Danas je: 21.01.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL ASTRA - PROBLEM NA 100000 KM

Datum objave: 10.09.2006 02:28:00
Slika
PITANJE: Poštovani, vozim Opel Astru G 1.6 16v 2003. g., motor je Z16XE sa 74 kW. Plinska instalacija je ugradena u veljaci ove godine kad je auto imao 85000 km. Nikakvih drugih kvarova nije bilo osim promjene lambda sondi (ili njihovog cišcenja, ne znam jer je auto tada bio pod jamstvom) na 55000 km. Problem je nastao prije nekoliko dana kad sam napravio jubilarni 100000 km. Auto je totalno izgubio na snazi. Kao da ima 20 konja a ne 100. Nije se htio razvrtjeti iznad 4000 o/min. Poceo se i lagano pregrijavati tako da je ventilator stalno radio. U servisu su mi rekli zaštopan katalizator!!! Ok, rješenje je ili ugraditi novi ili razbiti postojeci. Odlucio sam se za ovu drugu soluciju jer je novi katalizator 5800 kuna + PDV. Opel Astra G ima katalizator integriran u ispušnu granu te je nemoguce (tako kažu majstori) ugraditi zamjenski katalizator. Nakon razbijanja katalizatora auto ide dobro ali sad dimi (sivo bijeli dim, nije plavi, auto ne gubi ulje, troši oko litru na 10000 km) i pali se žuta lampica (motor ima dvije lambda sonde). Prijenosnim racunalom sam se spojio na kompjuter od plina (ugraden je multipoint sustav ubrizgavanja plina Tartarini i s njim je sve u redu) i vidio da lambda sonda stalno pokazuje istu vrijednost od 0,3 V. Zar ne bi ta vrijednost trebala varirati ako je lambda sonda ispravna? Kad se upali lampica auto lagano pocne zacukavati. Kao da neki od cilindara ne dobije iskru. Da li je problem u EGR ventilu? Isto se dešava na oba goriva tako da iskljucujem pogrešku na plinskoj instalaciji. Što da sad napravim? Da li se može nekako riješiti paljenje lampice ili pak ugraditi zamjenski katalizator jer 7000 kuna za novi katalizator ipak trenutno nemam. Što je dovelo do kvara na katalizatoru?
ODGOVOR:Razlog havarije katalizatora jest neispravnost sustava ubrizgavanja goriva ili sustava paljenja . Ako se pravovremeno ne reagira i duže vozi s neispravnim sustavom goriva ili paljenja povecana kolicina HC i CO jako oštecuju katalizator a krute cestice koje se tom prilikom stvaraju rade zacepljenje katalizatora i smanjuju njegovu ucinkovitost . Nastaje efekt kao što ste i opisali . Ako imate malo srece onda treba samo zamijeniti katalizator ali se zna dogoditi da se krute cestice kumuliraju u usisnim i ispušnim kanalima glave motora za što je potrebna demontaža i revizija glave motora . U ovom slucaju moj savjet je da osposobite motor da radi na benzin na nacin da ima normalnu snagu te da je EKO-test dobar . To znaci da je kolicina CO 0,3 do 0,5 % , HC manji od 100 ppm , CO2 = 14 do 16 % , O2 = 0,1 do 0,5 % , Lambda omjer = 0,97 do 1,03 .
Kada se postignu ove vrijednosti onda motor ima maksimalnu snagu , minimalnu potrošnju i bez problema prolazi sve kriterije na godišnjem tehnickom pregledu .
Navedeni dijeli dim je rezultat neispravnosti sustava goriva . Najbolje rješenje je dijagnostika motora , utvrdivanje cinjenica i otklanjanje pronadenih neispravnosti .
na vrh Povratak na vrh

