Danas je: 26.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF IV 1,9-TDI - REGULATOR TLAKA TURBINE

Datum objave: 05.08.2006 18:01:00
Slika
PITANJE: Imam golfa IV 1.9 TDI (116 ks) pd. Imam problem sa vakumom na turbini kako su mi rekli. Problem se javlja pri brzini oko 120 ili na manjim brzinama pri malo vecim obrtajima.Jednostavno auto iskljuci turbinu i moram ponovo startati auto jer slabo vuce.Mislite li da je problem sa vakumom i ako je koliko bi me koštala reparatura istog.
ODGOVOR:Vakum ( podtlak ) na turbini ne postoji ali postoji regulator tlaka turbine koji ima vakumski i elektricni sklop . Navedeni regulator povezan je s kompjuterom i na taj nacin kompjuter ima permanentni nadzor tlaka turbine . U slucaju kojega navodite zbog neispravnosti navedenog regulatora , kompjuter prelazi na rezervni program ( reccoveri ) sa smanjenom snagom motora kako bi sacuvao motor od oštecenja . Navedeni regulator se ne popravlja vec se stavlja novi.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO 1,6-AGT - OPRUGA NA KARBURATORU ??

Datum objave: 02.08.2006 10:06:00
Slika
PITANJE: Imam Fiata Tipa 1.6 AGT 1990. god. problem je u tom dok se auto vozi, pritisne se na kvacilo, auto se jednostavno ugasi, padnu mu obrtaji i negdje oko 1100 on je vec mrtav. Kad iz trece brzine prebacim u drugu - mrtav. Gledao sam sve, i došao sam do saznanja da je u pitanju jedna opruga na karburatoru koja se vremenom istrošila. VAS bih molio samo da mi kažete da li je to moguce? Ako je kako moguce da mi kažete, za elektricne podizace stakala na zadnjim sjedištima. Imam prekidace imam podizace da li mi jos šta treba?
ODGOVOR:Navedena opruga nije uzrok gašenja motora na minimumu . Pokušajte dobro ocistiti karburator , podesiti nivo goriva , podesiti smjesu benzin-zrak na minimumu i podesiti glavni leptir za snagu. Za podizace stakla dovedite još struju za napajanje elektro motora i pokušajte to ugraditi u vrata .
HVALA:
Hvala! Riješeno je i perfektno radi. A meni rekli kupi karburator, još su gledali, a Vi samo e-mailom i riješeno, pa mogu misliti kako je u vašem servisu, uUUUUu.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - NOVI VOZAC

Datum objave: 02.08.2006 09:50:00
Slika
PITANJE: Nov sam vozac i vlasnik Peugeota 206 iz 2000. godine ( 36 500 km ) te Vas molim da mi odgovorit na nekoliko pitanja:
Koje je najbolje ulje za motor?
Koja je doljnja granica istrošenosti guma ( mislim da velicinu " ripni " )?
Da li je motor bucniji ako je gorivo plin?
ODGOVOR:Najbolje ulje je ono koje ce biti najmanje – najkrace u motoru . Donja granica istrošenosti profila gume je 2 mm . Motor nije bucniji na plin .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7-DTI - PLAVI DIZEL

