Danas je: 18.10.2018

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

RENAULT CLIO 1,2 i. 16V - NEMIRNO RADI, TEŽE PALI ?

Datum objave: 15.05.2017 11:31:05
Slika
PITANJE:

Pozdrav, Imam Renault Clio Storia 1.2 16v, 69700km, prije par godina sam imao problema sa paljenjem, promijenio sam zadnju lambda sondu, nakon toga sam mijenjao svjećice, ulje antifriz tj mali servis. Problemi su počeli opet iznova, uvijek poruka P0303, onda sam promijenio bobinu i svjećice i kablove. Dvije godine je sve radilo savršeno, sada opet ista poruka. Nisam radio ništa na autu od tada tako da ne mogu reći u kakvom su stanju kablovi. Problem je prvi start kad je auto hladan, tada nemirno radi, onda se podigne čok na 1500okretaja otprilike, motor se umiri i onda sve radi normalno. Jednako i jednoliko vuče, no jednu stvar sam primjetio, kada se podigne temperatura motora na 4 zareza (što je uobičajeno) i kada malo oštrije vozim vjerojatno se upali ventilator rashladne tekućine i tada temperatura padne na 2 zareza, rekao bih kao da pothladi motor. To se nije prije nikada događalo. Jedan kolega mi je rekao da uzrok nemirnom radu može biti i ventil cilindra motora. Je li to moguće i koji su uopće simptomi loših ventila. E da još jedna stvar, kada smo mijenjali bobinu tom prilikom smo podesili i ventile dakle prije nekih 10000km ne više. Malo me strah otvarati motor bez veze i mijenjati ventile na manje od 70000km, auto se vozi uglavnom gradska vožnja i nije nikada pod nekim opterećenjem niti je ikada prokuhao...

ODGOVOR:

Greška P0303 opčenito tumači da postoji izostanak paljenja ne jednom od cilindara i to je osnovni problem zbog kojega motor loše radi, teže pali , nema potrebnu snagu. Mogući uzroci mkogu biti ; mehanički, hidraulični, električni , elektronski. U ovom slučaju treba najprije obaviti ispitivanje i točno defektirati kvar. Nakon toga se može točno znati što je neispravno i cijena popravka. Kada se radi ispitivanje onda se uvijek počinje s ispitivanjem mehaničkog sustava motora ( npr. moguće je da postoji propuštanje na nekom od ventila i ako je ventil oštećen skida se glava motora i uređuju se ventili ) . Naravno mogu postojati i drugi uzroci i zato sam naglasio da se naprije radi  ispitivanje mehaničkog sustava motora. Ako trebate detaljnija objašnjenja i prijedloge rješenja javite se na 060/6060-44.

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA AVENSIS 2,0 D4D - DA LI SE MOTOR PREGRIJAVA ?

Datum objave: 11.05.2017 15:55:15
Slika
PITANJE:

Poštovani, Imam Toyotu Avensis 2.0 D4D iz 2004 godine. Prešao sam 247 000 km. Uz redovno održavanje jedino što je promijenjeno je egr ventil prije tri godine u Toyotinom servisu u Dubrovniku. Ostalo je bilo sve ok. Nalazim se u Blatu na Korčuli i godišnje prijeđem oko 15-18000 km. Dosta toga bude na autoputu ostalo po otoku, uglavnom kraće relacije. Prije mjesec dana u vožnji sam primjetio da se motor počeo grijati ali kazaljka nije došla u crveno područje već negdje do pola gornje polovice područja. Odveo sam auto do lokalnog mehaničara kojim se inače služim i on je otvorio polako čep od ekspanzione posude i u toku otvaranja je nešto vode prslo kroz gumenu sigurnosnu cjevčicu a voda je u posudi kuhala. Bili su mjehurići. On je nadolio vode i provozio auto 20-ak km, temperatura se više nije dizala, te mi rekao da sumnja na brtvu glave motora ali da neka ja nastavim sa vožnjom i da provjerim ujutro, kada je motor hladan, da odvrnem čep od ekspanzione posude i vidim da li je posuda pod tlakom. Ja sam tako i napravio i izašlo bi nešto zraka kroz gumenu cjevčicu ali ne i voda. Nije to bilo tako kao kad je motor bio topao kad je on prvi puta to otvarao. Nakon dva tjedna vožnje opet mi se diže kazaljka temperature, ja stanem i vidim da je ekspanziona posuda prazna. Nadolijem 2-3 L vode te odem do drugog mehaničara koji pregledom ustanovi da kaplje voda na hladnjaku, naruči novog i promijeni ga i ja nastavim sa vožnjom ali nakon jednog tjedna vožnje opet temp. raste. Nikad nije rasla do kritičnog područja jer ja stanem i nadolijem vodu te opet odem do mehaničara da vidi što se događa. Nivo ulja u motoru je ok, nema emulzije na šipki, gumena cijev od motora do hladnjaka nije napeta, ne primjećuju se više tragovi vode/antifriza da voda negdje nestaje ali eto nakon ponovne kontrole ustanovio sam da je ekspanziona posuda ponovo prazna?! U tom periodu je motor, recimo kašljao pri jutarnjem paljenju, ali nakon par pokušaja bi upalio, jednom u vožnji mi je počeo padati broj okretaja kao da će se ugasiti ali se nije ugasio i nastavio je normalno raditi i motor radi ok. svo vrijeme. Kad sam mehaničara upozorio na ovaj problem sa paljenjem provjerili smo akumulator i on je ustanovio da je akumulator više loš pa smo i njega promijenili ali nakon dva dana normalnog paljenja opet isti problem. Mehaničar mi je rekao da je primjetio kao da fali goriva prije paljenja i ukazao mi na jednu malu pumpicu (crni čepić iza akumulatora prema kabini) koji bi trebao biti napet a ne mekan jer da to znači da gorivo nije pod tlakom i da ga fali prilikom paljenja i da provjerim ujutro da li je taj čepić napet ili mekan i ako je mekan da malo nadrukam dok ne postane tvrd pa da idem upaliti auto. On je to napravio ispred mene i ja upalio auto a ono sada počeo izlaziti bijeli dim i voda iz auspuha. Ja stisnem malo gas a ono na asfalt izleti dosta čađe pomiješano sa vodom. Sada sam opet provjerio i ustanovio da u ekspanzionoj posudi nema vode a nisam auto puno vozio, možda 30-ak km od zadnjeg nalijevanja. Voda nestaje a nema neke indicije ni po nivou ulja u motoru ni po tlaku u ekspanzionoj posudi da je otišla brtva glave motora. Zvao sam i servis u Dubrovniku i čovjek mi je rekao da taj bijeli dim ne mora značiti da je otišla brtva, a ja neznam kako to ustanoviti i u čemu još može biti problem ako nije to. Svi ovi problemi su počeli doslovno nakon tehničkog 21/03/2017. Ako možete pomoći nekim savjetom bio bi Vam zahvalam jer mi je sada rizično micati se sa otoka bilo gdje. Unaprijed zahvaljujem.

ODGOVOR:

Iz Vašeg detaljnog opisa zaključio sam da defektažu kvara i popravak radite zajedno Vi i Vaš mehaničar i da se zajedno nadopunjavate u poslovima automehanike. To nije dobar način da otklonite kvar.  Imam jako dobar savjet za Vas ali ne znam da li će Vam se sviđati . Najbolje bi bilo da ovaj problem riješite u nekom kvalitetnom i uglednom servisu , možda najbolje u Dubrovniku.  U takvom servisu će vam točno defektirati kvar, predložiti će rješenje, navesti će Vam cijenu popravka i uz Vašu suglasnost obaviti će sve potrebne radove da dovedu motor u ispravno stanje. Nakon popravka  dobiti ćete garanciju na ugrađene dijelove i obavljene radove. Ovom prilikom ću Vam navesti moguće neispravnosti ; termostat, kućište termostata, pumpa za vodu, hladnjak, cijevi rashladnog sustava, ostali netipični uzroci koji su povezani sa rashladnim sustavom. Rashladna tekućina može nestajati a da se tragovi curenja i ne vide ( tekućina curi i odmah isparava ) . U ovom slučaju i prema Vašem opisu nisam zaključio da bi uzrok bila brtva glave motora ( iako može biti ) .

na vrh Povratak na vrh

OPEL CORSA C 1,2 i. - LUPANJE PODIZAČA VENTILA ?

Datum objave: 10.05.2017 19:18:50
Slika
PITANJE:

Pozdrav svima! Imam jedan problem i nadam se da možda itko od Vas može pomoći. Naime, imam auto Opel Corsa C 1.2 2004g. U 9. mjesecu prošle godine su mi počeli hidropodizači lupati (klepetati), prije mjesec dana dao sam promijeniti sve hidropodizače (16 komada) i zamijeniti ulje i filter ulja. Sve je bilo super radilo do prije 2 tjedna, kada se pri prvom paljenju ponovo čuje lupanje hirdopodizača, s tim da ne lupaju dugo, nego kojih cca 5-10 sekundi, nakon toga utihnu. Nisam to gledao kao veliki problem, reko auto ne dobije dovoljno ulja istu sekundu, ali počelo se događati da je počelo lupati to sve duže, prvo po 5-10 sekundi, pa onda cca 30sec- pa skoro punu minutu te bi nakon toga utihnuli. Majstor je rekao da je nemoguće da su ponovo otišli hidropodizači te je očistio pumpu ulja jer kakti je moguće da se u njoj nalazila neka smet koja bi možda smetala pri pumpanju ulja. Evo od toga je prošlo tjedan dana i danas upalim auto, a kad ono prvih 10 sekundi su ponovo lupali, s tim da se zvuk lagano stišao ali su se i dalje čuli kako lagano lupaju, i tako jedno 2km, nakon toga se unormalio zvuk. Znam da neki majstori kažu da je to normalno, ali to se meni nikada nije događalo sa tim autom, auto pri paljenju je bio izuzetno tih tako da nebi pao na foru "to je normalno za takve aute". Dali možda itko ima kakvu ideju šta bi to dalje moglo biti? Cijeli taj popravak me koštao cca 1500kn, novi hidropodizači, filter ulja i ulje 5w-30 (inače sam u auto do sad točio 10w-40 ali po preporuki majstora smo ovaj put natočili 5w-30) a hidropodizači ponovo počinju lupati, mislim ne dugo ali ipak, lupaju a nebi htio da krene sve jače i dulje lupati kako je bio slučaj prošle godine. Lijep pozdrav!

ODGOVOR:

Najčešći uzroci lupanja hidropodizača su nečistoće u motoru, nepovratni ventil za ulje, istrošenja na pojedinim ležajevima i osovinama motora, istrošenja na pumpi za ulje. Vaše vozilo je staro 12 godina pa je moguće da su u pitanju istrošenja i nečistoće u samom motoru ( kanali za ulje kroz motor, ostala mjesta u motoru ) . Problem se sigurno može riješiti samo bi to bilo ekonomski upitno.

na vrh Povratak na vrh

AUDI A4 1,9 TDI PD - CRNI DIM I VIBRACIJE MOTORA ?

Datum objave: 07.05.2017 14:51:33
Slika
PITANJE:

Dragi gospodine pomagajte imam audi a4 1.9 tdi pd motor 2007 godina 85 kw oznaka motora BRB imam sljedeci problem: Auto kad palim hladan normalno pali bez puno crnog dima i bez vibracije motora na 1200 obrtaja a sto je bitno docim se malo ugrije javlja se vibracija motora na leru a pogotovo na 1200 obrtaja a pri paljenju vrucog motora dimi puno crnoga dima al bas puno. Auto je bio na svim pregledima od dizna,bregaste tlakovi goriva pumpa senzori temperature stavljane su druge ispravne dizne i opet isto skidana je usisna i ispusna grana i sto je bitno sto se zamjetilo kad je skinuta ispusna grana s motora i auto je paljen topal i sto je vazno pri svakom paljenju drugi cilindar je bacio taj veliki crni dim znaci nikad isti cilindar nije bacio crni dim svaki put drugi i samo jedan sto je jako cudno dobro razmotrite sve mogucnosti i molim vas pomozite ako boga znate al isto bitno da kazem nikakvi problema nemam ima stvarnih 200tkm i netrosi ulje i nedimi kad ga gonim sve super radi samo postoji taj problem koji nemogu rjesit radio sam novu obnovu softvera nova nadogradnja da bude sve orginal i opet isto ostalo te vas molim da mi pomognete?

ODGOVOR:

Uzroci stvaranja crnog dima mogu biti brojni.  Mogu se svrstati u četiri osnovne grupe i to ; mehaničko stanje motora,  sustav dobave goriva, sustav za dobavu zraka, sustav za upravljenje motorom.  Svaki od navedenih sustava treba ispitati  tako da se bez preskakanja ispitaju svi dijelovi i sve komponente sustava. Ovom prilikom bih Vam mogao nabrojiti dvadesetak i više mogućih uzroka . Ako Vam sve to nabrojim opet nećete znati što je uzrok i zašto se stvara crni dim. U ovom slučaju najvažniji faktor je osoba koja koja na stručan i profesionalan način radi ispitivanja i testiranja u svrhu otkrivanja kvara/kvarova. Sada Vam mogu navesti moguće uzreoke i kvarove ; tlakovi kompresije, opruge i podizači ventila, začepljenja u usisnim kanalima, velike nakupine nečistoća na usisnim ventilima, tlak zraka, regulacioni sustav turbine, pravilno punjenje sa zrakom pojedinih cilindara, EGR ventil, pojedini senzori motora i pojedini osjetnici za tlak zraka i za temperaturu zraka, mjerač mase zraka, ispravnost ispušnog sustava ( začepljenja , propuštanje ) , dobavna pumpa,  stanje diza ( količine goriva kod pojedinih brojeva okretaja motora ) , električna instalacija, oscilacije napona , ECU centrala motora. Na kraju treba reči dobro poznatu činjenicu da se ovakvi kvarovi rješavaju neposredno na vozilu i to sistematskim ispitivanjem svih dijelova i sklopova. Pojedini savjeti koji se traže po principu " što bi moglo biti " , rijetko kada dovode do rješenja. 