FIAT MAREA - NEKOLIKO PITANJA

Datum objave: 10.09.2006 01:44:00
Slika
PITANJE: Molimo Vas da nam odgovorite na slijedeca pitanja u vezi automobila Fiat Marea Weekend 1.9 TD100 `98 god.
- Ponekad,vrlo rijetko doduše,prilikom startanja,motor neravnomjerno radi(trokira) prvih 30-ak sekundi pri otprilike 500-600 o/min.Ovo se dešava uglavnom kada je toplije vrijeme dok se pri nižim temperaturama ovo ne dešava i motor na leru radi na otprilike 700-800 o/min.Inace uvijek pali na ``pola kljuca` iz prve.
-Prilikom dosipanja goriva,pri otvaranju zatvaraca rezervoara javlja se potpritisak(vakum).Da li je ovo signal nekog kvara sistema za dovod goriva?
-Prilikom naglih ubrzavanja javlja se crn dim iz auspuha,dok se pri ravnomernoj vožnji cak i pri vecim brzinama se ne javlja.
-Koji je interval zamjena filtera?Da li je potrebno ispustiti vodu iz filtera za gorivo i u kom vremenskom intervalu to ciniti?
-Da li je ovaj motor i sistem ubrizgavanja goriva kompatibilan sa najnovijim Euro-4 dizel gorivom i da li je potrebno dodavati aditve za gorivo?
-Vrste senzora na ovom automobilu,ERG ventil i kompjuter(ako postoji), i da li je moguca kompjuterska dijagnostika i ako jeste kojih sistema?
ODGOVOR:Crni dim i neravnomjerni rad motora je znak neispravnosti pojedinih dijelova ili sustava . Korisno bi bilo defektirati navedeno i napraviti potrebne korekcije ili dorade .
- mali podtlak u rezervaru ne smeta
- Filteri se mijenjaju svakih 10.000 do 15.000 km ili jednom godišnje
- Eventualnu vodu iz filtera goriva dva puta godišnje
- Ovaj sustav goriva nije kompatibilan s EURO_4
- Aditivi nisu potrebni ako se koristi eurodiesel
- Kompjuterska dijagnostika je moguca za sustave ABS , AIR BAG , PUMPE VISOKOG TLAKA ( ako je elektronska )
na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO - LEPTIRASTI VENTIL

Datum objave: 10.09.2006 00:29:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Renault Clia 1.2 16V 2003., prijedenih 45 000 km. Dogodilo se u sred vožnje, motor je naglo usporio i nisam mogao voziti brže od 50-60 km/h,odnosno max. 3 000 okretaja, a papucica gasa se dala samo djelomicno stisnuti, a na kontrolnoj tabli se upalila lampica koja se pali kada se nešto od "elektronike" pokvari.Na ovlaštenom Renult servisu napravili su dijagnostiku te im javlja grešku na leptiru usisa.Zanima me što je moglo uzrokovati kvar na istomu jer "gospoda" ne priznaju garanciju, a novi leptir stoji 500 Eur-a.
ODGOVOR:Leptirasti ventil se sastoji od mehanickog i elektronskog dijela a zajedno cine jednu cjelinu . Vjerovatno je otkazao elektronski dio . Uzrok nije nacin vožnje i sl. ali navedeni dijelovi naprosto nekad otkažu .
na vrh Povratak na vrh

ŠKODA FAVORIT - SAMOVENTILIRAJUCI DISKOVI ?

Datum objave: 10.09.2006 00:13:00
Slika
PITANJE: Vozim škodu favorit iz 91 godine sa 1.3 motorom i zanima me dali je preporucljivo ulivat ulje mobil 5w40.i može li se ugraditi i od cega samoventilirajuci diskovi na sve kotace i gdje mogu nabavit sportske opruge i amortizere.
ODGOVOR:Možete koristiti navedeno ulje ali time necete ništa postici osim potrošiti novce . Mogu se ugraditi ventilirajuci diskovi od drugog vozila ali ima puno preinaka .Sportske opruge i amortizere možete nabaviti u firmama koje rade TUNING vozila .
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO TICO - BJELANJAK ILI PAPRIKA ?!?

