Danas je: 19.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

MAZDA – 626 - NEISPRAVAN ALTERNATOR

Datum objave: 17.10.2006 21:46:00
Slika
PITANJE: Pozdrav iz Amerike.Tako sam sretna što sam našla vašu web stranicu. Procitala sam sva pitanja i odgovore a vama odajem svaku cast i ne mogu da vjerujem da postoji neko ko daje ovakve strucne savjete putem E- mail i to besplatno. Imam mazdu 626, 2002 god, 6 cilindara. Problem se desio prije par sati, kad sam upalila auto na kontrolnoj ploci ostala je upaljena lampica koja prikazuje akumulator. Pošto sam prije mjesec dana kupila novi akumulator nije mi bilo jasno šta je. Pocela sam voziti i sve je bilo normalno a onda sam primijetila da su svjetla na kontrolnoj ploci potpuno oslabila. Auto je vozio u redu a onda su svjetla potpuno nestala i auto se ugasilo. Upalili smo moju mazdu preko kablova, medjutim to je trajalo samo par minuta i potom opet isto. To smo ponovili još par puta ali ništa.
ODGOVOR:Na svakom automobilu akumulator služi da bi bilo dovoljno struje i još malo u rezervi kako bi mogli u svakom momentu upaliti motor .
Kada se upali motor struja iz akumulatora se više ne troši jer tada svi potrošaci ( motor,svijetla, ventilator , grijac i t. d. ) koriste struju koju proizvodi alternator i on daje dovoljno struje za sve potrošace i obavlja stalno punjenje akumulatora . Crvena kontrolna lampica koja se upalila znak je da alternator nije u funkciji i tada motor može još jedno krace vrijeme voziti jer koristi struju iz akumulatora . Kada potroši struju iz akumulatora motor stane jer u akumulatoru nema struje a alternator je ne proizvodi jer je u kvaru . Ponekad greška nastane kada pukne pogonski remen alternatora , ali u vecini slucajeva greška je u samom alternatoru koji se lako može popraviti .
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA AVENSIS - GDJE JE FILTER GORIVA

Datum objave: 17.10.2006 21:22:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam izmjenio ulje i filter ulja i zraka, filter za gorivo nismo ni provjerili pa me interesira gdje se nalazi na toyoti avensis iz '98 i da li ga mogu sam izmjeniti.Kada je auto u praznom hodu na 800 o/min lagano svakih nekoliko sekundi spusti ispod 800 i malo zadrhti a mislim i da mi ne starta kao prije. mislio sam izmjeniti filter goriva i eventualno probati sa STP dodatkom za procišcavanje injektora.
ODGOVOR:Filter za gorivo može biti kod motora, kod rezervara ili u rezervaru . Provjerite injektore i po potrebi ih ocistite . Razlika u kolicini goriva po pojedinom injektoru ne smije biti veca od 5% .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT – 206 - OSNOVE ODRŽAVANJA

