Danas je: 19.09.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL KADETT 1,4 - LUPANJE

Datum objave: 25.03.2011 01:09:06
Slika
PITANJE: Velika pohvala u svezi savjeta.Posjedujem kadetta 1,4 te do sada nisam imao vecih problema,do sada je prešao po satu 69000km no tocnu kilometražu neznam pošto sam treci vlasnik ,a brojac ima pet brojeva.Pitanje je slijedece:Prilikom upravljanja vozilom primjetio sam da kada kotac udari u neku rupu cuje se kao da mi nešto lupa.Nisam znao što je pa sam pogledao i utvrdio da se radi o okruglom dijelu plastike koji se nalazi na izlazu volana iz one mreže,te sam istu vratio nazad i više nije lupalo.No prije par dana ponovo je pocelo lupati,ali ovaj puta se ne radi o toj plastici jer je na svome mjestu.Cudno je to da kada volan malo odignem tj.pritisnem prema gore to se ne dogada,vec samo kad je volan slobodan.Kugle sam mijenjao prije 7mjeseci.Takoder sam primjetio i to da kada ujutro upalim motor ima jako velike obrtaje,kao i to da mi se pali žarulja sa munjom u znaku.
ODGOVOR:Svako lupanje na vozilu znak je istrošenja ili neispravnosti . Prvo što se mora napraviti jest tocno odrediti mjesto lupanja a zatim tocno utvrditi o kojem dijelu se radi . U ovom slucaju potrebno je odrediti da li lupanje dolazi iz predjela prednjeg ovjesa ili iz unutrašnjosti vozila . Iz predjela ovjesa mogu lupati selen blokovi vilica , elementi balans štange ili upravljacki mehanizam . Iz unutrašnjosti vozila može se cuti samo ležaj osovine volana ili zglob osovine volana koji povezuje samu osovinu sa rukavcem puža .
Veliki broj okretaja na minimumu – leru i paljenje kontrolne lampice motora znak su neispravnosti sustava za napajanje gorivom . Uzroci za ovo zadnje mogu biti razni zato vam savjetujem da napravite dijagnostiku tog sustava jer ce vam to biti najjednostavniji nacin da dodete do željenog rezultata .
DODATNO PITANJE:
Prvo da vam se jako puno zahvalim na brzom i iscrpnom odgovoru, stvarno ste me iznenadili (ugodno)te se nadam da cu što prije riješiti probleme vezane uz vozilo. No ponovno imam upit u vezi vašeg odgovora i lupanja u vozilu.Primjetio sam da se lupanje osijeti na volanu i to kao tupi udarac, na tehnickom sam bio u 5.mjesecu te mi je djelatnik STP rekao da je sa kuglama i donjim dijelom vozila sve ok.tj koliko on može to utvrditi.
ODGOVOR:
Ostaje vam onda da pregledate osovinu volana , zglob volana , dosjed (spoj ) izmedu osovine volana i rukavca puža .
na vrh Povratak na vrh

SAAB 9000 - GREŠKA TURBINE ??

Datum objave: 26.06.2006 17:52:00
Slika
PITANJE: Posedujem SAAB 9000 turbo 2.0 16v iz 1988 godine.Vec sam vam pisao povodom povecanja snage i dobio sam odgovor,hvala.Sada imam jedan problem. Auto ide više nego dobro , ali dešava mi se da auto pocne da stuca kada se na kompjuteru pojavi engine,onda restartam motor ili ga vozim tako izvjesno vrijeme dok se lampica ne ugasi,kada se lampica ugasi auto ide sasvim normalno,ovo se dešava vrlo rijetko,zanima me da li su u pitanju svjecice,prljave dize ili nešto trece????
ODGOVOR:Detalj koji navodite ukazuje na grešku turbine i to previsoki tlak na kompresorskoj strani . Tu nije u pitanju neispravnost same turbine nego najvjerojatnije regulacija tlaka turbine . Malo cu pojasniti detalje . U nekom režimu rada motora ukoliko dode do porasta tlaka na kompresorskoj strani turbine , u tom momentu reagira elektronska zaštita motora ( kompjuter ) koji navedenu pojavu registrira kao opasnu ( što je u stvari tocno ) za motor i tada u tom casu prebacuje upravljanje motorom na rezervni program ( recovery ) . Kada se ugasi motor nastane opet normalno stanje , motor radi i ubrzava normalno sve do slijedece pojave prekoracenja tlaka .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - GENERALNA REPARATURA

