Danas je: 19.12.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

ŠKODA FABIA - STEZANJE GLAVE ??

Datum objave: 05.11.2006 23:54:00
Slika
PITANJE: Imam Škodu Fabiu 1.4 MPI, 44 kW, 2000 god. proizvodnje, prešla 100.000 km, i kako je trošila vodu pri nekim ispitivanjima se došlo do zakljucka da je problem glava motora. I tako je i bilo, bila je nagrižena, tj. male udubine su bile po njoj, ali glava je poravnata, uradjen hidro test i pokazalo se da je ispravna. Onda je došlo do zakljucka da je kriv i blok motora. I bio je sto sam vidio svojim ocima kad ga je majstor stavio u onaj stroj na kojem je obradio i glavu motora. Sve je sklopljeno, krenem na put ovih dana i ponovo mi se upali lampica od temperature, otvorim haubu i vidim da fali vode (tocnije pola litre) i crijeva znatno tvrda nego što bi trebala biti. Da li ima veze što je novi dihtung od glave motora isti kao i onaj prethodni ili mora baš biti deblji onoliko koliko su se glava i blok obradili (skratili), i usput da li može biti neka veza sa tim što mi se vec neko vrijeme cuju hidro podizaci (sitno lupkanje u motoru).
Kompresija je mjerena i uredu je, ali nije mi nikako jasno zašto još uvijek izbacuje vodu na cep tj. zašto se crijeva još i dalje napuhuju. I možete li mi pojasnit šta znaci, prvo stezanje glave, šta drugo a šta trece.
ODGOVOR:Cinjenica da se motor pregrijava, gubi tekucinu i cijevi rashladnog sustava su tvrde . Ovo nema utjecaja na hidropodizace te zvuk koji cujete iz motora. Motor se nece pregrijavati ako je navedeni zahvat koji je napravljen na motoru napravljen ispravno , ali uz to još neke stvari moraju biti potpuno u redu : termostat, cep ekspanzione posude , pumpa za vodu , hladnjak , cijevi rashladnog sustava .
Glava motora se steže odgovarajucim momentom ali se ne zateže odmah na konacni moment vec se to radi u cetiri puta . Ako glavu motora treba zategnuti na 80Nm onda se prvo stezanje radi na 20Nm , drugo na 40Nm itd.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 205 - GASI SE

Datum objave: 02.11.2006 11:10:00
Slika
PITANJE: Duze vrijeme (3godine) imam problema sa ler gasom mog automobila, ovje i nema nekog pouzdanog majstora za pežo automobile i slabo su opremljeni, ni jedan majstor do sada nije uspio pronaci pravi problem i rješiti ga permanentno. Godina proizvodnje je 1990, znaci 205 1.6 GTI. Ler gas stalno varira (gore-dole) cak kad je vrijeme hladno zna se i ugasiti kad se iskljuci gas, ili ako nije dobro zagrijan ili noc je i svjetla su upaljena, gasi se motor. Mjenjao sam mu regulator zraka više puta ali uvjek isto, Cak sam ga odveo na kompjutersku provjeru ali nisu mogli pronaci dek sa spajanje (trebao je biti kod alternatora) ali ga nisu pronašli. Zbog ovog kvara ili recimo nepravilnosti rada imam vecu potrošnju goriva.
ODGOVOR:Postoji puno faktora koji mogu utjecati na gašenje motora . Nabrojiti cu vam sve mogucnosti tako da možete po tom redoslijedu i krenuti u dijagnostiku . Ispitati sve elektricne konektore i spojeve na i oko motora, provjeriti zabrtvljenost usisnog kolektora , izmjeriti tlak goriva ( mora biti veci od 3 bara ) , izmjeriti kolicinu goriva na pojedinim injektorima (razlika ne smije biti veca od 5 % ) , ispitati ispravnost pojedinih injektora . Nakon ovoga može se pojedinacno ispitati : ventil za regulaciju minimuma , motoric minimuma , leptirasti ventil , potenciometar leptirastog ventila , ETC-senzor ( senzor za temperaturu motora ) , VAF senzor ( za protok zraka ) . Za sve ovo ispitati neophodno je tehnicko znanje i odgovarajuca servisna oprema .
na vrh Povratak na vrh

VOLVO V40 - ŠTO JE VARIJATOR FAZE ??