Datum objave: 17.10.2006 20:59:00
Slika
PITANJE: Iznimno cijenim Vaš rad. Vozac sam Peugeota 206 ( 1,1; 2000.god. 44 000 km ) te imam nekoliko pitanja:
Prije nekoliko mjeseci sam ugradio plin. Nakon toga se auto gasio cim bi smanjio gas ( cak i prilikom prebacivanja sa višeg na niži stupanj prijenosa ). Servis u kojem sam ugradivao isti,govorio je da je najvjerojatniji uzrok loša kakvoca plina na crpkama i pri tome mi je zamijenjena sonda koja regulira temperaturu motora. Nakon toga auto se nije gasio, ali u nazad nekoliko dana opet je poceo pokazivati iste simptome samo u manjoj mjeri sa time da mi se povremeno na kontrolnoj tabli pali pokazivac samokontrole vozila ( što bi znacilo ili kvar u sustavu ubrizgavanja ili kvar u sustavu paljenja ). vjerojatno je u pitanju plin ili?
Molim Vas da mi objasnite razliku izmedu kocionih obloga, disk plocica i kocionih papuca? Uskoro moram zamijeniti nešto od navedenog jer se osjeti škripa prilikom pritiska na nožnu kocnicu kao i prilikom podizanja rucne kocnice.
Zanima me razlika izmedu zimskih i zimsko/ljetnih ( S/M ) guma i da li je isplativo uzeti ovu drugu kombinaciju nego posebno ljetne, a posebno zimske gume ( prevaljujem dnevno cca 130 km po Bilogori ).
Unaprijed se ispricavam zbog mogucih pogrešaka u tekstu oko navodenja dijelova i nesuvislih pitanja jer sam još uvijek vozac-pocetnik te uz Vašu cijenjenu pomoc pokušavam svladati osnove održavanja i poznavanja osobnog vozila.
ODGOVOR:Svaki motor treba biti ispravan i pojedini sustavi za upravljanje motorom moraju funkcionirati bez greške . Ovo je preduvjet da bi motor normalno funkcionirao i na plin . Ako i dalje postoji neki problem onda se to odnosi na plinski sustav .
Kocione obloge su frikcioni materijal koji je u direktnom kontaktu s diskovima kocnice ( nalaze se na prednjim kotacima ) i bubnjevima kocnice ( nalaze se na zadnjim kotacima ) . Dakle disk plocice se nalaze na prednjim kotacima i zajedno s kocionim diskovima cine prednji kocioni sustav . Kocione papuce nalaze se na zadnjim kotacima i zajedno s bubnjevima kocnice dio su zadnjeg kocionog sustava . Cijene kocionog sustava možete saznati u svakom boljem ducanu za autodijelove .
Zimske gume su bolje za zimu a zimsko ljetne su kompromis .Svi poznati svijetski proizvodaci guma su dobri , trebate se samo odluciti prema vrsti i karakteristici gume .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ADITIVI ??

Datum objave: 28.03.2011 20:52:18
Slika
PITANJE:

Moj auto (hdi) je do sad prošao oko 50 000 km i pretpostavljam da su se u njegovoj glavi, na ventilima, injektorima, pa cak i na lopaticama turbine nakupile naslage cade. Cuo sam da postoje aditivi za gorivo kojima se mogu ocistiti injektori i ventili.Nikad nisam saznao ništa konkretno o tome pa me zanima vaše mišljenje.Jesu li ti aditivi stvarno korisni ili je to prodavanje magle? Koje aditive bi mi vi preporucili i gdje ih kupiti?Procitao sam da postoji cišcenje sistema tako da se ulije neka kemikalija u dovod goriva pa se tako ociste svi dijelovi od usisa do katalizatora. Koliko je to stvarno ucinkovito? Da li se to može napraviti u vašem servisu? Zatim cišcenje injektora ultrazvukom?Kako ocistiti lopatice turbine? Cada, 150000 okr.u min, disbalans, havarija, puno novaca...

ODGOVOR:

Navedeni aditivi mogu pomoci u manjoj mjeri ali znacajno ne . Injektori se ciste kada za to postoji razlog ( veliki HC ) , to se tada radi s profesionalnim uredajem i odmah nakon toga možemo zapaziti razliku a isto tako može se izmjeriti kolicina HC . Ne bih preporucio ni jedan aditiv . Kada se ciste injektori važan je rezultat a manje nacin na koji se cisti . Lopatice turbine mogu se ocistiti tako da se demontira turbina . Kod mene možete doci s nekim konkretnim problemom ili potrebom .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 - AUTOMATSKA SVJETLA ?

Datum objave: 05.10.2006 17:03:00
Slika
PITANJE: Posjedujem auto peugeot 307 star 4 godine, nedavno sam ga tek kupio polovnog, i zanima me kako da upalim automatska svjetla, i što se pod izrazom automatska svjetla podrazumijeva?
P.S. u knjigama vidim da ih imam, i dugme auto gdje se svjetla pale, takoder posjedujem u autu, ali nikako ne mogu otkriti kako ih pokrenuti.
ODGOVOR:Navedeni termin podrazumijeva da se svijetla upale kada vi upalite motor a isto tako da se ugase kada se ugasi motor . To je opcija kod pojedinih vozila a može se ugraditi na svako vozilo . Potreban je odgovarajuci relej i eventualno prekidac za svijetla .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - SKIDANJE MJENJACA ??