Datum objave: 21.06.2006 18:29:00
Slika
PITANJE: Vozim golfa 2 1,6 diesel.Prije nekog vremena mi je otkazivao termostat pa mi je auto dva puta prokuhao.Nisam mjerio kompresiju ali mi je majstor rekao da je zreo za generalnu.Da li je moguce da su u pitanju karike ili gumice na ventilima, da ne bih morao kupovati klipove.Po cemu da prepoznam originalni dio npr.klipovi MAHLE ili GOETZ.
ODGOVOR:Kod diesel motora je najvažnije da ima dobru kompresiju . Ovaj VW motor mora imati od 32 do 36 bara . Sada kada znate da treba raditi generalni popravak najbitnije je da sve napravite kako treba , strucno , profesionalno i uz garanciju subjekta koji ce to raditi , nikakve improvizacije ni štednja na dijelovima vam se ne isplate . Ako je istrošenje cilindra vece od 0,10 mm onda vam klipni prstenovi ne dolaze u obzir nego samo brušenje cilindara na prvu prekomjeru (specijalu ). Takoder je potrebno vrlo strucno napraviti sve na glavi motora ( vodilice ventila , predkomore , ventile , sanacija svih eventualnih oštecenja na glavi motora ). Radilicu treba takoderr obraditi . Ako je potrebno zamijeniti dize to je takoder važno jer loše dize jako utjecu na trošenje cilindara . Na kraju treba dobro provjeriti pumpu za vodu i po potrebi je zamijeniti . Klipove prve klase cete prepoznati po originalnom pakiranju i cijeni .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - HAVARIJA MOTORA

Datum objave: 20.06.2006 19:42:00
Slika
PITANJE: Veliki pozdrav za ovako besplatne savjete.Imam Reno Lagunu 2.0 1995.god, i neki dan je auto jednostavno stao, i ne može upaliti. Majstor je skinuo svjecice, jedna se zaljepila,bilo mu je sumnjivo i otvorio je motor i ustanovio je da je klip pukao.Pošto smo kupili polovan auto zanima me od cega se to moglo dogoditi, neki kažu zbog toga što imamo ugradjen plin. Kažite mi da li se tu kupuje jedan klip ili svi zajedno, mora li biti novo ili polovno, i orjentaciono koliko da se nadam da ce to da me košta.Strah me je.
ODGOVOR:Postoji mnogo razloga za havariju motora u ovom slucaju klipa ( voda u cilindru, visoka temperatura , neispravan injektor i sl. ) ali se ne treba sada time opterecivati . Najvažnije je da se sada tocno utvrde cinjenice i sanira nastalo stanje . Ukoliko nije nastalo oštecenje cilindra može se mijenjati sam jedan klip , pri tome se može upotrebiti i rabljeni klip koji mora imati potpuno iste dimenzije kao i ostali . Ovom prilikom potrebno je svakako dobro provjeriti klipnjacu navedenog klipa i ako je ona potpuno ispravna može se takoder koristiti . U ovom slucaju daleko najvažnija stvar jest utvrditi cinjenice a to znaci pregledati sve važne dijelove motora ( klipove, cilindre , radilicu , ležajeve , glavu motora ) te nakon toga donijeti ispravnu odluku što sve treba napraviti da bi se opet dobila zadovoljavajuca kvaliteta i na kraju siguran i pouzdan motor . Želim naglasiti da se nikakve improvizacije ne isplate jer se tako samo potroši novac i vrijeme a pravog rezultata nema .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ZAMJENA ULJA U SERVO VOLANU

Datum objave: 28.03.2011 20:47:56
Slika
PITANJE:

Kako promjeniti ulje u servu a da ne ude zrak u sistem, ima li negdje da se ispusti kao kod kocnica a gore na cepu dosipati?