Datum objave: 30.10.2006 11:01:00
Slika
PITANJE: Kupio bih polovni volvo v 40 star 4 godine sa predenih 100 000 km. Zanima me vaše mišljenje i da li imate neki savjet na koji bi trebao obratiti pažnju.Navodno bi trebalo promijeniti " varijabilni pokretac usisa".Možete mi reci nešto o tome što je to .
ODGOVOR:Varijabilni pokretac usisa ( varijator faze ) zakrece usisnu bregastu osovinu za odradeni kut u pojedinim režimima rada motora . Cilj navedene radnje jest bolje punjenje cilindra gorivom smjesom i veca snaga motora .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,2 - AIR BAG

Datum objave: 29.10.2006 21:29:00
Slika
PITANJE: Nedavno sam kupio Fiat punto dynamic 1,2 ,16v, god.proizv.2003.
Pri kupovini primjetio sam na ekranu upaljenu airbag lampicu ,ali mi je prodavac rekao da treba samo resetirati sto sam mu vjerovao.
U ovlaštenom servisu je konstatirano da je desni bocni eirbag aktiviran ,vjerovatno zbog udesa,te se lampica zbog toga ne gasi.
Oni su mi preporucili montiranje novog airbag-a koji kosta 400 eura + ruke.Govorili su da se to mora napraviti da bi sistem finkcionirao u cjelosti. Iz nekog drugog servisa govore da postoji mogucnost da se samo taj airbag iskljuci iz sistema .Jedan majstor me je uplašio govoreci da zbog tog aktiviranog airbaga, sigurno nece pri udesu funkcionirati nijedan airbag.Na ekranu stoji upozorenje(airbag defekt, ugasiti motor).
ODGOVOR:Najbolja odluka bi bila da napravite dijagnostiku sustava AIR BAG-a u ovlaštenom FIAT servisu te da nakon toga isti servis otkloni greške koje su defektirali . Uvijek kada se aktivira air bag mijenja se navedeni air bag i upravljacki kompjuter , trošak nikako ne možete izbjeci ako želite da vam navedeni sustav bude ispravan .
na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO 2,0 - PREVIŠE TROŠI ?

Datum objave: 29.10.2006 21:21:00
Slika
PITANJE: Ford Mondeo 2.0 ghia automatic 96kW 1999.g 134000 km.
Od nedavno sam vlasnik navedenog automobila, sve je ok, super sam zadovoljan sa svime što ovaj auto pruža ali mislim da nije baš normalno da troši 17-18 l na 100 km gradske vožnje (podaci sa putnog compa) (ili se varam) vozim u economic modu ne u sportu, over drive upaljen, ne stišcem gas ko lud, nikakvo divljanje. Servis je napravljen promjenjen zapcasti+španer, mikro remen, filteri svi, ulje, svijecice, jedino što nije promjenjeno je filter ulja u automatskom mjenjacu i samo ulje u njemu a i to ce biti uskoro napravljeno. U cemu bi mogao biti problem ako ga uopce ima, možda je to normalna potrosnja ?!?!?!?
ODGOVOR:Vozilo s automatskim mjenjacem uvijek troši 10 do 25 % više goriva . Test potrošnje goriva se nikada ne radi u gradskoj vožnji vec na otvorenoj cesti u raznim režimima vožnje . Ako želite kontrolu rada motora po pitanju potrošnje goriva , napravite EKO-test .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA B - ULJE U USISNOJ GRANI

