Danas je: 23.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 18

OPEL CORSA - TALOG BOJE MAJONEZE !

Datum objave: 02.06.2006 15:37:00
Slika
PITANJE: Ovako,skinuo slucajno danas poklopac od ulja i vidio na njemu bijeli talog boje majoneze.Pa sad je pitanje što bi to moglo biti?
Rijec je o Corsi 1.4(44kW) 1997godina.
ODGOVOR:Navedena supstanca koja se skuplja na cepu i poklopcu ventila je emulzija ulja i vode a nastaje kada je oštecena brtva glave motora .
DODATNO PITANJE:
Imam samo još jedno pitanje o Corsi 1.4(44kw)1997god.Kako bih ustanovio da mi je otišao dihtung glave da nisam pogledao cep od
ulja i vidio na njemu bijeli talog?Koji su simptomi kad otide dihtung glave?
ODGOVOR:
Neispravna brtva glave prepoznaje se po simptomima kao što su : preveliki tlak u ekspanzionoj posudi ili izbacivanje rashladne tekucine na cep ekspanzione posude , miješanje rashladne tekucine sa uljem , prisutnost ulja u ekspanzionoj posudi i t. d.
na vrh Povratak na vrh

BMW E-30 - KUGLA PREDNJE VILICE

Datum objave: 01.06.2006 16:32:00
Slika
PITANJE: Dozvolite mi da vam se obratim u svezi jednog pitanja! Jucer sam bio na akciji tehnickog pregleda vozila. Ustanovili su da mi vozilo ima lufta na kugli vilice-desni kotac. Naime, radi se o BMW E-30, 1986, 318 i! Moje pitanje glasi, kakva je to kugla, i mogu li to sam izmjenit? Naime, mjenjao sam sam krajnike, te vas pitam, spada li taj kvar u kategoriju lakših zahvata na vozilu?
ODGOVOR:Kugla prednje vilice je zglob narocite konstrukcije izraden od celika teflona i gume a osnovna mu je funkcija da povezuje gornji i donji dio ovjesa te da pritom omogucava slobodno okretanje okretanje kotaca oko vertikalne osi . Ne znam da li možete sami zamijeniti navedeni dio . Izmjena kugle može uz odgovarajuce uvjete potrajati od jedan do dva sata .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 306 - EURO 2 NORMA

Datum objave: 27.05.2006 11:03:00
Slika
PITANJE: Posedujem Peugeot 306 1,4 godine proizvodje 1996.Moje pitanje bi bilo kojoj grupi pripada ovaj tip vozila EURO 2 ili EURO 3 ?
ODGOVOR:Vaš automobil može zadovoljiti homologaciske norme EURO-2 , što znaci da proizvede CO = 1,0 g/km i HC= 0,7 g/km . EURO-3 norma je puno stroža i vaš automobil po svojim tehnickim karakteristikama to ne može zadovoljiti .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,8i - PREGRIJAVA SE

Datum objave: 27.05.2006 10:58:00
Slika
PITANJE: Imam passat 1,8 benzinac, '95.Kad sam ga kupio prije 5 godina primjecivao sam da, po ljeti ako upalim klimu, ventilator na kileru odmah upali drugu brzinu i temp. je bila stabilna, no u zadnjih god. dana druga brzina ventilatora se ne pali ni pod kojim uvjetima ili opterecenjima i temp. motora dode i do cca 105 stupnjeva. Promijenio sam elektroprekidac na kileru ali stvar je ista.
ODGOVOR:Ventilator na hladnjaku ima dvostruku ulogu a to je da po potrebi hladi rashladnu tekucinu u hladnjaku kada ista dostigne odgovarajuci temperaturni nivo. Druga uloga je da u momentu kada se upali klima , bez obzira što je motor i rashladna tekucina hladna istog casa se pali ventilator i prisilno hladi kondenzator kroz kojega struji FREON pod tlakom od 25 bara . Nije rješenje promijeniti termoprekidac vec treba utvrditi zašto rashladna tekucina dostigne temperaturu od 105 °C . Razlog može biti termostat , djelomicno zacepljenje hladnjaka ( izvana ili iznutra ) , brtva glave motora i t.d. U svakom slucaju potrebno je tocno utvrditi fakte a nakon toga rješenje se namece samo po sebi .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - LOŠA GENERALKA ??

