Danas je: 11.12.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

ALFA ROMEO – 145 1,9 JTD - ZAMJENA ZUPCASTOG REMENA ?

Datum objave: 11.11.2006 23:19:00
Slika
PITANJE: Molim vas na koliko kilometara je propisana zamjena zupcastog remena na automobilu Alfa Romeo 145 1,9 JTD (77 kW/1999.g)?
ODGOVOR:Zupcasti remen se mijenja svakih 110.000 km ili 5 god.
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO - KADA GENERALKA ?

Datum objave: 11.11.2006 23:13:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Ford Mondea 1.8TD, 1994. godina, s 247.000 prijedenih kilometara. Serviser mu je izmjerio kompresiju, koja je za 1, 2, 4 cilindra 29, a za 3 cilindar 24.Motor ne troši ulje i ne dimi, osim kada se ujutro prvi puta pali.Zanima me kakva je Vaša procjena, da li ce uskoro trebati raditi generalku, ili je samo stvar u ventilima, kada je tako velika razlika u kompresiji jednog cilindra.
ODGOVOR:Generalka se radi kada za to ima razloga a to je najcešce slaba kompresija ( motor teško pali ) ili velika potrošnja ulja . Na osnovu podataka koje ste poslali nikako se ne može znati koliko ce navedeni motor još voziti . Ukoliko vi želite da pružite svu mogucu pažnju i njegu vašem motoru onda promijenite sva tekucine i filtere, provjerite stanje zupcastog remena a narocito stanje diza ( kada su loše jako oštecuju motor ) . Interval izmjene ulja takoder je važan .
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - INFO O IZMJENI ULJA

Datum objave: 11.11.2006 23:09:00
Slika
PITANJE: Auto; audi a4 1,9tdi 11/1995g. Kod davanja kontakta, na displayu gdje se vidi kilometraža pojavljuje se poruka "oil" i blinka kojih 10 sekundi!!
provjerio sam sve razine ulja od motornog, getribnog do serva i kocionog i sve štima!! E sad moja sumnja je da auto ima svakih 10000km automatsku obavjest da bi se trebala izvršiti promjenu ulja.
a problem je što ne znam tu obavjest ugasiti!!
ODGOVOR:Navedeni natpis je samo informacija o intervalu izmjene ulja i može se resetirati uz pomoc servisnog kompjutera .
na vrh Povratak na vrh

ALFA 33 - PREVIŠE TROŠI !

Datum objave: 11.11.2006 23:03:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Alfu 33,1.7l,16V i cini mi se da je veliki potrošac, troši na otvorenom 11 litara a u gradu oko 15litara .Molim da mi se odgovori da li je to normalno ili je to previše za taj auto ?
ODGOVOR:Da potrošnja je povišena . Na povišenu potrošnju utjece dosta faktora a za pocetak napravite EKO test preko kojega se može vidjeti kako rade pojedini sustavi na i oko motora .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF TDI - ADITIV ?

Datum objave: 11.11.2006 22:57:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Golf TDI 2003 g ,60000km.Da li je pametno prilikom zamjene ulja dodati sredstvo QMI zaštita za motore sa PTFE (prodaje firma Bokolje Komerc).
ODGOVOR:Za navedeno sredstvo bi trebalo procitati tehnicko uputstvo i na kojoj bazi je napravljeno . Vecina slicnih sredstava nema nekog znacajnog ucinka , bolja zaštita je pravovremeno mijenjanje ulja i filtera ( svakih 10.000 km ili 6 mjeseci ) .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA 626 - LUPKANJE U MOTORU ?