Datum objave: 05.10.2006 16:47:00
Slika
PITANJE: Problem je u tome što nemam velikog iskustva u skidanju mjenjaca na Golfu II (1.6 D Turbo), nikada nisam imao prilike da ga demontiram. Uglavnom radim na domacim i Fiatovim automobilima, i tu znam da je moguce skinuti samo mjenjac, nije potrebno cupati sve, da li je to moguce i kod Golfa i kako? Ne bih da skidam nešto što nije potrebno.
ODGOVOR:Za demontažu navedenog mjenjaca potrebno je demontirati lijevu i desnu poluosovinu , elektro-pokretac , metalni poklopac iznad desne prirubnice diferencijala , mehanizam za šaltanje i poklopac ispod zamašnjaka kao i zadnji lijevi nosac motora . Prije nego se demontira zadnji lijevi nosac motora, motor mora biti osiguran tako da se postavi prirucni nosac ispod kartera . Kada je to osigurano i vijci mjenjaca se mogu demontirati . Sada se i sam mjenjac može izvaditi iz ležišta .
na vrh Povratak na vrh

ALFA – 156 , 1,8 - ISTROŠENOST LEŽAJEVA RADILICE ?

Datum objave: 03.10.2006 21:26:00
Slika
PITANJE: Imam alfu 156 1.8 2001 . Opcenito sam zadovoljan sa autom , variator je izmijenjen prije par mjeseci kao i remenje, odlican odziv na gas , zasada sve funkcionira OK .Medutim kako sam u zadnje vrijeme dosta citao i pratio forume , primjetio sam da se u ozbiljan problem , a posebno za alfe pretvara i mala nepažnja prema autu poput neredovne izmjene ulja ili rada pri pregrijanom motoru ( iz kojekakavih razloga) . Moje pitanje je slijedece : Postoje li jasni simptomi istrošenosti ležajeva radilice , a koji su nekad negdje ne znam zašto ostali bez dovoljno ulja ili bilo kog drugog razloga da su se istrošili ??
ODGOVOR:Prvi znak istrošenosti ležajeva radilice je niski tlak ulja kada motor radi na leru . To se može prepoznati jer se povremeno pali crvena lampica za ulje . Drugi znak kada vec postoji veliko istrošenje jest lupanje iz motora prilikom naglog ubrzanja vozila . Kao preventiva potrebno je redovito mijenjati ulje i filter za ulje ( svakih 10.000 km ili svakih 6 mjeseci ) .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 2,0-DTI - PITANJA IZ TUZLE

Datum objave: 03.10.2006 17:32:00
Slika
PITANJE: Gospodo svaka cast na profesionalnosti i na odgovorima koji nama vozacima bacaju dosta svjetla na tamu neznanja koji vlada medu vecinom ovdašnjih auto-mehanicara.Ja sam iz Tuzle,BiH i vjerujte ako budem imao vecih problema sa autom da cu vas pronaci.
Imam nekoliko pitanja,vezanih za Vectru 2.0 dti,74 kw,1999 god.
Temperatura rashladne tekucine,na otvorenom putu u normalnoj vožnji,je oko 81-82 st. C.Jeli to malo?I poprilicno mu treba vremena da dostigne tu temperaturu,nekih 10-15 km vožnje pri 2000 obrtaja.
Drugo,gledao sam u uputi za rukovanje da na poziciji osiguraca F28 (engine coolant heater,diesel only),treba biti osigurac po mom shvatanju.A tu ga nema.Cemu služi taj strujni krug?Auto sam kupio u aprilu,i još nisam vidio da se pali lampica od grijaca,jeli tako treba?Nemam problema sa paljenjem.I još da skinem nedoumicu oko ovoga,na koliko obrtaja se pali turbina kod ovog vozila?Ja osjetim na oko 1600 obrtaja znatno bolju vucu i zvuk turbine,da li je to u redu da se pali na tako niskom broju obrtaja?Unaprijed zahvalan,i samo tako nastavite.
ODGOVOR:Temperatura motora je nešto niža , treba biti oko 85 stupnjeva C ali je predugo vrijeme zagrijavanja motora . To ukazuje na neispravan rad termostata kojega treba zamijeniti ( kupite najbolji i najskuplji ) . Navedeni osigurac je opcija kada motor ima uredaj za zagrijavanje rashladne tekucine . Efekt turbine možete osjetiti iznad 1600 ok/min .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - VA?ENJE KATALIZATORA ??