Datum objave: 29.10.2006 21:14:00
Slika
PITANJE: Imam Vectru B dizel sa motorom X20DTH.Prilikom cišcenja usisne grane kod mehanicara primijetili smo da ima motornog ulja u cijevi za cisti zrak poslije turbine,dali je to normalno?. Drugo, kada se ukljucuju druga cetiri usisna ventila koji se otvaraju vakum pumpicom? Do sada nisam mogao primijetiti da se otvaraju. Ja sam ih jednom samo radi testa ukljucio (fiksirao) rucno i zakljucio da auto bolje vuce iz nižih obrtaja. Dali to može smeteti ako bi ih ostavio tako za stalno.
ODGOVOR:Ulje u usisnu granu može doci jedino preko oduška ulja . Ako je to veca kolicina ulja to znaci da je slabija kompresija .
Drugi dio pitanja mi uopce nije jasan . Ne postoje nikakvi ventili na glavi motora koji se otvaraju vakumski .
DODATNO PITANJE:
Svaka cast na brzom odgovoru.Oko ovih usisnih ventila možda se ja nisam dobro izrazio. Naime ja sam mislio na otvore koji se nalaze u usisnoj grani ima ih za svaki klip po dva. Cetiri su stalno otvorena dok cetiri imaju klapne (poklopce) koji se otvaraju sa tom vakum pumpicom koja se nalazi desno od EGR ventila s vanjske strane.Ta pumpica ima jednu cjevcicu koja ide na elektronski kontroliranu pumpu na izlaz OUT, a ona je smještena desno od akumulatora i ima na sebi još jedan izlaz VAC.Kako mogu znati dali to radi i kad se ukljucuje ta vakum pumpica.Usput da kažem da mi se ne pali žuta lampica za kontrolu mašine.
ODGOVOR:
Navedeni ventili i vakum cijevi su dio sustava za regulaciju turbine .
na vrh Povratak na vrh

ŠKODA FABIA - BRDO PROBLEMA !

Datum objave: 27.10.2006 22:36:00
Slika
PITANJE: imam Škodu Fabiu 1.4 MPI 2000. god.proizvodnje, 44 kW, prešla 135000 Km i odmah da kažem da sam procitao ove sve probleme što imate na stranici vezane za Škodu Fabiu, i ja sam ih imao SVE ama baš sve. Prvo mi je otišla lambda sonda na 18000 Km i zamjenjena u servisu, balans štanga, lamela (možda malo i moja greška), senzor na letvi volana, servo pumpa, kad god ga prikljucim na dijagnostiku uvijek 5 nekih bezveznih greški, izmedu ostalog šta me zanima, kad je trošila vodu motor je citav rastavljen i bila je iskrivljena i glava i BLOK motora, sve je uradeno OK i zanima me sada koliko tocno mora biti stegnuta glava, koji omjer G12 tekucine i vode mora biti u rashladnom sustavu, ici cu ovih dana na ispitivanje kompresije pa možete li mi reci kolika mora biti, koje tocno ulje ide u ljetnom i zimskom razdoblju, i u motoru se cuje neko sitno lupkanje pa su mi neki majstori rekli da su to podizaci ventila tj. hidro podizaci, i imam isti problem kao sto je vec netko imao, nekada ali samo nekada kada radi u mjestu ili i u vožnji pocne tzrzati tj. nepravilan rad motora, obrataji se spuste do te granice da se auto gotovo ugasi pa se vrate na normalu i sve tako neko odredeno vrijeme, pa neko kaže da jedan ventil ne zatvara kako treba ili tako nešto, i stop prekidac sam vec pet puta promjenio u tocno godinu dana.
ODGOVOR:Za ovaj motor može se koristiti ulje 10W-40 tijekom cijele godine , antifriz treba biti takve koncentracije da iznosi -40 do -42 stupnja C . Kompresija treba biti od 10 do 13 bara .
Glava motora se steže :
- prvo stezanje 20 Nm
- drugo stezanje 90 stupnjeva
- trece stezanje 90 stupnjeva
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - BORD KOMPJUTER

Datum objave: 27.10.2006 22:28:00
Slika
PITANJE: Oduševljen sam vašim znanjem i željom da pomognete.
Od skoro imam pežoa 206 1.4hdi,2003,u opremi mu je i bord kompjuter.Problem je jer niko ne zna da ga koristi.Znamo samo da mjenjamo muziku,i ona ide preko njega.Pomozite,ili mi dajte adrese gdje mogu da nadem rješenje.
ODGOVOR:Bord kompjuter pruža dosta korisnih informacija : Trenutnu potrošnju goriva , kolicinu goriva , koliku udaljenost ce vozilo prijeci u odredenom režimu vožnje i t. d. Komanda pomocu koje birate pojedine menije na bord kompjuteru nalazi se uvijek na dohvat ruke u blizini volana ili instrument ploce . Najbolje je da zatražite originalno uputstvo kod ovlaštenog PEUGEOT servisa .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,TD - MIJENJANA GLAVA