Datum objave: 27.03.2011 13:17:04
Slika
PITANJE:

PRED GODINU DANA RADIO SAM GENERALKU MOTORA,IZMEĐU OSTALOG KLIPNJACA JE BILA ISKRIVLJENA.NEDAVNO SAM MIJENJAO LAMBDU SONDU I ALTERNATOR.NAKON SVEGA 5 DANA OSTAO SAM BEZ GORIVA JER SE JE UNIŠILO CRIJEVO ZA DOVOD GORIVA.SLJEDECI DAN PRILKOM PALJENJA MOTORA CULO SE LUPKANJE U MOTORU.MAJSTOR JE POSUMNJAO U HIDROPODIZACE I KUPIO SAM SVIH 16,MEĐUTIM MOTOR JE I DALJE LUPKAO,NAKON NEKOLIKO SASTAVLJENA I RASTAVLJANJA MOTORA PRONAŠAO JE KVAR, SKRIVLJENE 3 OD 4 KLIPNJACE,NJEGOVO MIŠLJENJE KAO RAZLOGA KVARA JE DA JE DRUGI MAJSTOR KOJI JE POSTAVLJAO LAMBDU SONDU I ALTERNATOR NEŠTO KOMPJUTERSKI ZARIBAO KOD INJEKCIJE GORIVA.PONAVLJAM DA JE RAZLIKA OD PRVOG POPRAVKA SVEGA 5 DANA. MOLIM VAS VAŠE MIŠLJENJE I STRUCNU POMOC,TE ODGOVOR ŠTO HITNIJE AUTO CEKAM VEC 2MJ.UNAPRIJED SE PUNO ZAHVALJUJEM.

ODGOVOR:


Moje subjektivno mišljenje je da " generalka " nije napravljena po osnovnim pravilima struke . Nakon generalnog popravka mehanicki dio motora mora biti besprijekoran i ozbiljan majstor za taj posao daje garanciju . Kod ovoga moram naglasiti da reviziju motora , procijenu što se sve mora napraviti i zamijeniti na motoru donosi onaj subjekt koji obavlja generalni popravak motora i na koncu koji garantira za obavljene radove . Alternator i eventualno kompjutersko podešavanje nisu uzrok mehanickog oštecenja motora .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ZAMJENA DIHTUNGA GLAVE !??

Datum objave: 28.03.2011 20:44:17
Slika
PITANJE:

Zamolio bih vas za objasnjenje procedure zamjene dihtunga glave motora na vozilu vw jetta td 1991.g. 1600 kc.

ODGOVOR:

Ako ovo niste do sada radili bolje je da to ne radite . Bitne stvari kod ovoga posla su : besprijekorna ravnost dosjednih površina za brtvu glave , odgovarajuca debljina brtve glave , upotrebiti nove vijke za glavu motora , poštivati tocan redosljed stezanja vijaka glave , strogo se držati uputa o sili stezanja vijaka glave ( stežu se u pet koraka i to sistemom momenta i sistemom kuta pritezanja ) , tocno namijestiti fazu motora , tocno namijestiti kut predpaljenja . Nakon ovoga sve ostalo je prava šala .

