Danas je: 17.11.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

OPEL ASTRA-G 2,0 DTL , 82 KS , 1999.- SENZOR I GLAVČINA

Datum objave: 25.03.2011 00:58:12
Slika
PITANJE: Dali je tacno,da bi se promjenio senzor za abs na prednjem kotacu, mora da se mijenja kompletna glavcina i ako je ona ok.Kažu da se samo senzor ne moze zamijeniti,malo mi je to cudno,kao i tvrdnje ovdašnjih servisa da su pumpe visokog pritiska na ovim modelima loše,i da dosta cesto otkazuju što zbog loše kvalitete goriva.
ODGOVOR:Senzor ABS-a radi u paru sa nazubljenim vijencem ( rotofonika ) i zajedno cine jednu cjelinu . Ako je oštecen nazubljeni vijenac ( sastavni dio glavcine ) mijenja se kompletna glavcina . Ukoliko postoji kvar i oštecenje na samom senzoru mijenja se sam senzor . Nekada postoji oštecenje na jednom i drugom dijelu te je neophodno zamijeniti i senzor i glavcinu . Da tocno je da loše gorivo oštecuje dijelove pumpe visokog pritiska .
na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 2,5 TDI - BIJELI DIM

Datum objave: 28.07.2006 11:12:00
Slika
PITANJE: Moj se katalizator raspao i zaccepio auspuh (zadnji lonac ) i sad poslije mijenjanja turbine i mjeraca mase zraka, vadjenja ostataka odnosno samo mrežice koja je ostala od katalizatora mi dimi na auspuh bijeli dim i to tako puno da u grad s njim ne smijem ici jer svi mi trube, sad ne znam šta da radim. Takodjer auto još ne ide kako bi trebao ici , moj a4 ima 150000 tis km .
ODGOVOR:Problem koji navodite nema povezanosti s katalizatorom. Postoje dva bijela dima koji se mogu vidjeti na ispuhu , jedan od njih je izrazito bijele boje i vidi se kao oblak vodene pare . Takav dim je znak prisutnosti rashladne tekucine u cilindru a znak je oštecenja brtve glave ili same glave motora . Drugi dim je nešto tamniji i ima izrazito neugodan miris po izgorenom motornom ulju . Ovakav dim je znak prisutnosti povecane kolicine ulja u cilindru a to znaci neispravnost klipnih prstenova ili havariju jednog od klipova ili cilindara . U oba slucaja potrebno je najprije napraviti odgovarajucu defektažu a zatim demontirati glavu ili glave motora .
na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIA 1,3 MPI - PROBLEMI ZBOG ULJA ?

Datum objave: 28.07.2006 03:00:00
Slika
PITANJE: Kod jutarnjeg paljenja cuje se lupkanje iz predjela motora, motor odmah upali, i lampica od ulja se sporije ugasi ,2-3 sekunde. Kada je motor topal ili vruc toga nema i sve je u redu. Napominjem da sam prije nego što mi se to pocelo dešavat, promjenio ulje i uljni filter. Prije sam sipao žuti šel, a sada sam sipao ina delta 5.
ODGOVOR:Evidentni razlog nastalog stanja jest motorno ulje . Prijašnje ulje je manjeg viskoziteta i puno je kvalitetnije . Sa sadašnjim uljem motor nema pravovremeno podmazivanje i na udaljena mjesta u motoru ulje dolazi sa znatnim zakašnjenjem što je i razlog nastale pojave .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - RADIM SVOJ HIBRIDNI AUTO !!

Datum objave: 25.03.2011 01:02:31
Slika
PITANJE: Vec sedam mjeseci slažem svoj auto. Znam da je ludost ali ja to volim i to mi je odmor. Imam yuga u kojeg sam ugradio lanciu deltu 1600ccm turbo. Izradio nove krakove šasije, cijeli ovjes promjenio od lancie, i sad mi je ostalo malih problemcica. Turbina je skinuta i motor je složen atmosferski tj. 4-2-1 ispušna grana, proširen ispuh i usis. Taj motor kad sam kupio nije imao usisnu granu sa injectorima niti fergazer. Ja sam stavio jedan dupli solex od alfe 1.7 boxera, on ima dva takva dupla. Zanima me, kad kocim gasi mi se motor .Nepovratni ventil na servo uredaju od kocnica je nov, nigdje ne vuce zrak, a na fergazeru su dva vijka jedan je vani vidljiv veci sa oprugom a nije ler gas, a drugi je onaj mali u rupi i odvrnut je do kraja. Jedino tako auto radi, dali je u pitanju kalibrirati fergazer za taj motor ili nešto drugo. Druga stvar je koliko taj motor treba imati kompresiju, to nigdje ne mogu saznati? Ako mi možete pomoci kod bar tih stvari, jer iskreno dosta me ljudi odbilo kada sam pitao za takve neke stvari kao da im se neda zajebavat (s oproštenjem na izrazu) s tim hibridom od auta, a ja ako sam vec na pola puta onda bi htio to sredit do kraja ak me razumijete. Unaprijed hvala na odgovorima i ako nije problem ako znate nešto više o tom motoru slobodno napišete pa vam se javim.
ODGOVOR:Napravili ste jako puno improvizacija i preinaka koje nikako nisu u skladu sa pravilima struke . Prvo usisni kanali na glavi motora su znatno uži za turbo motor u odnosu na usisni motor . Drugo navedeni karburator ne odgovara . Ostaje vam samo da eksperimentiranjem s nekim drugim karburatorima pokušate postici neki kompromis u radu motora . Na ovom motoru potrebno je podesiti ventile 0,40 mm (usisne ) , 0,50 mm ( ispušne ) . Kompresija je 11,0 do 13,0 bara .
BMW E-30 -
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1 - VODA U AUSPUHU

