Danas je: 26.07.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT LAGUNA 1,8 i.16V - KAKO PRONAĆI NEISPRAVNOST ?

Datum objave: 31.12.2011 14:00:10
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meić Javljam vam se sa problemom vezanim za potrosnju. Vozim lagunu 1.8 16v 89kw 2002g presla 206000km. Auto je nedavno poceo da trosi 16l benzin, 15l plin na 100km, testirano vise puta a prije na istoj kilometrazi i u istim uvjetima voznje je trosio 11l plin , 10l benzin, pored potrosnje pojavili su se i jos neki problemi zvuk motora je kao kod dizela, na leru radi neravnomjerno (od 500 do 1200 obrtaja) kada auto radi na leru i kada stisnem gas do nekih 4500-5000 obrtaja iz auspuha izlazi crni dim i na podu ostaje crna fleka, auto je izgubio snagu pogotovo na nizim obrtajima. Na BC neprijavljuje nikakvu gresku kao ni na dijagnostickom pregledu. Unaprijed hvala na odgovoru i strucnom savjetu.

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu nije dovoljno samo obaviti kompjutorsku dijagnostiku motora nego treba obaviti pojedinačno ispitivanje svih komponenata . Takvu uslugu vjerovatno ne možete dobiti na svakom koraku nego samo u pojedinim servisima koji znaju otkriti svaku grešku na motoru . Takav servis trebate tražiti . Moguće neispravnosti su : mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, propuštanje na usisnoj strani motora ) , sustva ubrizgavanja ( pojedini senzori motora, mjerač mase zraka, lambda sonda, filteri, tlak goriva, injektori, električn ainstalacija motora, preveliko vrijeme ubrizgavanja goriva ) , sustav za stvaranje iskre na svjećicama ( kablovi, bobina, elektronika paljenja, ECU centrala motora ) .

na vrh Povratak na vrh

FORD MONDEO 1,8 TD - TEŠKO PALI , PUNO TROŠI ?

Datum objave: 31.12.2011 13:48:53
Slika
PITANJE:

Postovanje zanima me dali mi mozete pomoci imam problem sa Ford Mondeo 1.8 td 95-o godiste. Kada je hladno pri prvom verglanju nece da upali vec na drugom pali ali cesto zna i na drugom verglanju dase upali a zatim nakon dve sekunde ugasi zatim dok je hladan motor nekih 10-tak minuta je mrtav slabo vuce, ali kad se zagreje vuce dobro i pali kao mina. u zimskom periodu muje potrosnja oko 12l na 100km u lokalu dok u letnjem periodu 7l na 100km Molim vas pomozite mi sta da radim po pitanju paljenja na hladnom kao i slaboj vuci dok je hladan kao i povecanoj potrosnji u zimskim uslovima..Od cega najpe da pocnem radit ovaj auto..

ODGOVOR:

Najčešći uzroci otežanog paljeja su : akumulator, elektropokretač, zrak u sustavu goriva, filteri, nečist rezervoar za gorivo, grijači, dize, loša kompresija, visokotlačna pumpa. Uz to na snagu motora utjeće i slijedeće : mjerač mase zraka, EGR ventil, začepljenje ispušnog sustava, suženej usisnih kanala, niski tlak turbine, stanje turbine. Sve što sam naveo automatski utječe i na potrošnju goriva. Najprije provjerite mehaničko stanje motora ( faza , podešenost ventila , kompresija ) .

na vrh Povratak na vrh

BMW E46 320 CI - PREGRIJAVANJE MOTORA ?