na vrh Povratak na vrh

VW LUPO 1,4 - ZAMJENA RAZVODNOG MEHANIZMA

Datum objave: 24.05.2006 10:07:00
Slika
PITANJE: Auto :VW LUPO 1.4 16v 75ks; Br sasije : WVWZZZ6XZXW010249; Br motora: AKQ 183452 PITANJE :
1. U praznome hodu motor ima nemiran rad i dizelaski zvuk.Prateci razne forume,procitao sam da to moze biti defektni roler zupcastog remena , a opet drugi kazu da je to tipican zvuk VW 1.4 motora sa vecom kilometrazom (moj ima 93000KM).Sta vi mislite o ovome?
2. Promijeni sam 2 zupcasta remena ,2 zategaca i 1 klinasti remen i njemu pripadajuci roler.Jel je to sve so se treba promijeniti?Cuo sam da treba smijeniti i 2 rolera zupcastog remena, ali nijedan od majstora mi to nije napomenuo.Molim vas za kompletni spisak svega sto se treba promijeniti u vezi s zupcastim remenima.
3. Jel istina da je gore navedeni motor najlošiji VW motor u usporedbi ostalih motora koji pogone VW Lupo,Polo,Golf ?
ODGOVOR:Prilikom zamjene razvodnog mehanizma ( 60.000 km do 90.000 km ) potrebno je zamijeniti veliki i mali zupcasti remen , natezac velikog zupcastog remena , gornji klizac ( rolu ) i donji klizac velikog zupcastog remena kao i pumpu za vodu koja se takoder nalazi ispod velikog zupcastog remena . Uz to još treba zamijeniti i natezac malog zupcastog remena .Ako motor ima nemiran rad na leru uzrok treba tražiti u pojedinim senzorima ,potenciometru , injektorima i sl. Najbolji nacin za riješiti navedeno jest testiranje i dijagnostika motora . Ne odgovara istini da je navedeni AQU najlošiji VW proizvod .
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 - CUDNA SITUACIJA

Datum objave: 24.05.2006 09:59:00
Slika
PITANJE: Imam cudnu situaciju sa radom motora na Audi-u 80 1.8 karburator (1990.), rucni saug:Kad je na ravnom, radi normalno na oko 900 o/min.
Kada ga parkiram tako da je nagnut na lijevu stranu motor radi otežano, obrtaji spadnu cak i ispod 500 po minuti i puši crno. Ulja u motoru ima oko 3 mm iznad max. ako to šta znaci u ovoj situaciji.
ODGOVOR:Nivo goriva u loncicu karburatora je previsok tako da na nizbrdici dolazi do prelijevanja benzina u usisnu granu i cilindre što izaziva gušenje motora a isto tako navedeni višak benzina uz klipove ulazi u karter i tako razrijeduje motorno ulje ( povecani nivo ulja u motoru ) . Rješenje je urediti karburator i nakon toga podesiti CO i HC na potrebne vrijednosti .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTI II - SVIJETLI CODE KLJUC

Datum objave: 22.05.2006 08:36:00
Slika
PITANJE: Kad sam auto prikljucio na kompjutor isti nije pokazao nikakav kvar, ali se potom ugasio. Od tad se rijetko kad može upaliti, a kad se upali radi par minuta i ugasi se. Pri okretanju kljuca u položaj "MAR" (kontakt) code kljuc ostane svijetliti !!! Još je zanimljivije da se kompjuter više ne može spojiti na centralnu jedinicu auta; javlja da treba provjeriti da li je kabel spojen odnosno da li je kljuc u položaju za kontak !!!Sumnja se da je centralna jedinica neispravna!!!Sve mase(kontakti) su odspojene ocišcenje i podmazene jer se na njih sumnjalo!Kako da znam jel centralna jedinica (odnosno auto kompjutor) riknuo ili nije ?Može li se ista reparirati i jel to tko radi u Zagrebu?
ODGOVOR:Ako svijetli code kljuc normalno je da motor ne pali jer postoji mogucnost da je kljuc izgubio kod a ako je to u pitanju probajte s master kljucem kojega bi trebala prepoznati centrala . Nije rijedak slucaj da se to dogodi . Sustav radi tako da u momentu kada se starta motor izmedu kljuca , imobilajzera i centrale uspostavi se kontakt, tako da imobilajzer prepozna kod u kljucu a centrala tada prepozna kod imobilajzera i motor ima slobodnu mogucnost paljenja , ako nešto u ovom lancu ne funkcionira motor ne može upaliti . Ne znam koje ste struke ali složeno je nekome koji se time ne bavi putem maila objasniti kako da uspješno popravi ovakav kvar . Ponekad je to zahtjevno i u samom servisu koji je opremljen adekvatnom opremom i bazom podataka . Kao primjer možemo uzeti centralu ( kompjuter ) koja ima više od 60 pinova preko kojih dobiva ulazne podatke od pojedinih senzora i davaca i preko kojih upravlja radom motora . Svaki pin ima svoj broj i tocno je povezan sa tocno odgovarajucim senzorom ili aktuatorom . Da bi mogli ispitati da li je veza izmedu pojedinog pina i senzora dobra moramo koristiti sve relevantne informacije iz baze podataka za tocno to vozilo .Moj savjet je da angažirate servis koji ce vam to uspješno riješiti .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - KUPLUNG?

