Danas je: 26.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW PASSAT B3 - MALI TUNING

Datum objave: 23.10.2006 20:11:00
Slika
PITANJE: Imam Passata B3 1992. god, sa AAM motorom (1.8L, Mono-Motronic). Snaga motora je 75KS, što bas i nije nešto, ;) pa imam namjeru raditi mali tuning u cilju povecanja snage. Inace, motor je u Ok stanju, ne troši ulje i prilicno fino ide za svojih 75KS. Tuning bi se sastojao u sljedecem: bregasta osovina od GTI-ja 8v, 4-2-1 ispušna grana i downpipe, i ECU od ABS motora (isto 1.8L Mono-Motronic, ali 90KS).
Kakvo je Vaše mišljenje oko ove "operacije"? Na nekom britanskom forumu sam procitao da AAM motor ima prilicno "slabašno" napravljenu radilicu, tj. da je njegova radilica napravljena od daleko lošijeg materijala nego npr. kod motora sa Digifant-om, i da ne trpi bilo kakvo povecanje snage? Imate li Vi neka iskustva sa tim?
ODGOVOR:Nikakva šteta se nece dogoditi ako modificirate usisni kolektor ( k&n filter , power rohr , usisna grana ) i ispušni sustav kako ste naveli . Svaki eksperiment je izazov za koji se morate odluciti sami .
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA AVENSIS - ZAMAŠNJAK ??

Datum objave: 23.10.2006 19:58:00
Slika
PITANJE: Šta se dogodi (koji su simptomi) kad se na autu (dieselu) ošteti ili pokvari zamašnjak?! Jel to moguce reparirati, ili se mora kupiti novi?
ODGOVOR:Da li se vama to dogodilo , ako jest onda znate simptome . Popravak je moguc ali je kod nekih zamašnjaka popravak skuplji nego novi zamašnjak .
DODATNO PITANJE:
Pri puštanju kuplunga dok se krece (1. brzina) se cuje neki zvuk (ako se pušta malo brže kuplung) – kao da nešto zalupka... Ponekad dok auto radi na leru se cuju neki šumovi, pogotovo dok se malo pritisne kuplung. Zanimljivo je to da se to ne dogada svaki put... Neki kažu da je druck ležaj, a neki da je zamašnjak... Zato sam pitao za simptome zamašnjaka..Radi se o Toyoti Avensis 2.0 D4D, 2001. god. Mislim da ona ima neki specificni zamašnjak. Jel bi se greška mogla kod vas utvrditi nekim jednostavnim pregledom, ili bi bili potrebni neki kompliciraniji zahvati da se to utvrdi? Takoder me zanima cijena eventualne dijagnoze.
ODGOVOR:
Zamašnjak je vrlo rijetko uzrok nekom problemu jer je njegova konstrukcija vrlo jednostavna . Medutim postoje zamašnjaci s kompenzacijom ( imaju ih novija vozila i to samo neka ) , kod kojih se može dogoditi samo kvar na kompenzacionom sustavu . Ako vaše vozilo ima klasican zamašnjak onda sam siguran da nije problem u zamašnjaku vec u kuplungu ili necem trecem .Javite se , dijagnostika nije komplicirana .
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - POTENCIOMETAR GASA ?

Datum objave: 22.10.2006 15:44:00
Slika
PITANJE: Imam fiat bravo i kada iskopcam potenciometar gasa auto bolje vuce,a kada je ukopcan ne prima gas,pa ne znam o cemu se radim.Molim za pomoc.
ODGOVOR:Kada iskopcate potenciometar racunalo reagira i zada alternativnu velicinu ( napon od 1V do 5V ) kako bi motor i dalje u nekom režimu mogao raditi dok vozilo ne dode u servis gdje ce se tocno utvrditi greška ( ne mora biti potenciometar ) .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN AX - GENERALKA ??