Datum objave: 31.12.2011 12:00:05
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam BMW e46 320ci (170 KS). Imam problem sa rashladnim sustavom. Simptomi su slijedeci: - kada je auto na radnoj temperaturi i vozi se brze tj doda se gas, upali se lampica za vodu. Kada se vozi sporije tj na manjim okretajima, lampica se gasi. - prije godinu dana pukla je glava, koja je ispitana te strojno obradjena i auto se ponasao normalno bez problema. Zanimljivo je da je pri tome kazaljka temperature bila na normalnoj temperaturi te se auto nije pregrijavao niti zakuhao nikada. Nije mjesao ulje i vodu (boja ulja je normalna te razina ulja nije rasla). Istom prilikom, zamjenio sam pumpu od vode, i termostat. - ponekad kad auto duze stoji, kada se prvi put upali, motor se cudno ponasa. Masina se trese, te mi je jedan mehanicar rekao da jedan cilindar ne radi. To se dogadja vrlo rijetko. - Auto se sada ponasa normalno, ne trosi previse i nisam primjetio da ima manje snage, tj ide normalno. - kako sam prije rekao, cudno je da se auto nije nikada pregrijavao. Da li mozda nesto sprijecava termostat u normalnom radu? Molim vas ako mi mozete savjetovati sto jos da provjerim i odakle da pocmem. Bojim se da nije opet pukla glava ili dihtung. Hvala vam unaprijed na odgovoru

ODGOVOR:

U svakom slučaju bi trebalo najprij eprovjeriti mehaničko stanje motora . To znači točno izmjeriti radnu temperaturu motora u momentu kada se upali kontrolna lampica za temperaturu . Možda je signal ( paljenje lampice ) netočan . Tada treba ispitati senzor koji pali spomenutu lampicu . Ako je temperatura motora ipak povećana ( veća od 90°C ) tada se mora ispitivati rashladni sustav i ispravnost brtve i glave motora. Prilikom ispitivanja treba krenuti od jednostavnijih pa prema složenijim uzrocima . Za kraj treba ostaviti utjecaj brtvila glave i utjecaj same glave motora.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 307 2,0 HDI - UPALILA SE LAMPICA MOTORA ???

Datum objave: 31.12.2011 11:47:19
Slika
PITANJE:

Dobar dan gospodine Meiću! Imam Peugeot 307 2.0 hdi 110 ks iz 2004 godine. Sa navedenim motorom i cijelim automobilom sam izninmo zadovoljan, no.. Prije nekoliko dana mi se upalila "žuta lampica" (check engine), te se na displayu pojavila oznaka Antipollution fault. Od tada lampica svijetli non-stop za vrijeme rada motora, i ne osječam nikakvu razliku u vožnji. Moje pitanje je: koji sve kvarovi mogu biti vezani uz oznaku Antipollution fault, te da li je motor u safe modu? Da li je motor uvijek u safe modu dok radi "žuta lampica"? Unaprijed hvala na odgovoru! P.S. Vama i Vašoj obitelji želim blagoslovljen Božić, te sretnu i uspješnu Novu godinu!

ODGOVOR:

Kontrolna lampica motora ( check engine ) pali se uvijek kada postoji kvar na sustavu za dobavu goriva, na mehaničkom sustavu motora, na sustavu za dobavu zraka u motor, na sustvau ispušnih plinova, na sustavu za upravljanje motorom . Ako se upalila oznaka Antipollution fault uzrok je sustav ispušnih plinova . Moguće neispravnosti mogi biti : EGR ventil, FAP filter ( ako isti postoji na Vašem vozilu ) , MAF senzor, MAP senzor, tlak turbine, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva . Sve što sam naveo može utjecati na povečanu količinu zacrnjenja ( čestice čađe radi nepotpunog izgaranja ) i radi djelomičnog začepljenja katalizatora i FAP filtera . Ako motor još uvijek ima uobičajenu snagu ( ubrzanje i konačnu brzinu ) onda nije u rezervnom programu ( safe mode ) . Greška ili neispravnost  se može otkriti ispitivanjem navedenih komponenata ili očitavanjem grešaka s memorije ECU centrale motora . Hvala i svo dobro Vama i Vašima .

na vrh Povratak na vrh

NISSAN PRIMERA 1,6 i.16V - JAKO PUNO TROŠI ?

