Danas je: 23.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPCI SAVJETI - KUT PALJENJA

Datum objave: 28.03.2011 20:43:15
Slika
PITANJE:

Glava motora je od 1.8 16V golfa, kada sam je preuzeo bila je spuštena skoro maximalno, ja sam je još spustio na ravnanju 3 desetine milimetra.Stavljeni su novi ventili i mnogo toga još i sve je pregledano na strojnoj obradi. Polirani su i usisni kanali glave.Blok motora je od 9A (2.0 16V), on je isto poravnat, novi klipovi i karike.Radilica je u odlicnome stanju i nije bilo potrebno brušenje,samo je polirana. Novi leteci i ležeci ležajevi.Svi dihtunzi i semerinzi su promjenjeni. Uzeo sam i nove pumpe benzina.Ultrazvucno procišcene dize i K-Jetronic ajnspric glave.Kablovi paljenja su novi i svjecice nove u VW servisu za 16V. NGK.
Usis zraka sam proveo da uzima hladniji i svježiji zrak sa maske, i filter je K&N.Golf je mk2 SYNCRO sa svojim orginalnim mjenjacem.Sportska lamela, olakšan i balansiran zamašnjak.Motor nema niti jedan kompjutor, regulator ler gasa sam izbacio i zatvorio crijevo. Rad na hladnom regulira jedan dio koji se spaja sa ajnspric glavom i zatvara dotok benzina kad motor postigne temperaturu, znaci radi na povišenim obrtajima dok je hladan.Razvodnik paljena je spojen na plocicu koja je išla uz karburator (u Syncru dode 1.8 8v motor sa karburatorom 90KS), i kut paljenja se ne pomjera zavisno od obrtaja nego je fiksiran.
Kada razvodnik okrenem u raniji kut paljenja, auto je daleko bjesniji i jaci u obrtajima, i vuce zaista perfektno, niti jedan golf 16V KR nije snagom niti blizu.Kada ga vratim u kasnije paljenje puno je manja snaga.Ali kada je fiksiran u rani kut paljenja, na niskim obrtajima ukoliko se da jace gasa cuje se kvockanje iz motora, kada se paljenje vraca u kasnije to se manje dešava.Mišljenja sam da dolazi do detonacija u motoru radi fiksiranog kuta paljenja u jako ranije, radi sportske lamele koja nakon što spoji ne može proklizavati u niskim obrtajima, i radi SYNCRO pogona koji je aktivan, tako da opterecenje odlazi na motor iskljucivo.Nekad prije sam sipao 99 oktansko gorivo, ali sada ga nema ovdje i sipam Super98.
Sada me zanima dali se motor oštecuje ukoliko vozim ovako da pritom pazim da ga ne opterecujem u malim obrtajima?
Logicno pretpostavljam da je vijek motora nešto manji radi ranog paljenja, ali zanima me dali nastaje neka posebna šteta sada.

ODGOVOR:

Navedeni motor treba imati staticki i dinamicki kut predpaljenja . Staticki kut se podešava na minimumu rada motora (800 ok/min) i iznosi od 4 do 8 stupnjeva . Dinamicki kut se ne podešava nego ga regulira (ovisno o broju okretaja i opterecenju motora ) centrifugalni ili vakumski regulator . Kada jedan od regulatora ne radi onda motor nema snage . U tom slucaju može se privremeno napraviti kompromis na nacin da se poveca staticki kut . Detonacije u motoru su štetne za motor .
DODATNO PITANJE:
A da li nastaje šteta motoru ako je staticki kut paljenja povecan, a pritom se pazi da se motor ne optereti u malim obrtajima i tako budu izbjegnute detonacije?
ODGOVOR:
Ne nastaje ako jako pazite na to .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC II - CERAMIC POWER ?