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA RAV-4 -RUČNA KOČNICA

Datum objave: 10.01.2017 22:56:00
Slika
PITANJE:

poštovani gospodine! Imam toyotu rav4 2.2D-D 4WD 2007g.Interesira me kako podesiti ručnu kočnicu.Unaprijed hvala.Srdačan pozdrav.

ODGOVOR:

Vijak za podešavanje se nalazi u tunelu između siceva ili na samim sajlama ispod vozila. Postupak podešavanja: otpustiti vijak za podešavanje do maksimuma, polugice ručne kočnice na kočnim klještima povući u nulti položaj (prema natrag), napumpati nožnu kočnicu i držati je pritisnuto, polugu ručne kočnice u kabini lagano povući na peti zub, zatezati vijak na sajli do tvrdog položaja, pustiti nožnu kočnicu, provjeriti da li se zadnji kotači lagano okreću, ako se kotači ne okreću lagano po potrebi popustiti vijak na ručnoj kočnici. Napraviti završnu kontrolu. Ako trebatebate dodatna pojašnjenja radi drugih sistema nazovite 060 606044.

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES A 160 CDI - NA LERU TRESE

Datum objave: 10.01.2017 22:38:58
Slika
PITANJE:

Poštovani, imam problem sa A klasom, W169. Motor 160CDI, godina 2005. Auto se na leru jako trese, motoru treba jako puno da dođe na radnu temperaturu, potrošnja mi neprestano raste, a okretaji skaču sami od sebe. Čim padnu ispod 900, auto se počne jače tresti, pa ih elektronika podigne. Ali oni odmah opet padnu. I tako u krug. U zadnje vrijeme su na autu zamijenjeni EGR ventil, grijači motora, getriba, poluosovina, kinetički zglobovi, senzor za protok zraka, ... Što god su mi majstori rekli da zamijenim, jesam. Ali auto se i dalje trese. Molim Vas za pomoć. Unaprijed hvala

ODGOVOR:

Uzroci mogu biti brojni: razlika u količini goriva u dizama, pojava zraka u gorivu, dobavna pumpa, mjera mase zraka, senzor temp.motora, senzor tlaka goriva,regulator tlaka goriva, mehaničko stanje motora, propuštanje na ventilima, ostali netipični uzroci. Kvar se može defektirati neposrednim uvidom na vozilu, što vaši majstori nisu uspjeli.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 3 - SERVO PUMPA

Datum objave: 10.01.2017 21:18:36
Slika
PITANJE:

Na početku da vam zaželim sve njabolje u 2017,i dam sve pohvale,s obzirom da sam iz pitanja drugih uz pomoć vaših odgovora riješio neke stvari.Molio bih vas za savjet u vezi servo pumpe na golfu3.Nedavno sam čuo zvuk iz pumpe,remenica je imala "lufta" pa je stara pumpa zamijenjena novom,zamijenjena je i servo tekućina,propisana za vw.Odmah po zamjeni iz pumpe se čuo zvuk zujanja,odzračivanje nije pomoglo i zvuk se sve više pojačavao.Pripisao sam to lošoj kvaliteti zamjenske pumpe,te je ona zamijenjena za drugu(DK/danska).Nakon dva dana počeo se čuti zvuk zujanja i iz druge pumpe,više puta sam po cca 5 minuta probao odzračiti(otvorim posudu i motam lijevo desno,ako to ima ikakvog smisla).Dok je originalna pumpa bila na autu nije bilo zujanja,pa me zanima jesam li takav baksuz da naletim na dvije nove pumpe loše kvalitete ili bi moglo biti nešto drugo.Sa motanjem nema nikakvih poteškoća,niti se smanjuje nivo ulja u posudi,znači ne pušta.Ako bi nepovratni ventil u crijevu zablokirao bi li uopće bilo funkcije?Ima li posuda za ulje kakav filter pa da loše propušta?Ako imate bilo kakvu ideju bio bih vam izuzetno zahvalan na odgovoru. Lijep pozdrav

ODGOVOR:

Na žalost kvaliteta zamjenskih dijelova nekada nije ni blizu kvaliteti originalnih dijelova. Navesti ću nekoliko razloga zbog kojih servo pumpa volana može imati pojačani zvuk: nečistoća i dotrajalost u zubnoj letvi volana, tlačna cijev servo pumpe s nepovratnim ventilom, ugrađena servo pumpa, aksijalni ležajevi prednjih amortizera. Ako bi zablokirao ventil u tlačno cijevi volana onda ne bi radio servo volan. Ukoliko vas pojačani zvuk pume ne smeta jako, ostavite je jer imate za nju garanciju godinu dana, a i puno je jeftinija od originala.