ODGOVOR:

Ulje u servo volanu se ne može promijeniti a da ne ude zrak u sustav hidraulike volana . Ne postoji vijak za odzracivanje sustava niti vijak za ispuštanje .Zamjena ulja radi se tako da se na jednom mjestu otvori letva volana , odspoje se sve cijevi ( niskotlacne i visokotlacne ) , po potrebi demontira se i posuda ua ulje . Bitno je da se postigne da kompletno ulje izade iz sustava . Navedeni postupak se može razlikovati kod pojedinih vozila . Sustav servo volana možete odzraciti tako da jednostavno okrecete kolo volana ( ne suviše brzo ) lijevo i desno . Ovo je poželjno raditi kada su kotaci u zraku tj. Kada je manji otpor . Nakon 2 do 3 min zrak bi trebao izici iz hidraulike volana .

na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO 1,6 - CENTRALINA

Datum objave: 15.06.2006 13:02:00
Slika
PITANJE: Koristim priliku da Vas zamolim za pomoc.Posjedujem Fiat Tipo 1,6 AGT iz 1991 godine sa Marelli Digiplex centralinom koja je exploatacijom promjenila svoje karakteristike odnosno krivulju paljenja.To se manifestira na nacin da auto bez obzira što je motor repariran i OK nema onu vucu i živost. Pisao sam FIAT-u i zamolio ih da mi samo pošalju krivulju predpaljenja tako da mogu usporediti sa podatcima koje mi motor daje, ali nisu bili dostojni ni odgovoriti.
Cak sam probao zamjeniti par centralina Digiplex 433 A ali sve slicno rade.Prije prelaska sa karburatora na dirktno ubrizgavanje Fiat je izbacio noviji model 433 N ali nisam ga uspio nabaviti, koji je nešto modificiran – navodno predhodni model je imao neku grešku, ali nisam uspio doznati koju. Ja bih Vas lijepo zamolio ako mi možete pomoci na nacin da mi pošaljete bilo koji podatak koji daje kut paljenja i okretaje motora kod rada iznad minimuma ili krivulju.
ODGOVOR:Za vozila TIPO / TEMPRA 1,6 I.E. u upotrebi su sustavi paljenja DIGIPLEX -2 MED 433 A-B-M-N . Centrala DIGIPLEX -2 može ostvariti 10 krivulja pretjecanja ( predpaljenja ) ovisno o podtlaku koji nastaje u usisnom kolektoru . Mapa pretjecanja je izvedena trodimenzionalno s tri varijable ( broj okretaja motora , pretjecanje , podtlak ) . Svi relevantni podaci dani su u tehnickim karakteristikama pojedinih centrala . Centrala ima dvije tocke pretjecanja koje se memoriraju u mapi za svaki pojedini interval broja okretaja, a pretjecanje može podesiti nakon svakih 25 okretaja izracunavanjem interpolacije .
Tocnost pretjecanja je : 1 stupanj kod elektreonickog postavljanja za stacionarne režime
5 stupnjeva za tranzicijske režime koji su posljedica velikih ubrzanja i naglih usporavanja
Vrijednost pretjecanja izracunava elektronicka centrala na temelju referentne vrijednosti gornje mrtve tocke GMT prema prolazu kroz nultu tocku . Bitno je znati da se prema opterecenju motora izvode optimalne krivulje pretjecanja , a podrucje podtlaka u kojem se mijenja pretjecanje ovisi o tipu centrale .
60 – 420 mmHg za centrale MED 433 A i 433 B
70 - 490 mmHg za centrale MED 437 A i 472 A
U vrlo gruboj prezentaciji krivulja pretjecanja ( predpaljenja ) izgledala bi ovako :
-1000 ok/ min - pretjecanje 12 stupnjeva
-2000 ok/min - pretjecanje 23 stupnja
-3000 ok/min - pretjecanje 29 stupnjeva
-4000 ok/min - pretjecanje 31 stupanj
-5000 ok/min - pretjecanje 34 stupnja
Nadam se da ce vam koristiti navedeni podaci, o ovoj temi se ne može govoriti putem E-mail-a jer je to podrucje izuzetno opširno.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF – I DIESEL , 1989. - TRETMAN GLAVE

Datum objave: 13.06.2006 10:00:00
Slika
PITANJE: Posjedujem golf 1, diesel 1.9 '89 godište pa bi vas zamolio da mi kažete kako da servisiram cijelu glavu motora...Koji bi mi sve alat trebao na koliko kila se stišce glava i što sve tocno spada pod kompletan servis te glave.
ODGOVOR:Tretman glave podrazumijeva sve što je potrebno napraviti a to se vidi kada se glava motora demontira , rastavi i opere . Najcešce treba obaviti slijedece : zamijeniti predkomore , zamijeniti vodilice ventila , po potrebi sanirati neko puknuce izmedu ventila , obraditi siceve ventila , obraditi glavu motora i na kraju po potrebi ispitati na tlak glavu motora . Prilikom ugradnje glave potrebno je upotrijebiti i nove vijke za glavu motora koji se zatežu :
Prvo stezanje – 40 Nm
Drugo stezanje – 60 Nm
Trece stezanje – 90 °stupnjeva
Cetvrto stezanje – 90 stupnjeva
Nakon ovoga zagrijati motor na 50 stupnjeva Celzijusa i ponovo ga ohladiti na temperaturu okoline ,
Peto stezanje – 90 stupnjeva
Nakon ovoga vozilo treba proci 1000 km i nakon toga
Šesto stezanje – 90 stupnjeva
Alat upotrijebite koji morate da korektno i kvalitetno obavite navedene radove
na vrh Povratak na vrh