Datum objave: 28.07.2006 00:50:00
Slika
PITANJE: Imam GOLF 1 1.3 '81 god. Vec duže vrijeme javlja se voda u auspuhu. Troši otprilike 0,5 l vode u 7 dana..
ODGOVOR:Prisutnost vode u auspuhu je siguran znak neispravne brtve glave motora ili u rjedim slucajevima i same glave motora . Potrebno je skinuti glavu motora i napraviti sve što je potrebno u vezi toga .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT MEGANE 1,6 RN - KOJI BENZIN ?

Datum objave: 28.07.2006 00:27:00
Slika
PITANJE: Molim Vas da mi odgovorite da li je poželjno koristiti benzin super 100, koji se prodaje na OMV-ovim benzinskim postajama, buduci da sam dosad koristio eurosuper 95. Vozilo je marke Renault Megane 1.6 RN iz 1996. godine.
ODGOVOR:Razlika izmedu ova dva benzina je u oktanskom broju . Nije potrebno uzimati super 100 jer eurosuper 95 sasvim u redu .
Oktanski broj je otpornost benzina na samozapaljenje , ogrijevna moc i jednog i drugog benzina je potpuno ista tako da nikakve efekte po tom pitanju necete dobiti .
na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA PICASSO 2,0-HDI - MANUELNA KLIMA

Datum objave: 25.03.2011 01:04:50
Slika
PITANJE: Moram priznati da sam impresioniran Vašim odgovorima i idejom da besplatno dajete kvalitetne odgovore ljudima – hvale vrijedno.
Imam gorenavedeni auto, star 4,5 godine. Prešao je 95tkm i nakon zadnjeg servisa od prije mjesec dana kod ovlaštenog servisera (zamjena pumpe za gorivo u rezervoaru) cuje se povremeno lupkanje u prednjem i/ili stražnjem dijelu auta. Prednja lijeva vilica je mijenjana prije godinu i pol dana zbog zracnosti u kuglastom zglobu. Ne mogu odrediti da li se radi ponovo o nekoj zracnosti, amortizerima ili selen bloku. Nekad se cuje i kao da auto tvrde udara o neravnine, a nekad je sve u najboljem redu i ne cuje se ništa. Na zaljuljavanje, auto se ne njiše pa bi rekao da nisu amortizeri.
Drugo pitanje je vezano uz klimu; klima je manuelna i imam osjecaj da nikada ne hladi kako bi trebala na krajnje hladnom položaju (u usporedbi sa npr. automatskim klimama u golfovima, pasatima, subaruima). Kažu u servisu da ima dosta plina i da manuelna klima ne može nikada hladiti kao automatska, što mi je teško za povjerovati. Smatram da bi u krajnje hladnom položaju trebala davati zrak temperature ~18oC koji nije ugodan kada se rukom približi ventilacijskim otvorima – što kod mene nije ni blizu.
ODGOVOR:.Lupanje o kojem govorite može dolaziti od prednjeg ovjesa i balans štange . Na prednjem ovjesu najcešce stradaju selen blokovi i kuglasti zglobovi . Kod balans štange su to gumeni blokovi i vertikalne sponice . Potrebno je tocno utvrditi mjesto lupanja a sama zamjena dijela je relativno jednostavna .
Moram posebno naglasiti da je mali broj ljudi koji redovito servisiraju klima uredaj . Servis klime se radi svake dvije godine i spada u preventivno održavanje . Navedeni servisi omogucavaju pravilno funkcioniranje i dugotrajnost sustava . Prilikom redovitog servisiranja klima uredaja izvadi se postojeci rashladni medij ( freon R134 a ) kojemu se u reciklatoru odstrani vlaga i necistoce , obavezno treba zamijeniti i freonski filter ( sušac ) , ovo nije filter kabine , nakon toga se vakumira sustav , nakon ovoga u sustav se dodaje tocno odredeno ulje za kompresor i tocno definirana kolicina Freona R134a . Kada je sve ovo gotovo efekt hladenja je takav da je temperatura ohladenog zraka na izlazu iz ventilacionih kanala manja od 9 °C , bez obzira da li je klima manuelna ili automatska .
na vrh Povratak na vrh

BMW 318 i 1986. - DA LI MU JE KRAJ??