Datum objave: 01.08.2006 19:27:00
Slika
PITANJE: - Opel, 1.7 dti (Isuzu) star 3.g. stvarnih 85.000 km, prije oko 1.500 km promijenjeno je ulje (Liqui-Moly 5w40) i filteri ulja, goriva i zraka (zamjenski).
- motor normalno starta (gotovo uopce ne vergla),indikatori ne pokazuju nikakvu grešku ali unazad par tjedana motor u vožnji pri nižim okretajima sve slabije prima gas a pri naglom dodavanju ispušta crni dim. Ako želim koliko toliko brži start npr. na semaforu, moram ga turirati. Prilikom skretanja npr. prelaskom iz III u II brzinu cuga i slabo ubrzava, što je još više izraženo sa ukljucenom klimom. Inace na oko 3.000 okretaja postiže oko 120-130 km/h bez cuganja ali prilikom pretjecanja (smanjivanjem brzine) ponovo teško ubrzava.
- Interesira me koliko nabrojane poteškoce mogu biti uzrokovane gorivom jer sam zadnjih nekoliko 3-4 rezervoara vozio na plavom dizelu kojega vec duže vrijeme koristi i rodak u Golfu IV 1.9 TD (98.g.) preko 150.ooo km koji nema nikakvih problema.
ODGOVOR:Pumpa visokog pritiska koja ima elektronsku regulaciju ( aktuatori unutar pumpe ) , jako je osjetljiva na loše gorivo . Neadekvatno gorivo doslovno uništava elektronske komponente unutar same pumpe tako da je cesti slucaj gubljenja performansi motora ili potpunog otkazivanja same pumpe . U ovom slucaju ne želim reci da je to razlog , ali bi najprije trebalo pokušati s odgovarajucim gorivom a po potrebi nakon toga raditi dijagnostiku motora .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - SLABO VUCE I GUŠI SE

Datum objave: 01.08.2006 19:19:00
Slika
PITANJE: imam problem sa passatom ,motor jako slabo vuce, guši se i obrtomjer jedva dolazi do 3000 obrtaja u 5. i 4. brzini.Na autoputu jedva vozi i do130-140km/h.Kada tek startam ujutro tada krene super do 100 za par sekundi i obrtomjer radi u leru na oko 1000 o/min i vuce super i pokazuje pravu snagu, ali kada stanem na semaforu prava gnjavaža,jedva ubrza do 80km/h i to u 3. brzini i gas do daske.Ako vidi malo brda,bilo kakvo uzvišenje pomaže samo 2. brzina.Po savjetu ovlaštenih servisa mijenjao sam luftmasemesser,jedni su mi rekli da egr ventil nije bio u redu i to su radili,sipam eco i euro dizel na OMV-u,medutim samo ostaje isti problem.Malo poboljšanje sam osjetio kada sam radio servis na1150000km zamijenio sam sve filtere(zrak,nafte,...)ali nekih5000 km,sada imam ozbiljan problem sa vucom.
ODGOVOR:Jasno je da motor nema snage i da je ubrzanje jako slabo . Moguce uzroke treba tražiti najprije u regulatoru tlaka turbine i eventualno samoj turbini . Slijedeca aktivnost jest kontrola razvodnog mehanizma i faze motora . Na kraju ostaje provjera stanja samog motora a tu najprije mislim na zacepljenje same usisne grane . Za ovu provjeru i eventualni zahvat na grani potrebno je istu demontirati . Kada je usisna grana demontirana svakako treba detaljno pregledati usisne i ispušne kanale na samoj glavi motora ciji promjer može znatno biti smanjen radi taloženja cade i crne supstance koja se na navedenom mjestu nataložila , a isto tako može se nakupiti i na samim ventilima . Ako se radi o ovom zadnjem onda je najbolje demontirati glavu motora i napraviti kompletno uredenje glave .
na vrh Povratak na vrh

YUGO 1,1i. - GASI SE NA LERU

Datum objave: 30.07.2006 16:24:00
Slika
PITANJE: Imam Yuga 1.1i i všse ne znam šta da radim sa njim, kad sam ga kupio radio je super, poslile ugradnje plina landirenzo vozio sam se oko 3 mjeseca, prešao oko 10.000 Km i sve do sada je bilo ok, e onda su nastali problemi, gasi se na leru na gasu i na benzinu nece svaki put, bio sam kod majstora za plin i rekli su mi da je sve ok što se tice plinskog uredjaja i instalacije i da treba da se obratim zastavinom servisu da zamjene leptir za gas pošto je pukao, to sam i napravio ali ništa, opet isto, kad ujutru palim auto pali se na benzin i ne gasi se ali radi pred gašenje (malo mu fali da se ugasi što se neki put i desi kad stanem) što nije bio slucaj kad sam auto kupio ! Zamoli bi vas da mi kažete šta to može da bude pošto više nemam ideju šta ga zeza, inace auto je 2001 godište i prešao je 30.000 km, mijenjane su svjecice stavio sam bosch-ove i mjenjan je neki uredjaj za servo kocnicu mali plasticni dio, ustvari kad je on otisao poceli su ti problemi (zamjenio sam ga ali nista).
ODGOVOR:Postoji više razloga radi kojih se motor može gasiti ili imati mali broj okretaja na leru . Nabrojiti cu moguce uzroke : Falš zrak kojega motor usisava na usisni kolektor ili na servo uredaj kocnice , ETC senzor, motoric minimuma , EVAP karnister ventil, slabi kontakt na važnim elektricnim konektorima, tlak goriva kolicina goriva , injektori, leptirasti ventil, potenciometer leptirastog ventila, centrala . Najbolje je da se napravi dijagnostika i na taj nacin tocno locira kvar.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LANOS 1,3 i.- LAMBDA SONDA