Datum objave: 20.10.2006 18:26:00
Slika
PITANJE: Citroen AX benzinac 1.1.Motor troši oko 0,8lit/1000km i na usponima gubi dah.Da li je isplativo napraviti generalnu?Da li je istina da su ovi motori vrlo zahtevni prilikom obrade?Može li generalku raditi bilo koji dobar majstor ili samo onaj koji radi sa Citroenima?
ODGOVOR:O isplativosti generalke morate odluciti sami na osnovu opceg stanja vozila i na osnovu troškovnika za navedenu generalku . Navedeni motor je dosta jednostavan kako po pitanju složenosti tako i po pitanju strojne obrade . Navedeni generalni popravak ne mora se obaviti u citroen servisu, bitno je samo da se napravi strucno bez improvizacija .
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - AUTOMATSKA KLIMA

Datum objave: 19.10.2006 16:57:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Audi a-4 1997g. auto ima digitalnu klimu automatsku.Kako sa njom rukovati, odnosno dali možemo klimu iskljuciti po želji da radi ili ne radi.Drugo pitanje centralna brava radi ali daljinsko ne radi, molim uzrok.
ODGOVOR:Ako vozilo ima automatsku klimu , istu možete iskljuciti i ukljuciti ali je bolje ako je ona upaljena stalno tijekom cijele godine . Smatra se da se navedeni sustav najmanje kvari kada je stalno u pogonu . Ako tako koristite klimu onda je potrebno samo izabrati željenu temperaturu a sam uredaj ce po potrebi ili hladiti ili grijati kabinu . Slijedeca važna uputa je da se klima uredaj servisira svake dvije godine ( preventivno ) , na taj nacin su troškovi održavanja navedenog sustava najmanji .
Provjerite ispravnost baterije u daljinskom upravljacu .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - VODA ILI ANTIFRIZ ??

Datum objave: 19.10.2006 16:36:00
Slika
PITANJE: Nekoliko puta vam postavljam pitanja i vi mi uvijek odgovorite,na cemu sam vam veoma zahvalan.
Imam Renault Megane Scenic 1.6e RT '99g i u sistemu hladenja imam vodu. Pitanje je da li mogu ubaciti bilo koji antifriz u ovaj motor ili postoji neko posebno sredstvo.
ODGOVOR:U sustavu hladenja motora nikada ne smije biti voda . Razlog tome jest oksidiranje rashladnog sustava i stvaranje cestica hrde koja se kumulira u hladnjaku i smanjuje njegovu ucinkovitost . Ukoliko je vec došlo do pojave oksidacije sustava , isti treba detaljno isprati ( ako treba i više puta ) i tek onda staviti odgovarajucu rashladnu tekucinu . To može biti antifriz od bilo koje poznate kompanije . Važno je znati da navedeni koncentrat antifriza treba biti takav da je njegova gustoca za minus 40 do minus 43 stupnja C . Takav antifriz cuva rashladni sustav od oksidacije i mora biti stalno u motoru . Interval izmjene navedenog antifriza je dvije godine ( postoji razlog i za to ) .
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - ZAMJENA TURBINE ?

Datum objave: 18.10.2006 10:40:00
Slika
PITANJE: Svaka vam cast na portalu, imam jedan problem,kako na najjednostavniji nacin promjeniti turbinu na Opel kadettu 1.5 diesel turbo intercoller iz 1991godine.
ODGOVOR:Najlakši nacin je ako demontirate kompletan ispušni kolektor s turbinom i tada na radnom stolu zamijenite turbinu , obavezno stavite nova brtvila .
na vrh Povratak na vrh