Datum objave: 18.07.2006 15:49:00
Slika
PITANJE: Dozvolite mi da vam se obratim sa jednim iznenadnim problemom! Naime, na mom vozilu, marke BMW, 318 i, E-30, 1986, neki dan mi je procurio hladnjak-kiler. Bio sam kod majstora za kilere, covjek je prvo uvidio da su crijeva na hladnjaku dosta tvrda-napuhnuta, rekao mi je da je ocito prevelik tlak u sistemu, i da je zato nastradao kiler. Utvrdio je da je donje crijevo dosta hladno za razliku od gornjeg, što upucuje na upitan rad termostata. Isto tako mi je rekao, da postoji mogucnost da mi kompresija ulazi u sustav hladenja! Kako vozilo nema expanzionu posudu, izvadio sam malo tekucine, ali uopce nema tragova ulja u istoj!
Možete li mi vi reci iz vašeg iskustva što bi to znacilo, dali je došao kraj moga motora, te kolika bi znosila cjena sanacije glave motora, jer mi je nekoliko ljudi reklo da bi mogla biti glava motora u pitanju! Buduci da isti ima oko 500 t. km, EKO test mu je uredan, nema tragova ulja na dihtunzima i na karteru!
ODGOVOR:Razlika u temperaturi gornje i donje cijevi hladnjaka mora postojati jer kroz gornju cijev izlazi vruca voda iz motora a kroz donju cijev ulazi pothladena voda u motor. Cep hladnjaka je ujedno i sigurnosni ventil koji propušta rashladnu tekucinu iz sustava kada tlak u sustavu poraste na veci od normalnog . Ukoliko to kod vas nije slucaj , to znaci da kompresija ne ulazi u rashladni sustav . U vašem slucaju potrebno je samo zamijeniti cijevi rashladnog sustava i promijeniti hladnjak .
na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA - PUKAO ZUPCASTI REMEN

Datum objave: 18.07.2006 08:49:00
Slika
PITANJE: Vlasnik sam Opel Vectre 1.6 16V iz 1998 god. Automobil je prešao 95.000 km, redovno je servisiran kod ovlaštenog Opelovog servisera prema servisnoj knjižici, te nisam imao nikakvih problema s vozilom.
Nedavno mi se dogodilo da je u laganoj gradskoj vožnji, pri brzini od 30-tak km/h, pod malim okretajima pukao zupcasti remen. Remen koji je puknuo ugraden je u ovlaštenom Opelovom servisu i automobil je otada prešao 40.000 km.Automobil je prevezen u taj servis gdje ga svih godina redovito servisiram. Prvo sam prepricao što se dogodilo, zatim predocio servisnu knjižicu i racun. iz kojeg je razvidno da je kod njih obavljen servisni pregled i da je tom prilikom pri kilometraži od 55200 km na vozilu zamijenjen zupcasti remen, španer, rola, itd.Istodobno, podnio sam zahtjev za pregled i popravak, uz napomenu da kod utvrdivanja uzroka budem nazocan zajedno sa strucnom osobom koju sam tom zgodom angažirao, što je i dogovoreno. Prema dogovoru vozilo je trebalo uzeti sutradan u rad, no nažalost to se nije ostvarilo ni u slijedecih tjedan dana, a kod mog zadnjeg (treceg) dolaska receno mi je da nisu sigurni kada ce zapoceti s radom jer da je jedan mehanicar odsutan, drugom je dijete bolesno, treci je na putu, itd. Shvativši da u razumnom periodu nece (ili ne žele) utvrditi i popraviti kvar, bez ijedne rijeci isprike, bio sam naprosto prisiljen prebaciti vozilo kod drugog servisera koji nije Opelov ovlašteni serviser. Na vozilu je obavljen izvid, a potom i popravak od strane strucne osobe koja je iskljucila bilo kakav mehanicki ili kemijski uzrok pucanja zupcastog remena. Dapace, prema mišljenju servisera koji je popravio kvar, i mišljenju nekoliko strucnih osoba medu kojima je jedan sudski vještak, uzrok kvara je dotrajali-ispucani remen (sumnja u starost i kvalitet).Zanima me Vaše mišljenje oko ovog dogadaja, te koje bi korake trebao poduzeti u ostvarivanju svojih prava glede obeštecenja.Sporni zupcasti remen nalazi se u sefu kod sudskog vještaka.
ODGOVOR:Odgovor cu poceti na drugaciji nacin kako bi mogli sagledati opce poznate fakte . Svaki proizvodac automobila daje garanciju za svoj proizvod te shodno tome postoje i garantni uvjeti kojih se vlasnik automobila mora pridržavati ako želi realizirati eventualne reklamacije koje ce se pojaviti u garantnom roku . Da je vaše vozilo bilo pod tvornickom garancijom ( daje je proizvodac ) navedeni kvar ( havarija zupcastog remena i ostala oštecenja ) , vi bi bez problema mogli realizirati popravak vozila na trošak proizvodaca . Kada je vozilo van garancije , za ugradeni materijal i rad garanciju treba dati servis. Garancija za materijal i rad je od šest mjeseci do godinu dana.
Ako vi kao vlasnik vozila želite da vam vaš servis i dalje održava vaše vozilo kako ne bi došlo do težih kvarova, onda je nužno da barem jednom godišnje ili kada primjetite bilo kakvu promjenu oko rada motora ponovo dodete u servis . Na ovaj nacin mogu se izbjeci mnogi teži kvarovi . Ako postoji ovakva veza izmede vas i vašeg servisa onda u slucaju kada pukne zupcasti remen vaš servis ima moralnu obvezu za nastalo stanje . Obveza proizlazi iz cinjenice da je servis prilikom godišnjeg servisnog pregleda napravio kontrolu stanja zupcastog remena . U navedenom slucaju ako niste bili redovito na godišnjem servisnom pregledu a prošli ste 40 000 km , servis ne snosi odgovornost za nastalo stanje .
na vrh Povratak na vrh