ŠKODA OCTAVIA - MAF SENZOR

Datum objave: 12.06.2006 17:54:00
Slika
PITANJE: Prijatelj mi ima škodu octaviu 2.0-115 ks, 2000 g. Naime, dok automobil stoji na mjestu u leeru, iz ispuha mu se osjeti miris goriva, i dimi. Bio je kod mehanicara, te mu je ovaj otkopcao MAF senzor, auto sada radi normalno, i ne dimi! Možete li mi objasnit kako je to moguce, i cemu onda MAF( masse air flow) senzor, ako motor radi bez istog, te može li to ostavit posljedice na samo vozilo?
ODGOVOR:Mogu vam objasniti vrlo jednostavno , motor bi mogao raditi bez jedne svijecice , ne bi imao odgovarajucu snagu ali bi radio , mogao bi raditi bez termostata , više bi trošio i ne bi bilo grijanja ali bi radio , mogao bi raditi bez katalizatora i lambda sonde i t.d. Sami ste rekli da se na ispuhu osjeti miris goriva , naravno ima ga previše a mora ga biti u tocno odgovarajucem omjeru . Da bi potpuno izgorio 1kg benzina potrebno je 14,7 kg zraka a da bi to bilo moguce na i oko motora postoje odgovarajuci senzori , aktuatori , mjeraci i racunalo . U svakom momentu i režimu rada motora racunalo dobiva relevantne podatke od navedenih elemenata i izracuna kolika je kolicina zraka ušla u motor te prema tome dozira adekvatnu kolicinu goriva . Bez MAF senzora racunalo ne dobiva važnu informaciju i nastaje greška u racunanju kolicine zraka a u vašem slucaju kolicina goriva je prevelika . Kada je odspojen MAF senzor racunalo je to prepoznalo kao grešku i zadalo neku kompromisnu velicinu koja odgovara malim i velikim brojevima okretaja motora i kako bi vozilo na vlastiti pogon moglo doci do servisa . Naravno da je zanemarivanje ove cinjenice štetno za motor .
na vrh Povratak na vrh

SEAT IBIZA - BILA KOD LIMARA

Datum objave: 07.06.2006 21:59:00
Slika
PITANJE: Imam Seat Ibizu 1.4 16v 2001 god ,95000 km prešla.Prije par dana sam je odvezao limaru da mi zamjeni prednju karambolku auto je radio super i super je palio ništa nije štopalo niti se lampica koja palila.Medjutim kad je limar završio, auto nije htio da upali, samo kad okrenem kljuc da upalim, auto upali na 10-20sekundi da gas do 3-4000 obrtaja i onda se ugasi.Zanima me šta bi to moglo biti.
ODGOVOR:Na vašem vozilu postoji INERCIONI VENTIL koji ima ulogu da prekine dovod goriva u momentu kada vozilo ima usporenja koje je vece od 2,5 g/s ( gravitacija u sekundi na kvadrat ) . Takvo usporenje dogada se kada vozilo doživi sudar i upravo tada reagira navedeni ventil i zatvara gorivo da ne dode do zapaljenja . Vi možete opet odblokirati navedeni ventil pritiskom na odredeno mjesto na tom ventilu . Inercioni ventil se može nalaziti u prostoru kod motora , ispod vozackog sjedala ili u prostoru prtljažnika .
na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA - TALOG BOJE MAJONEZE !