VW 1,9-TDI - UKLJUCIVANJE TURBINE

Datum objave: 18.10.2006 09:59:00
Slika
PITANJE: Ako smijem primjetiti, obratio Vam se gospodin koji ima problem sa ubrzanjem golfa. Kaže da mu se turbina ukljucuje tek na 2000 o/min. Primjetio sam da je snaga motora od 66 kW. Takvi motori imaju turbinu sa staticnom geometrijom krilaca. Iz tog razloga se turbina ukljucuje na 2000 o/min. Takav motor imam i ja u autu. I meni se ukljucuje tek na 2000 o/min, za razliku od motora tipa 81 kW ili više koji imaju turbinu sa varijabilnom geometrijom krilaca, tako da se ona prilagodavaju nacinu i brzini strujanja plinova kroz turbinu. Mislim da je to rješenje zašto golf nema ubrzanje prije 2000 o/min. Nadam se da necete zamjeriti na ovom mailu.
ODGOVOR;
Kod tumacenja pojedinih funkcija na motoru , oko motora ili u motoru nije dovoljno imati samo enciklopedijsko znanje vec mnogo više od toga . Primjedba koju dajete nije tocna . Turbina se ne ukljucuje na pojedinom broju okretaja i nema neku komandu koja bi je ukljucivala . Svaka turbina ( znamo na što mislimo ) je u funkciji i ona stvarno radi onog momenta kada upalimo motor . Ona tada radi na manjem broju okretaja jer je i brzina ispušnih plinova mala . Kada brzina ispušnih plinova postane veca tada se i broj okretaja turbine adekvatno tome poveca . Povecanje broja okretaja turbine automatski povecava i tlak zraka na kompresorskom dijelu turbine . Naravno da se povecanje tlaka turbine od 0,1 bar ne možete osjetiti kao naglo ubrzanje vec taj tlak mora porasti iznad 0,3 bara a to je kod novijih motora iznad 1600 o/min a kod starijih može biti i više i tada se može osjetiti naglo ubrzanje vozila .
MOMENT KLJUC ?
17.10.2006. 22:59
PITANJE:
Kupio bi moment kljuc za stezanje vijaka na kotacu automobila. Konkretno na novom renolu megan berlinea II, pošto mijenjam ljetno zimske gume pa bi si to sam radio.Interesiralo bi me koji moment kljuc da kupim, koja skala bi trebala biti na njemu, i na koliko NM se stežu vijci na kotacima reno megana.
ODGOVOR:Na RENAULT MEGANE vijci na kotacima stežu se na moment od 90 Nm . Moment kljuc nabavite do 150 Nm .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - MOMENT KLJUČ

Datum objave: 28.03.2011 20:41:38
Slika
PITANJE:

Kupio bi moment kljuc za stezanje vijaka na kotacu automobila. Konkretno na novom renolu megan berlinea II, pošto mijenjam ljetno zimske gume pa bi si to sam radio.Interesiralo bi me koji moment kljuc da kupim, koja skala bi trebala biti na njemu, i na koliko NM se stežu vijci na kotacima reno megana.

ODGOVOR:

Na RENAULT MEGANE vijci na kotacima stežu se na moment od 90 Nm . Moment kljuc nabavite do 150 Nm .

na vrh Povratak na vrh

DAEWOO MATIZ - ODRŽAVANJE

Datum objave: 17.10.2006 22:48:00
Slika
PITANJE: Daewoo matiz 2000g. 800 kubika sa 45 000 km.Prije kupovine sam odveo auto na dijagnostiku i eko test i sve je bilo ok.Sad bih pitao da li treba remenje odmah izmjeniti ili mogu na 60 000.Što bi trebalo napraviti kod nultog servisa i na što treba paziti kod ovog auta koji ce se koristiti za put do posla i nazad svakodnevno(ukupno 50 km)Usput mehanicar mi je rekao da ne treba mjeriti kompresiju kod benzinaca prilikom kupnje iako sam ja htio ,da li je u pravu.
ODGOVOR:Kompresiju je uvijek korisno provjeriti a narocito prilikom kupnje vozila . Razvodni mehanizam ( zupcasti remen, natezac, pumpa za vodu ) se kontrolira svakih 20.000 km a mijenja se svakih 80.000 km . Od važnijih stvari treba znati da se ulje u motoru mijenja svakih 10.000 km ili svakih 6 mjeseci . Ostale tekucine mijenjaju se svake dvije godine ili 60.000 km ( ulje u mjenjacu , antifriz , ulje u kocnicama , ulje u servo volanu – ako ga ima ) .
na vrh Povratak na vrh