FIAT TEMPRA - GUŠI SE

Datum objave: 17.07.2006 23:49:00
Slika
PITANJE: Vozim Fiat Tempru 1.6 s 1994. godina proizvodnje, sa fergazerom. Imam i ugraden plin. Kada povucem cok i upalim hladan motor auto se guši. Što cok jace povucem više se guši. To se dešava kada radi na benzin. Kada sve isto radim na plin nema gušenja. Sa plinom sam prešao do sada oko 70000 kilometara i nisam imao slican problem. Ako ne povucem cok auto se ugasi ili moram držati nogu na gasu dok se malo ne zagrije.
ODGOVOR:Na vašem vozilu cok ne funkcionira ispravno . Kada povucete cok, leptir coka zatvori difuzor karburatora , medutim kada upali motor istog casa taj leptir se mora otvoriti za cca 25 do 30% . Ako se ne otvori motor se obavezno gasi jer nema dovoljno zraka .
na vrh Povratak na vrh

VW LUPO - LAMBDA SONDA

Datum objave: 17.07.2006 23:10:00
Slika
PITANJE: Auto: VW Lupo 1.4 16v 55KW 1998 g. 95000 KM
BrSasije: WVWZZZ6XZXW010249
BrMotora: AKQ/183452
Pitanje: Prilikom kompjutorske dijagnostike lambda sonda je pokazivala jednu te istu vrijednost - 0,047V.Nakon dodavnaja gasa ova se vrijednost nije uopce promijenila ili možda sasvim malo.Nakon toga majstor je malo žešce provozao auto i sonda je pocela prikazivati druge vrijednosti : 0,2XX V,0,3XXX itd.Znaci radi se o sporoj lambda sondi a potrošnja goriva mi je oko 9l a prije nekoliko mjeseci je bila 7,8l, a auto je primjetno slabijeg odaziva na gas nego ranije.Što može biti uzrok ovome - možda moj stil vožnje koji je malo defanzivan (vozim auto na oko 2000 obr/min) - ili nešto drugo.Htio bih Vam napomenuti i da su kablovi svjecica još uvijek originalni.Dali je potrebna zamijena (preporucite mi koje) ?
ODGOVOR:Lambda sonda radi na nacin da u ovisnosti o kolicini kisika u ispušnim plinovima mijenja napon i to od 0,1 Volt do 0,9 Volti . Najbolji nacin provjere rada sonde je pomocu osciloskopa . Sigurno je to da vaša sonda uopce ne radi . Nije dovoljno samo promijeniti lambda sondu vec treba pronaci uzrok zašto ista ne radi . Navesti cu vam moguce uzroke koji mogu blokirati lambda sondu . Probijanje kablova za svjecice , loše svjecice , neispravni injektori , falš zrak na usisnom kolektoru , previsoki tlak goriva i na kraju tek lambda sonda . Vaš nacin vožnje ne utjece na lambda sondu . Kablovi za svjecice ne moraju biti originalni ali moraju biti kvalitetni ( Bosch ) i ne smiju probijati ( vidi se na osciloskopu ).
na vrh Povratak na vrh