Datum objave: 18.05.2006 09:49:00
Slika
PITANJE: Imam renault lagunu 1.9 dci 2001 godina. Prošle godine u ljeti vozeci se na more primjetio sam da auto u 4. ili 5.brzini prilikom dodavanja gasa ne ubrzava kako bi trebao nego broj okretaja raste a auto lagano ubrzava, po meni radilo se o proklizavanju lamele ali samo u 4. i 5.brzini kad bi dao jaci gas. Kad sam se vratio sa mora, odmah kod majstora i veli on moram mijenjati set kvacila, nisam imao odmah love i to se odužilo ali sa autom od tada nisam više imao takvih problema tj.do neki dan. Nije mi jasno kako je auto bio ok godinu i pol dana i sad mi se opet javlja ista stvar. Zanima me o cemu se tu radi, ak je kvacilo kak to da godinu dana niš i sad opet.
ODGOVOR:Najbolji nacin da se isproba spojka ( kuplung ) da li proklizava ili ne je da se automobil ubrza i vozi brzinom 90 km/h u IV brzini i tada se naglo pritisne pedala gasa , ako tada ne dode do proklizavanja spojke znaci da još možete voziti na postojecoj spojci ( kuplungu ) .
na vrh Povratak na vrh

VOLVO S40 - PROBLEMI SA PLINOM

Datum objave: 18.05.2006 07:49:00
Slika
PITANJE: U volvo S40, 1999. god, 1.8, 90 KW je ugradena plinska instalacija tipa lambda kontrol sistem. Pri programiranju se treba upaliti auto i podici na 3000 obrtaja u minuti, po cemu procesor plinskog sistema ocitava lambda sondu i graficki prikazuje rezultate. Vrijednost lambda sonde skace gore dole (od min do max na grafikonu), ali vec nakon 10-ak sekundi vrijednost se mijenja, ili oscilacije imaju manju amplitudu, ili postane prava linija, pa opet pocne oscilirati, ali kako se sonda više zagrijava, oscilacija je sve manje, odnosno sve cešce pokazuje pravu liniju.. Zbog ovoga se procesor plinskog sistema ne može programirati. U toku programiranja, procesor prebaci auto na plin, ali vec nakon nekoliko sekundi se auto ugasi, vjerovatno zbog nedovoljne kolicine plina zbog pogrešnog signala sa lambde. Odvrnuli smo prednju lambda sondu i ustanovili da je cadjava. Pokušali smo je malo ocistiti i ispuhati komprimiranim zrakom, ali po vracanju je davala iste signale. Vlasnik vozila se žali da mu auto ima povecanu potrošnju. TPS signal je ravnomjeran, auto na benzinu radi sasvim dobro, ali ima povecanu potrošnju od ranije. Auto je prešao 80 000 km, da li postoji mogucnost da je lambda sonda stradala i može li to biti od lošeg goriva?
ODGOVOR:Osnovno pravilo koje se mora uvažavati jest da prije bilo kojih aktivnosti koje želimo raditi na plinskom sustavu obavezno prije toga provjerimo kako motor radi na benzin . Ukoliko postoje bilo kakve sumnje u ispravnost i rad tog sustava isti se mora popraviti i urediti tako da besprijekorno radi . Kada je navedeni sustav ispravan tek onda se može raditi na plinskom sustavu . U navedenom slucaju najpametnije je da napravite dijagnostiku motora na benzin i otklonite eventualne greške . Nakon toga možete se angažirati oko plinskog sustava . Ako nemate odgovarajucu opremu ( laptop s odgovarajucim softverom za kalibriranje plinskog kompjutera ) necete moci puno napraviti jedino ako je u pitanju neki banalni kvar u smislu slabog dosjeda ili oštecenja neke cijevi .Lambda sonda mora na oba sustava normalno raditi tako da mijenja napon od 0,1 V do 0,8 V . Lambda sondu mogu blokirati razne anomalije kao što su prevelika kolicina goriva , probijanje visokog napona i sl.