VW LUPO - ZAMJENA ULJA

Datum objave: 17.10.2006 22:18:00
Slika
PITANJE: Vozilo: VW Lupo 1.4 16v 55 KW 96000 KM 1998g.
1.Trebam promijeniti motorno ulje.Staro ulje je ARAL ful synth. 5w-50 koje je jako crne boje.Dali smatrate da je potrebno prije promjene upotrebiti neki uljni aditiv (npr. LIQUI MOLY MotorClean) , a nakon toga zaštititi motor opet drugim aditivom (LIQUI MOLY MotorProtect ili LIQUI MOLY Ceramic Power) ?Namjeravam opet uliti ulje ARAL.
2.Dali smatrate da je korisno povremeno propuhivanje motora vozeci ga u višim obrtajima na autoputu , obzirom da je auto uglavnom vožen u strogom gradskom režimu vožnje?Primjecujem da auto ima slabiji
odaziv na gas.
3.Mojoj ispušnoj grani je smanjen promijer cijevi zbog nekog udarca.Dali to utjece na performanse vozila?
ODGOVOR:Ako je ulje jako crno motor se može isprati sa istim takvim uljem , u motor možete staviti 2,5 l ulja , napraviti kracu vožnju i nakon toga zamijeniti ulje . Ako želite možete staviti navedeni aditiv koji ce smanjiti trenje u motoru . Ponekad je korisno na otvorenoj cesti voziti jedno vrijeme sa povecanim okretajima motora . Ako je ispušna cijev udubljena više od 15% to može stvarati male smetnje i turbulencije ispušnim plinovima .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,5-D - POPRAVITI BEZ IMPROVIZACIJA !!

Datum objave: 17.10.2006 21:57:00
Slika
PITANJE: Imam opel cors-u 1,5D 96g., 180 000km (prema tahografu). Prije nekoliko dana sam primjetio da nešto lupa u motoru.Išao sam odmah kod majstora koji je provjerio ventile i dizne koji su potpuno ispravni, prilikom cega se posumnjalo u letece ležajeve radilice.Nakon povratka kuci otvorio sam karter i skinuo doljni dio klipnjace, na kojem je dobro vidljivo da ima sitne ogrebotine, dok su te ogrebotine na ležaju znatno jace. Doticna klipnjaca dok je pritegnuta ima "lufta" 0,5 - 1,0mm.
Zanima me da li navedeni znakovi uzokuju lupanje i koje su moguce posljedice, pošto sam tako vozio nekih 20km. Da li je nužno obradivati radilicu i koji su daljnji koraci.
ODGOVOR:Ležaj klipnjace je jedan od najopterecenijih dijelova motora . Zracnost izmedu ležaja klipnjace i rukavca radilice je 0,03 do 0,05 mm ( ovo su stotinke milimetra ) . U navedenom slucaju nastalo je ozbiljno oštecenje na tom dijelu motora . Sada je nužno obraditi radilicu ( ako oštecenje nije preveliko ) , dobro pregledati klipnjacu i po potrebi je zamijeniti . Kod uredenja ovoga dijela motora sve se mora napraviti pažljivo i profesionalno bez ikakvih improvizacija .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA – 626 - NEISPRAVAN ALTERNATOR