Datum objave: 27.09.2006 22:40:00
Slika
PITANJE: Vozim Renault Scenic II 1.9. dci, auto je star 1,5 godina, i do sada nakon 30000 km nisam imao nikakvih problema, no zanima me Vaše mišljenje o prevenitivnom korištenju sredstva Ceramic power liquid, jeli to dobra investicija!?
ODGOVOR:Ceramic Power može koristiti i novom i starom motoru jer smanjuje trenje izmedu kliznih i rotirajucih dijelova motora . Na taj nacin može se postici i ušteda u gorivu koju možete izracunati . Kod starih motora ne treba ocekivati cuda .
na vrh Povratak na vrh

VW LUPO 1,7-SDI - MOJ PRVI AUTO

Datum objave: 27.09.2006 22:24:00
Slika
PITANJE: Prije nekoliko dana kupio sam svoj prvi automobil. VW Lupo 1.7 SDI.
Poslije nekoliko dana kada sam izlazio iz automobila naglo sam pustio pedalu od kuplunga a uz to bila je podignuta rucna. Automobil je naglo trznuo i ugasio se. Nakon toga na displeju mi se pokazala poruka INSP Service. Ovu poruku sam resetirao jer sam za to našao upustvo na netu.
Pitanje 1: Da li je ovaj moj previd u vožnji izazvao pojavljivanje poruke i sta ona znaci?
Pitanje 2: Što se tice promjene zupcastog remena da li to može uciniti kvalitetni mehanicar koji ne radi u svojstvu nekog predstavništva VW automobila i sl...
Pitanje 3: Ukoliko možete reci nešto o ovom tipu motora, koje su mu slabosti i prednosti i na šta da obratim pažnju prilikom održavanja?
ODGOVOR:INSP Service je opticki indikator koji podsjeca vozaca da treba obaviti servis vozila . Nakon obavljenog servisa navedeni pokazivac se opet postavi u pocetni položaj a interval servisa ce se ponovo upaliti za 15.000 km. Zamjenu zupcastog remena može obaviti kvalitetni mehanicar ali mora imati alat za blokadu bregaste osovine i za blokadu pumpe visokog pritiska . Navedeni motor je dobar , redovito ga servisirajte i koristite cisto gorivo s malim postotkom sumpora .
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - TLAK ULJA U MOTORU ?

Datum objave: 25.03.2011 00:53:18
Slika
PITANJE: Napravio sam generalku motora, stavljeni novi klipovi, klipovi vraceni na standard, lageri i uljna pumpa novi ...
Medutim, kad smo upalili motor (koji se sad fenomenalno cuje u odnosu na prije) - LAMPICA ZA ULJE NECE DA SE UGASI !
Izmerim nivo ulja - ono pjenasto ali do maksimuma (nije se povecao nivo ulja).
ODGOVOR:Niste naveli o kojem se vozilu radi . Sada možete izmjeriti tlak ulja pomocu manometra . Kada je motor zagrijan tlak ulja treba biti min. 1,0 bar ( 800 ok/min ) , min. 3,0 bar ( 3000 ok/min ) . Prije nego pocnete rastavljati motor provjerite ispravnost filtera za ulje . U navedeni motor možete staviti polusinteticko ulje 10W-40 od bilo kojeg poznatog proizvodaca . Slijedece što možete provjeriti je pumpa za ulje . Nakon ovoga morate razmisliti gdije ste pogriješili prilikom sastavljanja motora .
na vrh Povratak na vrh