FIAT TIPO - ODZRACIVANJE REZERVOARA
10.5.2006. 9:57
PIRTANJE:
Imam fiat tipo 1.4 IE 90'god.Zanima me kakavu funkciju ima Gasoline Vapor Filter i šta se dešava kad bi se ta cijev ili taj filter maknuo da radi bez toga.Probao sam kroz te cijevi koja ide u tank puhnuti i nije baš lako išao zrak kao da ima neku membranu kod toga dijela di je spojena ta cijev u tank.Kad bih ga spojio u vacum ventil koji uvlaci zrak u "fergazer" znaci fiksno bez filtera nakon nekog vremena cuje mi se u tanku kao da nešto trubi ili propušta zrak van.
ODGOVOR:
U svakom rezervoaru stvaraju se benzinske pare pod odredenim tlakom , kod vozila kao što je vaše benzinske pare ne smiju odlaziti u atmosferu nego je to riješeno tako da odlaze u motor . To funkcionira upravo preko navedenog filtera i elektromagnetskog ventila koji je upravljan kompjuterom . Ako to iskljucite sustav za odzracivanje rezervoara nece raditi a u rezervoaru ce se povecati tlak iznad dozvoljenog .
DODATNO PITANJE:
Kako se podešava paljenje i zašto se frtajler okrece kad nema nikakve funkcije u koji god ga položaj okreneš.Molim vas ako možete bez strucnih naziva objasniti?!
ODGO VOR:
Paljenje se ne podešava . Razvodnik paljenja ima važnu funkciju .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT TDI - KLIMA

Datum objave: 05.05.2006 09:56:00
Slika
PITANJE: Imam passata TDI 1.9,1997 godište.e sad...klima je
radila do nekih par mjeseci, tada je jednostavna prestala hladiti,
otišli smo u servis i oni su nam napunili plina, jer kao što su oni
rekli nestalo je plina...e sad, kad je sve to lijepo sredeno, klima i
dalje ne radi, tj. ne hladi kako bi trebala, a ni kompresor se ne cuje
kao što se nekad cuo...e sad zanima me u cemu je problem i kako to
riješiti....e da, zaboravih napomeniti da je klima automatska.
ODGOVOR:Najcešci razlog prestanka rada klime jest gubitak rashladnog plina . On se gubi na raznim spojevima , brtvama , kondenzatoru i sl. Postoje i drugi razlozi radi kojih uredaj ne radi i to ekspanzioni ventil , presostat , sušac , upravljacka elektronika i t. d. Ponekad nije dovoljno samo napuniti plin da bi klima uredaj radio . Više od 90 % ljudi ne
servisira klima uredaj a po tvornickim preporukama to bi trebalo raditi
svake dvije do tri godine . U vašem slucaju potrebno je najprije
dijagnosticirati kvar ili kvarove a zatim napraviti da klima sustav opet
normalno radi . Nakon što se klima uredaj popravi temperatura zraka na
ventilacionim kanalima treba biti od 7 ° C do 9 ° C .
na vrh Povratak na vrh