Datum objave: 08.09.2006 16:21:00
Slika
PITANJE: Puno pozdrava iz Skopja.
Kopajuci po internetu i tražeci sredstvo kojim se zaptiva kapljanje iz rashladnog sistema, našao sam vaš sajt. Vjerujem da cete mi odgovoriti.Imam 11 godisnog Tiku-Daewoo, i evo poslije tolikih godina pocelo je kapljati negdje sa sredine motora.Promijenio sam vodenu pumpu, opet kaplje. Troši oko pola litre na 10 dana. Znaci da ne kaplje strašno.Sva su crijeva suha, ulje nije pomješano sa vodom, a mašina radi odlicno.Poanta: Interesira me koji aditiv za zaptivanje koji se stavlja u hladnjak (u vodu) preporucujete. Znam o "domacim sredstvima" kao bjelanac od jajeta, te crvena mljevena paprika i sl. Mene interesira samo sinteticko u širokoj prodaji. Takodjer sam cuo o Vodenom staklu, medutim, samo cuo, nisam vidio nikoga da ga je sipao u hladnjak...
ODGOVOR:Vaša domaca sredstva kao što su bjelanjak od jaja , crvena paprika , divka i staklena voda ne bih preporucio kao sredstvo za otklanjanje curenja rashladne tekucine . Pravo riješenje jest pronaci mjesto propuštanja i otkloniti kvar . Ako želite neko pouzdanije sredstvo koje se ulije u hladnjak onda vam preporucam preparat od firme VALVOLIN " stop leak " .
na vrh Povratak na vrh

MERCEDES E-280 - MOLIM SAVJET

Datum objave: 08.09.2006 00:43:00
Slika
PITANJE: mercedes E280 4matic automatik tiptronik godina proizvodnje 12. 2000.
1. svako koliko kilometara je potrebno mijenjati ulje u automatskom mjenjacu
2. koje ulje ide u taj mjenjac, znam da mercedes ima dvije vrste ulja i da se razlikuju osim po svojstvima i po boji, crveno(236.10) i zeleno(?)
3. dali je interval izmjene ulja u motoru 15 000km?
4. imate li neki poseban savjet za vlasnika ovakvog vozila
ODGOVOR:1- svakih 60.000 km ili 2 god.
2- Originalno ili zamjensko atf-a
3- 10.000 do 15.000 km ili dva puta godišnje
4- Redovita izmjena svih tekucina i filtera , redoviti servis klime ( svake dvije godine )
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO - VOZITI NA LOŽ ULJE ???

Datum objave: 07.09.2006 23:31:00
Slika
PITANJE: IMAM FIAT PUNTO 1,9JTD 2001 GODINA PA ME ZANIMA DALI SE MOŽE UNIŠTITI MAŠINA AKO SE VOZI NA LOŽ ULJE. I ŠTA VI MISLITE O TOJ IDEJI.
ODGOVOR:Može se uništiti motor a narocito pumpa visokog pritiska .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT CARAVAN 1,9-TDI - RADI KAO RAGA !

Datum objave: 07.09.2006 14:46:00
Slika
PITANJE: Vozim Passat karavan V ’98 godina proizvodnje, 110 KS, TDI, crveno I. Navedeni auto sam kupio prije godinu dana i moja agonija sa tim autom traje otprilike isto toliko. Motor jednostavno nije agilan kao što je bio kad sam ga kupio. Na auto putu, u petoj brzini ne ide preko 120-240 km/h, pri otprilike 3000 obrrtaja (to mu je neki max na auto putu, dok po gradu hoce preko toga broja ali je opet bucan i troši puno i kao da je smjesa loša). Troši i vise goriva, pretpostavljam oko 9-10 litara normalne gradske vožnje.Radio sam servis turbine (pjeskarenje krilaca na statoru turbine).Nakon 2-3 mjeseca kada je majstor skinuo turbinu, krilca su bila ponovo zakovana od dima.Nakon tog servisa auto takodjer ne ide kako treba, nema snage i agilnosti. Kompjuterska jedinica prijavljuje grešku sa nekim magnetom na pumpi visokog pritiska i elektronskom dizom.Ne troši ulje i vodu.Svi ventili su pregledani. Auto se ponaša kao neka raga, mislim da sagorjevanje nije u redu i ne usudim se izaci na auto put.Nije raden servis ni test elektronske dize niti pumpe visokog pritiska.
ODGOVOR:Motor mora biti u fazi , predpaljenje podešeno , kompresija viša od 26 bara . Ako je sve ovo u redu onda treba ispitati rad aktuatora u Bosch pumpi , tlak turbine , regulator turbine . Uzrok može biti i zacepljenje ispušnog sustava ( katalizator ili ispušni lonac ) kao i zacepljenje usisnih kanala .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - NEKOLIKO PRAKTICNIH PITANJA

