Danas je: 17.11.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

CITROEN XSARA 1,4 - UDARIO ME AUTO

Datum objave: 15.11.2006 18:02:00
Slika
PITANJE: Prije dva dana, pri skretanju u sporednu ulicu, u stražnji kotac udario
me auto koji je prerano krenuo (prije toga je stajao i cekao da prodem).
Nakon udarca ustanovila sam da je ratkapa dosta uništena, ali me
zanima da li je moglo doci do nekakvih drugih oštecenja koja ja, kao
laik, ne mogu detektirati i da li bi bilo potrebno odvesti auto kod
automehanicara. Radi se o Citroenu xsari 1.4.
ODGOVOR:Najvjerojatnije nije došlo do oštecenja vitalnog dijela ovjesa ali to ne treba prepustiti slucaju nego svakako treba napraviti strucni pregled koji ce otkloniti bilo kakve sumnje . Najbolje je da se napravi opticko-kompjuterska kontrola zadnjeg ovjesa .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN BERLINGO - ODGOVORNOST SERVISERA ?

Datum objave: 13.11.2006 21:18:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Citroen Berlingo iz 2001. godine, polovan ali sa servisnom knjižicom od ovlaštenog servisera i pregledao sve servise te vidio da je sve u redu, sa obzirom da je auto tada imao 119.000km. Do danas sam napravio kilometara do 143 000 i promijenio sam remenje, redovito radio servise, cak svakih 5-7 tisuca km, prevencije radi..Auto je zadnji put bio na servisu 20.10.2006. g. i nakon servisa vidio sam da postoji mala kap ulja ispod haube, svaki put, tj. skoro svaki put.. Posjetio sam svojeg mehanicara koji mi je radio servis i on mi je rekao da je vjerojatno ulje iz kartera motora te da me taj kvar može koštati odprilike oko 600-900kn, iako smatram da, pošto je auto servisiran nedavno-toga nebi smjelo biti a isto tako sam ga servisirao u 8. mjesecu ove godine. Dali je realno da mi gdin iz servisa želi to naplatiti kao "dotrajalo" a ne uzima za opciju to što sam napravio dva servisa u razmaku dva mjeseca kod njega te da bi ta usluga trebala biti besplatna posto sam na servisu rekao da naprave sve što je potrebno? Isto me tako interesira dali je to veliki problem te dali mogu pricekati sa tim radom cca. mjesec-dva sa redovitom provjerom ulja? Molim vas za iskreno mišljenje jer, kao i svima danas, novac mi nije jaca strana trenutno i pazim na auto i njegovo održavanje ali mi se cini da nije u redu sa serviserove strane da mi to želi extra naplatiti.. Hvala vam unaprijed i ako se bavite i Citroen vozilima, rado bih doŠao na servis kod vas nakon procitane web stranice gdje se pokazali da vam je stvarno stalo do povjerenja ljudi sa kojima suradujete.
ODGOVOR:Vaš mehanicar može snositi odgovornost samo za ono što je radio i što vam je naplatio. U konkretnom slucaju kao što kažete vaš mehanicar vam je defektirao kvar ( curenje ulja ) i kazao cijenu da to otkloni , dakle nije vas doveo pred gotov cin što je normalno . Zamislite da je kojim slucajem on otklonio kvar bez da vas je pitao i zatražio da platite , kako bi vi onda reagirali , vjerojatno mu ne bi platili tu uslugu .U ovom slucaju bitno je da nakon brtvljenja kartera curenje ulja na navedenom dijelu mora biti riješeno . Cijena materijala i rada bi mogla biti preciznija .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,6 - KOJI PLINSKI URE?AJ ?