Datum objave: 31.12.2011 11:13:07
Slika
PITANJE:

Postovani,imam Nissan Primeru 1.6 16v 1991 god,problem je u tome sto je potrosnja enormno velika (oko 18 litara),a u isto vreme auto radi neravnomerno na ler gasu (varira od 800-1700 obrtaja/min),iz auspuha izlazi velika kolicina dima i garezi.ZAMOLIO BIH VAS ZA SAVET POSTO SAM U SVE LOKALNE majstore IZGUBIO POVERENJE !!! Unapred zahvalan ALEKSANDAR POPOVIC

ODGOVOR:

Na veliku potrošnju goriva može opčeniti utjecati : mehanički sustav motora, sustav ubrizgavanja goriva, sustav za stvaranje iskre na svjećicama, sustav za upravljanje motorom . Pristup ovom problemu treba biti : stručan, sistematičan, profesionalan, bez improvizacija . Navesti ću redoslijed ispitivanja : mehanički sustav ( faza , kompresija, usisni kolektor, ispušni sustav ) , sustav ubrizgavanja ( filteri, tlak goriva, injektori, pojedini senzori motora, davači impulsa, mjerač mase zraka, lambda sonda ) , sustav za stvaranje iskre na svjećicama ( svjećice, kablovi, bobina, elektronika paljenja, električna instalacija motora ) , upravljački sustav motora ( ECU centrala , senzor položaja zaklopke snage ) .

na vrh Povratak na vrh

OPEL VECTRA 1,8 i.16V - PLINSKI SUSTAV

Datum objave: 31.12.2011 10:24:25
Slika
PITANJE:

vozim opel vectru 1.8 16v 96g b linija sa direktnim ubrizgavanjem sa automatskim prebacivanjem plina lovato.e sad nisam se vozio na plin dobrih 3mj nisam bio doma auto je vozila zena ali samo na benzin.dogada mi se to da auto ujutro kad upalim normalno na benzin priprema plina svjetli na lampici od plina i ceka da se auto ugrije da prebaci automatski na plin,znaci tih 5min kad radi pod cokom onda auto trokira radi nemirno i puca na auspuh kad se ugasi cok takoder trokira ali puno manje,a kad se auto full ugrije onda je ok.auto inace ljepo vuce na plin i na benzin,prije toga mi je na plin dobro palio bez trokiranja i sl. to se dogade sad kad se nije vozilo na plin velim dobra 3mj.dali se mozda zastopao filter plina ili ventil koji otvara i zatvara plin??? inace da napomenem da je auto na plin presao 80tkm na plin bez ijednog problema i jako sam zadovoljan molim odgovor hvala

ODGOVOR:

Mogući uzroci radi kojih motor loše radi na plin mogu biti : filter tekuće faze plina, filter plinske faze plina, ventil za regulaciju količine plina u isparivaču, nečicsoće u isparivaču, emulator, senzor tlaka plina, senzor temperature rashladne tekućine na isparivaču, plinski injektori . Ako niste dugo radili servis na plinskom sustavu to bi možda bilo rješenje u ovom slučaju .

na vrh Povratak na vrh

BMW 525 TDS - NAČIN ZATEZANJA VIJAKA GLAVE MOTORA

Datum objave: 29.12.2011 22:19:52
Slika
PITANJE:

Zanima me stezanje glave na bmw 525 tds kilaza i kojim redom...hvala

ODGOVOR:

Vijci glave motora se zatežu od sredine prema jednom i drugom kraju . Zatezanje se vrši na slijedeći način :  1) 80 Nm  2) otpustiti vijke za 180°  3) +50 Nm  4)  +90°  5) +90°  6) upaliti motor da radi 25 min  7) +90°  .  Nadam se da ste razumijeli postupak .

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 2,5 TDI - VELIKI PROBLEM S GRIJAČIMA ?

Datum objave: 29.12.2011 10:30:14
Slika
PITANJE:

imam audi a4 2,5 tdi 2000 .gp. auto je palio na -8 tu i tamo par sekundi verglanja pa sam otisao majstoru a ono ni jedan grijac ne radi od njih 6, a 3 su zamjenili na jednij strani a 3 na drugoj ne mogu da odvrnu i ne usude se ,tako da sad solidno pali na 3 grijaca,kakve su sanse ili rijesenje da se ta tri grijaca odvrnu a da se ne polome ,ima li kakvo rijesenje?unaprijed hvala.

ODGOVOR:

Ako se polomi grijač na glavi motora u većini slučajeva se mora demontirati glava motora i obaviti strojno izvlačenje ostatka grijača i obrada dosjeda grijača. Razumljivo je da servis ne želi vama napraviti trošak ali i ne želi da na svoju odgovornost financira radove i dijelove na uređenju glave motora ( jer servis nije kriv što se grijači ne mogu normalno demontirati ) . Takav pristup je u redu jer je vozilo Vaše i zato je i rizik Vaš . Ako želite da Vam servis obavi demontažu neispravnih grijača onda Vi trebate preuzeti rizik oko eventualnog skidanja i uređenja glave motora.