Datum objave: 07.09.2006 00:36:00
Slika
PITANJE: Vozac sam Peugeota 206; 1.1; 2000. god. ( 39 000 km ) te imam nekolicinu pitanja koja bi mi uvelike olakšala održavanje automobila s obzirom na to da svakodnevno prevalim cca 140 km. Pitanja su slijedeca:
1 - Koliko cesto je potrebno ici na opticko podešavanje traga kotaca (špur )?
2 - Kada je potreban izmjena kocionih obloga ( disk plocica )?
3 - Koji broj okretaja diktira srednji režim rada motora koji je ujedno i najpovoljniji za motor automobila?
4 - Zamjena zupcastog i klinastog remena?
5 - Kada se ( prosjecno ) izmjenjuje akumulator tj. da li se na neki nacin može otkriti/osjetiti kada je kraj radnome vijeku akumulatora?
ODGOVOR:1- jednom godišnje
2- kada njihova debljina dode na minimum ili kada postanu jako tvrde (duži zaustavni put ili škripanje )
3- dvije trecine od maksimalnog
4- svakih 80.000 km
5- po potrebi ili kada mu snaga postane manja od 60%
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 - VODA ISPOD SJEDALA

Datum objave: 05.09.2006 20:47:00
Slika
PITANJE: Imam audi A4 95g. kada pada kiša nakuplja mi se voda ispod vozacevog sjedala. Zanima me zašto se to dešava i kako da uklonim taj problem.
ODGOVOR:Došlo je do zacepljenja odvodnog kolektora kojega je potrebno detaljno ocistiti . Isti se nalazi ispod prednjeg poklopca motora .
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 - SPREMNIK ZA PLIN

Datum objave: 08.08.2006 23:06:00
Slika
PITANJE: Imam Audija 80 ,želim ugraditi plinsku bocu u obliku rezervoara pošto se rezervoar nalazi u gepeku i želim da ga zamjenim za plinski.Molio bih da mi objasnite od kojeg materijala se prave plinski rezervoari za automobile, pod kojim pritskom se testiraju.Pošto ce boca biti pljosnata kakva pojacanja moraju biti radi pritiska plina .Zanimaju me detalji oko propisa i sigurnosti.
ODGOVOR:Po obliku postoje dvije vrste spremnika za plin ( boce ) . Jedna ima valjkasti oblik a druga toroidalni ( kao kotac ) . Svi spremnici prolaze strogu kontrolu ustanove za tlacna ispitivanja . Ista ustanova izdaje i certifikat za svaki spremnik . Materijal od kojega se rade spremnici je specijalni celik . Ako želite detalje u vezi navedenog obratite se proizvodacu spremnika .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV , 1,4 - SLAGAO SAM MOTOR !