VW LUPO - LAMBDA SONDA

Datum objave: 17.07.2006 23:10:00
Slika
PITANJE: PITANJE: Auto: VW Lupo 1.4 16v 55KW 1998 g. 95000 KM BrSasije: WVWZZZ6XZXW010249 BrMotora: AKQ/183452 Pitanje: Prilikom kompjutorske dijagnostike lambda sonda je pokazivala jednu te istu vrijednost - 0,047V.Nakon dodavnaja gasa ova se vrijednost nije uop?e promijenila ili možda sasvim malo.Nakon toga majstor je malo žeš?e provozao auto i sonda je po?ela prikazivati druge vrijednosti : 0,2XX V,0,3XXX itd.Zna?i radi se o sporoj lambda sondi a potrošnja goriva mi je oko 9l a prije nekoliko mjeseci je bila 7,8l, a auto je primjetno slabijeg odaziva na gas nego ranije.Što može biti uzrok ovome - možda moj stil vožnje koji je malo defanzivan (vozim auto na oko 2000 obr/min) - ili nešto drugo.Htio bih Vam napomenuti i da su kablovi svje?ica još uvijek originalni.Dali je potrebna zamijena (preporucite mi koje) ?
ODGOVOR:ODGOVOR: Lambda sonda radi na na?in da u ovisnosti o koli?ini kisika u ispušnim plinovima mijenja napon i to od 0,1 Volt do 0,9 Volti . Najbolji na?in provjere rada sonde je pomo?u osciloskopa . Sigurno je to da vaša sonda uop?e ne radi . Nije dovoljno samo promijeniti lambda sondu ve? treba prona?i uzrok zašto ista ne radi . Navesti ?u vam mogu?e uzroke koji mogu blokirati lambda sondu . Probijanje kablova za svje?ice , loše svje?ice , neispravni injektori , falš zrak na usisnom kolektoru , previsoki tlak goriva i na kraju tek lambda sonda . Vaš na?in vožnje ne utje?e na lambda sondu . Kablovi za svje?ice ne moraju biti originalni ali moraju biti kvalitetni ( Bosch ) i ne smiju probijati ( vidi se na osciloskopu ).
na vrh Povratak na vrh

HYUNDAI H100 2,5 –D - MOTOR LUPA

Datum objave: 17.07.2006 22:21:00
Slika
PITANJE: Posjedujem mali kombi Hyundai h 100 2,5 dizel s 200200 km.
Jedno jutro krecuci se putem posla auto je samo rekao bih grubo prolupao tj.kao da je napukla jedna klackalica ventila no auto zaista nije ništa izgubio na perfomansama i mirnoci rada ,e sad; rekli su mi da si svakako pogledam klavijaturu te i jesam te na njoj zaista nema oštecenja a zazori su u unutar tvornickih postavka.Ponovo sam otišao u servis da vidim dali mogu još koj kilometar napravit i što ce mi sad rec.
Dijagnosticirali su mi dvije moguce greške 1. da se je eventualno jedan leteci ležaj podvukao pod drugi što mi izgleda nemoguce i 2. a to je da je otišla puškica tj. piksa na jednoj od klipnjaca.Znaci auto radi kao i prije samo štekce u taktu.To se je desilo sekundarno ne pomalo i zadržava se na istoj kolicini buke s time da ga vozim skoro u leru dok ga ne rastavim i kupim potrebne dijelove.Što vi mislite što bi moglo bit te ako je zaista piksa na klipnjaci dali mogu još neko vrijeme...,dali je moguce da klip lupa u glavu ,te dali mi je pametno kupti sve letece ležajeve, pikse, usput i karike i to zamijenit tako da sam miran, usput pogledali smo i remen i on je nov i u fazi.Napravio je 20000km,dizna nije zaštekala jer bi auto radio nemirno a radi super.
ODGOVOR:Kod vas imamo evidentnu cinjenicu a ta je da motor lupa i to lupanje sigurno nece prestati samo od sebe . Na žalost mislim da je vec sada kasno za motor te da je nastalo ozbiljno oštecenje na radilici motora . Nemojte ni pomišljati da i dalje vozite jer cete napraviti daleko vecu i nepopravljivu štetu najprije na radilici a zatim i drugim dijelovima motora . Naravno da klip može lupati u glavu motora kada nastane oštecenje na letecem ležaju radilice ili rukavcu radilice . Moj savjet je da više uopce ne palite motor vec da ga ako treba odvucete u vama prihvatljiv servis te da strucna osoba demontira karter i pojedine ležajeve radilice te da tocno utvrdi koji ležaj je oštecen i koliko je oštecenje na radilici . Nakon toga ( mislim da ce biti razloga za to ) potrebno je izvaditi motor , obaviti reviziju motora ( utvrditi cinjenice ) i po svim pravilima struke obaviti strucno bez improvizacija sve potrebne radove na motoru . Nemojte razmišljati o klipnim prstenovima (karikama ) jer nakon revizije motora sve mora biti jasno a to znaci da cete tocno znati koliko je istrošenje cilindara i svih drugih vitalnih dijelova motora te ce vam strucna osoba tocno reci što se sve mora napraviti da bi dobili kvalitetu.
na vrh Povratak na vrh