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA 1,9 DCI - ZAŠTO SLABIJE VUČE ?

Datum objave: 29.12.2011 10:16:03
Slika
PITANJE:

POZZZ.IMAM RENAULT LAGUNU I 1,9DCI 2000GOD.NEDAVNO SAM RAPARIRAO TURBINU,,PO GRADU MO TROSI 9-10 LIT,A GAS MI NE VRACA ODMA NEGO GA DRZI I POLAHKO SAM VRACA,,,SLABIJE VUCE,,,

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti radi kojih motor slabije vuče i pravovremeno na vrača gas su : mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, suženje usisnih kanala, nečist usisni kolektor, začepljenje auspuha ) , senzor pedale gasa, loše dize, mjerač mase zraka, niski tlak turbine, sustav za regulaciju turbine, MAP senzor, EGR ventil, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, visokotlačna pumpa, senzor temparature goriva, senzor bregaste osovine, senzor radilice, električna instalacija motora, ECU centrala motora . Potrebno je ispitati sve što sam naveo .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF IV 1,9 TDI - MOTOR PREKIDA I DIMI ?

Datum objave: 29.12.2011 09:24:35
Slika
PITANJE:

POSJEDUJEM GOLF 4 . 19.TDI 2000.GOD, 66. KW.90 KS. KAD JE VOZILO HLADNO MOTOR ODMAH UPALI, RADI NA LERU,KAD MU DODAM GAS ODMAH POČNE TROKIRATI.SKINEM CRIJEVO SA USISNE GRANE I EGR VENTILA, IZ TE USISNE GRANE I VENTILA IZLAZI I ULAZI PLAV DIM, POZADI IZ AUSPUHA BIJE CRN DIM ,TO SVE TRAJE 5-7 MINUTA . MOTOR HOČE DA ISKOČI SA NOSAČA,KAD SE ZAGRIJE MALO , DOBRO RADI I SAVRŠENO LIJEPO PRIMA GAS.MIJENJAO SAM ULJNU PUMPU I OPET SE ISTO PONAVLJA ,PITANJE. DALI JE MOGUČE DA SU HIDRO PODIZAČI PRETRPLJELI NEKO OŠTEČENJE,POŠTO SE IZ USISNE GRANE VRAČAJU GASOVI,I USIS I IZDUV. HVALA.

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu treba najprije napraviiti dijagnostiku motora jer postoje mogi razlozi radi kojih motor radi loše kako ste Vi to opisali . Potrebno je ispitati slijedeće : filteri, prisutnost zraka u gorivu, mehaničko stanje motora ( faza, kompresija ) , prisutnost ulja u usisnoj grani , senzor pedale gasa, dize, MAF senzor, solenoid vremena ubrizgavanja , regulator količine goriva, senzor položaja regulatora količine goriva, visokotlačna pumpa, senzor tlaka turbine, regulacioni ventil turbine, MAP senzor, EGR ventil, senzor radilice, električna instalacija motora, ECU centrala motora .

na vrh Povratak na vrh

KIA PRIDE 1,3 i. - TROŠI ULJE ?

Datum objave: 30.12.2011 10:50:32
Slika
PITANJE:

Dobar dan gospodine, imao bih pitanje. Vozim Kiu Pride Wagon, 2000g. te sam primjetio da u zadnjih nekoliko mjeseci pocela trosit ulje, otprilike 1l na nekih 600, 700 km. Sto bih trebao napravit i koje djelove zamhenit da to rijesim, uzmite u obzir recesiju, dobio sam do sad par savjeta, vecinom je to da zamjenim auto, a posto to nisam u mogucnosti kako da naj bezbolnije to rijesim? Unaprijed puno HVALA!!