Datum objave: 08.08.2006 09:41:00
Slika
PITANJE: Golf IV 1.4-16V 98.
Slagao sam motor, mijenjao karike,letece, glavne, kvacilo, remenje, hidro podizace, dao urediti glavu, katalizator, lambda sondu. Motor je provjeren, 2 puta slagan iz pocetka, i opet imam isti problem kao i prvi put. Problem je u tome što ima kompresiju 13 bara, nove svjecice, nove kablove, bobina je ispravna, anlaser ureden, a auto nece upaliti. Kad mu dam kontakt, pumpica mu dozira gorivo, zatim okrecem kljuc na palenje, moram ga držati 1-2 minute bez prestanka na palenju, tek onda upali.Ponaša se pri palenju kao da nije u "fazi", a to sve je ,kao što sam vec napisao potpuno u redu, motor je ufaziran, složen kao i svi drugi motori koje sam složio do danas.Svi kolege se cude, i nitko se nije susreo sa ovakvim problemom, da sve štima, a u biti ništ ne štima.Kada mu skinem struju sa injektora, motor vrti ko lud, kada ih spojim natrag, pocinje se zaletavati,kao da anlaser šteka, a on je ureden pred mojim ocima.
ODGOVOR:Krenite logicnim redoslijedom , mora se poceti od mehanickog sustava . Motor mora biti tocno u fazi , svi senzori na tocno odredenim mjestima , motor mora imati kompresiju , injektori moraju propuštati gorivo u cilindar , svjecice trebaju stvarati iskru unutar cilindra . Kada ste ovo provjerili motor bi trebao upaliti . Ako želite možete još provjeriti imobilizator ( weg farr schpere ) , sustav paljenja , tlak goriva , injektore , CKP senzor , RPM senzor , MAF senzor , MAP senzor , senzor bregaste , konektore i ožicenje , ECM modul ( centrala ) .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9-TDI - CRNI DIM

Datum objave: 05.08.2006 18:09:00
Slika
PITANJE: Posedujem passata karavan 96 god. 1.9 tdi ( 90 Ks ).Auto je prešao 276.000 i radena mu je generalna.Olicno je išao i u posljednje vrijeme sve slabije vuce i izbacuje crni dim na auspuh pri normalnom gasu i pri vecem jos više.Ulje ne troši ni malo.Rashladnu tekucinu ne gubi.Imao sam neke prijedloge da skinem katalizator sa auspuhaj da mu se vrati snaga(jer se zacepio katalizator i guši motor).Išao je na kompletan servis i sve je u odlicnom stanju što se motora tice.
1.Što mislite da je uzrok dima iz auspuha,imate li neki prijedlog?
3.Mislite li da ce mu se snaga vratiti ako skinem katalizator ?
ODGOVOR:Crni dim na auspuhu evidentni je pokazatelj da je kolicina goriva prevelika a potrebna kolicina zraka premala . U vecini slucajeva kvar treba tražiti na tlacnoj strani turbine ( gumene tlacne cijevi koje povezuju turbinu s usisnim kolektorom ) , Interkuler ( propuštanje ) , zacepljenje usisne grane , istrošenje turbine ( ne može se stvoriti odgovarajuci tlak ) , djelomicno zacepljenje interkulera , kvar aktuatora u pumpi visokog pritiska , regulator tlaka turbine . Ako je zacepljen katalizator motor nema snage ali nema ni crnog dima .
Pokušajte kontrolu pojedinih dijelova sustava kako je navedeno , trebali bi doci do rezultata .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9-TDI - REGULATOR TLAKA TURBINE

Datum objave: 05.08.2006 18:01:00
Slika
PITANJE: Imam golfa IV 1.9 TDI (116 ks) pd. Imam problem sa vakumom na turbini kako su mi rekli. Problem se javlja pri brzini oko 120 ili na manjim brzinama pri malo vecim obrtajima.Jednostavno auto iskljuci turbinu i moram ponovo startati auto jer slabo vuce.Mislite li da je problem sa vakumom i ako je koliko bi me koštala reparatura istog.
ODGOVOR:Vakum ( podtlak ) na turbini ne postoji ali postoji regulator tlaka turbine koji ima vakumski i elektricni sklop . Navedeni regulator povezan je s kompjuterom i na taj nacin kompjuter ima permanentni nadzor tlaka turbine . U slucaju kojega navodite zbog neispravnosti navedenog regulatora , kompjuter prelazi na rezervni program ( reccoveri ) sa smanjenom snagom motora kako bi sacuvao motor od oštecenja . Navedeni regulator se ne popravlja vec se stavlja novi.
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO 1,6-AGT - OPRUGA NA KARBURATORU ??