Datum objave: 28.07.2006 19:09:00
Slika
PITANJE: Da li napon na lambda-sondi (na izlazu) pri ler gasu (pri stalnom broju obrtaja) treba biti konstantan ili treba varirati (što je slucaj kod mene)?
ODGOVOR:Napon lambda sonde kada ista ispravno radi se mijenja od 0,1 Volt do 0,8 Volti na minimalnom gasu . Najbolja kontrola rada sonde je na osciloskopu na kojem se vidi visina amplitude i vremenska baza . Prilikom povecanja broja okretaja vremenska baza se smanjuje a napon ostaje u navedenim granicama .
na vrh Povratak na vrh

VW T4 , 1,9 TD - SKUP REMENICA PODRHTAVA ?

Datum objave: 28.07.2006 12:01:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam VW T4 1.9 TD. Vozilo sam kupio na licit. prodaji. Vec u startu je imalo kvar. Naime, radilo se o havariji nastaloj po svemu sudeci pucanjem zupcastog remena a posljedica je bila naravno- savijeni ventili itd… Vjerojatno je ovom svemu opet prethodilo ono što se kod ovih motora navodno cesto dogadja. Proklizala je glavna remenica zupcastog remena. To je medjutim sanirano. Ali…Vi znate da ta remenica «nosi» još dvije – jednu za pogon mikroremena i jednu za pogon klinastog remena (za servo pumpu). Sada primjecujem da taj skup remenica «podrhtava» trese odnosno vibrira u nepravilnom ritmu. E sad sam cuo da je to neki ucestali problem kod 1.9 TD motora ali da problem nije mali (u npr. lošoj remenici- medu ostalim skidali smo je i provjeravali –sve je u redu) nego da se radi o savinucu radilice. Molim da potvrdite da li je ovo cest slucaj, te kakve su opasnosti pri daljoj eksploataciji, odnosno što je sve nužno odraditi da se ovo riješi.
ODGOVOR:
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA B - NISAM "PICAJZLA", ALI....