VW JETTA 1,8 automatic - GASI SE NA LERU

Datum objave: 25.09.2006 12:44:00
Slika
PITANJE: Imam Wolkswagen Jettu 1.8 automatik sa pierburgovim karburatorom 2E god. 1986. Motor je odlican, provjeren kao i karburator.
Prošle godine ugradio sam plin i sistem Lovato. Prije dva mjeseca imao sam problema sa isparivacem pa su mi stavili Landi. Sve je ostalo od Lovato sistema samo je promjenjen isparivac i prekidac u kabini.Sve je bilo dobro do skora kada je poceo da se gasi na leru. Majstor ga naštela,to radi nekih pola sata ilil sat kako treba pa pocne da trokira na leru i da se gasi.
ODGOVOR:Najprije morate ispitati može li motor raditi pomocu karburatora na benzin . Tako ce te znati da li je neispravan karburator ili plinski sustav . Ako se motor gasi kada radi na benzin treba ispitati zabrtvljenost usisne grane i ocistiti karburator ( nakon cišcenja treba ga podesiti ) . Ukoliko motor normalno radi na benzin onda morate ici kod servisera koji vam je ugradio isparivac kako bi vam otklonio kvar ili podesio kolicinu plina tako da vam se ne gasi motor u leru . Postoji još jedan detalj , emisija uljnih para iz motora ne smije biti prevelika ( ovo je slucaj kada je istrošen motor i slaba kompresija ) .
KOMENTAR
24.9.2006. 17:55
KOMENTAR:
Poštovani gospodine Meicu ovim putem želim Vam se samo zahvaliti što sta izdvojili vremena da se osvrnete na moj problem. Inace ja sam završio skolu za automehanicara i u vašoj sam radionici polagao maturalnu radnju, tj. vi ste me ispitivali, bilo je to prije 3 godine pa znajuci kako ste dobar majstor odlucio sam Vas pitati jer s kim sam god razgovarao za taj problem s fiatom nitko nije znao o cemu je rijec. Svakako cu provjeriti sve na ovaj nacin kako ste mi napisali. Još jednom hvala lijepa. Srdacan pozdrav i svaka pohvala za Vašu web stranicu .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - ŠKRIPANJE KOCNICA

Datum objave: 24.09.2006 00:31:00
Slika
PITANJE: Prilikom kocenja cuje se škripa u prednjim kotacima. Da li je to znak da je vrijeme promjeniti kocione obloge ili nešto drugo?
ODGOVOR:Škripanje kocnica je siguran znak da se moraju pregledati kocione obloge . One mogu biti istrošene na dva nacina i to tako da im se istrošila frikciona masa te su postale tanke ili su doživjele strukturnu promjenu ( od visoke temperature ) pa im je koeficjent trenja znatno manji . U oba slucaja treba ih zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,6 16V - CIŠCENJE RASHLADNOG SUSTAVA

Datum objave: 24.09.2006 00:27:00
Slika
PITANJE: Kako da ocistim gumene cijevi i posudu za antifriz jer ima prljavog unutra a rekli su mi da je to moguc jedan od razloga za dizanje temperature(da mi je negdje zaštopano)jer termoprekidac radi kao i termostat. Auto je fiat bravo1.6.16v.koliko to košta kod vas i jeli sam dobio pravu informacijiu cuo sam da se može isprati sa sodom bikarbonom i da to rade negdje u dubravi a možda
i vi.punoooo hvalaaa.... spasite me lud ko šiba
ODGOVOR:Za cišcenje rashladnog sustava ima dosta sredstava koje možete nabaviti u pojedinim ducanima za autodjelove . Cesto puta je rashladni sustav ( narocito hladnjak ) toliko zacepljen tako da mu navedeno cišcenje ne može pomoci vec samo zamjena hladnjaka ( ne mislim da je kod vas to u pitanju ) . Ispravan postupak jest da se utvrde cinjenice i onda slijedi rješenje .
na vrh Povratak na vrh