Datum objave: 02.08.2006 10:06:00
Slika
PITANJE: Imam Fiata Tipa 1.6 AGT 1990. god. problem je u tom dok se auto vozi, pritisne se na kvacilo, auto se jednostavno ugasi, padnu mu obrtaji i negdje oko 1100 on je vec mrtav. Kad iz trece brzine prebacim u drugu - mrtav. Gledao sam sve, i došao sam do saznanja da je u pitanju jedna opruga na karburatoru koja se vremenom istrošila. VAS bih molio samo da mi kažete da li je to moguce? Ako je kako moguce da mi kažete, za elektricne podizace stakala na zadnjim sjedištima. Imam prekidace imam podizace da li mi jos šta treba?
ODGOVOR:Navedena opruga nije uzrok gašenja motora na minimumu . Pokušajte dobro ocistiti karburator , podesiti nivo goriva , podesiti smjesu benzin-zrak na minimumu i podesiti glavni leptir za snagu. Za podizace stakla dovedite još struju za napajanje elektro motora i pokušajte to ugraditi u vrata .
HVALA:
Hvala! Riješeno je i perfektno radi. A meni rekli kupi karburator, još su gledali, a Vi samo e-mailom i riješeno, pa mogu misliti kako je u vašem servisu, uUUUUu.
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 206 - NOVI VOZAC

Datum objave: 02.08.2006 09:50:00
Slika
PITANJE: Nov sam vozac i vlasnik Peugeota 206 iz 2000. godine ( 36 500 km ) te Vas molim da mi odgovorit na nekoliko pitanja:
Koje je najbolje ulje za motor?
Koja je doljnja granica istrošenosti guma ( mislim da velicinu " ripni " )?
Da li je motor bucniji ako je gorivo plin?
ODGOVOR:Najbolje ulje je ono koje ce biti najmanje – najkrace u motoru . Donja granica istrošenosti profila gume je 2 mm . Motor nije bucniji na plin .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,7-DTI - PLAVI DIZEL

Datum objave: 01.08.2006 19:27:00
Slika
PITANJE: - Opel, 1.7 dti (Isuzu) star 3.g. stvarnih 85.000 km, prije oko 1.500 km promijenjeno je ulje (Liqui-Moly 5w40) i filteri ulja, goriva i zraka (zamjenski).
- motor normalno starta (gotovo uopce ne vergla),indikatori ne pokazuju nikakvu grešku ali unazad par tjedana motor u vožnji pri nižim okretajima sve slabije prima gas a pri naglom dodavanju ispušta crni dim. Ako želim koliko toliko brži start npr. na semaforu, moram ga turirati. Prilikom skretanja npr. prelaskom iz III u II brzinu cuga i slabo ubrzava, što je još više izraženo sa ukljucenom klimom. Inace na oko 3.000 okretaja postiže oko 120-130 km/h bez cuganja ali prilikom pretjecanja (smanjivanjem brzine) ponovo teško ubrzava.
- Interesira me koliko nabrojane poteškoce mogu biti uzrokovane gorivom jer sam zadnjih nekoliko 3-4 rezervoara vozio na plavom dizelu kojega vec duže vrijeme koristi i rodak u Golfu IV 1.9 TD (98.g.) preko 150.ooo km koji nema nikakvih problema.
ODGOVOR:Pumpa visokog pritiska koja ima elektronsku regulaciju ( aktuatori unutar pumpe ) , jako je osjetljiva na loše gorivo . Neadekvatno gorivo doslovno uništava elektronske komponente unutar same pumpe tako da je cesti slucaj gubljenja performansi motora ili potpunog otkazivanja same pumpe . U ovom slucaju ne želim reci da je to razlog , ali bi najprije trebalo pokušati s odgovarajucim gorivom a po potrebi nakon toga raditi dijagnostiku motora .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - SLABO VUCE I GUŠI SE