Datum objave: 17.10.2006 21:46:00
Slika
PITANJE: Pozdrav iz Amerike.Tako sam sretna što sam našla vašu web stranicu. Procitala sam sva pitanja i odgovore a vama odajem svaku cast i ne mogu da vjerujem da postoji neko ko daje ovakve strucne savjete putem E- mail i to besplatno. Imam mazdu 626, 2002 god, 6 cilindara. Problem se desio prije par sati, kad sam upalila auto na kontrolnoj ploci ostala je upaljena lampica koja prikazuje akumulator. Pošto sam prije mjesec dana kupila novi akumulator nije mi bilo jasno šta je. Pocela sam voziti i sve je bilo normalno a onda sam primijetila da su svjetla na kontrolnoj ploci potpuno oslabila. Auto je vozio u redu a onda su svjetla potpuno nestala i auto se ugasilo. Upalili smo moju mazdu preko kablova, medjutim to je trajalo samo par minuta i potom opet isto. To smo ponovili još par puta ali ništa.
ODGOVOR:Na svakom automobilu akumulator služi da bi bilo dovoljno struje i još malo u rezervi kako bi mogli u svakom momentu upaliti motor .
Kada se upali motor struja iz akumulatora se više ne troši jer tada svi potrošaci ( motor,svijetla, ventilator , grijac i t. d. ) koriste struju koju proizvodi alternator i on daje dovoljno struje za sve potrošace i obavlja stalno punjenje akumulatora . Crvena kontrolna lampica koja se upalila znak je da alternator nije u funkciji i tada motor može još jedno krace vrijeme voziti jer koristi struju iz akumulatora . Kada potroši struju iz akumulatora motor stane jer u akumulatoru nema struje a alternator je ne proizvodi jer je u kvaru . Ponekad greška nastane kada pukne pogonski remen alternatora , ali u vecini slucajeva greška je u samom alternatoru koji se lako može popraviti .
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA AVENSIS - GDJE JE FILTER GORIVA

Datum objave: 17.10.2006 21:22:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam izmjenio ulje i filter ulja i zraka, filter za gorivo nismo ni provjerili pa me interesira gdje se nalazi na toyoti avensis iz '98 i da li ga mogu sam izmjeniti.Kada je auto u praznom hodu na 800 o/min lagano svakih nekoliko sekundi spusti ispod 800 i malo zadrhti a mislim i da mi ne starta kao prije. mislio sam izmjeniti filter goriva i eventualno probati sa STP dodatkom za procišcavanje injektora.
ODGOVOR:Filter za gorivo može biti kod motora, kod rezervara ili u rezervaru . Provjerite injektore i po potrebi ih ocistite . Razlika u kolicini goriva po pojedinom injektoru ne smije biti veca od 5% .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT – 206 - OSNOVE ODRŽAVANJA

Datum objave: 17.10.2006 20:59:00
Slika
PITANJE: Iznimno cijenim Vaš rad. Vozac sam Peugeota 206 ( 1,1; 2000.god. 44 000 km ) te imam nekoliko pitanja:
Prije nekoliko mjeseci sam ugradio plin. Nakon toga se auto gasio cim bi smanjio gas ( cak i prilikom prebacivanja sa višeg na niži stupanj prijenosa ). Servis u kojem sam ugradivao isti,govorio je da je najvjerojatniji uzrok loša kakvoca plina na crpkama i pri tome mi je zamijenjena sonda koja regulira temperaturu motora. Nakon toga auto se nije gasio, ali u nazad nekoliko dana opet je poceo pokazivati iste simptome samo u manjoj mjeri sa time da mi se povremeno na kontrolnoj tabli pali pokazivac samokontrole vozila ( što bi znacilo ili kvar u sustavu ubrizgavanja ili kvar u sustavu paljenja ). vjerojatno je u pitanju plin ili?
Molim Vas da mi objasnite razliku izmedu kocionih obloga, disk plocica i kocionih papuca? Uskoro moram zamijeniti nešto od navedenog jer se osjeti škripa prilikom pritiska na nožnu kocnicu kao i prilikom podizanja rucne kocnice.
Zanima me razlika izmedu zimskih i zimsko/ljetnih ( S/M ) guma i da li je isplativo uzeti ovu drugu kombinaciju nego posebno ljetne, a posebno zimske gume ( prevaljujem dnevno cca 130 km po Bilogori ).
Unaprijed se ispricavam zbog mogucih pogrešaka u tekstu oko navodenja dijelova i nesuvislih pitanja jer sam još uvijek vozac-pocetnik te uz Vašu cijenjenu pomoc pokušavam svladati osnove održavanja i poznavanja osobnog vozila.
ODGOVOR:Svaki motor treba biti ispravan i pojedini sustavi za upravljanje motorom moraju funkcionirati bez greške . Ovo je preduvjet da bi motor normalno funkcionirao i na plin . Ako i dalje postoji neki problem onda se to odnosi na plinski sustav .
Kocione obloge su frikcioni materijal koji je u direktnom kontaktu s diskovima kocnice ( nalaze se na prednjim kotacima ) i bubnjevima kocnice ( nalaze se na zadnjim kotacima ) . Dakle disk plocice se nalaze na prednjim kotacima i zajedno s kocionim diskovima cine prednji kocioni sustav . Kocione papuce nalaze se na zadnjim kotacima i zajedno s bubnjevima kocnice dio su zadnjeg kocionog sustava . Cijene kocionog sustava možete saznati u svakom boljem ducanu za autodijelove .
Zimske gume su bolje za zimu a zimsko ljetne su kompromis .Svi poznati svijetski proizvodaci guma su dobri , trebate se samo odluciti prema vrsti i karakteristici gume .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ADITIVI ??