Datum objave: 30.09.2006 14:56:00
Slika
PITANJE: OPEL CORSA 1.2 16V
POSEDUJEM NAVEDENU KORSU 2002 GODIŠTE I ZANIMA ME AKO IZVADIM KATALIZATOR HOCE LI MI KOMPIJUTER RADIT PROBLEM,ILI CE SE STVORITI NEKI DRUGI PROBLEM JER ON IMA DVIJE SONDE, JEDNU PRIJE A JEDNU POSLIJE KATALIZATORA.
ODGOVOR:Naravno da nece biti dobro ako izvadite katalizator jer postoji regulaciona lambda sonda i kontrolna lambda sonda.
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - KUT PALJENJA

Datum objave: 28.03.2011 20:43:15
Slika
PITANJE:

Glava motora je od 1.8 16V golfa, kada sam je preuzeo bila je spuštena skoro maximalno, ja sam je još spustio na ravnanju 3 desetine milimetra.Stavljeni su novi ventili i mnogo toga još i sve je pregledano na strojnoj obradi. Polirani su i usisni kanali glave.Blok motora je od 9A (2.0 16V), on je isto poravnat, novi klipovi i karike.Radilica je u odlicnome stanju i nije bilo potrebno brušenje,samo je polirana. Novi leteci i ležeci ležajevi.Svi dihtunzi i semerinzi su promjenjeni. Uzeo sam i nove pumpe benzina.Ultrazvucno procišcene dize i K-Jetronic ajnspric glave.Kablovi paljenja su novi i svjecice nove u VW servisu za 16V. NGK.
Usis zraka sam proveo da uzima hladniji i svježiji zrak sa maske, i filter je K&N.Golf je mk2 SYNCRO sa svojim orginalnim mjenjacem.Sportska lamela, olakšan i balansiran zamašnjak.Motor nema niti jedan kompjutor, regulator ler gasa sam izbacio i zatvorio crijevo. Rad na hladnom regulira jedan dio koji se spaja sa ajnspric glavom i zatvara dotok benzina kad motor postigne temperaturu, znaci radi na povišenim obrtajima dok je hladan.Razvodnik paljena je spojen na plocicu koja je išla uz karburator (u Syncru dode 1.8 8v motor sa karburatorom 90KS), i kut paljenja se ne pomjera zavisno od obrtaja nego je fiksiran.
Kada razvodnik okrenem u raniji kut paljenja, auto je daleko bjesniji i jaci u obrtajima, i vuce zaista perfektno, niti jedan golf 16V KR nije snagom niti blizu.Kada ga vratim u kasnije paljenje puno je manja snaga.Ali kada je fiksiran u rani kut paljenja, na niskim obrtajima ukoliko se da jace gasa cuje se kvockanje iz motora, kada se paljenje vraca u kasnije to se manje dešava.Mišljenja sam da dolazi do detonacija u motoru radi fiksiranog kuta paljenja u jako ranije, radi sportske lamele koja nakon što spoji ne može proklizavati u niskim obrtajima, i radi SYNCRO pogona koji je aktivan, tako da opterecenje odlazi na motor iskljucivo.Nekad prije sam sipao 99 oktansko gorivo, ali sada ga nema ovdje i sipam Super98.
Sada me zanima dali se motor oštecuje ukoliko vozim ovako da pritom pazim da ga ne opterecujem u malim obrtajima?
Logicno pretpostavljam da je vijek motora nešto manji radi ranog paljenja, ali zanima me dali nastaje neka posebna šteta sada.

ODGOVOR:

Navedeni motor treba imati staticki i dinamicki kut predpaljenja . Staticki kut se podešava na minimumu rada motora (800 ok/min) i iznosi od 4 do 8 stupnjeva . Dinamicki kut se ne podešava nego ga regulira (ovisno o broju okretaja i opterecenju motora ) centrifugalni ili vakumski regulator . Kada jedan od regulatora ne radi onda motor nema snage . U tom slucaju može se privremeno napraviti kompromis na nacin da se poveca staticki kut . Detonacije u motoru su štetne za motor .
DODATNO PITANJE:
A da li nastaje šteta motoru ako je staticki kut paljenja povecan, a pritom se pazi da se motor ne optereti u malim obrtajima i tako budu izbjegnute detonacije?
ODGOVOR:
Ne nastaje ako jako pazite na to .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT SCENIC II - CERAMIC POWER ?