Datum objave: 02.06.2006 15:37:00
Slika
PITANJE: Ovako,skinuo slucajno danas poklopac od ulja i vidio na njemu bijeli talog boje majoneze.Pa sad je pitanje što bi to moglo biti?
Rijec je o Corsi 1.4(44kW) 1997godina.
ODGOVOR:Navedena supstanca koja se skuplja na cepu i poklopcu ventila je emulzija ulja i vode a nastaje kada je oštecena brtva glave motora .
DODATNO PITANJE:
Imam samo još jedno pitanje o Corsi 1.4(44kw)1997god.Kako bih ustanovio da mi je otišao dihtung glave da nisam pogledao cep od
ulja i vidio na njemu bijeli talog?Koji su simptomi kad otide dihtung glave?
ODGOVOR:
Neispravna brtva glave prepoznaje se po simptomima kao što su : preveliki tlak u ekspanzionoj posudi ili izbacivanje rashladne tekucine na cep ekspanzione posude , miješanje rashladne tekucine sa uljem , prisutnost ulja u ekspanzionoj posudi i t. d.
na vrh Povratak na vrh

BMW E-30 - KUGLA PREDNJE VILICE

Datum objave: 01.06.2006 16:32:00
Slika
PITANJE: Dozvolite mi da vam se obratim u svezi jednog pitanja! Jucer sam bio na akciji tehnickog pregleda vozila. Ustanovili su da mi vozilo ima lufta na kugli vilice-desni kotac. Naime, radi se o BMW E-30, 1986, 318 i! Moje pitanje glasi, kakva je to kugla, i mogu li to sam izmjenit? Naime, mjenjao sam sam krajnike, te vas pitam, spada li taj kvar u kategoriju lakših zahvata na vozilu?
ODGOVOR:Kugla prednje vilice je zglob narocite konstrukcije izraden od celika teflona i gume a osnovna mu je funkcija da povezuje gornji i donji dio ovjesa te da pritom omogucava slobodno okretanje okretanje kotaca oko vertikalne osi . Ne znam da li možete sami zamijeniti navedeni dio . Izmjena kugle može uz odgovarajuce uvjete potrajati od jedan do dva sata .
na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 306 - EURO 2 NORMA

Datum objave: 27.05.2006 11:03:00
Slika
PITANJE: Posedujem Peugeot 306 1,4 godine proizvodje 1996.Moje pitanje bi bilo kojoj grupi pripada ovaj tip vozila EURO 2 ili EURO 3 ?
ODGOVOR:Vaš automobil može zadovoljiti homologaciske norme EURO-2 , što znaci da proizvede CO = 1,0 g/km i HC= 0,7 g/km . EURO-3 norma je puno stroža i vaš automobil po svojim tehnickim karakteristikama to ne može zadovoljiti .
na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,8i - PREGRIJAVA SE

Datum objave: 27.05.2006 10:58:00
Slika
PITANJE: Imam passat 1,8 benzinac, '95.Kad sam ga kupio prije 5 godina primjecivao sam da, po ljeti ako upalim klimu, ventilator na kileru odmah upali drugu brzinu i temp. je bila stabilna, no u zadnjih god. dana druga brzina ventilatora se ne pali ni pod kojim uvjetima ili opterecenjima i temp. motora dode i do cca 105 stupnjeva. Promijenio sam elektroprekidac na kileru ali stvar je ista.
ODGOVOR:Ventilator na hladnjaku ima dvostruku ulogu a to je da po potrebi hladi rashladnu tekucinu u hladnjaku kada ista dostigne odgovarajuci temperaturni nivo. Druga uloga je da u momentu kada se upali klima , bez obzira što je motor i rashladna tekucina hladna istog casa se pali ventilator i prisilno hladi kondenzator kroz kojega struji FREON pod tlakom od 25 bara . Nije rješenje promijeniti termoprekidac vec treba utvrditi zašto rashladna tekucina dostigne temperaturu od 105 °C . Razlog može biti termostat , djelomicno zacepljenje hladnjaka ( izvana ili iznutra ) , brtva glave motora i t.d. U svakom slucaju potrebno je tocno utvrditi fakte a nakon toga rješenje se namece samo po sebi .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - LOŠA GENERALKA ??

Datum objave: 27.03.2011 13:17:04
Slika
PITANJE:

PRED GODINU DANA RADIO SAM GENERALKU MOTORA,IZMEĐU OSTALOG KLIPNJACA JE BILA ISKRIVLJENA.NEDAVNO SAM MIJENJAO LAMBDU SONDU I ALTERNATOR.NAKON SVEGA 5 DANA OSTAO SAM BEZ GORIVA JER SE JE UNIŠILO CRIJEVO ZA DOVOD GORIVA.SLJEDECI DAN PRILKOM PALJENJA MOTORA CULO SE LUPKANJE U MOTORU.MAJSTOR JE POSUMNJAO U HIDROPODIZACE I KUPIO SAM SVIH 16,MEĐUTIM MOTOR JE I DALJE LUPKAO,NAKON NEKOLIKO SASTAVLJENA I RASTAVLJANJA MOTORA PRONAŠAO JE KVAR, SKRIVLJENE 3 OD 4 KLIPNJACE,NJEGOVO MIŠLJENJE KAO RAZLOGA KVARA JE DA JE DRUGI MAJSTOR KOJI JE POSTAVLJAO LAMBDU SONDU I ALTERNATOR NEŠTO KOMPJUTERSKI ZARIBAO KOD INJEKCIJE GORIVA.PONAVLJAM DA JE RAZLIKA OD PRVOG POPRAVKA SVEGA 5 DANA. MOLIM VAS VAŠE MIŠLJENJE I STRUCNU POMOC,TE ODGOVOR ŠTO HITNIJE AUTO CEKAM VEC 2MJ.UNAPRIJED SE PUNO ZAHVALJUJEM.

ODGOVOR:


Moje subjektivno mišljenje je da " generalka " nije napravljena po osnovnim pravilima struke . Nakon generalnog popravka mehanicki dio motora mora biti besprijekoran i ozbiljan majstor za taj posao daje garanciju . Kod ovoga moram naglasiti da reviziju motora , procijenu što se sve mora napraviti i zamijeniti na motoru donosi onaj subjekt koji obavlja generalni popravak motora i na koncu koji garantira za obavljene radove . Alternator i eventualno kompjutersko podešavanje nisu uzrok mehanickog oštecenja motora .

na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ZAMJENA DIHTUNGA GLAVE !??

Datum objave: 28.03.2011 20:44:17
Slika
PITANJE:

Zamolio bih vas za objasnjenje procedure zamjene dihtunga glave motora na vozilu vw jetta td 1991.g. 1600 kc.

ODGOVOR:

Ako ovo niste do sada radili bolje je da to ne radite . Bitne stvari kod ovoga posla su : besprijekorna ravnost dosjednih površina za brtvu glave , odgovarajuca debljina brtve glave , upotrebiti nove vijke za glavu motora , poštivati tocan redosljed stezanja vijaka glave , strogo se držati uputa o sili stezanja vijaka glave ( stežu se u pet koraka i to sistemom momenta i sistemom kuta pritezanja ) , tocno namijestiti fazu motora , tocno namijestiti kut predpaljenja . Nakon ovoga sve ostalo je prava šala .

na vrh Povratak na vrh

VW LUPO 1,4 - ZAMJENA RAZVODNOG MEHANIZMA

Datum objave: 24.05.2006 10:07:00
Slika
PITANJE: Auto :VW LUPO 1.4 16v 75ks; Br sasije : WVWZZZ6XZXW010249; Br motora: AKQ 183452 PITANJE :
1. U praznome hodu motor ima nemiran rad i dizelaski zvuk.Prateci razne forume,procitao sam da to moze biti defektni roler zupcastog remena , a opet drugi kazu da je to tipican zvuk VW 1.4 motora sa vecom kilometrazom (moj ima 93000KM).Sta vi mislite o ovome?
2. Promijeni sam 2 zupcasta remena ,2 zategaca i 1 klinasti remen i njemu pripadajuci roler.Jel je to sve so se treba promijeniti?Cuo sam da treba smijeniti i 2 rolera zupcastog remena, ali nijedan od majstora mi to nije napomenuo.Molim vas za kompletni spisak svega sto se treba promijeniti u vezi s zupcastim remenima.
3. Jel istina da je gore navedeni motor najlošiji VW motor u usporedbi ostalih motora koji pogone VW Lupo,Polo,Golf ?
ODGOVOR:Prilikom zamjene razvodnog mehanizma ( 60.000 km do 90.000 km ) potrebno je zamijeniti veliki i mali zupcasti remen , natezac velikog zupcastog remena , gornji klizac ( rolu ) i donji klizac velikog zupcastog remena kao i pumpu za vodu koja se takoder nalazi ispod velikog zupcastog remena . Uz to još treba zamijeniti i natezac malog zupcastog remena .Ako motor ima nemiran rad na leru uzrok treba tražiti u pojedinim senzorima ,potenciometru , injektorima i sl. Najbolji nacin za riješiti navedeno jest testiranje i dijagnostika motora . Ne odgovara istini da je navedeni AQU najlošiji VW proizvod .
na vrh Povratak na vrh