ŠKODA FAVORIT - IRITIRAJUCI PROBLEMI

Datum objave: 24.09.2006 00:06:00
Slika
PITANJE: Na autu je radena generalka motora i karburatora (Pirburgov) prije
6 meseci. Motor je izrazito glasan oko 3000 obrtaja i vibrira a na vecim i manjim obrtajima ne, kada se malo jace stiska pedala gasa nije ravnomjerno ubrzanje nego malo trza i to se najviše primjeti u trecoj i cetvrtoj brzini. Ler gas je podešen na oko 750 obrtaja i primjetno je jako malo variranje kada nisu ukljuceni nikakvi potrošaci. Kod startanja hladnog motora kada je automatski gas aktivan i obrtaji su preko 1200 tada je variranje obrtaja izrazito i do 100 obrtaja u plusu i minusu. Motor ima snagu, ne troši ulje, ne gubi vodu. Majsori kažu da je to takav motor i da sa tim treba da se pomirim no u vožnji u petoj brzini i nekih 2500 obrtaja cuje se iz motora neko krkljanje ili lupkanje (ne znam ni da objasnim), majstori opet imaju pricu da je za to krivo loše gorivo. Gorivo sam sipao na razlicitim pumpama od 95 oktana i razlike nema.Kod startanja hladnog motora iz auspuha izade na kratko tamni dim.
Volio bih da me usmjerite šta još da insistiram kod majstora da provjere ili šta su možda propustili namjestiti.
ODGOVOR:Najprije još jednom provjerite fazu motora , zatim tocno podesite ventile , izmjerite kompresiju koja mora biti ujednacena i veca od 10 bara , stavite svijecice odgovarajuce toplinske vrijednosti , kut predpaljenja tocno podesite , provjerite ispravnost sustava paljenja (razvodna kapa , visokonaponski kablovi itd. ) , upalite motor i ponovo provjerite staticki kut i automatski kut predpaljenja . Ako ste sve ovo napravili kako treba ostaje vam samo karburator kojega možete pokušati ocistiti ili po potrebi zamijeniti jer cišcenje ne pomaže uvijek .
na vrh Povratak na vrh

AUDI DIESEL TURBO - ULJE U EKSPANZIONOJ POSUDI

Datum objave: 23.09.2006 23:56:00
Slika
PITANJE: Pišem vam u vezi problema na motoru na AUDI dizel 5 cilindara sa turbo punjacem tip NC iz 1989 god./74 kw. Nakon generalke na motoru - promjena klipova, karike, ležajeva na radalici,,motor je poceo puštati ulje odnosno pojavilo se u ekspanzionoj posudi u vodi,nakon par mjeseci ponovo sam promjenio dihtung glave i poravnio glavu i opet se pojavilo isto. Koristio sam ulje dellphi 10-40.Pitanje u cemu je problem i da li se može sanirati sa aditivom na bazi tekuce keramike ili teflonom?
ODGOVOR:Postoji nekoliko uzroka kada imamo pojavu ulja u ekspanzionoj posudi . Slabo brtvljenje izmedu bloka motor i glave motora . Razlog može biti brtva glave , neravna dosjedna površina glave motora , neravna dosjedna površina bloka motora . Drugi moguci uzrok je puknuce ( oštecenje ) na glavi motora . Treci moguci uzrok je oštecenje bloka motora . Cetvrti moguci uzrok jest hladnjak ulja ( ako se nalazi iznad filtera za ulje ) , tu mislim na mogucnost propuštanja navedenog hladnjaka ( kroz ovaj hladnjak prolazi voda kao rashladni medij .
Upotreba bilo kakvih preparata nece dati rezultata .
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA 1,4 12V - TROŠI ULJE

Datum objave: 23.09.2006 23:49:00
Slika
PITANJE: Vozim Fiat bravu 1.4 12V ,'95 god. 75 KS, 109 000km. Auto troši 0,8 L ulja na 1000 km. Mjenjani su ventili,hidraulicni podizaci,brtve venila svejedno opet troši isto ulja.Kompjutorska dijagnostika motora zadovoljavajuca.U cemu bi mogao biti problem?
ODGOVOR:Motor može trošiti ulje na dva nacina ( curenje cemo zanemariti ovaj put ) . Jedna potrošnja ulja nastaje na vodilicama ventila ( istrošenje ) , druga potrošnja ulja nastaje kada se pojavi istrošenje na sustavu klip-cilindar . Naveli ste da ste da su mijenjani ventili . Kakve su bile vodilice ventila ? Ako je to radila strucna osoba onda je najvjerojatnije taj dio napravljen dobro . U tom slucaju ostaje samo donji dio motora ( klip-cilindar ) preko kojih imate potrošnju ulja . Ovo se takoder može urediti samo je cijena nešto veca nego uredenje gornjeg dijela motora ( sustav ventili-vodilice ventila ) .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III , 1,4 1992. - PRITISAK ULJA ???