Datum objave: 28.03.2011 20:52:18
Slika
PITANJE:

Moj auto (hdi) je do sad prošao oko 50 000 km i pretpostavljam da su se u njegovoj glavi, na ventilima, injektorima, pa cak i na lopaticama turbine nakupile naslage cade. Cuo sam da postoje aditivi za gorivo kojima se mogu ocistiti injektori i ventili.Nikad nisam saznao ništa konkretno o tome pa me zanima vaše mišljenje.Jesu li ti aditivi stvarno korisni ili je to prodavanje magle? Koje aditive bi mi vi preporucili i gdje ih kupiti?Procitao sam da postoji cišcenje sistema tako da se ulije neka kemikalija u dovod goriva pa se tako ociste svi dijelovi od usisa do katalizatora. Koliko je to stvarno ucinkovito? Da li se to može napraviti u vašem servisu? Zatim cišcenje injektora ultrazvukom?Kako ocistiti lopatice turbine? Cada, 150000 okr.u min, disbalans, havarija, puno novaca...

ODGOVOR:

Navedeni aditivi mogu pomoci u manjoj mjeri ali znacajno ne . Injektori se ciste kada za to postoji razlog ( veliki HC ) , to se tada radi s profesionalnim uredajem i odmah nakon toga možemo zapaziti razliku a isto tako može se izmjeriti kolicina HC . Ne bih preporucio ni jedan aditiv . Kada se ciste injektori važan je rezultat a manje nacin na koji se cisti . Lopatice turbine mogu se ocistiti tako da se demontira turbina . Kod mene možete doci s nekim konkretnim problemom ili potrebom .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - AUTOMATSKA SVJETLA ?

Datum objave: 05.10.2006 17:03:00
Slika
PITANJE: Posjedujem auto peugeot 307 star 4 godine, nedavno sam ga tek kupio polovnog, i zanima me kako da upalim automatska svjetla, i što se pod izrazom automatska svjetla podrazumijeva?
P.S. u knjigama vidim da ih imam, i dugme auto gdje se svjetla pale, takoder posjedujem u autu, ali nikako ne mogu otkriti kako ih pokrenuti.
ODGOVOR:Navedeni termin podrazumijeva da se svijetla upale kada vi upalite motor a isto tako da se ugase kada se ugasi motor . To je opcija kod pojedinih vozila a može se ugraditi na svako vozilo . Potreban je odgovarajuci relej i eventualno prekidac za svijetla .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - SKIDANJE MJENJACA ??