Datum objave: 28.07.2006 11:54:00
Slika
PITANJE: Posjedujem Opel Vectru B 2000g, 20DTI 16V, motor Y20DTH 100Ks i sve do sada sam bio jako zadovoljan sa autom. Prošle godine se temperatura motora pocela prebrzo podizati na 100C.Inace idem na redovite servise sa autom i na zadnja dva servisa sam naveo tu grešku, ali me ocito nitko nije uzeo za ozbiljno.Na autocesti se to pocelo pojavljivati ove godine pa sam potražio pomoc u servisu. Oni su testirali auto i donesli zakljucak da je i dalje sve u redu.Sve bi to bilo krasno da mi nije jednog dana zakuhao na sred ceste. Naravno, platio sam vucu do servisa i ostavio im auto da nešto ucine.Promijenili su termostat, pa kiler te na kraju termoprekidac. Ispitali su dihtung na glavi motora i tvrde da je ok.Auto je ostao i dalje isti kao što je bio, te u servisu tvrde da samo kazaljka nešto krivo pokazuje, ali da je temperatura auta u redu.
Obišao sam cetri ovlaštena servisa (Bacic,PSC i Hadrovica te zadnje AutoKnez) da bi me uvjerili da je auto ok. Ne vjerujem u njihove price, jer kada se vozim po autocesti kazaljka i dalje stoji na 100 te kada se zaustavim i izadem iz auta ventilator konstantno radi. Vec kada su napamet mijenjali sve ove stvari rekao sam im neka tako ucine i sa vodenom pumpom, ali svi uporno tvrde da nema šanse da ona ne valja.
Više ne znam što napraviti i lagano sam vec lud od toga. Ispadam „picajzla“ dok mi opet ne zakuha negdje na cesti. Molim vas za savjet što mi je napraviti.
ODGOVOR:U ovom slucaju potrebno je napraviti još neke kontrolne radnje i po potrebi zahvate. Ako vozilo ima klimu potrebno je svakako provjeriti cistocu rashladnih rebara na kondenzatoru ( mora biti potpuno cisto ) , takoder je jako važno da je navedeni kondenzator tocno na svom mjestu ( ponekad nakon sudara zna biti pomaknut u stranu ) , kroz kondenzator prolaze silnice zraka te direktno odvode toplinu s hladnjaka . Potrebno je takoder provjeriti pumpu za vodu . Protok kroz gornju i donju cijev hladnjaka mora biti dobar . Motor ne smije nabijati kompresiju u rashladni sustav . Ako je sve ovo u redu tada motor na otvorenoj cesti ima temperaturu 90°C i manje .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA-G 2,0 DTL , 82 KS , 1999.- SENZOR I GLAVČINA

Datum objave: 25.03.2011 00:58:12
Slika
PITANJE: Dali je tacno,da bi se promjenio senzor za abs na prednjem kotacu, mora da se mijenja kompletna glavcina i ako je ona ok.Kažu da se samo senzor ne moze zamijeniti,malo mi je to cudno,kao i tvrdnje ovdašnjih servisa da su pumpe visokog pritiska na ovim modelima loše,i da dosta cesto otkazuju što zbog loše kvalitete goriva.
ODGOVOR:Senzor ABS-a radi u paru sa nazubljenim vijencem ( rotofonika ) i zajedno cine jednu cjelinu . Ako je oštecen nazubljeni vijenac ( sastavni dio glavcine ) mijenja se kompletna glavcina . Ukoliko postoji kvar i oštecenje na samom senzoru mijenja se sam senzor . Nekada postoji oštecenje na jednom i drugom dijelu te je neophodno zamijeniti i senzor i glavcinu . Da tocno je da loše gorivo oštecuje dijelove pumpe visokog pritiska .
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 2,5 TDI - BIJELI DIM

Datum objave: 28.07.2006 11:12:00
Slika
PITANJE: Moj se katalizator raspao i zaccepio auspuh (zadnji lonac ) i sad poslije mijenjanja turbine i mjeraca mase zraka, vadjenja ostataka odnosno samo mrežice koja je ostala od katalizatora mi dimi na auspuh bijeli dim i to tako puno da u grad s njim ne smijem ici jer svi mi trube, sad ne znam šta da radim. Takodjer auto još ne ide kako bi trebao ici , moj a4 ima 150000 tis km .
ODGOVOR:Problem koji navodite nema povezanosti s katalizatorom. Postoje dva bijela dima koji se mogu vidjeti na ispuhu , jedan od njih je izrazito bijele boje i vidi se kao oblak vodene pare . Takav dim je znak prisutnosti rashladne tekucine u cilindru a znak je oštecenja brtve glave ili same glave motora . Drugi dim je nešto tamniji i ima izrazito neugodan miris po izgorenom motornom ulju . Ovakav dim je znak prisutnosti povecane kolicine ulja u cilindru a to znaci neispravnost klipnih prstenova ili havariju jednog od klipova ili cilindara . U oba slucaja potrebno je najprije napraviti odgovarajucu defektažu a zatim demontirati glavu ili glave motora .
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIA 1,3 MPI - PROBLEMI ZBOG ULJA ?