Datum objave: 27.10.2006 21:49:00
Slika
PITANJE: Imam passata 1.9 TD iz 93.god.Problemi su poceli sa rashladnim sistemom pa je najprije puklo crijevo koje smo zamijenili medutim temeratura se i nakon toga dizala a zatim je puknuo i mali hladnjak i pomiješalo ulje i vodu. Mehanicar je konstatirao da je pukla glava motora.Zamijenio je glavu i prešla sam do sada 1500 km. Mehanicar je rekao da glavu ne treba dotezati!? Sada mi se ponovo pocela palitri lampica od vode i voda se negdje gubi. Molim vas što vi mislite gdje je problem i da li je mehanicar ispravno rekao da ne treba dotegnuti glavu.
ODGOVOR:U ovom slucaju najbitnije je utvrditi cinjenicu da li rashladna tekucina nestaje kroz motor ili van motora . Kada mislimo na ovo drugo onda rashladna tekucina može nestajati na pumpi za vodu , na hladnjaku , na gumenim cijevima , na radijatoru grijaca , na kucištu termostata , na prikljuccima za vodu . Ako tekucina nestaje kroz motor onda u pitanju može biti brtva glave , glava motora , blok motora ili hladnjak za ulje .
na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1,4 - PUCA I TRZA

Datum objave: 26.10.2006 00:56:00
Slika
PITANJE: polo (1.4 16v ape motor 55 kw),dešava samo ujutro kad ga upalim radi normalno nekih 30 sek.i onda odjednom pocne da puca nešto i da ga guši i onda naravno pocne da turira sam,i ja jednom stisnem gas do kraja i to automatski prestane i ne dešava se više tokom cijelog dana,i jos kad ga vozim trza malo u 3 brzini,kopcao sam ga na dijaknostiku i prijavljiva greške 1178,1196 1570.
Ovo je sve bilo prije neki dan,i ove greške sam riješio znaci bilo je do lmabda sonde promjenio je i sada se sasvim normalno ponaša ujutru i radi dobro, ali se dešava da cesto trza,ali samo u trecoj brzini i to od nekih 2400 obrtaja do 2800,cim to prede ide sasvim ok i u ostalim brzinama se to ne dešava ,pa ako imate neki savjet bio bi vam zahvalan???
ODGOVOR:Odvezite vozilo na dijagnostiku jer cete tako najlakše doci do rješenja . Dijagnostika nije samo spajanje kompjutera na dijagnosticki konektor i eventualno ocitavanje snimljenih grešaka . Kada radite dijagnostiku slijedite logiku tako da najprije provjerite mehanicki sustav , hidraulicki sustav i na kraju elektronski sustav .
DODATNO PITANJE:
Samo još jedno pitanje u vezi pola 1.4 16v,da li ja imam AGR ventil i MAP senzor,i ako imam gdje tacno budu i koja je njihova funkcija.
ODGOVOR:
Navedeni motor ima i AGR i MAP . Prvi služi u svrhu ekologije a drugi je važan faktor u mjerenju kolicine zraka koja ulazi u motor . Obadva sklopa nalaze se u prostoru blizu motora .
na vrh Povratak na vrh

SEAT CORDOBA - GENERALKA ??