Datum objave: 11.11.2006 22:46:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Mazdu 626 2.0 16V 1993.godine. Sve je OK osim nekakvog lupkanja u motoru: Lupkanje se cuje dok je motor hladan ili nakon duže vožnje. Mislim da lupkaju hidropodizaci odnosno barem jedan od njih. Da li ih moram mijenjati ili reparirati ? Po nekoj mojoj logici da je stvar mehanicke prirode lukanje bi se culo stalno. Da li još nešto može biti uzrok lupkanju i koji?
ODGOVOR:Navedeni zvuk svakako treba poslušati strucnjak . Da, moguce je da je to hidropodizac ali ne mora biti . Hidropodizaci se ne obnavljaju vec se ugrade novi .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0 – DTI - SPECIFICNE DIZE

Datum objave: 11.11.2006 22:36:00
Slika
PITANJE: Izvrstan vam je site i usluga koju cinite ljudima,svaka cast.Sve pohvale za ideju i za rad.
Nedavno sam kupio Vectru 2.0 DTI 16v,1999 god.(redizajn),prešla je 117000 km i sve je bilo uredu prvih mjesec dana dok nisam otišao u Sarajevo(malo niža temp.) i prvo jutro nije htio da upali.U servisu su mi izmjenjali filtere, ulje i neka crijeva do šprica i od filtera,navodno je problem da vuce zrak negdje.Tada je auto upalio i sve u redu tokom dana,sutra ista stvar i opet na drugi servis(drugi grad),isti problem i krenulo je mijenjanje crijevo po crijevo jer tek kad odstoji, auto onda nece da pali.Promijenilo se vec dosta crijeva,gumice na dizama,sad se rade semerinzi na bosch pumpi,na dijagnostici sve u redu i bosch pumpa kažu da je uredu,ne znam šta da radim više a i ljudima na servisu ponestaje ideja.
Kada mijenjam iz prve u drugu osjeti se kao udar na volanu(blagi)koliko god nježno mijenjao,osim ako ne pustim da mu padnu okretaji skroz, ima faz lanac.
ODGOVOR:Navedeni motor ima specificne dize i dovod goriva do diza , na samim dizama postoje gumene brtve koje s vremenom treba zamijeniti (izložene su visokoj temperaturi ) jer iste ne brtve i na tom mjestu ulazi zrak u sustav goriva . Zamijenite navedene brtve i problem ce biti riješen .
Moguci uzroci su : nosaci motora , selen blokovi prednjeg ovjesa , vilice ovjesa , poluosovine .
NOVA SAZNANJA:
Hvala na neumornim odgovorima i usput imam neka nova saznanja.
Naime upravo sam se vratio iz servisa i kazu da sad moram mijenjat komplet bosch pumpu što je jedno ca 1500€. Nakon što se vratila bosch pumpa od "nekog majstora" koji je mijenjao semering, sad javlja na kompjuteru "greška 7 na pumpi za ubrizgavanje goriva",dok to prije nego što je išla majstoru nije pokazivalo i oni su je na servisu mogli paliti,kako ne znam,što pokazuje da je pumpa radila, i nakon toga bi ona palila, nego je samo problem bio kad odstoji par sati.
Zaista nisam pametan,ne znam jeli ljudska glupost posrijedi ili oni ne znaju na servisu ili je stvarno otišla pumpa.
ODGOVOR:
Prilikom popravka vozila i iznalaženja kvara ponekad treba motiva , znanja i koncentracije . Uvijek je najlakše doci do rezultata kada su ispunjeni nužni uvjeti to znaci : osoba koja zna struku , odgovarajuci servisni uvjeti i oprema i vozilo . Verbalnim i pismenim putem može se teoretizirati ali od toga ponekad nema rezultata .
na vrh Povratak na vrh

ŠKODA FABIA - BALANS ŠTANGA ??