Datum objave: 13.11.2006 21:14:00
Slika
PITANJE: Koji sistem za auto-plin se pokazao najboljim za astru g 1,6 16v, 98god? Želim da ugradim urdjaj na plin ali sam cuo toliko razlicitih mišljenja da ne mogu da se odlucim.
ODGOVOR:Prema povratnim informacijama iz prakse do sada je na prvom mjestu plinski sustav PRINS , iza njega je B.r.c. i LOVATO .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9-TDI - HOCE DA EKSPLODIRA

Datum objave: 13.11.2006 21:05:00
Slika
PITANJE: U pitanju je Passat 3b ili b3 sa 81 kw afn motor.Turbo sam cisito u ovlaštenom servisu, promijenio maf senzor i onaj n75 ventil.I opet nakon toga turbina prepunjava.Imam osjecaj kad stisnem gas da hoce da explodira motor.MIsterija je veca u tom ako ukljucim klimu i tako vozim neko vrijeme osjeti se da na 2,500 obr/min n75 radi svoj posao i auto dobija onu svoju snagu i mogu ga tjerat do 4500obr/min bez problema.Nakon recimo brze vožnje od 140 -160 poslije toga dan dva radi auto cool i opet poslije toga isto prepunjava.Šta da radim da ovo popravim.Drugo pitanje je u vezi instrument table kilometraža ne radi ,može li se druga tabla recimo ugraditi od drugog pasata iste klase.Trece pitanje je šta može biti ako se duže ne zamijeni kineticki zglob, koje su posljedice.
ODGOVOR:Ispitajte-izmjerite tlak turbine ( ne smije biti veci od 1 bar ), po potrebi ispitati regulator tlaka turbine .Instrument ploca bi trebala odgovarati od istog takvog vozila . Posljedice neispravnog zgloba su : lupanje , vibracije , zagrijavanje , ispadanje iz funkcije .
na vrh Povratak na vrh

VOLVO S 40 - KLIMA I RAD MOTORA

Datum objave: 13.11.2006 16:52:00
Slika
PITANJE: Prvo želim da Vam se zahvalim na ovako osmišljenoj stranici i na vašim savjetima kojima zasigurno pomažete mnogima koji imaju problema sa svojim automobilima,a nisu u stanju da ih riješe u kojekakvim ervisima.
Problem sa kojim se ja trenutno suocavam je sljedeci:
Posjedujem Volvo S 40 1,6 benzin 2001 god. a problem se odnosi na rad motora pri radu klima uredaja.Još od 6.mjeseca ove godine nisam uspio da riješim taj problem iako sam se od prvog dana obratio za pomoc u ovlaštenom Volvo servisu. U slucaju kad upalim klima uredaj obrtaji motora jednostavno pocnu ”divljati” i penju se cak na 2,5 obrtaja što stvara posebne probleme u vožnji u slucaju smanjenja brzine odnosno kocenja, automobil jednostavno dobiva prevelik broj obrtaja tako da je ponekad zaista i opasno,ili u samom pocetnom kretanju. Stvar je u tome da pravila nema tj dešava se u leru,brzini ili ponekad sasvim normalno radi. U Volvo servisu su odmah utvrdili da nije u redu tkzv. BAJPAS VENTIL i za njegovu zamjenu sam platio 250 eura ali opet se ništa promijenilo nije.Poslije toga su mijenjali POLENOV FILTER,ali stvar je ostala ista ,i više ni sam ne znam šta nisu probali od PONOVNOG PUNJENJA KLIMA URE?AJA pa nadalje,nažalost nije pomoglo.Digao sam ruke od servisa jer sam shvatio da je to cisto bacanje novca. Napominjem da motor radi savršeno ako klima uredaj nije upaljen.
ODGOVOR:Problem koji navodite nije uobicajen ali se u praksi dogada . U momentu kada se upali klima, treba napraviti kontrolu presostata i samog kompresora jer svaki od njih koristi struju za svoj rad a kontrola cjelokupnog sustava ide preko kompjutera . Naglasio bih da se provjere sve komponente sustava klime a uzrok može biti i sam kompjuter .
na vrh Povratak na vrh