Datum objave: 27.09.2006 22:40:00
Slika
PITANJE: Vozim Renault Scenic II 1.9. dci, auto je star 1,5 godina, i do sada nakon 30000 km nisam imao nikakvih problema, no zanima me Vaše mišljenje o prevenitivnom korištenju sredstva Ceramic power liquid, jeli to dobra investicija!?
ODGOVOR:Ceramic Power može koristiti i novom i starom motoru jer smanjuje trenje izmedu kliznih i rotirajucih dijelova motora . Na taj nacin može se postici i ušteda u gorivu koju možete izracunati . Kod starih motora ne treba ocekivati cuda .
na vrh Povratak na vrh

VW LUPO 1,7-SDI - MOJ PRVI AUTO

Datum objave: 27.09.2006 22:24:00
Slika
PITANJE: Prije nekoliko dana kupio sam svoj prvi automobil. VW Lupo 1.7 SDI.
Poslije nekoliko dana kada sam izlazio iz automobila naglo sam pustio pedalu od kuplunga a uz to bila je podignuta rucna. Automobil je naglo trznuo i ugasio se. Nakon toga na displeju mi se pokazala poruka INSP Service. Ovu poruku sam resetirao jer sam za to našao upustvo na netu.
Pitanje 1: Da li je ovaj moj previd u vožnji izazvao pojavljivanje poruke i sta ona znaci?
Pitanje 2: Što se tice promjene zupcastog remena da li to može uciniti kvalitetni mehanicar koji ne radi u svojstvu nekog predstavništva VW automobila i sl...
Pitanje 3: Ukoliko možete reci nešto o ovom tipu motora, koje su mu slabosti i prednosti i na šta da obratim pažnju prilikom održavanja?
ODGOVOR:INSP Service je opticki indikator koji podsjeca vozaca da treba obaviti servis vozila . Nakon obavljenog servisa navedeni pokazivac se opet postavi u pocetni položaj a interval servisa ce se ponovo upaliti za 15.000 km. Zamjenu zupcastog remena može obaviti kvalitetni mehanicar ali mora imati alat za blokadu bregaste osovine i za blokadu pumpe visokog pritiska . Navedeni motor je dobar , redovito ga servisirajte i koristite cisto gorivo s malim postotkom sumpora .
na vrh Povratak na vrh

OPĆI SAVJETI - TLAK ULJA U MOTORU ?

Datum objave: 25.03.2011 00:53:18
Slika
PITANJE: Napravio sam generalku motora, stavljeni novi klipovi, klipovi vraceni na standard, lageri i uljna pumpa novi ...
Medutim, kad smo upalili motor (koji se sad fenomenalno cuje u odnosu na prije) - LAMPICA ZA ULJE NECE DA SE UGASI !
Izmerim nivo ulja - ono pjenasto ali do maksimuma (nije se povecao nivo ulja).
ODGOVOR:Niste naveli o kojem se vozilu radi . Sada možete izmjeriti tlak ulja pomocu manometra . Kada je motor zagrijan tlak ulja treba biti min. 1,0 bar ( 800 ok/min ) , min. 3,0 bar ( 3000 ok/min ) . Prije nego pocnete rastavljati motor provjerite ispravnost filtera za ulje . U navedeni motor možete staviti polusinteticko ulje 10W-40 od bilo kojeg poznatog proizvodaca . Slijedece što možete provjeriti je pumpa za ulje . Nakon ovoga morate razmisliti gdije ste pogriješili prilikom sastavljanja motora .
na vrh Povratak na vrh

