Najbolje je da zatražite originalno uputstvo kod ovlaštenog PEUGEOT servisa .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,TD - MIJENJANA GLAVA

Datum objave: 27.10.2006 21:49:00
Slika
PITANJE: Imam passata 1.9 TD iz 93.god.Problemi su poceli sa rashladnim sistemom pa je najprije puklo crijevo koje smo zamijenili medutim temeratura se i nakon toga dizala a zatim je puknuo i mali hladnjak i pomiješalo ulje i vodu. Mehanicar je konstatirao da je pukla glava motora.Zamijenio je glavu i prešla sam do sada 1500 km. Mehanicar je rekao da glavu ne treba dotezati!? Sada mi se ponovo pocela palitri lampica od vode i voda se negdje gubi. Molim vas što vi mislite gdje je problem i da li je mehanicar ispravno rekao da ne treba dotegnuti glavu.
ODGOVOR:U ovom slucaju najbitnije je utvrditi cinjenicu da li rashladna tekucina nestaje kroz motor ili van motora . Kada mislimo na ovo drugo onda rashladna tekucina može nestajati na pumpi za vodu , na hladnjaku , na gumenim cijevima , na radijatoru grijaca , na kucištu termostata , na prikljuccima za vodu . Ako tekucina nestaje kroz motor onda u pitanju može biti brtva glave , glava motora , blok motora ili hladnjak za ulje .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,4 - PUCA I TRZA

Datum objave: 26.10.2006 00:56:00
Slika
PITANJE: polo (1.4 16v ape motor 55 kw),dešava samo ujutro kad ga upalim radi normalno nekih 30 sek.i onda odjednom pocne da puca nešto i da ga guši i onda naravno pocne da turira sam,i ja jednom stisnem gas do kraja i to automatski prestane i ne dešava se više tokom cijelog dana,i jos kad ga vozim trza malo u 3 brzini,kopcao sam ga na dijaknostiku i prijavljiva greške 1178,1196 1570.
Ovo je sve bilo prije neki dan,i ove greške sam riješio znaci bilo je do lmabda sonde promjenio je i sada se sasvim normalno ponaša ujutru i radi dobro, ali se dešava da cesto trza,ali samo u trecoj brzini i to od nekih 2400 obrtaja do 2800,cim to prede ide sasvim ok i u ostalim brzinama se to ne dešava ,pa ako imate neki savjet bio bi vam zahvalan???
ODGOVOR:Odvezite vozilo na dijagnostiku jer cete tako najlakše doci do rješenja . Dijagnostika nije samo spajanje kompjutera na dijagnosticki konektor i eventualno ocitavanje snimljenih grešaka . Kada radite dijagnostiku slijedite logiku tako da najprije provjerite mehanicki sustav , hidraulicki sustav i na kraju elektronski sustav .
DODATNO PITANJE:
Samo još jedno pitanje u vezi pola 1.4 16v,da li ja imam AGR ventil i MAP senzor,i ako imam gdje tacno budu i koja je njihova funkcija.
ODGOVOR:
Navedeni motor ima i AGR i MAP . Prvi služi u svrhu ekologije a drugi je važan faktor u mjerenju kolicine zraka koja ulazi u motor . Obadva sklopa nalaze se u prostoru blizu motora .
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - GENERALKA ??