Datum objave: 28.07.2006 03:00:00
Slika
PITANJE: Kod jutarnjeg paljenja cuje se lupkanje iz predjela motora, motor odmah upali, i lampica od ulja se sporije ugasi ,2-3 sekunde. Kada je motor topal ili vruc toga nema i sve je u redu. Napominjem da sam prije nego što mi se to pocelo dešavat, promjenio ulje i uljni filter. Prije sam sipao žuti šel, a sada sam sipao ina delta 5.
ODGOVOR:Evidentni razlog nastalog stanja jest motorno ulje . Prijašnje ulje je manjeg viskoziteta i puno je kvalitetnije . Sa sadašnjim uljem motor nema pravovremeno podmazivanje i na udaljena mjesta u motoru ulje dolazi sa znatnim zakašnjenjem što je i razlog nastale pojave .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - RADIM SVOJ HIBRIDNI AUTO !!

Datum objave: 25.03.2011 01:02:31
Slika
PITANJE: Vec sedam mjeseci slažem svoj auto. Znam da je ludost ali ja to volim i to mi je odmor. Imam yuga u kojeg sam ugradio lanciu deltu 1600ccm turbo. Izradio nove krakove šasije, cijeli ovjes promjenio od lancie, i sad mi je ostalo malih problemcica. Turbina je skinuta i motor je složen atmosferski tj. 4-2-1 ispušna grana, proširen ispuh i usis. Taj motor kad sam kupio nije imao usisnu granu sa injectorima niti fergazer. Ja sam stavio jedan dupli solex od alfe 1.7 boxera, on ima dva takva dupla. Zanima me, kad kocim gasi mi se motor .Nepovratni ventil na servo uredaju od kocnica je nov, nigdje ne vuce zrak, a na fergazeru su dva vijka jedan je vani vidljiv veci sa oprugom a nije ler gas, a drugi je onaj mali u rupi i odvrnut je do kraja. Jedino tako auto radi, dali je u pitanju kalibrirati fergazer za taj motor ili nešto drugo. Druga stvar je koliko taj motor treba imati kompresiju, to nigdje ne mogu saznati? Ako mi možete pomoci kod bar tih stvari, jer iskreno dosta me ljudi odbilo kada sam pitao za takve neke stvari kao da im se neda zajebavat (s oproštenjem na izrazu) s tim hibridom od auta, a ja ako sam vec na pola puta onda bi htio to sredit do kraja ak me razumijete. Unaprijed hvala na odgovorima i ako nije problem ako znate nešto više o tom motoru slobodno napišete pa vam se javim.
ODGOVOR:Napravili ste jako puno improvizacija i preinaka koje nikako nisu u skladu sa pravilima struke . Prvo usisni kanali na glavi motora su znatno uži za turbo motor u odnosu na usisni motor . Drugo navedeni karburator ne odgovara . Ostaje vam samo da eksperimentiranjem s nekim drugim karburatorima pokušate postici neki kompromis u radu motora . Na ovom motoru potrebno je podesiti ventile 0,40 mm (usisne ) , 0,50 mm ( ispušne ) . Kompresija je 11,0 do 13,0 bara .
BMW E-30 -
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1 - VODA U AUSPUHU

Datum objave: 28.07.2006 00:50:00
Slika
PITANJE: Imam GOLF 1 1.3 '81 god. Vec duže vrijeme javlja se voda u auspuhu. Troši otprilike 0,5 l vode u 7 dana..
ODGOVOR:Prisutnost vode u auspuhu je siguran znak neispravne brtve glave motora ili u rjedim slucajevima i same glave motora . Potrebno je skinuti glavu motora i napraviti sve što je potrebno u vezi toga .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,6 RN - KOJI BENZIN ?