OPEL FRONTERA - FILTER KLIME

Datum objave: 13.11.2006 16:46:00
Slika
PITANJE: OPEL FRONTERA 2.2DTI, 2002god.- KADA SE MIJENJA ZRACNI FILTER KLIME. (JA NISAM NAŠAO GDJE SE NALAZI).
ODGOVOR:Navedeni filter se mijenja jednom godišnje a po potrebi i prije . Neka vozila ga nemaju a ako postoji onda ga treba tražiti ispod poklopca motora ispred ventilacionog kanala ili u kabini u predjelu grijaca .
na vrh Povratak na vrh

SEAT TOLEDO - GASI SE

Datum objave: 13.11.2006 16:34:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Seat Toledo '94 1.8. Imam dva problem koja mislim da nisu povezana, ali navešcu ih oba. Moram samo napomenuti da je na auto ugraden auto plin vakumski proizvodjaca Lovato, i da radi odlicno vec godinu ipo dana ili 15.000 kilometara.
1) Auto zadnjih dana od kad je hladnije (pricam o prvom jutarnjem paljenju) pali normalno, ali kad predem nekih 500 - 1000 metara izgubi obrtaje i ugasi se. Stanem, upalim - malko duže vergla (4-5 sekundi) ali upali i onda je sve normalno. Mislim da je taj problem još od prošle godine, ali desio mi se pri kraju zime 2 puta, ali kako su otoplili dani nije mi se dešavalo do sada. Mislim da nije važno, ali da napomenem da tada vozim na plin. Mislim da bi problem bio i kod benzina, ali kad procitate drugi problem bice vam jasno zašto vam ne mogu reci sa sigurnošcu da li bi se to dešavalo i na benzinu.
2) Takode problem vec duže vrijeme, auto nece da radi na benzin normalno. Kad ga vozim na plin, pa prebacim na benzin auto radi ok, ali posle nekih 3-7 kilometara auto pocne da štuca i ugasi se. Poslije toga ne mogu da upalim auto na benzin niti da ga u toku vožnje prebacim sa plina na benzin. Auto u tom trenutku mogu samo da vozim na plin i sve tada radi normalno. Moram vam napomenuti da sam auto vozio kod majstora i da mi je on zamijenio malu benzinsku pumpu (koja se nalazi u rezervoaru) ali problem se nije uklonio.
ODGOVOR:U ovom slucaju nije u pitanju plinski sustav vec sustav goriva iako ne treba zanemariti ni visokonaponski dio paljenja . Da bi došli do rezultata svakako treba detaljno ispitati sustav goriva i to tako da se pocne nekim redosljedom i to : izmjeriti tlak goriva , ispitati injektore , ispitati leptirasti ventil i potenciometar ventila , ispitati MAP senzor , provjeriti senzor temperature zraka i ETC senzor . Ako je sve navedeno u redu onda je problem u sustavu paljenja ( postojanje iskre na svjecicama ) .
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - NE PALI KAKO TREBA

Datum objave: 13.11.2006 16:30:00
Slika
PITANJE: Imam Fiat Bravo 1,2 16v 2000. god. kojeg sam kupio prije nešto više od mjesec dana. Nakon 20-ak dana mi se pocelo dešavati da ujutro na prvom paljenju auto ne pali kako treba. Obicno se upali (ili se bar tako cini) na trenutak i onda ugasi. Upalim ga (ako uspijem) tako što malo duže verglam i kad se javi dam malo gasa, nakon cega onda više nema problema.
ODGOVOR:Postoji više faktora koji mogu biti uzrok , zato ih treba pojedinacno ispitati . Navesti cu ih po nekoj logici : elektricni konektori , usisni kolektor ne brtvi , ETC senzor , TP ventil , aktuator minimuma , EVAP ventil , senzor temperature zraka u usisnoj grani , ECU centrala .
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - PRVO PALJENJE