Datum objave: 26.10.2006 00:39:00
Slika
PITANJE: Imam jedan neobican problem, naime radi se o seat cordobi 1.9sdi god. 1998 -nece upaliti.Prije tjedan dana tjerao sam auto na kompletnu dijagnostiku gdje se ustanovilo da je kompresija sa sva 4 cilinda oko 20
što je jako loše (bar su mi tako rekli.)Da bih ga mogao još jedno vrijeme paliti zamolio sam prijatelja da mi pomogne pronaci žicu koja je zadužena za paljenje i gašenje grijaca, tu žicu smo precvikali te stavili prekidac da bih mogao fizicki paliti i gasiti grijace a ne samo kad mu to kompjuter ili sta vec kaže da upali.Kad sam skupio novaca auto sam otjerao na servis gdje mu je radena generalka, doslovno sve novo osim klipova koji su još bili ok. Nakon tjedan dana auto je bio gotov i sav sretan cekao sam novo jutro da bih ga konacno upalio bez nekih posebnih zahvata (razocaranje),naime auto je opet jedva upalio ista stvar kao i prije, morao sam fizicki paliti grijace da bih pokrenio motor .
Pomagajte više ne znam šta mi je ciniti!!!
ODGOVOR:Generalkom motora ne može se zvati popravak motora ako nije brušen cilindar i ako nisu mijenjani klipovi . Prvo što morate napraviti je da izmjerite kompresiju koja mora biti 26 do 31 bar . Ako je ovo u redu onda možete krenuti dalje u istraživanje uzroka .
DODATNO PITANJE:
Cilindri su brušeni,stavljene stubline a klipovi se nisu dirali zato sto su u dozvoljenim odsupanjima karike a što se tice kompresije ona je sigurno ok.Da vam malo pojasnim tu sada više nema veze motor i stanje motora ono je savršeno nego ono što mene muci je sto ne znam radi cega mi nece paliti grijace doslovno nikad (osim kad je ispod nule)zato i jesam brikao te žice da ga odvojim od kompjutera koji mu ocito ne daje dobre informacije kada paliti a kada ne(grijace).Na dijagnozi komp. ne prijavljuje nijedan kvar .
ODGOVOR:
Grijaci se pale preko kompjutera a sustav radi tako da kompjuter dobiva informaciju od temperaturnog osjetnika na motoru . Kada je temperatura ispod nule onda grijaci rade odredeno vrijeme koliko je potrebno a kada je temperatura iznad navedene onda grijaci ne rade ili rade vrlo kratko tako da možemo smatrati da ne rade . Ovaj motor je DI i pri ovoj temperaturi treba normalno paliti ako je kompresija dobra i sustav goriva bez greške .
PRONAŠLI SMO GREŠKU !!
Hvala na svemu, samo da vam javim da smo pronašli grešku s obzirom da komp. nije prijavljivao nikakve kvarove izmjenom temperaturnog osjetnika dogodilo se cudo ,auto pali ne na zub nego na z...
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 - KOJI ANTIFRIZ ?

Datum objave: 23.10.2006 20:27:00
Slika
PITANJE: Kupio sam audi 80 b4 '92 god, abk motor, benzinac 2000 kubika. Ne znam koji antifriz ide u njegov hladnjak. Rekli mi da ima crveni, plavi, da zavisi od glave motora itd.
ODGOVOR:Ako motor ima aluminijski blok stavite crveni antifriz a ako nije onda stavite plavi . Koncentracija antifriza treba biti za minus 40 stupnjeva celziusa .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT B3 - MALI TUNING

Datum objave: 23.10.2006 20:11:00
Slika
PITANJE: Imam Passata B3 1992. god, sa AAM motorom (1.8L, Mono-Motronic). Snaga motora je 75KS, što bas i nije nešto, ;) pa imam namjeru raditi mali tuning u cilju povecanja snage. Inace, motor je u Ok stanju, ne troši ulje i prilicno fino ide za svojih 75KS. Tuning bi se sastojao u sljedecem: bregasta osovina od GTI-ja 8v, 4-2-1 ispušna grana i downpipe, i ECU od ABS motora (isto 1.8L Mono-Motronic, ali 90KS).
Kakvo je Vaše mišljenje oko ove "operacije"? Na nekom britanskom forumu sam procitao da AAM motor ima prilicno "slabašno" napravljenu radilicu, tj. da je njegova radilica napravljena od daleko lošijeg materijala nego npr. kod motora sa Digifant-om, i da ne trpi bilo kakvo povecanje snage? Imate li Vi neka iskustva sa tim?
ODGOVOR:Nikakva šteta se nece dogoditi ako modificirate usisni kolektor ( k&n filter , power rohr , usisna grana ) i ispušni sustav kako ste naveli . Svaki eksperiment je izazov za koji se morate odluciti sami .
na vrh Povratak na vrh

TOYOTA AVENSIS - ZAMAŠNJAK ??