Datum objave: 28.07.2006 00:27:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da mi odgovorite da li je poželjno koristiti benzin super 100, koji se prodaje na OMV-ovim benzinskim postajama, buduci da sam dosad koristio eurosuper 95. Vozilo je marke Renault Megane 1.6 RN iz 1996. godine.
ODGOVOR:Razlika izmedu ova dva benzina je u oktanskom broju . Nije potrebno uzimati super 100 jer eurosuper 95 sasvim u redu .
Oktanski broj je otpornost benzina na samozapaljenje , ogrijevna moc i jednog i drugog benzina je potpuno ista tako da nikakve efekte po tom pitanju necete dobiti .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASSO 2,0-HDI - MANUELNA KLIMA

Datum objave: 25.03.2011 01:04:50
Slika
PITANJE: Moram priznati da sam impresioniran Vašim odgovorima i idejom da besplatno dajete kvalitetne odgovore ljudima – hvale vrijedno.
Imam gorenavedeni auto, star 4,5 godine. Prešao je 95tkm i nakon zadnjeg servisa od prije mjesec dana kod ovlaštenog servisera (zamjena pumpe za gorivo u rezervoaru) cuje se povremeno lupkanje u prednjem i/ili stražnjem dijelu auta. Prednja lijeva vilica je mijenjana prije godinu i pol dana zbog zracnosti u kuglastom zglobu. Ne mogu odrediti da li se radi ponovo o nekoj zracnosti, amortizerima ili selen bloku. Nekad se cuje i kao da auto tvrde udara o neravnine, a nekad je sve u najboljem redu i ne cuje se ništa. Na zaljuljavanje, auto se ne njiše pa bi rekao da nisu amortizeri.
Drugo pitanje je vezano uz klimu; klima je manuelna i imam osjecaj da nikada ne hladi kako bi trebala na krajnje hladnom položaju (u usporedbi sa npr. automatskim klimama u golfovima, pasatima, subaruima). Kažu u servisu da ima dosta plina i da manuelna klima ne može nikada hladiti kao automatska, što mi je teško za povjerovati. Smatram da bi u krajnje hladnom položaju trebala davati zrak temperature ~18oC koji nije ugodan kada se rukom približi ventilacijskim otvorima – što kod mene nije ni blizu.
ODGOVOR:.Lupanje o kojem govorite može dolaziti od prednjeg ovjesa i balans štange . Na prednjem ovjesu najcešce stradaju selen blokovi i kuglasti zglobovi . Kod balans štange su to gumeni blokovi i vertikalne sponice . Potrebno je tocno utvrditi mjesto lupanja a sama zamjena dijela je relativno jednostavna .
Moram posebno naglasiti da je mali broj ljudi koji redovito servisiraju klima uredaj . Servis klime se radi svake dvije godine i spada u preventivno održavanje . Navedeni servisi omogucavaju pravilno funkcioniranje i dugotrajnost sustava . Prilikom redovitog servisiranja klima uredaja izvadi se postojeci rashladni medij ( freon R134 a ) kojemu se u reciklatoru odstrani vlaga i necistoce , obavezno treba zamijeniti i freonski filter ( sušac ) , ovo nije filter kabine , nakon toga se vakumira sustav , nakon ovoga u sustav se dodaje tocno odredeno ulje za kompresor i tocno definirana kolicina Freona R134a . Kada je sve ovo gotovo efekt hladenja je takav da je temperatura ohladenog zraka na izlazu iz ventilacionih kanala manja od 9 °C , bez obzira da li je klima manuelna ili automatska .
na vrh Povratak na vrh

BMW 318 i 1986. - DA LI MU JE KRAJ??