Datum objave: 22.09.2006 21:45:00
Slika
PITANJE: Imam golfa 3,1.4.,92,god.Kad se auto zagrije pali mi se lampica ulja,prestaje se gasit tek najon što auto dobije poprilicno gasa.Mijenjao sam letece ležajeve i uljnu pumpu,ai opet se isto dogada.
ODGOVOR:Zagrijte motor na radnu temperaturu ( temperatura ulja 80 stupnjeva C ) , izmjerite tlak ulja koji mora biti 2 bara i više kod 2000 ok/min . Ako je tlak niži od navedenog provjerite ispravnost filtera za ulje . Ukoliko je i to ispravno onda treba provjeriti istrošenje rukavaca radilice i ostalih dijelova sustava unutar motora ( pumpa za ulje , magistralni i lokalni vodovi sustava za podmazivanje .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III - SPONE VOLANA ?

Datum objave: 22.09.2006 21:23:00
Slika
PITANJE: Pri brzini od 90km na sat osjeti se da volan vibrira, s obzirom da sam
nedavno lakše udario auto, koji je nakon toga bio na popravku. Majstor je izjavio da su spone volana lakše pomotane te ih je popravio. Primjetio sam da i volan oko 1, 1-5 cm stoji više u lijevo. Zanima me cjenik novih spona, i da li je nužna izmjena sa novim sponama.
ODGOVOR:Volan ne vibrira radi spona vec radi deformacije na gumi ili naplatku , uzrok takoder može biti i debalans gume . Ako postoji deformacija na sponama potrebno ih je zamijeniti , ako su naplatci ( felge ) deformirani ili ošteceni treba ih dovesti u ispravno stanje a po potrebi i promijeniti , za loše gume važi isto . Nakon ovoga treba napraviti opticko podešavanje ovjesa . Cijene navedenih dijelova potražite u trgovackoj mreži .
na vrh Povratak na vrh

FORD TAUNUS 1600 , 1981- PROBLEM SA GASOM

Datum objave: 22.09.2006 21:10:00
Slika
PITANJE: Imam Ford Taunus 1981g, 1600ccm. Auto je u super stanju, ali imam jedan problem sa motorom. Naime, kada auto radi na leru i kada lagano dodajem gas motor normalno povecava broj okretaja, ali ako naglo pritisnem gas, padne mu broj okretaja i kao da se hoce ugušiti. Prije par dana pokušao sam to popraviti i skužio da kada djelomicno zatvorim dovod zraka na karburatoru i naglo dodam gas motor ima normalno prihvacanje gasa, ali tada postiže maksimalno nekih 3000 o/min. Ako nakon toga otvorim dovod zraka on normalno poveca broj okretaja na nekih 5500 – 6000. Nisam više znao što dalje, te sam sve složio kako je bilo. Upalio sam ponovno auto i probao dodati naglo gas i tada se cula neka mala eksplozija u karburatoru (pogledao sam paljenje stroboskopom i uredu je: oko 8° prije G.M.T.) i sve je normalno proradilo. Ostavio sam auto da radi oko 10 min, porobao opet dodati naglo gas i opet isti problem. Što mislite o tome?Napomena: karburator je MOTOCRAFT VV (Variable Venturi).
ODGOVOR:Najprije provjerite da li je motor u fazi , podesite ventile ( usisni 0,20 mm , ispušni 0,25 mm ) , kompresija treba biti 9 – 12 bara , razmak platina namjestite 0,45 mm , podesite staticki kut predpaljenja 12 stupnjeva prije GMT kod 800 ok/min . Kada je motor na radnoj temperaturi podesite CO na 1,5 % Vol. Ukoliko i dalje postoji problem ispitajte kablove i razvodnu kapu na probijanje . Karburator mora biti cist kao i gorivo .
na vrh Povratak na vrh