SEAT TOLEDO - TLAK U RASHLADNOM SUSTAVU

Datum objave: 25.04.2006 12:50:00
Slika
PITANJE: Imam Seat Toledo 1,9 TDi, 81 KW. Motor funkcionira besprijekorno, zvuk mi se cini normalan, temperatura motora stoji uglavnom tocno na srednjoj crtici pokazivaca (mislim da je to normalno za VW motore), ne pregrijava se, a temperatura ulja se krece izmedu oko 90 do 100 stupnjeva maximalno, pod vecim opterecenjem. Medutim, zabrinjava me rashladni sustav. Bojim se da motor stvara prevelik tlak u sustavu, ako se može suditi po tvrdoci crijeva. Ako npr. auto ne vozim par dana, i kontroliram tvrdocu crijeva, još uvije su pod tlakom. Ne prevelikim, ali je li to normalno i nakon nekoliko dana. Zamijenio sam cep na boci, ali nisam ništa dobio. Povremeno nadolijevam tekucinu, istina ne u velikim kolicinama, ali mi se cini da upravo taj dio koji nadolijem, motor izbaci kroz odušak na kompenzionoj posudi? Sumnjam da je brtva glave, ali me zbunjuje normalna temperatura, normalna potrošnja goriva, normalan zvuk, normalna snaga. Je li moguce da nešto ne štima s kompenzionom posudom, pa da je cijelu zamijenim?
ODGOVOR:Cep ekspanzione posude je ujedno i sigurnosni ventil od prevelikog pritiska u rashladnom sustavu. Ukoliko rashladna tekucina ne izlazi iz ekspanzione posude kroz cep-sigurnosni ventil, znaci da je tlak u sustavu u granicama normale. Rashladna tekucina može nestajati iz rashlanog sustava da je teško primjetno. Mjesta na kojima najcešce izlazi su dosjedi gumenih cijevi i pumpa za vodu. Najbolji nacin za kontrolu - kada je motor potpuno zagrijan. Potrebno je ukloniti sve zaštitne pokopce kako bi svi elementi bili vidljivi. Na kraju najbitnije je da na ispušni sustav ne ide bijeli dim što znaci da rashladno sredstvo ne ulazi u motor.
DODATNO PITANJE:
Mislim da su cijevi i njihovi spojevi u redu. Primjetio sam na na vanjskoj strani posude nešto kao crveni snijeg, buduci da je rashladna tekucina crvena, te da je nakon dužeg puta izvana vlažna. Medutim nisam siguran slijeva li se tekucina iz cepa-sigurnosnog ventila ili je moguce da je boca napukla po sastavu (mikroskopski, jer ipak drži tlak). Recite mi još samo koji su sigurni simptomi ako je probila brtva glave motora?
ODGOVOR:
Ako se vidi crveni trag rashladne tekucine to je siguran znak da ona na tom mjestu curi . U ovom slucaju ili curi na brtvu cepa ili kroz cep ( sigurnosni ventil ) . Ako utvrdite da curi na brtvu pokušajte to riješiti i kada ste sigurni da na tom mijestu više ne propušta onda još jedno vrijeme kontrolirajte sustav . Ako opet ustanovite da postiji trag curenja oko cepa onda je uzrok preveliki tlak u rashladnom sustavu (probijanje kompresije u rashladnii sustav ) . Ako se pokaže da je ovo zadnje u pitanju onda je potrebno demontirati glavu motora i napraviti kompletan tretman glave bez improvizacija po svim pravilima struke , koristeci najbolje materijale .
na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO - PROLUPALA RADILICA