Datum objave: 13.11.2006 16:23:00
Slika
PITANJE: imam FIAT bravo 16.16v i nedavno sam bio na dijagnostici, naime sve je u najboljem redu ocišceni su injektori i auto sad jednostavno ide ko metak,al imam jedan cudan detalj. PRI PRVOM PALJENJU I poslije gašenja motora ili vožnje nakon otprilike pola sata kad ponovo palim dosta se dugo okrece alnaser cak i predugo dok se ne pokrene motor i potrebano mu je dodati gas dok se to prije cišcenja injektora nije dogadalo , naime smo je bilo potrebno okrenuti kljuc i on je startao motor u pola sekunde i digao okretaje bez gasa.
ODGOVOR:Uzrok navedene pojave može biti sustav paljenja ili sustav goriva . U momentu kada motor ne pali treba ustanoviti da li ima iskre na svijecicama , ako iskre ima onda je u pitanju sustav goriva ( neka od komponenata ) , ako iskre nema onda treba tražiti uzrok na sustavu paljenja .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - ZUJALICA

Datum objave: 13.11.2006 16:20:00
Slika
PITANJE: Zanima me da li je moguce da se zujalica upali i nakon promjene ulja pod pretpostavkom da je ulje OK, inace radi se o Golfu 2 '87. god dizel. Nakon zamjene ulja zujalica se opet aktivirala i nakon nekih 5-10 sekundi ugasila i od tada nema više problema. Da li se ona samo pali ako je u pitanju loše motorno ulje?
ODGOVOR:Zujalica se pali kada nema adekvatnog tlaka ulja a samo ulje nije razlog . Da bi tocno znali što je u stvari treba na mjesto indikatora ulja spojiti manometar koji ce pokazati pravo stanje .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - TROKIRA I GASI SE

Datum objave: 13.11.2006 16:03:00
Slika
PITANJE: Imam Golf III TDI, motor 66kw(90 ks) - najprije je poceo da trokira a sada se gasi u vožnji i na malom broju obrtaja rada motora. Što se tice samog paljenja ono se nije promjenilo automobil pali iz prve,ali cim bih pokušao da krenem nastaju ponovno problemi auto se gasi, trokira, trza, ne vuce a potrošnja goriva se strahovito povecala cak na preko 16 litara dizel goriva.Automobil sam vozio na kompjutersku dijagnostiku i neki majstor mi je rekao da je problem navodno u releju 109 ili u dovodu goriva,zacepljenom katalizatoru itd...medutim eto promjenio sam i taj relej i ništa se nije promjenilo,pa sam sam sve više poceo da sumnjam da nije u pitanju elektronika ili luftmassenmesser( ja sam cuo za taj dio ali ne znam gdje se nalazi i kako izgleda pa gdje bih mogao da nadjem sliku doticnog dijela ako nije problem?).
ODGOVOR:U slucaju kojeg navodite mora se najprije ispitati funkcionalnost sustava goriva i kod toga treba poceti od najjednostavnijih stvari . Najprije se provjeri rezervar za gorivo ( može biti prljav ) i samo gorivo , zatim filter goriva , prisutnost zraka u sustavu goriva , zacepljenje u samim cijevima za dovod goriva . Ako je s navedenim sve u redu može se krenuti dalje a to znaci da treba ispitati same brizgaljke ( dize ) te po potrebi pumpu visokog pritiska . To bi bio sustav goriva . Nakon ovoga svakako treba provjeriti fazu i pogonsku remenicu radilice . Na kraju ako postoji sumnja na zacepljenje katalizatora ili ispušnog sustava svakako iste treba ispitati .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES , C-KLASA - SMRDI IZ KLIME

Datum objave: 13.11.2006 15:57:00
Slika
PITANJE: Imam jedan problem s c klasom - smrdi mi iz klime. Da li se isparivac mora mijenjati ili se može ocistiti?
ODGOVOR:Neugodan miris iz klime se može riješiti ukoliko je sustav donekle održavan te ako prijašnji vlasnik nije bio pušac . U svakom slucaju vrijedi pokušati temeljito ocistiti i dezinficirati sustav te nakon toga vidjeti rezultate . Ponekad kada je sustav ventilacije jako zapušten pomaže samo zamjena isparivaca .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,1- BUCNIJI NEGO PRIJE