FIAT UNO 1,4 i.e. - ZBRKA SA CILINDRIMA

Datum objave: 22.09.2006 20:42:00
Slika
PITANJE: Imam problem sa fiatom uno 1.4 i.e. 91 godina. Na autu sam mjenjao brtvu glave i gumice ventila. Nakon ponovnog sklapanja motora radili su samo prvi i cetvrti cilindar. Mjerio sam kompresiju, provjeravao iskru, provjerio fazu zupc. remena, ponovno poštelao ventile i ništa. Drugi i treci cilindar sada rade ali tek kada sam na svjecici na drugom i trecem cilindru zamjenio medusobno kablove t.j sada sa razvodne kape kabal koji bi trebao ici na drugi cilindar mora ici na treci ili uopce ne pali smjesu. Inace auto radi odlicno, kompresija je na sva 4 cilindra 12-13. Ako uzmemo da redosljed paljenja ide 1-3-4-2 kako je moguce da on radi normalno sada kada su kablovi na razvodnoj kapi poredani kao da je redosljed paljenja 1-2-4-3 , a kada ih okrenem kako bi trebalo biti ne rade 2 i 3 cilindar ?
ODGOVOR:Nešto ste sigurno napravili što ni sami ne možete objasniti . Demontirajte poklopac ventila i stavite prvi cilindar na paljenje ( tada cete moci vidjeti oznaku GMT na zamašnjaku ili remenici ) , na razvodnoj kapi i kucištu razvodnika oznacite položaj za prvi cilindar ( rotor treba biti tocno u tom smijeru ) , sada imate dakle obadva ventila od prvog cilindra zatvorena i rotor razvodnika tocno usmjeren prema zacrtanoj oznaci . Sada možete okrenuti radilicu za tocno 180 stupnjeva i tada automatski dolazi treci cilindar na paljenje ( obadva ventila 3. cil. su zatvorena ) a rotor razvodnika je usmijeren tocno u pravcu pina (kabela ) za treci cilindar . Nakon ovoga opet okrenete radilicu za 180 stupnjeva tada na red dolazi cetvrti cilindar ( obadva ventila 4. cil. su zatvorena ) rotor razvodnika je tocno u položaju prema pinu ( kabelu ) cetvrtog cilindra . I na kraju još jednom okrenete radilicu za 180 stupnjeva nakon cega na red dolazi po istoj shemi drugi cilindar . I to je to ukoliko ste okretali radilicu u pravom smjeru za navedenih 180 stupnjeva .
na vrh Povratak na vrh

AUDI 100 - ISPUŠNI PLINOVI

Datum objave: 22.09.2006 18:08:00
Slika
PITANJE: Gospodine Meic obratio sam vam se ranije u vezi potrošnje na audi 100 s4 '94god,savjetovali ste me da kontroliram ispušne plinove, evo rezultata:
CO=0.27%
CO2=4.3%
HC=40ppm
O2=14.6%
LAMBDA=10mV
LAMBDA GASOL=3.159
Napomena,na autu su odstranjeni katalizatori.
ODGOVOR:Plinovi nisu dobri , sustav ubrizgavanja ne radi dobro i zato je velika potrošnja goriva . Kolicine plinova moraju biti :
- CO 0,30 do 0,50 %
- CO2 veci od 14 %
- O2 0,1 do 0,5 %
- Napon lambda sonde mora oscilirati od 0,1 do 0,8 Volti
Takoder je bitno da je uredaj za mjerenje plinova nulte klase ( bez greške ).
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT TDI - POVIŠEN TLAK TURBINE

Datum objave: 22.09.2006 17:02:00
Slika
PITANJE: Zahvaljujem na prethodnom odgovoru i molim vas da objasnite šta je uzrok povišenog tlaka turbine i šta je najvjerojatniji kvar tj šta bi trebalo mjenjati, od cega da krenem da bih rješio taj problem.
ODGOVOR:Uzrok povišenog tlaka turbine najcešce je neispravan regulator tlaka turbine kojim upravlja kompjuter . Isti se ne nalazi na turbini nego u prostoru iza motora . Takoder uzrok može biti i zacepljenje na usisnom kolektoru ili usisnim kanalima . Kod otklanjanja kvara krenite od kontrole mehanickog sustava motora .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - PROBLEM NA 100000 KM