Datum objave: 23.10.2006 19:58:00
Slika
PITANJE: Šta se dogodi (koji su simptomi) kad se na autu (dieselu) ošteti ili pokvari zamašnjak?! Jel to moguce reparirati, ili se mora kupiti novi?
ODGOVOR:Da li se vama to dogodilo , ako jest onda znate simptome . Popravak je moguc ali je kod nekih zamašnjaka popravak skuplji nego novi zamašnjak .
DODATNO PITANJE:
Pri puštanju kuplunga dok se krece (1. brzina) se cuje neki zvuk (ako se pušta malo brže kuplung) – kao da nešto zalupka... Ponekad dok auto radi na leru se cuju neki šumovi, pogotovo dok se malo pritisne kuplung. Zanimljivo je to da se to ne dogada svaki put... Neki kažu da je druck ležaj, a neki da je zamašnjak... Zato sam pitao za simptome zamašnjaka..Radi se o Toyoti Avensis 2.0 D4D, 2001. god. Mislim da ona ima neki specificni zamašnjak. Jel bi se greška mogla kod vas utvrditi nekim jednostavnim pregledom, ili bi bili potrebni neki kompliciraniji zahvati da se to utvrdi? Takoder me zanima cijena eventualne dijagnoze.
ODGOVOR:
Zamašnjak je vrlo rijetko uzrok nekom problemu jer je njegova konstrukcija vrlo jednostavna . Medutim postoje zamašnjaci s kompenzacijom ( imaju ih novija vozila i to samo neka ) , kod kojih se može dogoditi samo kvar na kompenzacionom sustavu . Ako vaše vozilo ima klasican zamašnjak onda sam siguran da nije problem u zamašnjaku vec u kuplungu ili necem trecem .Javite se , dijagnostika nije komplicirana .
na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO - POTENCIOMETAR GASA ?

Datum objave: 22.10.2006 15:44:00
Slika
PITANJE: Imam fiat bravo i kada iskopcam potenciometar gasa auto bolje vuce,a kada je ukopcan ne prima gas,pa ne znam o cemu se radim.Molim za pomoc.
ODGOVOR:Kada iskopcate potenciometar racunalo reagira i zada alternativnu velicinu ( napon od 1V do 5V ) kako bi motor i dalje u nekom režimu mogao raditi dok vozilo ne dode u servis gdje ce se tocno utvrditi greška ( ne mora biti potenciometar ) .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN AX - GENERALKA ??

Datum objave: 20.10.2006 18:26:00
Slika
PITANJE: Citroen AX benzinac 1.1.Motor troši oko 0,8lit/1000km i na usponima gubi dah.Da li je isplativo napraviti generalnu?Da li je istina da su ovi motori vrlo zahtevni prilikom obrade?Može li generalku raditi bilo koji dobar majstor ili samo onaj koji radi sa Citroenima?
ODGOVOR:O isplativosti generalke morate odluciti sami na osnovu opceg stanja vozila i na osnovu troškovnika za navedenu generalku . Navedeni motor je dosta jednostavan kako po pitanju složenosti tako i po pitanju strojne obrade . Navedeni generalni popravak ne mora se obaviti u citroen servisu, bitno je samo da se napravi strucno bez improvizacija .
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - AUTOMATSKA KLIMA

Datum objave: 19.10.2006 16:57:00
Slika
PITANJE: Kupio sam Audi a-4 1997g. auto ima digitalnu klimu automatsku.Kako sa njom rukovati, odnosno dali možemo klimu iskljuciti po želji da radi ili ne radi.Drugo pitanje centralna brava radi ali daljinsko ne radi, molim uzrok.
ODGOVOR:Ako vozilo ima automatsku klimu , istu možete iskljuciti i ukljuciti ali je bolje ako je ona upaljena stalno tijekom cijele godine . Smatra se da se navedeni sustav najmanje kvari kada je stalno u pogonu . Ako tako koristite klimu onda je potrebno samo izabrati željenu temperaturu a sam uredaj ce po potrebi ili hladiti ili grijati kabinu . Slijedeca važna uputa je da se klima uredaj servisira svake dvije godine ( preventivno ) , na taj nacin su troškovi održavanja navedenog sustava najmanji .
Provjerite ispravnost baterije u daljinskom upravljacu .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE - VODA ILI ANTIFRIZ ??