Datum objave: 13.04.2006 22:58:00
Slika
PITANJE: Tipo 90 g. 1.8 16v prolupala mu je radilica i sad je stavljen novi blok sa radilicom,mašina sad radi tiho ali jako nemirno i nece u obrtaje,u fazi je.Molim vas da mi odgovorite šta bi moglo bit.Neki puta puca u auspuhu.
ODGOVOR:Krenite od pocetka a to znaci da klipovi i klipnjace stoje u ispravnom položaju , GMT prvog i cetvrtog cilindra mora se poklapati sa odgovarajucom oznakom na zamašnjaku . Kada je ovo gotovo onda treba tocno provjeriti fazu . Nakon ovoga provjeriti zracnost ventila i po potrebi ih podesiti . Kada je sve ovo napravljeno onda se može ispitati tlak goriva koji mora biti od 2,8 do 3,2 bara , po potrebi ispitati injektore , provjeriti da motor ne vuce falš zrak , ispitati sustav paljenja ( narocito visoki napon ) , ispitati IAC ventil , ispitati leptirasti ventil i senzor leptirastog ventila i na kraju provjeriti sve važne elektricne konektore .
na vrh Povratak na vrh

SEAT TOLEDO 1,9TDI - POVRAT ISPUŠNIH PLINOVA

Datum objave: 13.04.2006 21:50:00
Slika
PITANJE: Poštovanje,
Prvo bi pohvali ovaj pristup korisnicima Vaših usluga, pa i onima koji to nisu.
Imam Seat Toledo 2001.g. 1.9 TDI (110KS). Isti motor kao i u VW-ovima.
Dobio sam savjet da uklonim povratnu gradnu sa ispuha u usisnu granu. Tim putem se plinovi sa ispuha vracaju na usis. Navodno da ta "povratna veza" služi za bolje izgaranje plinova, tj. postiže se manje zagadivane okoliša. Kako je kod nas gorivo lošije kvalitete ta povratna veza loše utjece na usisnu granu. Kako mi je receno: "...nakuplja se cada..", i da to sve s vremenom donosi probleme. Uklanjanjem se postiže i manja potrošnja goriva. Da li je to istina? Koji je pravi smisao i funkcija povrata? Da li se uklanjanjem stvarno smanjuje potrošnja ?Ima li smisla ukloniti, tj. zatvoriti taj povrat? Ako nije preporucljivo ukloniti povrat molim vas i zašto?!
ODGOVOR:Povrat ispušnih plinova u usisni kolektor i motor ima funkciju smanjenja kolicine dušicnih oksida NOx u ispuhu iz motora . Kompletna funkcija povrata ne radi permanentno vec samo povremeno u nekom režimu rada motora i upravljana je racunalom . Ne utjece na potrošnju goriva . Kod nas se sada može kupiti gorivo s niskim postotkom sumpora . Cada se nakuplja u usisnoj grani ako se vozi sa zacepljenim filterom zraka , neispravnim EGR - ventilom , neispravnim mjeracem protoka i sl. Povrat tj. recirkulaciju plinova nije potrbno ukloniti jer i vi i ja moramo misliti globalno a djelovati lokalno a to znaci dati svoj doprinos za ocuvanje našeg okoliša i uvjeta za život .
DODATNO PITANJE:
S obzirom da niste naveli neki štetnu nuspojavu za motor nastalu uklanjanjem i blokiranjem protoka u povratu, dopuštam si slobodu zakljucka da iste niti nema, te da je povrat iskljucivo intergriran u pogonski sustav poradi ocuvanja okoliša. Slažem se s Vama da svaki pojedinac mora razmišljati ekološki. Molim Vas samo nadopunu vašeg odgovora na pocetni mail, tj. negiranje ili potvrdu ove konstatacije.
ODGOVOR:
Nema potrebe za nikakvim preinakama . Potrebno je samo redovito raditi servise i po mogucnosti dva puta godišnje ili svakih 10 000 km ( što prije dode ) mijenjati ulje u motoru i motor ce dugo voziti.
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA - ELEKTROHIDRAULICNA PUMPA