Datum objave: 11.11.2006 22:32:00
Slika
PITANJE: U pitanju je Škoda Fabia 1.4 MPI, 2000. god.proizvodnje, u vožnji po manje neravnoj podlozi cuje se neko lupkanje na prednjoj strani, to mi se vec jednom dogodilo i u servisu su ustanovili da je otišla balans štanga, zamjenjena je i sve ok, medutim evo opet isti slucaj, možete li mi reci da li je moguce da su otišle samo one gumice na balans štangi jer nema smisla dva puta je mijenjati u dvije godine.
ODGOVOR:Moguce je da je opet balans štanga ali ne mora to biti zato što postoje još neki elementi ovjesa koji mogu imati slicne simptome . Prije bilo kakvog zahvata treba tocno defektirati kvar .
na vrh Povratak na vrh

MAZDA – 626 - CEP HLADNJAKA

Datum objave: 11.11.2006 22:21:00
Slika
PITANJE: Poštovani,prosto se cudom cudim kako postignete da odgovorite na sva ova pitanja ...To kažem zato što ni sam ne mogu da ih sve procitam, A KAMO LI NEKOM DA OGDOVARIM...No, imam dva kratka pitanja za Vas : prije nekoliko mjeseci sam položio i kupio Mazdu 626 2.2 L -89 god. i ovih dana sam primjetio da joj temperatura stalno skace... Dali je tocno da ako je vozim 4-5 kilometara normalne vožnje da joj voda provrije kada otvorim zatvarac hladnjaka...?
Pošto volim pretjerano Porsche mnogo puta sam se svadao sa mojim prijateljem oko jedne stvari - on tvrdi da Porsche i Volkswagen imaju potpuno isti motor.Znaci Volkswagenov motor ugradjen u Porsche-a... ??
ODGOVOR:Poklopac ( cep ) hladnjaka možete otvarati samo kada je motor hladan jer je u svim drugim momentima kada je motor zagrijan tlak ( pritisak ) u hladnjaku veci je od atmosferskog . U neke starije tipove PORCHE vozila ugradivao se Audi motor i davno ranije VW . Pravi PORCHE ima samo svoj motor .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - PROBLEMI SA PALJENJEM

Datum objave: 11.11.2006 22:13:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Golfa II 91 god. 1.6 benzinac i pojavili su mi se problemi pri paljenju,kada pokušam startati auto motor se upali i onda uz trešnju uzgasi i pojavi se bijeli dim ispod haube koji dolazi iz karburatora odnosno iz plastike u kojoj se nalazi zracni filter.To se desi i dva puta prije nego li auto konacno upali...Neki mi kažu da u tom trenutku ima previše goriva u karburatoru .Tesko pali izjutra i inace imam osjecaj da je tu upleten uložak kontakt brave koji sam prije godinu i pol vec mijenjao, ali sumnjam u kvalitetu kupljenog dijela...Auto je prešao 298 tkm i možda je na izdisaju?Mijenjao sam mu sva crijeva od vakuma i štelao mu rad motora ali on i dalje zna da zatrza po gradu kada pustim gas.....Inace auto ide normalno ima normalna ubrzanja....
ODGOVOR:Prvo se mora provjeriti faza i po potrebi pravilno staviti motor u fazu , nakon toga treba podesiti staticki kut paljenja . Slijedeca stvar je izmjeriti tlak kompresije . Ako je sve ovo napravljeno kako treba onda se može ispitati sustav paljenja narocito visoki napon ( razvodna kapa , kablovi , … ) . Na kraju treba podesiti karburator i kolicinu CO .
na vrh Povratak na vrh

FIAT TEMPRA 1,8 - GDJE JE FILTER ?

Datum objave: 11.11.2006 22:09:00
Slika
PITANJE: Vozim FIAT TEMPRU 1.8 i.e. SLX iz 1992. sa klimom.Auto je prešao svega 88.000 km.Ja ga koristim 12 godina i pokušao sam doci do filtera zraka za grijanje-provjetravanje putnickog prostora, da ga ocistim ili zamjenim, jer mi se cini da je sustav provjetravanja-ventilator ranije bio efikasniji. Molim vas ako mi možete odgvoriti dali u ovom vozilu postoji takav filter i kako se do njega može doci.
ODGOVOR:Vaše vozilo može imati filter kabine ali i ne mora , na neka vozila nije ugradivan . Ako navedeni filter postoji onda se nalazi ispod poklopca motora na mjestu prolaza zraka prema grijacu ili u samoj kabini iznad suvozacevih nogu . U svakom slucaju nije ga teško pronaci ako postoji .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - KOCIONO ULJE