VW JETTA 1,8 automatic - GASI SE NA LERU

Datum objave: 25.09.2006 12:44:00
Slika
PITANJE: Imam Wolkswagen Jettu 1.8 automatik sa pierburgovim karburatorom 2E god. 1986. Motor je odlican, provjeren kao i karburator.
Prošle godine ugradio sam plin i sistem Lovato. Prije dva mjeseca imao sam problema sa isparivacem pa su mi stavili Landi. Sve je ostalo od Lovato sistema samo je promjenjen isparivac i prekidac u kabini.Sve je bilo dobro do skora kada je poceo da se gasi na leru. Majstor ga naštela,to radi nekih pola sata ilil sat kako treba pa pocne da trokira na leru i da se gasi.
ODGOVOR:Najprije morate ispitati može li motor raditi pomocu karburatora na benzin . Tako ce te znati da li je neispravan karburator ili plinski sustav . Ako se motor gasi kada radi na benzin treba ispitati zabrtvljenost usisne grane i ocistiti karburator ( nakon cišcenja treba ga podesiti ) . Ukoliko motor normalno radi na benzin onda morate ici kod servisera koji vam je ugradio isparivac kako bi vam otklonio kvar ili podesio kolicinu plina tako da vam se ne gasi motor u leru . Postoji još jedan detalj , emisija uljnih para iz motora ne smije biti prevelika ( ovo je slucaj kada je istrošen motor i slaba kompresija ) .
KOMENTAR
24.9.2006. 17:55
KOMENTAR:
Poštovani gospodine Meicu ovim putem želim Vam se samo zahvaliti što sta izdvojili vremena da se osvrnete na moj problem. Inace ja sam završio skolu za automehanicara i u vašoj sam radionici polagao maturalnu radnju, tj. vi ste me ispitivali, bilo je to prije 3 godine pa znajuci kako ste dobar majstor odlucio sam Vas pitati jer s kim sam god razgovarao za taj problem s fiatom nitko nije znao o cemu je rijec. Svakako cu provjeriti sve na ovaj nacin kako ste mi napisali. Još jednom hvala lijepa. Srdacan pozdrav i svaka pohvala za Vašu web stranicu .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - ŠKRIPANJE KOCNICA

Datum objave: 24.09.2006 00:31:00
Slika
PITANJE: Prilikom kocenja cuje se škripa u prednjim kotacima. Da li je to znak da je vrijeme promjeniti kocione obloge ili nešto drugo?
ODGOVOR:Škripanje kocnica je siguran znak da se moraju pregledati kocione obloge . One mogu biti istrošene na dva nacina i to tako da im se istrošila frikciona masa te su postale tanke ili su doživjele strukturnu promjenu ( od visoke temperature ) pa im je koeficjent trenja znatno manji . U oba slucaja treba ih zamijeniti.
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,6 16V - CIŠCENJE RASHLADNOG SUSTAVA

Datum objave: 24.09.2006 00:27:00
Slika
PITANJE: Kako da ocistim gumene cijevi i posudu za antifriz jer ima prljavog unutra a rekli su mi da je to moguc jedan od razloga za dizanje temperature(da mi je negdje zaštopano)jer termoprekidac radi kao i termostat. Auto je fiat bravo1.6.16v.koliko to košta kod vas i jeli sam dobio pravu informacijiu cuo sam da se može isprati sa sodom bikarbonom i da to rade negdje u dubravi a možda
i vi.punoooo hvalaaa.... spasite me lud ko šiba
ODGOVOR:Za cišcenje rashladnog sustava ima dosta sredstava koje možete nabaviti u pojedinim ducanima za autodjelove . Cesto puta je rashladni sustav ( narocito hladnjak ) toliko zacepljen tako da mu navedeno cišcenje ne može pomoci vec samo zamjena hladnjaka ( ne mislim da je kod vas to u pitanju ) . Ispravan postupak jest da se utvrde cinjenice i onda slijedi rješenje .
na vrh Povratak na vrh

ŠKODA FAVORIT - IRITIRAJUCI PROBLEMI

Datum objave: 24.09.2006 00:06:00
Slika
PITANJE: Na autu je radena generalka motora i karburatora (Pirburgov) prije
6 meseci. Motor je izrazito glasan oko 3000 obrtaja i vibrira a na vecim i manjim obrtajima ne, kada se malo jace stiska pedala gasa nije ravnomjerno ubrzanje nego malo trza i to se najviše primjeti u trecoj i cetvrtoj brzini. Ler gas je podešen na oko 750 obrtaja i primjetno je jako malo variranje kada nisu ukljuceni nikakvi potrošaci. Kod startanja hladnog motora kada je automatski gas aktivan i obrtaji su preko 1200 tada je variranje obrtaja izrazito i do 100 obrtaja u plusu i minusu. Motor ima snagu, ne troši ulje, ne gubi vodu. Majsori kažu da je to takav motor i da sa tim treba da se pomirim no u vožnji u petoj brzini i nekih 2500 obrtaja cuje se iz motora neko krkljanje ili lupkanje (ne znam ni da objasnim), majstori opet imaju pricu da je za to krivo loše gorivo. Gorivo sam sipao na razlicitim pumpama od 95 oktana i razlike nema.Kod startanja hladnog motora iz auspuha izade na kratko tamni dim.
Volio bih da me usmjerite šta još da insistiram kod majstora da provjere ili šta su možda propustili namjestiti.
ODGOVOR:Najprije još jednom provjerite fazu motora , zatim tocno podesite ventile , izmjerite kompresiju koja mora biti ujednacena i veca od 10 bara , stavite svijecice odgovarajuce toplinske vrijednosti , kut predpaljenja tocno podesite , provjerite ispravnost sustava paljenja (razvodna kapa , visokonaponski kablovi itd. ) , upalite motor i ponovo provjerite staticki kut i automatski kut predpaljenja . Ako ste sve ovo napravili kako treba ostaje vam samo karburator kojega možete pokušati ocistiti ili po potrebi zamijeniti jer cišcenje ne pomaže uvijek .
na vrh Povratak na vrh