Datum objave: 08.04.2006 09:58:00
Slika
PITANJE: Imam Opel Astru 1.2 16v iz 99.g. Prešla je 140 000 km, Upravo mi se pokvarila elektro-hidraulicna pumpa za servo upravljac...Bruji jako ali servo i dalje radi, ulje nije mijenjano dugo jer iskreno nisam niti znao da to postoji. Mehanicar mi je rekao da se ona ne popravlja, a da stvar bude gora košta preko 7 tisuca kuna, originalan dio.
Molim vas ako mi možete objasniti neke njezine detalje i što mi je ciniti ili barem neke savjete, da li se može odzraciti ili bilo šta. Da li je moguce možda ju izvaditi i biti cak bez serva ?
ODGOVOR:Upravljacki mehanizam na vašem vozilu sastoji se od servo volana (zubna letva s kucištem i sponama ) i elektro-hidraulicne pumpe . Sama elektro-hidraulicna pumpa sastoji se od elektro motora i hidraulicne pumpe . Može se pokvariti ili elektro motor ili hidraulicna pumpa . Na žalost za sada se ne može kupiti samo pumpa ili samo motor vec samo zajedno kao cjelinu . Važno je znati da se ulje u servo volanu mijenja svakih dvije godine ili 60 000 km . Razmislite o nabavci rabljene pumpe koja ce biti znatno jeftinija ali bez garancije .
na vrh Povratak na vrh

FORD FIESTA- KAKO POSTAVITI REMENJE?

Datum objave: 06.04.2006 21:29:00
Slika
PITANJE: Zanima me kako namjestiti remenje kod ford fieste 1.8 diesel, odnosno kako pravilno postaviti osovine?
ODGOVOR:Ukoliko nemate strucno znanje i odgovarajuci specijalni alat ne možete obaviti nikakve radnje u vezi razvodnog mehanizma ( zupcasti remeni , klizaci , španeri .. ) . Navedeni mehanizam se sastoji od dva zupcasta remena , dva natezaca i jedne klizne role ( ležaja ) . Uz standardni alat potrebno je koristiti i specijalni alat za blokadu radilice i bregaste osovine .
na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,4 , 16V - LUPANJE IZ MOTORA

Datum objave: 06.04.2006 21:23:00
Slika
PITANJE: Prvo bih Vam zahvalio na opširnom i brzom odgovoru vezanom za Astru 1,4 16 v , vezano za podizace ventila.No kako vrijeme odmice ja se i dalje sikiram zbog lupanja u motoru i osluškujem ,pa me je to osluškivamje dovelo do toga da sam konstatirao da mi lupanje dolazi s donje strane motora , negdje bliže remenici .Može li to biti u pitanju uljna pumpa ili možda nekakav ležaj ili ne daj Bože radilica.Ocajan sam jer sam taj auto kupio prije par mjeseci ,to je astra1,4 16v ecotec 2002. god. Još da navedem da mi je lupanje jace nakon oštrije vožnje s više okretaja , nako što auto ugasim pa ponovno upalim nakon možda pola sata.Znam da se to sve treba pregledati ali ako možete pomozite ,inace najradije bih došao do vas ali nisam baš blizu, iz Osijeka sam.Puno hvala !!
ODGOVOR:Svako lupanje iz motora treba shvatiti ozbiljno i tocno utvrditi uzrok . Vi na vašem vozilu možete pokušati slijedece ( motor mora imati radnu temperaturu ) : Stisnite pedalu kuplunga i slušajte da li je lupanje nestalo , ukoliko i dalje cujete isti zvuk onda demontirajte klinaste remene za pogon alternatora i pumpe servo volana i nakon toga upalite motor . Ako se navedeni zvuk i dalje cuje skinite zaštitni poklopac zupcastog remena i dobro pogledajte razvodni mehanizam ( zupcasti remen , natezaci , pumpa ... ) . Sada se može ponovo upaliti motor (paziti da donja remenica radilice bude opet na svom mjestu kao osiguranje za zupcasti remen ) i nekoliko puta dok se gleda razvodni mehanizam povecajte broj okretaja motora te na taj nacin pokušajte locirati navedeno lupanje .
Moram naglasiti da ukoliko niste u ovome strucni to ce vam biti dosta zahtjevno obaviti . Za mnoge osobe iz struke je velika nepoznanica tocno defektirati strani zvuk iz motora .
na vrh Povratak na vrh