Datum objave: 11.11.2006 21:56:00
Slika
PITANJE: Vozim OPEL Corsu iz 1996 god. sa katalizatorom i deset dana prije Tehnickog pregleda sam izmedu ostalog promjenio i kociono ulje u sistemu. Na eko testu sam jedva prošao ( 163 stupjna Celsiusa.).
Postoji li mogucnost da meštar nije promjenio ulje ili je stavio LOŠE?
U kojim granicama se krece ova stavka EKO testa i dali trebam odmah promjeniti ovo ulje ili ga je bolje promjeniti poslije zime?Dali je bolje neko uvozno ulje ili je dobro i INA-no?
ODGOVOR:Ako kociono ulje ima vrelište ispod 180 stupnjeva C isto se mora odmah promijeniti radi vaše sigurnosti . U vašem slucaju prilikom intenzivnog kocenja može doci do pregrijavanja kocionog ulja koje u kriticnom momentu može zakuhati i tada kocnica ne radi a pedala kocnice propadne do poda . Ulje koje treba staviti u kocioni sustav može biti od bilo kojeg proizvodaca sa oznakom DOT-4 . Vrelište takvog ulja je 258 stupnjeva C . Nakon zamjene navedenog ulja istu radnju napravite za dvije godine.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - ZAMJENA ANTIFRIZA ?

Datum objave: 11.11.2006 21:46:00
Slika
PITANJE: Vozac sam Peugeota 206 ( 1,1 ; 2000g ) te imam pitanje za nadolazece hladne dane: Antifriz je mijenjan na cca 23 000 km ( podatak uzet iz servisne knjižice ). Sadašnja kilometraža je 48 000 km pa me zanima da li je potebno zamijeniti antifriz. U slucaju da ne kada bi ga trebalo zamijeniti?
ODGOVOR:U ovom vozilu antifriz se mijenja svake dvije godine . Ako stavljate novi antifriz , isperite rashladni sustav obicnom vodom , nakon toga možete staviti novi antifriz koji napravite da bude za -40 stupnjeva C . Takva koncentracija ce slijedece dvije godine štititi rashladni sustav od korozije .
ODLUCIO SAM PROBLEM RIJEŠITI SAM
8.11.2006. 22:56
KOMENTAR UZ PITANJE 28.07.2006.
Javljam se nakon dužeg vremena u svezi molbe za vašom pomoci.
Napokon sam riješio problem sa podizanjem temperature na svojoj Vectri. Nakon potrošenih nekoliko tisuca kuna i izgubljenih živaca sa Opelovim servisima odlucio sam problem riješiti sam.Naime nitko od njih se nije potrudio izmjeriti stvarnu temperaturu motora, nego su svi pouzdali u mjerenje dijagnostickim alatom. Pa su tako izmjerili da vozilo ima konstantnu temperaturu oko 95 te redom mijenjali elemente u sustavu – temp senzor, hladnjak, termostat, termo-prekidac i vodenu pumpu. Nakon svega toga zakljucili su da je najvjerovatnije greška na brtvilu glave motora.Zamolio sa jednog kolegu da mi posudi industrijski mjerac temperature sa PT100 senzorom da izmjerim stvarno stanje. Postavili smo ga na mjesto senzora temperature (na termostatu) te izmjerili temperaturu oko 88C u normalnoj vožnji i 95 C kod paljenja ventilatora u koloni ili gradskoj vožnji, te zakljucili da je temperatura motora sasvim u redu.Daljnjim mjerenjem došli smo do zakljucka da je problem u masi motora, tocnije u spoju mase motora na olovnom konektoru blizu akumulatora. Nakon što smo bolje pritegnuli konektor stezaljke, kazaljka je vidljivo pala na polovicu (90C). Naravno da je sada mjerenja dijagnostikom pokazalo normalne vrijednosti jer se i kom. senzor temperature nalazi na istoj masi motora.Poslije sam još saznao da je to vrlo cesti slucaj baš kod tih vectri, jer sam na forumu kontaktirao sa više od 20 ljudi samo u Hrvatskoj koji imaju isti problem.Naravno svima sam poslao ovaj odgovor i svi su riješili problem.Molio bih vas ovo objavite samo iz razloga da ovlašteni Opelovi servisi ne iskorištavaju ljude i ne prave ih budalama. Neka im ovo ne bude uvreda nego poticaj da malo razmisle o svojim kupcima i da se prestanu bahato ponašati pred ljudima, jer još puno moraju nauciti o svojim automobilima.Lijepi pozdrav vama i svaka pohvala za ono što radite.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,6 i.- RASHLADNI SUSTAV