Datum objave: 01.08.2006 19:19:00
Slika
PITANJE: imam problem sa passatom ,motor jako slabo vuce, guši se i obrtomjer jedva dolazi do 3000 obrtaja u 5. i 4. brzini.Na autoputu jedva vozi i do130-140km/h.Kada tek startam ujutro tada krene super do 100 za par sekundi i obrtomjer radi u leru na oko 1000 o/min i vuce super i pokazuje pravu snagu, ali kada stanem na semaforu prava gnjavaža,jedva ubrza do 80km/h i to u 3. brzini i gas do daske.Ako vidi malo brda,bilo kakvo uzvišenje pomaže samo 2. brzina.Po savjetu ovlaštenih servisa mijenjao sam luftmasemesser,jedni su mi rekli da egr ventil nije bio u redu i to su radili,sipam eco i euro dizel na OMV-u,medutim samo ostaje isti problem.Malo poboljšanje sam osjetio kada sam radio servis na1150000km zamijenio sam sve filtere(zrak,nafte,...)ali nekih5000 km,sada imam ozbiljan problem sa vucom.
ODGOVOR:Jasno je da motor nema snage i da je ubrzanje jako slabo . Moguce uzroke treba tražiti najprije u regulatoru tlaka turbine i eventualno samoj turbini . Slijedeca aktivnost jest kontrola razvodnog mehanizma i faze motora . Na kraju ostaje provjera stanja samog motora a tu najprije mislim na zacepljenje same usisne grane . Za ovu provjeru i eventualni zahvat na grani potrebno je istu demontirati . Kada je usisna grana demontirana svakako treba detaljno pregledati usisne i ispušne kanale na samoj glavi motora ciji promjer može znatno biti smanjen radi taloženja cade i crne supstance koja se na navedenom mjestu nataložila , a isto tako može se nakupiti i na samim ventilima . Ako se radi o ovom zadnjem onda je najbolje demontirati glavu motora i napraviti kompletno uredenje glave .
na vrh Povratak na vrh

YUGO 1,1i. - GASI SE NA LERU

Datum objave: 30.07.2006 16:24:00
Slika
PITANJE: Imam Yuga 1.1i i všse ne znam šta da radim sa njim, kad sam ga kupio radio je super, poslile ugradnje plina landirenzo vozio sam se oko 3 mjeseca, prešao oko 10.000 Km i sve do sada je bilo ok, e onda su nastali problemi, gasi se na leru na gasu i na benzinu nece svaki put, bio sam kod majstora za plin i rekli su mi da je sve ok što se tice plinskog uredjaja i instalacije i da treba da se obratim zastavinom servisu da zamjene leptir za gas pošto je pukao, to sam i napravio ali ništa, opet isto, kad ujutru palim auto pali se na benzin i ne gasi se ali radi pred gašenje (malo mu fali da se ugasi što se neki put i desi kad stanem) što nije bio slucaj kad sam auto kupio ! Zamoli bi vas da mi kažete šta to može da bude pošto više nemam ideju šta ga zeza, inace auto je 2001 godište i prešao je 30.000 km, mijenjane su svjecice stavio sam bosch-ove i mjenjan je neki uredjaj za servo kocnicu mali plasticni dio, ustvari kad je on otisao poceli su ti problemi (zamjenio sam ga ali nista).
ODGOVOR:Postoji više razloga radi kojih se motor može gasiti ili imati mali broj okretaja na leru . Nabrojiti cu moguce uzroke : Falš zrak kojega motor usisava na usisni kolektor ili na servo uredaj kocnice , ETC senzor, motoric minimuma , EVAP karnister ventil, slabi kontakt na važnim elektricnim konektorima, tlak goriva kolicina goriva , injektori, leptirasti ventil, potenciometer leptirastog ventila, centrala . Najbolje je da se napravi dijagnostika i na taj nacin tocno locira kvar.
na vrh Povratak na vrh

DAEWOO LANOS 1,3 i.- LAMBDA SONDA

Datum objave: 28.07.2006 19:09:00
Slika
PITANJE: Da li napon na lambda-sondi (na izlazu) pri ler gasu (pri stalnom broju obrtaja) treba biti konstantan ili treba varirati (što je slucaj kod mene)?
ODGOVOR:Napon lambda sonde kada ista ispravno radi se mijenja od 0,1 Volt do 0,8 Volti na minimalnom gasu . Najbolja kontrola rada sonde je na osciloskopu na kojem se vidi visina amplitude i vremenska baza . Prilikom povecanja broja okretaja vremenska baza se smanjuje a napon ostaje u navedenim granicama .
na vrh Povratak na vrh