ODGOVOR:

Motor Vašege vozila može trošiti ulje ne dva načina ( curenje ulja nećemo spominjati ) i to na vodilice ventila ili na klipne prstenove. U većini slučajeva  se to događa preko vodilica ventila. To se rješava tako da se demontira glava motora i da se zamijene istrošene vodilice ventila . Tada se obavi i kompletno uređenej glave motora . To znači , bruženje ventila, obrada siceva ventila, brušenje dosjedne površine glave motora. Tada se zamijene i sva brtvila na glavi motora. Takav zahvat nije pretjerano skup  ( oko 2.000,- kn ) a značajno se smanji potrošnja ulja . Isto tako motor malo bolje radi i malo manje troši goriva .

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA CELICA 2,0 GTI - BIJELI DIM ?

Datum objave: 29.12.2011 14:07:23
Slika
PITANJE:

bok,imam pitanje za vas...imam toyotu celicu 2.0 GTI,1990god.,imam kvar na njoj,ovo mi se desava na njoj,kada se upali gubi snagu i baca bijeli dim na usis,dali je moguce da je otisla samo brtva glave ili nesta drugo zato vas molim za cijenjeno mišljenje od tom kvaru na toyoti...unaprijed hvala...

ODGOVOR:

U ovom slučaju najprije treba provjeriti mehaničko stanje motora i to : fazu , kompresiju, propuštanje na cilindrima . Nakon toga se odmah može znati da li je neispravan neki od ventila i da li kompresija prolazi u karter . Po potrebi se može  demontirati glava motora . Kada je glava motora demontirana , vide se svi detalji ( ventili , bregasta osovina, klipovi, cilindri  ) . Iza toga slijedi uređenej svih potrebnih detalja i obavljanje završnih radova na motoru .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT COUPE 1,4 i. 16V - GASI SE NA LERU

Datum objave: 28.12.2011 17:25:54
Slika
PITANJE:

IMAM MEGAN COUPE 1.4 16V.POČELO SE JE DEŠAVATI DA AUTO KAD RADI U LERU OBRTAJI MU RASTU I PADAJU. TO SE DEŠAVA KAD JE HLADNO.DOK JE VANI TOPLIJE AUTO RADI NORMALNO.KAD UPALIM AUTO I NE DIRAM GAS AUTO RADI NORMALNO KAD DODAM GAS I PUSTIM AUTO POČNE NEMIRNO RADITI.BIO SAM KOD MAJSTORA STAVIO JE NOVI MOTORIČ LER GASA MAGNETI MARELI NOVU LAMBDA SONDU NOVE BOBINE OČISTIO DIZE,USISE,IZMJERIO KOMPRESIJU KAD JE MOTOR BIO HLADAN I TOPAO SVE JE U REDU.SVE GREŠKE KOJE JE KOMPJUTOR KAZAO SU UKLONJENE.STAVLJENI SU NOVI ZUPČASTI I KLINASTI REMEN SA NOVIM NAPINJAČIMA. PROBAO SAM NA BENZINSKI NATOČITI STOTKU ALI I DALJE SVE PO STAROM.MOLIM VAS DAL MI MOŽETE REČI ŠTA DA JOŠ PROMJENIM DA AUTO RADI NORMALNO PO ZIMI I DAL JE SIGURNO VOZITI SA TAKVOM GREŠKOM.PUNO ZAHVALJUJEM NA ODGOVORU.

ODGOVOR:

Nije moguće na osnovu Vašega opisa dati točan odgovor što je neispravno i kako otkloniti kvar . To se može znati tek nakon pregleda i dijagnostike motora. Ako Vam sada navedem dvadesetak mogućih razloga , to ne znači da ćete sve te dijelove mijenjati na pamet . Najčešći uzroci radi kojih s emotor može gasiti su : mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, propuštanje na ventilima, brtva usisne grane ) , sustav ubrizgavanja ( potenciometar leptirastog ventila, ECT senzor, MAP senzor , EVAP ventil, aktuator minimuma, električna instalacija, senzor radilice, tlak goriva, injektori, filteri ) , sustav paljenja ( bobina, kablovi, elektronika paljenja, ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

FORD ESCORT 1,8 i, 16V - ZUPČASTI REMEN

Datum objave: 28.12.2011 17:14:20
Slika
PITANJE:

Pozdrav! Imam Ford Escort 1.8 16V 85Kw zupcasti remen mu je zamjenjen na 50 000 kilometara, sadasnje stanje mu je 137 000 kilometara.Interesuje me da li mi je vrijeme da mjenjam zupcasti ili mogu jos voziti sa ovim posto mi neki majstori kazu da moram mjenjat a neki da nemoram. Molim vas za savjet Unaprijed zahvalan

ODGOVOR:

Ako samo Vi vozite navedeno vozilo i ako redovito kontrolirate na svakom servisu stanje zupčastog remena ( svakih 15.000 km ) , tada možete zamjenu raditi na 120.000 km . To znači da možete voziti još 33.000 km . Ako osim vas još neke osobe voze vaše vozilo tada se zupčasti remen mijenja na 75.000 km .

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA 1,4 i. - PROBLEM S PALJENJEM

Datum objave: 28.12.2011 17:07:46
Slika
PITANJE:

Poštovani, imam vozilo Opel Corsa 1.4 benzin, 1995.godište, tip motora C14NZ. Ubrizgavanje je multipoint. Otkad su počeli mrazevi, imam problema sa paljenjem. Ujutro auto samo vergla, kao da uopšte benzin ne dolazi do karburatora. Vadio sam diznu, podmazao je i pošto je vratim u karburator, auto upali normalno, do sledećeg jutra. Nekad ne moram vaditi diznu, nego špricem uspem malo benzina direktno u karburator i zaverglam, i upali normalno. Pumpa je ispravna, benzin sigurno dolazi do dizne, tako da sam siguran da je ona u pitanju. Međutim to je jako jednostavna dizna sa elektrikom, ne znam šta bi mogao da bude problem u njoj. Dobio sam neke savjete da bih trebao da očistim diznu, da li ste vi imali slična iskustva i šta mi možete predložiti?

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : nečist rezervoar, filteri, niski tlak goriva, regulator tlaka goriva, električna instalacija od motora do upravljačkog računala motora, senzor radilice, veliki pad napona prilikom startanja motora, potenciometar leptirastog ventila, ECT senzor temperature motora, MAP senzor, aktuator minimuma, loša iskra na svjećicama, ECU centrala . Sve što sam naveo treba ispitati a tek nakon toga zamijeniti dio koji je neispravan .

na vrh Povratak na vrh

VOLVO S40 1,9 TD - MJENJAČ

Datum objave: 28.12.2011 16:18:02
Slika
PITANJE:

Poštovani, prije svega čestitao bih vam na ideju kako pomoći ljudima u nevolji. Prije dva dana smo zamijenili mjenjač u Volvu S40 TD, 1997. godište, polovnim i sada pušta ulje na brtvi gdje ulazi poluosovina. Da li je potrebno zamijeniti brtvu ili se moze dodati nekakva tekućina za brtvljenje? Drugo pitanje bili bi vezano uz sam mjenjač. Naime, osim što je razlog mijenjanja mjenjača bila potrošenost (tanjirastog zupčanika) jer su se nekad raspali unutarnji kinetički što je bilo vidljivo po magnetu punog iglica, u mjenjaču se pomiješalo ulje i voda jer nije postojao odušak pa je ulazila voda, te je s vremenom blokirao brzine. Nakon što je "majstor" u Puli koji samo radi mjenjače odblokirao mjenjač kojeg, zanimljivo, nije otvarao već samo poklopac i nakon što je zamijenio neke zupčanike dao je garanciju da će sigurno raditi. Mjenjač je montiran (bez oduška), čulo se grebanje i rečeno je da se moze voziti jer su to lezajevi i da se moze voziti. Ubrzo smo krenuli na put sa troje djece i nakon petstotinjak kilometara u Slavonskom Brodu auto je počeo škrgutati, a uspjeli smo stići do Kiseljaka (BiH) u petoj brzini kada je istu doslovno "zavario" zbog podmazivanja. Kada su tamo otvorili mjenjač imalo se što vidjeti. Opet se pomiješala voda i ulje, čovjek je odmah upozorio da nema oduška, zatim da je ulje bilo gusto, a ne rijetko, te da nema nekakvog lijevka koji sabire ulje i tjera u zupčanik pete brzine. Za urađeni posao platio sam: 2000 kuna za remont mjenjača, te 500 kuna za montazu. Što vi mislite?