Datum objave: 13.11.2006 15:49:00
Slika
PITANJE: Imam fiat punto 1.1 (1998)na kojem sam morao da zamjenim dihtung glave jer je pomješao vodu i ulje. Pritom sam ravnao glavu ,zamjenio svjecice(ngk) i sve ostale sitnice .Motor sada sasvim dobro vuce ali je nivo buke drasticno porastao . Ništa ne lupa, ne škripi, jednostavno je nivo buke veci , prije ove operacije je bio tako tih da ga na semaforu dok stojim nisam ni cuo.Šta bi mogao biti uzrok ovog problema .
ODGOVOR:Ako ste sve dobro napravili onda zvuk motora mora biti normalan . Povecana buka motora može biti radi lošeg ili loše montiranog ispušnog sustava , ako motor nije u fazi , ako ne brtvi usisni ili ispušni kolektor , te ako struže neka remenica ili osovina po zaštitnom poklopcu . Morate direktno istražiti uzrok takve pojave .
na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO – 145 1,9 JTD - ZAMJENA ZUPCASTOG REMENA ?

Datum objave: 11.11.2006 23:19:00
Slika
PITANJE: Molim vas na koliko kilometara je propisana zamjena zupcastog remena na automobilu Alfa Romeo 145 1,9 JTD (77 kW/1999.g)?
ODGOVOR:Zupcasti remen se mijenja svakih 110.000 km ili 5 god.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - KADA GENERALKA ?

Datum objave: 11.11.2006 23:13:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Ford Mondea 1.8TD, 1994. godina, s 247.000 prijedenih kilometara. Serviser mu je izmjerio kompresiju, koja je za 1, 2, 4 cilindra 29, a za 3 cilindar 24.Motor ne troši ulje i ne dimi, osim kada se ujutro prvi puta pali.Zanima me kakva je Vaša procjena, da li ce uskoro trebati raditi generalku, ili je samo stvar u ventilima, kada je tako velika razlika u kompresiji jednog cilindra.
ODGOVOR:Generalka se radi kada za to ima razloga a to je najcešce slaba kompresija ( motor teško pali ) ili velika potrošnja ulja . Na osnovu podataka koje ste poslali nikako se ne može znati koliko ce navedeni motor još voziti . Ukoliko vi želite da pružite svu mogucu pažnju i njegu vašem motoru onda promijenite sva tekucine i filtere, provjerite stanje zupcastog remena a narocito stanje diza ( kada su loše jako oštecuju motor ) . Interval izmjene ulja takoder je važan .
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - INFO O IZMJENI ULJA

Datum objave: 11.11.2006 23:09:00
Slika
PITANJE: Auto; audi a4 1,9tdi 11/1995g. Kod davanja kontakta, na displayu gdje se vidi kilometraža pojavljuje se poruka "oil" i blinka kojih 10 sekundi!!
provjerio sam sve razine ulja od motornog, getribnog do serva i kocionog i sve štima!! E sad moja sumnja je da auto ima svakih 10000km automatsku obavjest da bi se trebala izvršiti promjenu ulja.
a problem je što ne znam tu obavjest ugasiti!!
ODGOVOR:Navedeni natpis je samo informacija o intervalu izmjene ulja i može se resetirati uz pomoc servisnog kompjutera .
na vrh Povratak na vrh

ALFA 33 - PREVIŠE TROŠI !

Datum objave: 11.11.2006 23:03:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Alfu 33,1.7l,16V i cini mi se da je veliki potrošac, troši na otvorenom 11 litara a u gradu oko 15litara .Molim da mi se odgovori da li je to normalno ili je to previše za taj auto ?
ODGOVOR:Da potrošnja je povišena . Na povišenu potrošnju utjece dosta faktora a za pocetak napravite EKO test preko kojega se može vidjeti kako rade pojedini sustavi na i oko motora .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF TDI - ADITIV ?

Datum objave: 11.11.2006 22:57:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Golf TDI 2003 g ,60000km.Da li je pametno prilikom zamjene ulja dodati sredstvo QMI zaštita za motore sa PTFE (prodaje firma Bokolje Komerc).
ODGOVOR:Za navedeno sredstvo bi trebalo procitati tehnicko uputstvo i na kojoj bazi je napravljeno . Vecina slicnih sredstava nema nekog znacajnog ucinka , bolja zaštita je pravovremeno mijenjanje ulja i filtera ( svakih 10.000 km ili 6 mjeseci ) .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - LUPKANJE U MOTORU ?