Datum objave: 10.09.2006 02:28:00
Slika
PITANJE: Poštovani, vozim Opel Astru G 1.6 16v 2003. g., motor je Z16XE sa 74 kW. Plinska instalacija je ugradena u veljaci ove godine kad je auto imao 85000 km. Nikakvih drugih kvarova nije bilo osim promjene lambda sondi (ili njihovog cišcenja, ne znam jer je auto tada bio pod jamstvom) na 55000 km. Problem je nastao prije nekoliko dana kad sam napravio jubilarni 100000 km. Auto je totalno izgubio na snazi. Kao da ima 20 konja a ne 100. Nije se htio razvrtjeti iznad 4000 o/min. Poceo se i lagano pregrijavati tako da je ventilator stalno radio. U servisu su mi rekli zaštopan katalizator!!! Ok, rješenje je ili ugraditi novi ili razbiti postojeci. Odlucio sam se za ovu drugu soluciju jer je novi katalizator 5800 kuna + PDV. Opel Astra G ima katalizator integriran u ispušnu granu te je nemoguce (tako kažu majstori) ugraditi zamjenski katalizator. Nakon razbijanja katalizatora auto ide dobro ali sad dimi (sivo bijeli dim, nije plavi, auto ne gubi ulje, troši oko litru na 10000 km) i pali se žuta lampica (motor ima dvije lambda sonde). Prijenosnim racunalom sam se spojio na kompjuter od plina (ugraden je multipoint sustav ubrizgavanja plina Tartarini i s njim je sve u redu) i vidio da lambda sonda stalno pokazuje istu vrijednost od 0,3 V. Zar ne bi ta vrijednost trebala varirati ako je lambda sonda ispravna? Kad se upali lampica auto lagano pocne zacukavati. Kao da neki od cilindara ne dobije iskru. Da li je problem u EGR ventilu? Isto se dešava na oba goriva tako da iskljucujem pogrešku na plinskoj instalaciji. Što da sad napravim? Da li se može nekako riješiti paljenje lampice ili pak ugraditi zamjenski katalizator jer 7000 kuna za novi katalizator ipak trenutno nemam. Što je dovelo do kvara na katalizatoru?
ODGOVOR:Razlog havarije katalizatora jest neispravnost sustava ubrizgavanja goriva ili sustava paljenja . Ako se pravovremeno ne reagira i duže vozi s neispravnim sustavom goriva ili paljenja povecana kolicina HC i CO jako oštecuju katalizator a krute cestice koje se tom prilikom stvaraju rade zacepljenje katalizatora i smanjuju njegovu ucinkovitost . Nastaje efekt kao što ste i opisali . Ako imate malo srece onda treba samo zamijeniti katalizator ali se zna dogoditi da se krute cestice kumuliraju u usisnim i ispušnim kanalima glave motora za što je potrebna demontaža i revizija glave motora . U ovom slucaju moj savjet je da osposobite motor da radi na benzin na nacin da ima normalnu snagu te da je EKO-test dobar . To znaci da je kolicina CO 0,3 do 0,5 % , HC manji od 100 ppm , CO2 = 14 do 16 % , O2 = 0,1 do 0,5 % , Lambda omjer = 0,97 do 1,03 .
Kada se postignu ove vrijednosti onda motor ima maksimalnu snagu , minimalnu potrošnju i bez problema prolazi sve kriterije na godišnjem tehnickom pregledu .
Navedeni dijeli dim je rezultat neispravnosti sustava goriva . Najbolje rješenje je dijagnostika motora , utvrdivanje cinjenica i otklanjanje pronadenih neispravnosti .
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - NEKOLIKO PITANJA