ODGOVOR:

Na mjenjaču morate zamijeniti semering poluosovine , nikakve tekućine ni kemija ne pomažu . Stanje mjenjača mora uvijek biti besprijekorno i ne smiju se čuti nikakvi ležajevi ili bilo kavi drugi zvukovi . Moje mišljenje je da niste naišli na profesionalca koji zna svoj posao nego na improvizatora koji olako daje obećanja bez pokriča . To je primjer kako ne treba raditi .

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVA 1,2 i. 12V - ŠTO JE NEISPRAVNO ?

Datum objave: 28.12.2011 15:23:29
Slika
PITANJE:

1.Fiat brava 1,2 12V,98 god. 1.1.motor radi,ne ide u brzine,papučica kuplunga nisko, 1.2.motor ne radi,sada ide mjenjačem u brzine, A/po meni ne bi reko da je nedostatak ulja u mjenjaču... B/,a ne bi trebala biti ni sajla,kad u različitim okolnostima rada motora, jednom ide u brzine a drugi put ne!... B/majstor kaže da se mora promijeniti cijeli set,ne samo lamela?, auto poguram i sklanjam sa ceste,... 2.problem,sada ga ne mogu upaliti,ali sijalice upozorenja svjetle,znači za fulinjekšn, akumulator i ulje, iz hak-a mi mjere napon na klemama, kažu alternator dobro puni,napon je do 13,9V,uzimam novi akumulator 44Ah(postojeći upotrebljavan 3 godine),napon na klemama kad se daje gas i do 147V,a čitam da je normalno 13,5-14,5 v, kaže majstor da alternator prefilava i da će skuriti ovaj novi akum., da treba hitno kupiti regler, MOLIM VAŠE CIJENJENO MIŠLJENJE,I PUNO VAM ZAHVALJUJEM, ...

ODGOVOR:

Uzrok radi kojega ne možete šaltati brzine dok motor radi je spojka ili komanda spojke ( sajla ) . Neposrednim uvidom na vašem vozilu potrebno je samo nekoliko sekundi da se utvrdi da li je uzrok spojka ili komanda spojke . Napon punjenja na Vašem vozilu je dobar i ne treba mijenjati regulator napona ( regler ) . Normalni napon punjenja može biti od 13,6 V do 14,9 V . Ako ima kavih nejasnoća javite se opet .

na vrh Povratak na vrh

FORD FOCUS 1,8 D TDdi - ČUDNE VIBRACIJE ?

Datum objave: 27.12.2011 18:35:17
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Mejicu, iako sam cest gost ovdje (volim automobile) nisam mislio da cu morati i ja pisati i traziti savjet, ne zato sto se automobil koji vozim (ford focus 1,8 turbo-dizel 66kW, 2000 godina, wagon) nece pokvariti vec sto sam mislio da ce se taj kvar moci rijesiti regularno. Desava mi se da se zadnjih mjesec, dva dana, javlja nekakva rezonanca, dok motor radi, i mislio sam da to ima veze sa nekimlezajem u tockovima, pa sam zamijenio onaj koji se "cuo". No rezonanca nije nestala. Dogadja se recimo i kada je motor na praznom hodu pa se vibracije intenzivnije periodicno, sad nisam siguran da su ti periodi mjerljivi i da imaju isti razmak. Kada se automobil vozi, osjeca se taj neki ostar rad, pa i poklapanje vibracija - rezonanca valjda. Osjeti se najbolje kada motor radi preko 1.700 okretaja u minuti. A jos izrazenije je ako se tako pri nekoj brzini skloni noga sa papucice gasa, podrhtavanje je ocito da ni saputnik koji se ne razumije u ispravan rad sve to osjeti i pita se sta to toliko vibrira i pomislis da ce otpasti tocak. Vibracija nema ako mjenjac stavim u neutralan polozaj i spustam se recimo brzinom 80km/h niz stranu (iskljucujem mogucnost bilo cega na tockovima). E sada ja sumnjam ili na brizgaljke ili na vremena ubrizgavanja. Jos gori slucaj bi bio mjenjac, no opet ako je automobil u neutralnom polozaju opet mi se cini da osjetim taj ostar rad i vibracije motora. Promijenio sam zupcasti ("star" 50.000 km), to radim preventivno u tom periodu jer ne vjerujem kvaliteti ovoga sto kupujemo u radnjama. Nista se nije promijenilo, sve ostalo ovakvo kako sam opisao gore. Automobil je presao 274.000 km, i imam namjeru ici i do 500.000 (da ga nikada ne prodaem)! Eto ako imate kakav savjet .... unaprijed zahvaljujem i puno pozdrava iz Mostara. I da ne zaboravim, na dobro vam dosao Bozic! Nedzad Grebovic