Datum objave: 07.11.2006 14:24:00
Slika
PITANJE: Zanima me kako se odzracuje rashladni sustav.Imam Opel Astru 1.6i iz '94.g, 52kW, 1598ccm, Otto motor. Zamijenio sam stari antifriz i dolio oko 3.5 litre novog, razrijedenog sa vodom u omjeru 1:1.5. Nije bilo nikakvog ventila na hladnjaku pa sam odspojio donju cijev hladnjaka.
Po Opelovoj knjižici stoji da sistem prima ukupno 5.5 litara! (još bi trebalo stati 2 litre),stara tekucina je doslovno sva izašla iz sistema pa je vjerojatno u pitanju zrak. Još jedno pitanje: kilometraža auta je 278000 km, u motoru je ulje Valvoline Durablend 10W40. Ako imate bolji prijedlog za ulje (trebam li stavljati potpuno mineralno ulje ili i dalje polusinteticko) recite mi jer uskoro idem mijenjati ulje.
ODGOVOR:Tocno je da u navedeni sustav ide 5,5 litara tekucine a isto tako je tocno da je dio tekucine ostao u bloku motora i radijatoru grijaca . Svaki rashladni sustav je specifican pa je prilikom zamjene rashladne tekucine potrebna snalažljivost a detalji kako i gdje ispustiti tekucinu vidljivi su tek u neposrednom kontaktu s vozilom . Motori kod kojih se odzracuje rashladni sustav imaju na vidljivom i dostupnom mjestu nekoliko ventila za tu svrhu ( nalaze se na gornjem dijelu hladnjaka i cijevima rashladnog sustava . Ulje koje koristite je u redu .
DODATNO PITANJE:
U vezi ulja me zapravo zanimalo da li bi škodilo motoru kad bi stavio
mineralno ulje (15W40) na primjer. (4 litre su mi 100 kuna jeftinije pa...
ODGOVOR:
Može se koristiti mineralno ulje ali radi hidropodizaca je korisnije polusinteticko ili sinteticko .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA 1,8 - GRIJANJE KABINE ?

Datum objave: 06.11.2006 00:13:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa grijanjem kabine na Laguni 1.8 1996.Pretpostavljam da je problem nastao odavno, ali sam ga primijetio tek sad kad su poceli hladniji dani. Grijanje kabine je veoma slabo. Cuo sam da je možda potrebno odzraciti sistem. Kako pravilno da to uradim? Na mjestu gdje cijevi ulaze u kabinu postoji cep na cijevi. Malo dalje od cepa na cijevi je i nekakva plava polugica, cemu ona služi?
ODGOVOR:Postoji nekoliko pretpostavki koje moraju biti ispunjene da bi grijanje normalno funkcioniralo . Krenuti cu nekim logicnim redoslijedom : motor mora imati u svakom momentu radnu temperaturu vecu od 80 stupnjeva C , protok vanjskog zraka prema radijatoru grijaca mora biti dobar ( problem može stvarati filter kabine ) , ventil grijaca mora potpuno otvarati ulaz rashladne tekucine u radijator grijaca , radijator grijaca ne smije biti zacepljen , gumene cijevi koje vode do i od grijaca moraju biti potpuno prohodne .Odzracni ventil ( cep ) za koji pitate služi za odzracivanje rashladnog sustava .
na vrh Povratak na vrh