Datum objave: 26.10.2006 00:39:00
Slika
PITANJE: Imam jedan neobican problem, naime radi se o seat cordobi 1.9sdi god. 1998 -nece upaliti.Prije tjedan dana tjerao sam auto na kompletnu dijagnostiku gdje se ustanovilo da je kompresija sa sva 4 cilinda oko 20
što je jako loše (bar su mi tako rekli.)Da bih ga mogao još jedno vrijeme paliti zamolio sam prijatelja da mi pomogne pronaci žicu koja je zadužena za paljenje i gašenje grijaca, tu žicu smo precvikali te stavili prekidac da bih mogao fizicki paliti i gasiti grijace a ne samo kad mu to kompjuter ili sta vec kaže da upali.Kad sam skupio novaca auto sam otjerao na servis gdje mu je radena generalka, doslovno sve novo osim klipova koji su još bili ok. Nakon tjedan dana auto je bio gotov i sav sretan cekao sam novo jutro da bih ga konacno upalio bez nekih posebnih zahvata (razocaranje),naime auto je opet jedva upalio ista stvar kao i prije, morao sam fizicki paliti grijace da bih pokrenio motor .
Pomagajte više ne znam šta mi je ciniti!!!
ODGOVOR:Generalkom motora ne može se zvati popravak motora ako nije brušen cilindar i ako nisu mijenjani klipovi . Prvo što morate napraviti je da izmjerite kompresiju koja mora biti 26 do 31 bar . Ako je ovo u redu onda možete krenuti dalje u istraživanje uzroka .
DODATNO PITANJE:
Cilindri su brušeni,stavljene stubline a klipovi se nisu dirali zato sto su u dozvoljenim odsupanjima karike a što se tice kompresije ona je sigurno ok.Da vam malo pojasnim tu sada više nema veze motor i stanje motora ono je savršeno nego ono što mene muci je sto ne znam radi cega mi nece paliti grijace doslovno nikad (osim kad je ispod nule)zato i jesam brikao te žice da ga odvojim od kompjutera koji mu ocito ne daje dobre informacije kada paliti a kada ne(grijace).Na dijagnozi komp. ne prijavljuje nijedan kvar .
ODGOVOR:
Grijaci se pale preko kompjutera a sustav radi tako da kompjuter dobiva informaciju od temperaturnog osjetnika na motoru . Kada je temperatura ispod nule onda grijaci rade odredeno vrijeme koliko je potrebno a kada je temperatura iznad navedene onda grijaci ne rade ili rade vrlo kratko tako da možemo smatrati da ne rade . Ovaj motor je DI i pri ovoj temperaturi treba normalno paliti ako je kompresija dobra i sustav goriva bez greške .
PRONAŠLI SMO GREŠKU !!
Hvala na svemu, samo da vam javim da smo pronašli grešku s obzirom da komp. nije prijavljivao nikakve kvarove izmjenom temperaturnog osjetnika dogodilo se cudo ,auto pali ne na zub nego na z...
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 - KOJI ANTIFRIZ ?

Datum objave: 23.10.2006 20:27:00
Slika
PITANJE: Kupio sam audi 80 b4 '92 god, abk motor, benzinac 2000 kubika. Ne znam koji antifriz ide u njegov hladnjak. Rekli mi da ima crveni, plavi, da zavisi od glave motora itd.
ODGOVOR:Ako motor ima aluminijski blok stavite crveni antifriz a ako nije onda stavite plavi . Koncentracija antifriza treba biti za minus 40 stupnjeva celziusa .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT B3 - MALI TUNING

Datum objave: 23.10.2006 20:11:00
Slika
PITANJE: Imam Passata B3 1992. god, sa AAM motorom (1.8L, Mono-Motronic). Snaga motora je 75KS, što bas i nije nešto, ;) pa imam namjeru raditi mali tuning u cilju povecanja snage. Inace, motor je u Ok stanju, ne troši ulje i prilicno fino ide za svojih 75KS. Tuning bi se sastojao u sljedecem: bregasta osovina od GTI-ja 8v, 4-2-1 ispušna grana i downpipe, i ECU od ABS motora (isto 1.8L Mono-Motronic, ali 90KS).
Kakvo je Vaše mišljenje oko ove "operacije"? Na nekom britanskom forumu sam procitao da AAM motor ima prilicno "slabašno" napravljenu radilicu, tj. da je njegova radilica napravljena od daleko lošijeg materijala nego npr. kod motora sa Digifant-om, i da ne trpi bilo kakvo povecanje snage? Imate li Vi neka iskustva sa tim?
ODGOVOR:Nikakva šteta se nece dogoditi ako modificirate usisni kolektor ( k&n filter , power rohr , usisna grana ) i ispušni sustav kako ste naveli . Svaki eksperiment je izazov za koji se morate odluciti sami .
na vrh Povratak na vrh