Datum objave: 19.10.2006 16:36:00
Slika
PITANJE: Nekoliko puta vam postavljam pitanja i vi mi uvijek odgovorite,na cemu sam vam veoma zahvalan.
Imam Renault Megane Scenic 1.6e RT '99g i u sistemu hladenja imam vodu. Pitanje je da li mogu ubaciti bilo koji antifriz u ovaj motor ili postoji neko posebno sredstvo.
ODGOVOR:U sustavu hladenja motora nikada ne smije biti voda . Razlog tome jest oksidiranje rashladnog sustava i stvaranje cestica hrde koja se kumulira u hladnjaku i smanjuje njegovu ucinkovitost . Ukoliko je vec došlo do pojave oksidacije sustava , isti treba detaljno isprati ( ako treba i više puta ) i tek onda staviti odgovarajucu rashladnu tekucinu . To može biti antifriz od bilo koje poznate kompanije . Važno je znati da navedeni koncentrat antifriza treba biti takav da je njegova gustoca za minus 40 do minus 43 stupnja C . Takav antifriz cuva rashladni sustav od oksidacije i mora biti stalno u motoru . Interval izmjene navedenog antifriza je dvije godine ( postoji razlog i za to ) .
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT - ZAMJENA TURBINE ?

Datum objave: 18.10.2006 10:40:00
Slika
PITANJE: Svaka vam cast na portalu, imam jedan problem,kako na najjednostavniji nacin promjeniti turbinu na Opel kadettu 1.5 diesel turbo intercoller iz 1991godine.
ODGOVOR:Najlakši nacin je ako demontirate kompletan ispušni kolektor s turbinom i tada na radnom stolu zamijenite turbinu , obavezno stavite nova brtvila .
na vrh Povratak na vrh

VW 1,9-TDI - UKLJUCIVANJE TURBINE

Datum objave: 18.10.2006 09:59:00
Slika
PITANJE: Ako smijem primjetiti, obratio Vam se gospodin koji ima problem sa ubrzanjem golfa. Kaže da mu se turbina ukljucuje tek na 2000 o/min. Primjetio sam da je snaga motora od 66 kW. Takvi motori imaju turbinu sa staticnom geometrijom krilaca. Iz tog razloga se turbina ukljucuje na 2000 o/min. Takav motor imam i ja u autu. I meni se ukljucuje tek na 2000 o/min, za razliku od motora tipa 81 kW ili više koji imaju turbinu sa varijabilnom geometrijom krilaca, tako da se ona prilagodavaju nacinu i brzini strujanja plinova kroz turbinu. Mislim da je to rješenje zašto golf nema ubrzanje prije 2000 o/min. Nadam se da necete zamjeriti na ovom mailu.
ODGOVOR;
Kod tumacenja pojedinih funkcija na motoru , oko motora ili u motoru nije dovoljno imati samo enciklopedijsko znanje vec mnogo više od toga . Primjedba koju dajete nije tocna . Turbina se ne ukljucuje na pojedinom broju okretaja i nema neku komandu koja bi je ukljucivala . Svaka turbina ( znamo na što mislimo ) je u funkciji i ona stvarno radi onog momenta kada upalimo motor . Ona tada radi na manjem broju okretaja jer je i brzina ispušnih plinova mala . Kada brzina ispušnih plinova postane veca tada se i broj okretaja turbine adekvatno tome poveca . Povecanje broja okretaja turbine automatski povecava i tlak zraka na kompresorskom dijelu turbine . Naravno da se povecanje tlaka turbine od 0,1 bar ne možete osjetiti kao naglo ubrzanje vec taj tlak mora porasti iznad 0,3 bara a to je kod novijih motora iznad 1600 o/min a kod starijih može biti i više i tada se može osjetiti naglo ubrzanje vozila .
MOMENT KLJUC ?
17.10.2006. 22:59
PITANJE:
Kupio bi moment kljuc za stezanje vijaka na kotacu automobila. Konkretno na novom renolu megan berlinea II, pošto mijenjam ljetno zimske gume pa bi si to sam radio.Interesiralo bi me koji moment kljuc da kupim, koja skala bi trebala biti na njemu, i na koliko NM se stežu vijci na kotacima reno megana.
ODGOVOR:Na RENAULT MEGANE vijci na kotacima stežu se na moment od 90 Nm . Moment kljuc nabavite do 150 Nm .
na vrh Povratak na vrh