ZASTAVA - 101- VELIKA POTROŠNJA PLINA

Datum objave: 06.11.2006 00:06:00
Slika
PITANJE: Posedujem zastavu101 i ugradjen lovato plinski uredaj, bio bih vam zahvalan kada biste mi objasnili kako se štela lovato plinski uredjaj.
Napominjem da mi je direktno ubušen karburator i pušten plin u njega, da li bi možda bolje bilo da imam mješac tzv plocu tj da li bi manje trošio, sada sam na oko 9.6 l na 100km.
ODGOVOR:Preduvjet da bi motor trošio što manje goriva ( benzin,plin ) jest stanje motora i podešenost motora . Pod pojmom podešenosti motora misli se na : podešenost ventila , predpaljenja i gorive smjese . Samo podešavanje navedenog plinskog uredaja radi se uz pomoc prigušnog ventila na samom isparivacu ( lergas ) te pomocu prigušnog ventila na samom dovodu plina neposredno prije karburatora . Preduvjet dobrog podešavanja je ispravan rad isparivaca i ranije spomenuta podešenost ventila i predpaljenja .
na vrh Povratak na vrh

ŠKODA FABIA - STEZANJE GLAVE ??

Datum objave: 05.11.2006 23:54:00
Slika
PITANJE: Imam Škodu Fabiu 1.4 MPI, 44 kW, 2000 god. proizvodnje, prešla 100.000 km, i kako je trošila vodu pri nekim ispitivanjima se došlo do zakljucka da je problem glava motora. I tako je i bilo, bila je nagrižena, tj. male udubine su bile po njoj, ali glava je poravnata, uradjen hidro test i pokazalo se da je ispravna. Onda je došlo do zakljucka da je kriv i blok motora. I bio je sto sam vidio svojim ocima kad ga je majstor stavio u onaj stroj na kojem je obradio i glavu motora. Sve je sklopljeno, krenem na put ovih dana i ponovo mi se upali lampica od temperature, otvorim haubu i vidim da fali vode (tocnije pola litre) i crijeva znatno tvrda nego što bi trebala biti. Da li ima veze što je novi dihtung od glave motora isti kao i onaj prethodni ili mora baš biti deblji onoliko koliko su se glava i blok obradili (skratili), i usput da li može biti neka veza sa tim što mi se vec neko vrijeme cuju hidro podizaci (sitno lupkanje u motoru).
Kompresija je mjerena i uredu je, ali nije mi nikako jasno zašto još uvijek izbacuje vodu na cep tj. zašto se crijeva još i dalje napuhuju. I možete li mi pojasnit šta znaci, prvo stezanje glave, šta drugo a šta trece.
ODGOVOR:Cinjenica da se motor pregrijava, gubi tekucinu i cijevi rashladnog sustava su tvrde . Ovo nema utjecaja na hidropodizace te zvuk koji cujete iz motora. Motor se nece pregrijavati ako je navedeni zahvat koji je napravljen na motoru napravljen ispravno , ali uz to još neke stvari moraju biti potpuno u redu : termostat, cep ekspanzione posude , pumpa za vodu , hladnjak , cijevi rashladnog sustava .
Glava motora se steže odgovarajucim momentom ali se ne zateže odmah na konacni moment vec se to radi u cetiri puta . Ako glavu motora treba zategnuti na 80Nm onda se prvo stezanje radi na 20Nm , drugo na 40Nm itd.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 205 - GASI SE