Datum objave: 05.10.2006 16:47:00
Slika
PITANJE: Problem je u tome što nemam velikog iskustva u skidanju mjenjaca na Golfu II (1.6 D Turbo), nikada nisam imao prilike da ga demontiram. Uglavnom radim na domacim i Fiatovim automobilima, i tu znam da je moguce skinuti samo mjenjac, nije potrebno cupati sve, da li je to moguce i kod Golfa i kako? Ne bih da skidam nešto što nije potrebno.
ODGOVOR:Za demontažu navedenog mjenjaca potrebno je demontirati lijevu i desnu poluosovinu , elektro-pokretac , metalni poklopac iznad desne prirubnice diferencijala , mehanizam za šaltanje i poklopac ispod zamašnjaka kao i zadnji lijevi nosac motora . Prije nego se demontira zadnji lijevi nosac motora, motor mora biti osiguran tako da se postavi prirucni nosac ispod kartera . Kada je to osigurano i vijci mjenjaca se mogu demontirati . Sada se i sam mjenjac može izvaditi iz ležišta .
na vrh Povratak na vrh

ALFA – 156 , 1,8 - ISTROŠENOST LEŽAJEVA RADILICE ?

Datum objave: 03.10.2006 21:26:00
Slika
PITANJE: Imam alfu 156 1.8 2001 . Opcenito sam zadovoljan sa autom , variator je izmijenjen prije par mjeseci kao i remenje, odlican odziv na gas , zasada sve funkcionira OK .Medutim kako sam u zadnje vrijeme dosta citao i pratio forume , primjetio sam da se u ozbiljan problem , a posebno za alfe pretvara i mala nepažnja prema autu poput neredovne izmjene ulja ili rada pri pregrijanom motoru ( iz kojekakavih razloga) . Moje pitanje je slijedece : Postoje li jasni simptomi istrošenosti ležajeva radilice , a koji su nekad negdje ne znam zašto ostali bez dovoljno ulja ili bilo kog drugog razloga da su se istrošili ??
ODGOVOR:Prvi znak istrošenosti ležajeva radilice je niski tlak ulja kada motor radi na leru . To se može prepoznati jer se povremeno pali crvena lampica za ulje . Drugi znak kada vec postoji veliko istrošenje jest lupanje iz motora prilikom naglog ubrzanja vozila . Kao preventiva potrebno je redovito mijenjati ulje i filter za ulje ( svakih 10.000 km ili svakih 6 mjeseci ) .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0-DTI - PITANJA IZ TUZLE

Datum objave: 03.10.2006 17:32:00
Slika
PITANJE: Gospodo svaka cast na profesionalnosti i na odgovorima koji nama vozacima bacaju dosta svjetla na tamu neznanja koji vlada medu vecinom ovdašnjih auto-mehanicara.Ja sam iz Tuzle,BiH i vjerujte ako budem imao vecih problema sa autom da cu vas pronaci.
Imam nekoliko pitanja,vezanih za Vectru 2.0 dti,74 kw,1999 god.
Temperatura rashladne tekucine,na otvorenom putu u normalnoj vožnji,je oko 81-82 st. C.Jeli to malo?I poprilicno mu treba vremena da dostigne tu temperaturu,nekih 10-15 km vožnje pri 2000 obrtaja.
Drugo,gledao sam u uputi za rukovanje da na poziciji osiguraca F28 (engine coolant heater,diesel only),treba biti osigurac po mom shvatanju.A tu ga nema.Cemu služi taj strujni krug?Auto sam kupio u aprilu,i još nisam vidio da se pali lampica od grijaca,jeli tako treba?Nemam problema sa paljenjem.I još da skinem nedoumicu oko ovoga,na koliko obrtaja se pali turbina kod ovog vozila?Ja osjetim na oko 1600 obrtaja znatno bolju vucu i zvuk turbine,da li je to u redu da se pali na tako niskom broju obrtaja?Unaprijed zahvalan,i samo tako nastavite.
ODGOVOR:Temperatura motora je nešto niža , treba biti oko 85 stupnjeva C ali je predugo vrijeme zagrijavanja motora . To ukazuje na neispravan rad termostata kojega treba zamijeniti ( kupite najbolji i najskuplji ) . Navedeni osigurac je opcija kada motor ima uredaj za zagrijavanje rashladne tekucine . Efekt turbine možete osjetiti iznad 1600 ok/min .
na vrh Povratak na vrh