Datum objave: 11.11.2006 22:46:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Mazdu 626 2.0 16V 1993.godine. Sve je OK osim nekakvog lupkanja u motoru: Lupkanje se cuje dok je motor hladan ili nakon duže vožnje. Mislim da lupkaju hidropodizaci odnosno barem jedan od njih. Da li ih moram mijenjati ili reparirati ? Po nekoj mojoj logici da je stvar mehanicke prirode lukanje bi se culo stalno. Da li još nešto može biti uzrok lupkanju i koji?
ODGOVOR:Navedeni zvuk svakako treba poslušati strucnjak . Da, moguce je da je to hidropodizac ali ne mora biti . Hidropodizaci se ne obnavljaju vec se ugrade novi .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 – DTI - SPECIFICNE DIZE

Datum objave: 11.11.2006 22:36:00
Slika
PITANJE: Izvrstan vam je site i usluga koju cinite ljudima,svaka cast.Sve pohvale za ideju i za rad.
Nedavno sam kupio Vectru 2.0 DTI 16v,1999 god.(redizajn),prešla je 117000 km i sve je bilo uredu prvih mjesec dana dok nisam otišao u Sarajevo(malo niža temp.) i prvo jutro nije htio da upali.U servisu su mi izmjenjali filtere, ulje i neka crijeva do šprica i od filtera,navodno je problem da vuce zrak negdje.Tada je auto upalio i sve u redu tokom dana,sutra ista stvar i opet na drugi servis(drugi grad),isti problem i krenulo je mijenjanje crijevo po crijevo jer tek kad odstoji, auto onda nece da pali.Promijenilo se vec dosta crijeva,gumice na dizama,sad se rade semerinzi na bosch pumpi,na dijagnostici sve u redu i bosch pumpa kažu da je uredu,ne znam šta da radim više a i ljudima na servisu ponestaje ideja.
Kada mijenjam iz prve u drugu osjeti se kao udar na volanu(blagi)koliko god nježno mijenjao,osim ako ne pustim da mu padnu okretaji skroz, ima faz lanac.
ODGOVOR:Navedeni motor ima specificne dize i dovod goriva do diza , na samim dizama postoje gumene brtve koje s vremenom treba zamijeniti (izložene su visokoj temperaturi ) jer iste ne brtve i na tom mjestu ulazi zrak u sustav goriva . Zamijenite navedene brtve i problem ce biti riješen .
Moguci uzroci su : nosaci motora , selen blokovi prednjeg ovjesa , vilice ovjesa , poluosovine .
NOVA SAZNANJA:
Hvala na neumornim odgovorima i usput imam neka nova saznanja.
Naime upravo sam se vratio iz servisa i kazu da sad moram mijenjat komplet bosch pumpu što je jedno ca 1500€. Nakon što se vratila bosch pumpa od "nekog majstora" koji je mijenjao semering, sad javlja na kompjuteru "greška 7 na pumpi za ubrizgavanje goriva",dok to prije nego što je išla majstoru nije pokazivalo i oni su je na servisu mogli paliti,kako ne znam,što pokazuje da je pumpa radila, i nakon toga bi ona palila, nego je samo problem bio kad odstoji par sati.
Zaista nisam pametan,ne znam jeli ljudska glupost posrijedi ili oni ne znaju na servisu ili je stvarno otišla pumpa.
ODGOVOR:
Prilikom popravka vozila i iznalaženja kvara ponekad treba motiva , znanja i koncentracije . Uvijek je najlakše doci do rezultata kada su ispunjeni nužni uvjeti to znaci : osoba koja zna struku , odgovarajuci servisni uvjeti i oprema i vozilo . Verbalnim i pismenim putem može se teoretizirati ali od toga ponekad nema rezultata .
na vrh Povratak na vrh