AUDI 80 - CUDNA SITUACIJA

Datum objave: 24.05.2006 09:59:00
Slika
PITANJE: Imam cudnu situaciju sa radom motora na Audi-u 80 1.8 karburator (1990.), rucni saug:Kad je na ravnom, radi normalno na oko 900 o/min.
Kada ga parkiram tako da je nagnut na lijevu stranu motor radi otežano, obrtaji spadnu cak i ispod 500 po minuti i puši crno. Ulja u motoru ima oko 3 mm iznad max. ako to šta znaci u ovoj situaciji.
ODGOVOR:Nivo goriva u loncicu karburatora je previsok tako da na nizbrdici dolazi do prelijevanja benzina u usisnu granu i cilindre što izaziva gušenje motora a isto tako navedeni višak benzina uz klipove ulazi u karter i tako razrijeduje motorno ulje ( povecani nivo ulja u motoru ) . Rješenje je urediti karburator i nakon toga podesiti CO i HC na potrebne vrijednosti .
na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTI II - SVIJETLI CODE KLJUC

Datum objave: 22.05.2006 08:36:00
Slika
PITANJE: Kad sam auto prikljucio na kompjutor isti nije pokazao nikakav kvar, ali se potom ugasio. Od tad se rijetko kad može upaliti, a kad se upali radi par minuta i ugasi se. Pri okretanju kljuca u položaj "MAR" (kontakt) code kljuc ostane svijetliti !!! Još je zanimljivije da se kompjuter više ne može spojiti na centralnu jedinicu auta; javlja da treba provjeriti da li je kabel spojen odnosno da li je kljuc u položaju za kontak !!!Sumnja se da je centralna jedinica neispravna!!!Sve mase(kontakti) su odspojene ocišcenje i podmazene jer se na njih sumnjalo!Kako da znam jel centralna jedinica (odnosno auto kompjutor) riknuo ili nije ?Može li se ista reparirati i jel to tko radi u Zagrebu?
ODGOVOR:Ako svijetli code kljuc normalno je da motor ne pali jer postoji mogucnost da je kljuc izgubio kod a ako je to u pitanju probajte s master kljucem kojega bi trebala prepoznati centrala . Nije rijedak slucaj da se to dogodi . Sustav radi tako da u momentu kada se starta motor izmedu kljuca , imobilajzera i centrale uspostavi se kontakt, tako da imobilajzer prepozna kod u kljucu a centrala tada prepozna kod imobilajzera i motor ima slobodnu mogucnost paljenja , ako nešto u ovom lancu ne funkcionira motor ne može upaliti . Ne znam koje ste struke ali složeno je nekome koji se time ne bavi putem maila objasniti kako da uspješno popravi ovakav kvar . Ponekad je to zahtjevno i u samom servisu koji je opremljen adekvatnom opremom i bazom podataka . Kao primjer možemo uzeti centralu ( kompjuter ) koja ima više od 60 pinova preko kojih dobiva ulazne podatke od pojedinih senzora i davaca i preko kojih upravlja radom motora . Svaki pin ima svoj broj i tocno je povezan sa tocno odgovarajucim senzorom ili aktuatorom . Da bi mogli ispitati da li je veza izmedu pojedinog pina i senzora dobra moramo koristiti sve relevantne informacije iz baze podataka za tocno to vozilo .Moj savjet je da angažirate servis koji ce vam to uspješno riješiti .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - KUPLUNG?

Datum objave: 18.05.2006 09:49:00
Slika
PITANJE: Imam renault lagunu 1.9 dci 2001 godina. Prošle godine u ljeti vozeci se na more primjetio sam da auto u 4. ili 5.brzini prilikom dodavanja gasa ne ubrzava kako bi trebao nego broj okretaja raste a auto lagano ubrzava, po meni radilo se o proklizavanju lamele ali samo u 4. i 5.brzini kad bi dao jaci gas. Kad sam se vratio sa mora, odmah kod majstora i veli on moram mijenjati set kvacila, nisam imao odmah love i to se odužilo ali sa autom od tada nisam više imao takvih problema tj.do neki dan. Nije mi jasno kako je auto bio ok godinu i pol dana i sad mi se opet javlja ista stvar. Zanima me o cemu se tu radi, ak je kvacilo kak to da godinu dana niš i sad opet.
ODGOVOR:Najbolji nacin da se isproba spojka ( kuplung ) da li proklizava ili ne je da se automobil ubrza i vozi brzinom 90 km/h u IV brzini i tada se naglo pritisne pedala gasa , ako tada ne dode do proklizavanja spojke znaci da još možete voziti na postojecoj spojci ( kuplungu ) .
na vrh Povratak na vrh