Datum objave: 10.09.2006 01:44:00
Slika
PITANJE: Molimo Vas da nam odgovorite na slijedeca pitanja u vezi automobila Fiat Marea Weekend 1.9 TD100 `98 god.
- Ponekad,vrlo rijetko doduše,prilikom startanja,motor neravnomjerno radi(trokira) prvih 30-ak sekundi pri otprilike 500-600 o/min.Ovo se dešava uglavnom kada je toplije vrijeme dok se pri nižim temperaturama ovo ne dešava i motor na leru radi na otprilike 700-800 o/min.Inace uvijek pali na ``pola kljuca` iz prve.
-Prilikom dosipanja goriva,pri otvaranju zatvaraca rezervoara javlja se potpritisak(vakum).Da li je ovo signal nekog kvara sistema za dovod goriva?
-Prilikom naglih ubrzavanja javlja se crn dim iz auspuha,dok se pri ravnomernoj vožnji cak i pri vecim brzinama se ne javlja.
-Koji je interval zamjena filtera?Da li je potrebno ispustiti vodu iz filtera za gorivo i u kom vremenskom intervalu to ciniti?
-Da li je ovaj motor i sistem ubrizgavanja goriva kompatibilan sa najnovijim Euro-4 dizel gorivom i da li je potrebno dodavati aditve za gorivo?
-Vrste senzora na ovom automobilu,ERG ventil i kompjuter(ako postoji), i da li je moguca kompjuterska dijagnostika i ako jeste kojih sistema?
ODGOVOR:Crni dim i neravnomjerni rad motora je znak neispravnosti pojedinih dijelova ili sustava . Korisno bi bilo defektirati navedeno i napraviti potrebne korekcije ili dorade .
- mali podtlak u rezervaru ne smeta
- Filteri se mijenjaju svakih 10.000 do 15.000 km ili jednom godišnje
- Eventualnu vodu iz filtera goriva dva puta godišnje
- Ovaj sustav goriva nije kompatibilan s EURO_4
- Aditivi nisu potrebni ako se koristi eurodiesel
- Kompjuterska dijagnostika je moguca za sustave ABS , AIR BAG , PUMPE VISOKOG TLAKA ( ako je elektronska )
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - LEPTIRASTI VENTIL

Datum objave: 10.09.2006 00:29:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Renault Clia 1.2 16V 2003., prijedenih 45 000 km. Dogodilo se u sred vožnje, motor je naglo usporio i nisam mogao voziti brže od 50-60 km/h,odnosno max. 3 000 okretaja, a papucica gasa se dala samo djelomicno stisnuti, a na kontrolnoj tabli se upalila lampica koja se pali kada se nešto od "elektronike" pokvari.Na ovlaštenom Renult servisu napravili su dijagnostiku te im javlja grešku na leptiru usisa.Zanima me što je moglo uzrokovati kvar na istomu jer "gospoda" ne priznaju garanciju, a novi leptir stoji 500 Eur-a.
ODGOVOR:Leptirasti ventil se sastoji od mehanickog i elektronskog dijela a zajedno cine jednu cjelinu . Vjerovatno je otkazao elektronski dio . Uzrok nije nacin vožnje i sl. ali navedeni dijelovi naprosto nekad otkažu .
na vrh Povratak na vrh

ŠKODA FAVORIT - SAMOVENTILIRAJUCI DISKOVI ?

Datum objave: 10.09.2006 00:13:00
Slika
PITANJE: Vozim škodu favorit iz 91 godine sa 1.3 motorom i zanima me dali je preporucljivo ulivat ulje mobil 5w40.i može li se ugraditi i od cega samoventilirajuci diskovi na sve kotace i gdje mogu nabavit sportske opruge i amortizere.
ODGOVOR:Možete koristiti navedeno ulje ali time necete ništa postici osim potrošiti novce . Mogu se ugraditi ventilirajuci diskovi od drugog vozila ali ima puno preinaka .Sportske opruge i amortizere možete nabaviti u firmama koje rade TUNING vozila .
na vrh Povratak na vrh