Datum objave: 18.07.2006 15:49:00
Slika
PITANJE: Dozvolite mi da vam se obratim sa jednim iznenadnim problemom! Naime, na mom vozilu, marke BMW, 318 i, E-30, 1986, neki dan mi je procurio hladnjak-kiler. Bio sam kod majstora za kilere, covjek je prvo uvidio da su crijeva na hladnjaku dosta tvrda-napuhnuta, rekao mi je da je ocito prevelik tlak u sistemu, i da je zato nastradao kiler. Utvrdio je da je donje crijevo dosta hladno za razliku od gornjeg, što upucuje na upitan rad termostata. Isto tako mi je rekao, da postoji mogucnost da mi kompresija ulazi u sustav hladenja! Kako vozilo nema expanzionu posudu, izvadio sam malo tekucine, ali uopce nema tragova ulja u istoj!
Možete li mi vi reci iz vašeg iskustva što bi to znacilo, dali je došao kraj moga motora, te kolika bi znosila cjena sanacije glave motora, jer mi je nekoliko ljudi reklo da bi mogla biti glava motora u pitanju! Buduci da isti ima oko 500 t. km, EKO test mu je uredan, nema tragova ulja na dihtunzima i na karteru!
ODGOVOR:Razlika u temperaturi gornje i donje cijevi hladnjaka mora postojati jer kroz gornju cijev izlazi vruca voda iz motora a kroz donju cijev ulazi pothladena voda u motor. Cep hladnjaka je ujedno i sigurnosni ventil koji propušta rashladnu tekucinu iz sustava kada tlak u sustavu poraste na veci od normalnog . Ukoliko to kod vas nije slucaj , to znaci da kompresija ne ulazi u rashladni sustav . U vašem slucaju potrebno je samo zamijeniti cijevi rashladnog sustava i promijeniti hladnjak .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - PUKAO ZUPCASTI REMEN

Datum objave: 18.07.2006 08:49:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Opel Vectre 1.6 16V iz 1998 god. Automobil je prešao 95.000 km, redovno je servisiran kod ovlaštenog Opelovog servisera prema servisnoj knjižici, te nisam imao nikakvih problema s vozilom.
Nedavno mi se dogodilo da je u laganoj gradskoj vožnji, pri brzini od 30-tak km/h, pod malim okretajima pukao zupcasti remen. Remen koji je puknuo ugraden je u ovlaštenom Opelovom servisu i automobil je otada prešao 40.000 km.Automobil je prevezen u taj servis gdje ga svih godina redovito servisiram. Prvo sam prepricao što se dogodilo, zatim predocio servisnu knjižicu i racun. iz kojeg je razvidno da je kod njih obavljen servisni pregled i da je tom prilikom pri kilometraži od 55200 km na vozilu zamijenjen zupcasti remen, španer, rola, itd.Istodobno, podnio sam zahtjev za pregled i popravak, uz napomenu da kod utvrdivanja uzroka budem nazocan zajedno sa strucnom osobom koju sam tom zgodom angažirao, što je i dogovoreno. Prema dogovoru vozilo je trebalo uzeti sutradan u rad, no nažalost to se nije ostvarilo ni u slijedecih tjedan dana, a kod mog zadnjeg (treceg) dolaska receno mi je da nisu sigurni kada ce zapoceti s radom jer da je jedan mehanicar odsutan, drugom je dijete bolesno, treci je na putu, itd. Shvativši da u razumnom periodu nece (ili ne žele) utvrditi i popraviti kvar, bez ijedne rijeci isprike, bio sam naprosto prisiljen prebaciti vozilo kod drugog servisera koji nije Opelov ovlašteni serviser. Na vozilu je obavljen izvid, a potom i popravak od strane strucne osobe koja je iskljucila bilo kakav mehanicki ili kemijski uzrok pucanja zupcastog remena. Dapace, prema mišljenju servisera koji je popravio kvar, i mišljenju nekoliko strucnih osoba medu kojima je jedan sudski vještak, uzrok kvara je dotrajali-ispucani remen (sumnja u starost i kvalitet).Zanima me Vaše mišljenje oko ovog dogadaja, te koje bi korake trebao poduzeti u ostvarivanju svojih prava glede obeštecenja.Sporni zupcasti remen nalazi se u sefu kod sudskog vještaka.
ODGOVOR:Odgovor cu poceti na drugaciji nacin kako bi mogli sagledati opce poznate fakte . Svaki proizvodac automobila daje garanciju za svoj proizvod te shodno tome postoje i garantni uvjeti kojih se vlasnik automobila mora pridržavati ako želi realizirati eventualne reklamacije koje ce se pojaviti u garantnom roku . Da je vaše vozilo bilo pod tvornickom garancijom ( daje je proizvodac ) navedeni kvar ( havarija zupcastog remena i ostala oštecenja ) , vi bi bez problema mogli realizirati popravak vozila na trošak proizvodaca . Kada je vozilo van garancije , za ugradeni materijal i rad garanciju treba dati servis. Garancija za materijal i rad je od šest mjeseci do godinu dana.
Ako vi kao vlasnik vozila želite da vam vaš servis i dalje održava vaše vozilo kako ne bi došlo do težih kvarova, onda je nužno da barem jednom godišnje ili kada primjetite bilo kakvu promjenu oko rada motora ponovo dodete u servis . Na ovaj nacin mogu se izbjeci mnogi teži kvarovi . Ako postoji ovakva veza izmede vas i vašeg servisa onda u slucaju kada pukne zupcasti remen vaš servis ima moralnu obvezu za nastalo stanje . Obveza proizlazi iz cinjenice da je servis prilikom godišnjeg servisnog pregleda napravio kontrolu stanja zupcastog remena . U navedenom slucaju ako niste bili redovito na godišnjem servisnom pregledu a prošli ste 40 000 km , servis ne snosi odgovornost za nastalo stanje .
na vrh Povratak na vrh