Datum objave: 02.11.2006 11:10:00
Slika
PITANJE: Duze vrijeme (3godine) imam problema sa ler gasom mog automobila, ovje i nema nekog pouzdanog majstora za pežo automobile i slabo su opremljeni, ni jedan majstor do sada nije uspio pronaci pravi problem i rješiti ga permanentno. Godina proizvodnje je 1990, znaci 205 1.6 GTI. Ler gas stalno varira (gore-dole) cak kad je vrijeme hladno zna se i ugasiti kad se iskljuci gas, ili ako nije dobro zagrijan ili noc je i svjetla su upaljena, gasi se motor. Mjenjao sam mu regulator zraka više puta ali uvjek isto, Cak sam ga odveo na kompjutersku provjeru ali nisu mogli pronaci dek sa spajanje (trebao je biti kod alternatora) ali ga nisu pronašli. Zbog ovog kvara ili recimo nepravilnosti rada imam vecu potrošnju goriva.
ODGOVOR:Postoji puno faktora koji mogu utjecati na gašenje motora . Nabrojiti cu vam sve mogucnosti tako da možete po tom redoslijedu i krenuti u dijagnostiku . Ispitati sve elektricne konektore i spojeve na i oko motora, provjeriti zabrtvljenost usisnog kolektora , izmjeriti tlak goriva ( mora biti veci od 3 bara ) , izmjeriti kolicinu goriva na pojedinim injektorima (razlika ne smije biti veca od 5 % ) , ispitati ispravnost pojedinih injektora . Nakon ovoga može se pojedinacno ispitati : ventil za regulaciju minimuma , motoric minimuma , leptirasti ventil , potenciometar leptirastog ventila , ETC-senzor ( senzor za temperaturu motora ) , VAF senzor ( za protok zraka ) . Za sve ovo ispitati neophodno je tehnicko znanje i odgovarajuca servisna oprema .
na vrh Povratak na vrh

VOLVO V40 - ŠTO JE VARIJATOR FAZE ??

Datum objave: 30.10.2006 11:01:00
Slika
PITANJE: Kupio bih polovni volvo v 40 star 4 godine sa predenih 100 000 km. Zanima me vaše mišljenje i da li imate neki savjet na koji bi trebao obratiti pažnju.Navodno bi trebalo promijeniti " varijabilni pokretac usisa".Možete mi reci nešto o tome što je to .
ODGOVOR:Varijabilni pokretac usisa ( varijator faze ) zakrece usisnu bregastu osovinu za odradeni kut u pojedinim režimima rada motora . Cilj navedene radnje jest bolje punjenje cilindra gorivom smjesom i veca snaga motora .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 - AIR BAG

Datum objave: 29.10.2006 21:29:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio Fiat punto dynamic 1,2 ,16v, god.proizv.2003.
Pri kupovini primjetio sam na ekranu upaljenu airbag lampicu ,ali mi je prodavac rekao da treba samo resetirati sto sam mu vjerovao.
U ovlaštenom servisu je konstatirano da je desni bocni eirbag aktiviran ,vjerovatno zbog udesa,te se lampica zbog toga ne gasi.
Oni su mi preporucili montiranje novog airbag-a koji kosta 400 eura + ruke.Govorili su da se to mora napraviti da bi sistem finkcionirao u cjelosti. Iz nekog drugog servisa govore da postoji mogucnost da se samo taj airbag iskljuci iz sistema .Jedan majstor me je uplašio govoreci da zbog tog aktiviranog airbaga, sigurno nece pri udesu funkcionirati nijedan airbag.Na ekranu stoji upozorenje(airbag defekt, ugasiti motor).
ODGOVOR:Najbolja odluka bi bila da napravite dijagnostiku sustava AIR BAG-a u ovlaštenom FIAT servisu te da nakon toga isti servis otkloni greške koje su defektirali . Uvijek kada se aktivira air bag mijenja se navedeni air bag i upravljacki kompjuter , trošak nikako ne možete izbjeci ako želite da vam navedeni sustav bude ispravan .
na vrh Povratak na vrh