OPEL KADETT 1,4 - LUPANJE

Datum objave: 25.03.2011 01:09:06
Slika
PITANJE: Velika pohvala u svezi savjeta.Posjedujem kadetta 1,4 te do sada nisam imao vecih problema,do sada je prešao po satu 69000km no tocnu kilometražu neznam pošto sam treci vlasnik ,a brojac ima pet brojeva.Pitanje je slijedece:Prilikom upravljanja vozilom primjetio sam da kada kotac udari u neku rupu cuje se kao da mi nešto lupa.Nisam znao što je pa sam pogledao i utvrdio da se radi o okruglom dijelu plastike koji se nalazi na izlazu volana iz one mreže,te sam istu vratio nazad i više nije lupalo.No prije par dana ponovo je pocelo lupati,ali ovaj puta se ne radi o toj plastici jer je na svome mjestu.Cudno je to da kada volan malo odignem tj.pritisnem prema gore to se ne dogada,vec samo kad je volan slobodan.Kugle sam mijenjao prije 7mjeseci.Takoder sam primjetio i to da kada ujutro upalim motor ima jako velike obrtaje,kao i to da mi se pali žarulja sa munjom u znaku.
ODGOVOR:Svako lupanje na vozilu znak je istrošenja ili neispravnosti . Prvo što se mora napraviti jest tocno odrediti mjesto lupanja a zatim tocno utvrditi o kojem dijelu se radi . U ovom slucaju potrebno je odrediti da li lupanje dolazi iz predjela prednjeg ovjesa ili iz unutrašnjosti vozila . Iz predjela ovjesa mogu lupati selen blokovi vilica , elementi balans štange ili upravljacki mehanizam . Iz unutrašnjosti vozila može se cuti samo ležaj osovine volana ili zglob osovine volana koji povezuje samu osovinu sa rukavcem puža .
Veliki broj okretaja na minimumu – leru i paljenje kontrolne lampice motora znak su neispravnosti sustava za napajanje gorivom . Uzroci za ovo zadnje mogu biti razni zato vam savjetujem da napravite dijagnostiku tog sustava jer ce vam to biti najjednostavniji nacin da dodete do željenog rezultata .
DODATNO PITANJE:
Prvo da vam se jako puno zahvalim na brzom i iscrpnom odgovoru, stvarno ste me iznenadili (ugodno)te se nadam da cu što prije riješiti probleme vezane uz vozilo. No ponovno imam upit u vezi vašeg odgovora i lupanja u vozilu.Primjetio sam da se lupanje osijeti na volanu i to kao tupi udarac, na tehnickom sam bio u 5.mjesecu te mi je djelatnik STP rekao da je sa kuglama i donjim dijelom vozila sve ok.tj koliko on može to utvrditi.
ODGOVOR:
Ostaje vam onda da pregledate osovinu volana , zglob volana , dosjed (spoj ) izmedu osovine volana i rukavca puža .
na vrh Povratak na vrh

SAAB 9000 - GREŠKA TURBINE ??

Datum objave: 26.06.2006 17:52:00
Slika
PITANJE: Posedujem SAAB 9000 turbo 2.0 16v iz 1988 godine.Vec sam vam pisao povodom povecanja snage i dobio sam odgovor,hvala.Sada imam jedan problem. Auto ide više nego dobro , ali dešava mi se da auto pocne da stuca kada se na kompjuteru pojavi engine,onda restartam motor ili ga vozim tako izvjesno vrijeme dok se lampica ne ugasi,kada se lampica ugasi auto ide sasvim normalno,ovo se dešava vrlo rijetko,zanima me da li su u pitanju svjecice,prljave dize ili nešto trece????
ODGOVOR:Detalj koji navodite ukazuje na grešku turbine i to previsoki tlak na kompresorskoj strani . Tu nije u pitanju neispravnost same turbine nego najvjerojatnije regulacija tlaka turbine . Malo cu pojasniti detalje . U nekom režimu rada motora ukoliko dode do porasta tlaka na kompresorskoj strani turbine , u tom momentu reagira elektronska zaštita motora ( kompjuter ) koji navedenu pojavu registrira kao opasnu ( što je u stvari tocno ) za motor i tada u tom casu prebacuje upravljanje motorom na rezervni program ( recovery ) . Kada se ugasi motor nastane opet normalno stanje , motor radi i ubrzava normalno sve do slijedece pojave prekoracenja tlaka .
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF II - GENERALNA REPARATURA