ODGOVOR:

Zvuk koji ste opisali bi bio problem za defektirati za mnoge servise koji bi imali mogućnost neposrednoog uvida na samom vozilu . Ja bih sada trebao na osnovu Vašega imaginarnog opisa i bez mogučnosti da navedeni zvuk čujem na samom vozilu , točno reći o čemu se radi . Takvo što nije moguće i zato ću navesti više mogućih uzroka a to mogu biti : katalizator, pojedini dijelovi ispušnog sustava, neispravnost jednog ili više nosača motora, vibracije transmisije mjenjača, utjecaj pogonskih osovina, loše filsiran neki od agregata na motoru, pojedini poklopci motora, vibracije koje se stvaraju u samom motoru, veliko odstupanje u tlakovima kompresije, utjecaj spojke i zamašnjaka, neispravnost jedne ili više diza , ostali netipični uzroci . Neposrednim uvidom i pregledom svih faktora koje sam naveo svaki bolji servis može točno utvrditi gdje i zašto nastaje opisani zvuk .

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,9 D - MOTOR SE UGASI U VOŽNJI ???

Datum objave: 26.12.2011 19:26:03
Slika
PITANJE:

postovani gospodine meicu pratim vec duze vreme vase odgovore na pitanja koja vam se svakodnevno postavljaju i mogu vam reci sa odusevljenjem svaka vam cast na tome ja sam inace automehanicar naravno ne tako dobar kao vi ali se trudim da pratim koliko mogu interesuje me imam problem sa fiat puntom 19d 44 kv desava se da se auto ugasi u voznji ili posle gasenja nemoze da upali neko vreme javlja se i trzanje u voznji nebitno u kojoj je auto brzini molio bih vase misljenje oko toga kako bi mi koliko moze pomogli oko toga 2001

ODGOVOR:

U ovom slučaju treba se najprije pozabaviti sustavom dobave goriva i to : čistoća rezervoara i usisna cijev na komandi pokazivača goriva, filter goriva, cijevi dovoda goriva, nepovratni ventil za gorivo, prisutnost zraka u gorivu . Nakon ovoga ostaje još elektroventil za zatvaranje dovoda goriva, uređaj za blokadu paljenja koji se nalazi u visokotlačnoj pumpi, visokotlačna pumpa . Na kraju ne smijete zaboraviti ni sustav za blokadu paljenja ( ključ s transponderom, elektromagnetska antena oko kontakt brave, imobilajzer, električna instalacija ) .

na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA 1,9 TDI - DUŽE PALI

Datum objave: 26.12.2011 19:05:55
Slika
PITANJE:

lijep pozdrav imam mali problem sa paljenjem hladnog motora u skodi octaviji 99 god 1,9tdi 66kw.motor ima 235000km.snagu ima odlicnu,ne dimi potrosnja od 4,7-5,5.nov akumulator,remontovan starter,zamjenjen senzor temp motora,grijaci rade-ispravni,novi komplet filteri...ali,ja imam osjecaj kao da mu u samom startu pofali goriva,kao da se gorivo vrati u rezervoar.pa me zanima da li taj auto ima neki nepovratni ventil za gorivo ili nesto slicno???pri paljenju se dobro strese.unaprijed hvala za odg i savjet.aziz,slo

ODGOVOR:

Nepovratni venti se nalazi na filteru goriva i moguće je da se gorivo vrati u rezervoar . Tada treba malo duže paliti motor dok pumpa ponovo ne povuče gorivo . Drugi mogući razlog je zrak u sustavu goriva . I tada pumpa mora duže raditi da izbaci zrak koji se skupio u samoj pumpi .

na vrh Povratak na vrh