FIAT TEMPRA - GUŠI SE

Datum objave: 17.07.2006 23:49:00
Slika
PITANJE: Vozim Fiat Tempru 1.6 s 1994. godina proizvodnje, sa fergazerom. Imam i ugraden plin. Kada povucem cok i upalim hladan motor auto se guši. Što cok jace povucem više se guši. To se dešava kada radi na benzin. Kada sve isto radim na plin nema gušenja. Sa plinom sam prešao do sada oko 70000 kilometara i nisam imao slican problem. Ako ne povucem cok auto se ugasi ili moram držati nogu na gasu dok se malo ne zagrije.
ODGOVOR:Na vašem vozilu cok ne funkcionira ispravno . Kada povucete cok, leptir coka zatvori difuzor karburatora , medutim kada upali motor istog casa taj leptir se mora otvoriti za cca 25 do 30% . Ako se ne otvori motor se obavezno gasi jer nema dovoljno zraka .
na vrh Povratak na vrh

VW LUPO - LAMBDA SONDA

Datum objave: 17.07.2006 23:10:00
Slika
PITANJE: Auto: VW Lupo 1.4 16v 55KW 1998 g. 95000 KM
BrSasije: WVWZZZ6XZXW010249
BrMotora: AKQ/183452
Pitanje: Prilikom kompjutorske dijagnostike lambda sonda je pokazivala jednu te istu vrijednost - 0,047V.Nakon dodavnaja gasa ova se vrijednost nije uopce promijenila ili možda sasvim malo.Nakon toga majstor je malo žešce provozao auto i sonda je pocela prikazivati druge vrijednosti : 0,2XX V,0,3XXX itd.Znaci radi se o sporoj lambda sondi a potrošnja goriva mi je oko 9l a prije nekoliko mjeseci je bila 7,8l, a auto je primjetno slabijeg odaziva na gas nego ranije.Što može biti uzrok ovome - možda moj stil vožnje koji je malo defanzivan (vozim auto na oko 2000 obr/min) - ili nešto drugo.Htio bih Vam napomenuti i da su kablovi svjecica još uvijek originalni.Dali je potrebna zamijena (preporucite mi koje) ?
ODGOVOR:Lambda sonda radi na nacin da u ovisnosti o kolicini kisika u ispušnim plinovima mijenja napon i to od 0,1 Volt do 0,9 Volti . Najbolji nacin provjere rada sonde je pomocu osciloskopa . Sigurno je to da vaša sonda uopce ne radi . Nije dovoljno samo promijeniti lambda sondu vec treba pronaci uzrok zašto ista ne radi . Navesti cu vam moguce uzroke koji mogu blokirati lambda sondu . Probijanje kablova za svjecice , loše svjecice , neispravni injektori , falš zrak na usisnom kolektoru , previsoki tlak goriva i na kraju tek lambda sonda . Vaš nacin vožnje ne utjece na lambda sondu . Kablovi za svjecice ne moraju biti originalni ali moraju biti kvalitetni ( Bosch ) i ne smiju probijati ( vidi se na osciloskopu ).
na vrh Povratak na vrh