Datum objave: 21.06.2006 18:29:00
Slika
PITANJE: Vozim golfa 2 1,6 diesel.Prije nekog vremena mi je otkazivao termostat pa mi je auto dva puta prokuhao.Nisam mjerio kompresiju ali mi je majstor rekao da je zreo za generalnu.Da li je moguce da su u pitanju karike ili gumice na ventilima, da ne bih morao kupovati klipove.Po cemu da prepoznam originalni dio npr.klipovi MAHLE ili GOETZ.
ODGOVOR:Kod diesel motora je najvažnije da ima dobru kompresiju . Ovaj VW motor mora imati od 32 do 36 bara . Sada kada znate da treba raditi generalni popravak najbitnije je da sve napravite kako treba , strucno , profesionalno i uz garanciju subjekta koji ce to raditi , nikakve improvizacije ni štednja na dijelovima vam se ne isplate . Ako je istrošenje cilindra vece od 0,10 mm onda vam klipni prstenovi ne dolaze u obzir nego samo brušenje cilindara na prvu prekomjeru (specijalu ). Takoder je potrebno vrlo strucno napraviti sve na glavi motora ( vodilice ventila , predkomore , ventile , sanacija svih eventualnih oštecenja na glavi motora ). Radilicu treba takoderr obraditi . Ako je potrebno zamijeniti dize to je takoder važno jer loše dize jako utjecu na trošenje cilindara . Na kraju treba dobro provjeriti pumpu za vodu i po potrebi je zamijeniti . Klipove prve klase cete prepoznati po originalnom pakiranju i cijeni .
na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA - HAVARIJA MOTORA

Datum objave: 20.06.2006 19:42:00
Slika
PITANJE: Veliki pozdrav za ovako besplatne savjete.Imam Reno Lagunu 2.0 1995.god, i neki dan je auto jednostavno stao, i ne može upaliti. Majstor je skinuo svjecice, jedna se zaljepila,bilo mu je sumnjivo i otvorio je motor i ustanovio je da je klip pukao.Pošto smo kupili polovan auto zanima me od cega se to moglo dogoditi, neki kažu zbog toga što imamo ugradjen plin. Kažite mi da li se tu kupuje jedan klip ili svi zajedno, mora li biti novo ili polovno, i orjentaciono koliko da se nadam da ce to da me košta.Strah me je.
ODGOVOR:Postoji mnogo razloga za havariju motora u ovom slucaju klipa ( voda u cilindru, visoka temperatura , neispravan injektor i sl. ) ali se ne treba sada time opterecivati . Najvažnije je da se sada tocno utvrde cinjenice i sanira nastalo stanje . Ukoliko nije nastalo oštecenje cilindra može se mijenjati sam jedan klip , pri tome se može upotrebiti i rabljeni klip koji mora imati potpuno iste dimenzije kao i ostali . Ovom prilikom potrebno je svakako dobro provjeriti klipnjacu navedenog klipa i ako je ona potpuno ispravna može se takoder koristiti . U ovom slucaju daleko najvažnija stvar jest utvrditi cinjenice a to znaci pregledati sve važne dijelove motora ( klipove, cilindre , radilicu , ležajeve , glavu motora ) te nakon toga donijeti ispravnu odluku što sve treba napraviti da bi se opet dobila zadovoljavajuca kvaliteta i na kraju siguran i pouzdan motor . Želim naglasiti da se nikakve improvizacije ne isplate jer se tako samo potroši novac i vrijeme a pravog rezultata nema .
na vrh Povratak na vrh

OPCI SAVJETI - ZAMJENA ULJA U SERVO VOLANU

Datum objave: 28.03.2011 20:47:56
Slika
PITANJE:

Kako promjeniti ulje u servu a da ne ude zrak u sistem, ima li negdje da se ispusti kao kod kocnica a gore na cepu dosipati?

ODGOVOR:

Ulje u servo volanu se ne može promijeniti a da ne ude zrak u sustav hidraulike volana . Ne postoji vijak za odzracivanje sustava niti vijak za ispuštanje .Zamjena ulja radi se tako da se na jednom mjestu otvori letva volana , odspoje se sve cijevi ( niskotlacne i visokotlacne ) , po potrebi demontira se i posuda ua ulje . Bitno je da se postigne da kompletno ulje izade iz sustava . Navedeni postupak se može razlikovati kod pojedinih vozila . Sustav servo volana možete odzraciti tako da jednostavno okrecete kolo volana ( ne suviše brzo ) lijevo i desno . Ovo je poželjno raditi kada su kotaci u zraku tj. Kada je manji otpor . Nakon 2 do 3 min zrak bi trebao izici iz hidraulike volana .