VOLVO S40 - PROBLEMI SA PLINOM

Datum objave: 18.05.2006 07:49:00
Slika
PITANJE: U volvo S40, 1999. god, 1.8, 90 KW je ugradena plinska instalacija tipa lambda kontrol sistem. Pri programiranju se treba upaliti auto i podici na 3000 obrtaja u minuti, po cemu procesor plinskog sistema ocitava lambda sondu i graficki prikazuje rezultate. Vrijednost lambda sonde skace gore dole (od min do max na grafikonu), ali vec nakon 10-ak sekundi vrijednost se mijenja, ili oscilacije imaju manju amplitudu, ili postane prava linija, pa opet pocne oscilirati, ali kako se sonda više zagrijava, oscilacija je sve manje, odnosno sve cešce pokazuje pravu liniju.. Zbog ovoga se procesor plinskog sistema ne može programirati. U toku programiranja, procesor prebaci auto na plin, ali vec nakon nekoliko sekundi se auto ugasi, vjerovatno zbog nedovoljne kolicine plina zbog pogrešnog signala sa lambde. Odvrnuli smo prednju lambda sondu i ustanovili da je cadjava. Pokušali smo je malo ocistiti i ispuhati komprimiranim zrakom, ali po vracanju je davala iste signale. Vlasnik vozila se žali da mu auto ima povecanu potrošnju. TPS signal je ravnomjeran, auto na benzinu radi sasvim dobro, ali ima povecanu potrošnju od ranije. Auto je prešao 80 000 km, da li postoji mogucnost da je lambda sonda stradala i može li to biti od lošeg goriva?
ODGOVOR:Osnovno pravilo koje se mora uvažavati jest da prije bilo kojih aktivnosti koje želimo raditi na plinskom sustavu obavezno prije toga provjerimo kako motor radi na benzin . Ukoliko postoje bilo kakve sumnje u ispravnost i rad tog sustava isti se mora popraviti i urediti tako da besprijekorno radi . Kada je navedeni sustav ispravan tek onda se može raditi na plinskom sustavu . U navedenom slucaju najpametnije je da napravite dijagnostiku motora na benzin i otklonite eventualne greške . Nakon toga možete se angažirati oko plinskog sustava . Ako nemate odgovarajucu opremu ( laptop s odgovarajucim softverom za kalibriranje plinskog kompjutera ) necete moci puno napraviti jedino ako je u pitanju neki banalni kvar u smislu slabog dosjeda ili oštecenja neke cijevi .Lambda sonda mora na oba sustava normalno raditi tako da mijenja napon od 0,1 V do 0,8 V . Lambda sondu mogu blokirati razne anomalije kao što su prevelika kolicina goriva , probijanje visokog napona i sl.
FIAT TIPO - ODZRACIVANJE REZERVOARA
10.5.2006. 9:57
PIRTANJE:
Imam fiat tipo 1.4 IE 90'god.Zanima me kakavu funkciju ima Gasoline Vapor Filter i šta se dešava kad bi se ta cijev ili taj filter maknuo da radi bez toga.Probao sam kroz te cijevi koja ide u tank puhnuti i nije baš lako išao zrak kao da ima neku membranu kod toga dijela di je spojena ta cijev u tank.Kad bih ga spojio u vacum ventil koji uvlaci zrak u "fergazer" znaci fiksno bez filtera nakon nekog vremena cuje mi se u tanku kao da nešto trubi ili propušta zrak van.
ODGOVOR:
U svakom rezervoaru stvaraju se benzinske pare pod odredenim tlakom , kod vozila kao što je vaše benzinske pare ne smiju odlaziti u atmosferu nego je to riješeno tako da odlaze u motor . To funkcionira upravo preko navedenog filtera i elektromagnetskog ventila koji je upravljan kompjuterom . Ako to iskljucite sustav za odzracivanje rezervoara nece raditi a u rezervoaru ce se povecati tlak iznad dozvoljenog .
DODATNO PITANJE:
Kako se podešava paljenje i zašto se frtajler okrece kad nema nikakve funkcije u koji god ga položaj okreneš.Molim vas ako možete bez strucnih naziva objasniti?!
ODGO VOR:
Paljenje se ne podešava . Razvodnik paljenja ima važnu funkciju .
na vrh Povratak na vrh