AUDI DIESEL TURBO - ULJE U EKSPANZIONOJ POSUDI

Datum objave: 23.09.2006 23:56:00
Slika
PITANJE: Pišem vam u vezi problema na motoru na AUDI dizel 5 cilindara sa turbo punjacem tip NC iz 1989 god./74 kw. Nakon generalke na motoru - promjena klipova, karike, ležajeva na radalici,,motor je poceo puštati ulje odnosno pojavilo se u ekspanzionoj posudi u vodi,nakon par mjeseci ponovo sam promjenio dihtung glave i poravnio glavu i opet se pojavilo isto. Koristio sam ulje dellphi 10-40.Pitanje u cemu je problem i da li se može sanirati sa aditivom na bazi tekuce keramike ili teflonom?
ODGOVOR:Postoji nekoliko uzroka kada imamo pojavu ulja u ekspanzionoj posudi . Slabo brtvljenje izmedu bloka motor i glave motora . Razlog može biti brtva glave , neravna dosjedna površina glave motora , neravna dosjedna površina bloka motora . Drugi moguci uzrok je puknuce ( oštecenje ) na glavi motora . Treci moguci uzrok je oštecenje bloka motora . Cetvrti moguci uzrok jest hladnjak ulja ( ako se nalazi iznad filtera za ulje ) , tu mislim na mogucnost propuštanja navedenog hladnjaka ( kroz ovaj hladnjak prolazi voda kao rashladni medij .
Upotreba bilo kakvih preparata nece dati rezultata .
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA 1,4 12V - TROŠI ULJE

Datum objave: 23.09.2006 23:49:00
Slika
PITANJE: Vozim Fiat bravu 1.4 12V ,'95 god. 75 KS, 109 000km. Auto troši 0,8 L ulja na 1000 km. Mjenjani su ventili,hidraulicni podizaci,brtve venila svejedno opet troši isto ulja.Kompjutorska dijagnostika motora zadovoljavajuca.U cemu bi mogao biti problem?
ODGOVOR:Motor može trošiti ulje na dva nacina ( curenje cemo zanemariti ovaj put ) . Jedna potrošnja ulja nastaje na vodilicama ventila ( istrošenje ) , druga potrošnja ulja nastaje kada se pojavi istrošenje na sustavu klip-cilindar . Naveli ste da ste da su mijenjani ventili . Kakve su bile vodilice ventila ? Ako je to radila strucna osoba onda je najvjerojatnije taj dio napravljen dobro . U tom slucaju ostaje samo donji dio motora ( klip-cilindar ) preko kojih imate potrošnju ulja . Ovo se takoder može urediti samo je cijena nešto veca nego uredenje gornjeg dijela motora ( sustav ventili-vodilice ventila ) .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III , 1,4 1992. - PRITISAK ULJA ???

Datum objave: 22.09.2006 21:45:00
Slika
PITANJE: Imam golfa 3,1.4.,92,god.Kad se auto zagrije pali mi se lampica ulja,prestaje se gasit tek najon što auto dobije poprilicno gasa.Mijenjao sam letece ležajeve i uljnu pumpu,ai opet se isto dogada.
ODGOVOR:Zagrijte motor na radnu temperaturu ( temperatura ulja 80 stupnjeva C ) , izmjerite tlak ulja koji mora biti 2 bara i više kod 2000 ok/min . Ako je tlak niži od navedenog provjerite ispravnost filtera za ulje . Ukoliko je i to ispravno onda treba provjeriti istrošenje rukavaca radilice i ostalih dijelova sustava unutar motora ( pumpa za ulje , magistralni i lokalni vodovi sustava za podmazivanje .
na vrh Povratak na vrh