na vrh Povratak na vrh

FIAT TIPO 1,6 - CENTRALINA

Datum objave: 15.06.2006 13:02:00
Slika
PITANJE: Koristim priliku da Vas zamolim za pomoc.Posjedujem Fiat Tipo 1,6 AGT iz 1991 godine sa Marelli Digiplex centralinom koja je exploatacijom promjenila svoje karakteristike odnosno krivulju paljenja.To se manifestira na nacin da auto bez obzira što je motor repariran i OK nema onu vucu i živost. Pisao sam FIAT-u i zamolio ih da mi samo pošalju krivulju predpaljenja tako da mogu usporediti sa podatcima koje mi motor daje, ali nisu bili dostojni ni odgovoriti.
Cak sam probao zamjeniti par centralina Digiplex 433 A ali sve slicno rade.Prije prelaska sa karburatora na dirktno ubrizgavanje Fiat je izbacio noviji model 433 N ali nisam ga uspio nabaviti, koji je nešto modificiran – navodno predhodni model je imao neku grešku, ali nisam uspio doznati koju. Ja bih Vas lijepo zamolio ako mi možete pomoci na nacin da mi pošaljete bilo koji podatak koji daje kut paljenja i okretaje motora kod rada iznad minimuma ili krivulju.
ODGOVOR:Za vozila TIPO / TEMPRA 1,6 I.E. u upotrebi su sustavi paljenja DIGIPLEX -2 MED 433 A-B-M-N . Centrala DIGIPLEX -2 može ostvariti 10 krivulja pretjecanja ( predpaljenja ) ovisno o podtlaku koji nastaje u usisnom kolektoru . Mapa pretjecanja je izvedena trodimenzionalno s tri varijable ( broj okretaja motora , pretjecanje , podtlak ) . Svi relevantni podaci dani su u tehnickim karakteristikama pojedinih centrala . Centrala ima dvije tocke pretjecanja koje se memoriraju u mapi za svaki pojedini interval broja okretaja, a pretjecanje može podesiti nakon svakih 25 okretaja izracunavanjem interpolacije .
Tocnost pretjecanja je : 1 stupanj kod elektreonickog postavljanja za stacionarne režime
5 stupnjeva za tranzicijske režime koji su posljedica velikih ubrzanja i naglih usporavanja
Vrijednost pretjecanja izracunava elektronicka centrala na temelju referentne vrijednosti gornje mrtve tocke GMT prema prolazu kroz nultu tocku . Bitno je znati da se prema opterecenju motora izvode optimalne krivulje pretjecanja , a podrucje podtlaka u kojem se mijenja pretjecanje ovisi o tipu centrale .
60 – 420 mmHg za centrale MED 433 A i 433 B
70 - 490 mmHg za centrale MED 437 A i 472 A
U vrlo gruboj prezentaciji krivulja pretjecanja ( predpaljenja ) izgledala bi ovako :
-1000 ok/ min - pretjecanje 12 stupnjeva
-2000 ok/min - pretjecanje 23 stupnja
-3000 ok/min - pretjecanje 29 stupnjeva
-4000 ok/min - pretjecanje 31 stupanj
-5000 ok/min - pretjecanje 34 stupnja
Nadam se da ce vam koristiti navedeni podaci, o ovoj temi se ne može govoriti putem E-mail-a jer je to podrucje izuzetno opširno.
na vrh Povratak na vrh

VW GOLF – I DIESEL , 1989. - TRETMAN GLAVE

Datum objave: 13.06.2006 10:00:00
Slika
PITANJE: Posjedujem golf 1, diesel 1.9 '89 godište pa bi vas zamolio da mi kažete kako da servisiram cijelu glavu motora...Koji bi mi sve alat trebao na koliko kila se stišce glava i što sve tocno spada pod kompletan servis te glave.
ODGOVOR:Tretman glave podrazumijeva sve što je potrebno napraviti a to se vidi kada se glava motora demontira , rastavi i opere . Najcešce treba obaviti slijedece : zamijeniti predkomore , zamijeniti vodilice ventila , po potrebi sanirati neko puknuce izmedu ventila , obraditi siceve ventila , obraditi glavu motora i na kraju po potrebi ispitati na tlak glavu motora . Prilikom ugradnje glave potrebno je upotrijebiti i nove vijke za glavu motora koji se zatežu :
Prvo stezanje – 40 Nm
Drugo stezanje – 60 Nm
Trece stezanje – 90 °stupnjeva
Cetvrto stezanje – 90 stupnjeva
Nakon ovoga zagrijati motor na 50 stupnjeva Celzijusa i ponovo ga ohladiti na temperaturu okoline ,
Peto stezanje – 90 stupnjeva
Nakon ovoga vozilo treba proci 1000 km i nakon toga
Šesto stezanje – 90 stupnjeva
Alat upotrijebite koji morate da korektno i kvalitetno obavite navedene radove
na vrh Povratak na vrh