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,9 TDI - NE IDE PREKO 140

Datum objave: 09.01.2017 22:16:39
Slika
PITANJE:

VW Passat 1,9 TDI 66kw u vožnji ne postiže brzinu preko 140 ni okretaje preko 3200, te mislim i da više troši. Poštovani gospodine Meiću. Zadovoljstvo je čitati vaše odgovore i zaista sam zahvalan jer je to veliki trud. Passat ima 350 000 km, ima novi razvodi vodenu pumpu, kočnice komplet (sa diskovima), ulje 5-40, 505.00 kako piše na poklopcu svi filteri (sve u zadnja tri mj). Na leru okretaji skaču preko 5200,za tren i spuste se odmah u vožnji do 3200. Ja sam od kćerke preuzeo brigu u 9. mj, uradio tehnički i sređivao sve to, a ovaj detalj nisu ni znali, kao ni ja dok nisam konačno isprobao prije dva dana, poslije svih radova. Primjetio sam i čudan detalj, da crijevo intercoolera, koje ide prema usisu gore kao jednodjelno, da je u tri dijela sa koljenom, a na slikama tih motora, Passata vidim da je u jednom komadu i dugačko, te da na tom intercooleru nema utičnice, a tu pored je utikač, slobodan, kao "višak". Inače motor radi perfektno, pali idealno, u 1000 km, kao da ne troši ni malo ulja, eko test zacrnjenja je bio oko o,8 (s starim uljem i filterima). Ubrzanje u nižim brzinama, takoreći lijepi za sjedalo, ali na otvorenom na maksimumu gasa, tu je kraj. Ne radi nikakve trzaje, pri tom, niti pokazuje neke znakove na instrument tabli, jednostavno tu je kraj brzine i okretaja. O dimu iz auspuha ni ništa, baš sve izgleda idealno. Pri preuzimanju, kako nije bilo podataka ni kakvo ulje, ni kad je što popravljano, promjenio sam majstora, Znam da je neko nešto prije petljao oko tog gornjeg crijeva intercoolera, te i krpao ic, ali se ne čuje neko puhanje. Ovo zadnje sve su radili u Auto Hrvatskoj, te sad idem da pogledamo što je sa tim brzinama/okretajima, savjesni su i imam povjerenja, a cijena mislim da je sve jako korektno, uz račune i pdv, da nemam prigovora ni sumnje. Muči me taj utikač, koji visi, kao višak, kao da je neko stavio drugi ic..r, može li to imati veze. Potrošnja mi se čini nešto neracionalna, nisam precizno računao ali oko 9, a otvorena cesta oko barem 7l. Vozim Mondea 2, na plin (grad 10l), pa mi to ne izgleda da je dizel jeftin za vozit. Na moju žalost Vaš servis je daleko, ali eto volio bi čuti mišljenje. Po čitanju odgovora vidim da može doći i do turbine, pa me strah, a već je bilo troškova, ali što se može. Očito je auto bio zapušten, ali ugodan je za vožnju, pomalo mi je žao da ako nije veliki trošak, pa da ga se dovede do ispravnog stanja. Unaprijed Vam hvala, ako u navali pitanja uspijete naći malo vremena i za mene. Želim vam sve najbolje uz sreću i zdravlje, privatno kao i u poslu.

ODGOVOR:

Bez obzira kakva je vrsta kvara na vozilu, osnovno je da se jednoznačno defektiraju kvarovi bez obzira na cijenu. Možda su Vam do sada u servisu već kvar riješili. Navesti ću moguće neispravnosti: mehaničko stanje motora, začepljenje usisnog kolektora,začepljenje usisnih kanala na glavi motora, začepljenje ispušnog sustava, EGR ventil, niski tlak turbine,senzor tlaka turbine, regulacioni ventil turbine, ventil za rasterećenje turbine, dize, pojava zraka u sustavu goriva, ostali netipični uzroci.Intercoler se može lako ispitati pod tlakom zraka. Utičnica koja visi najvjerojatnije ne služi ničemu, jer postoje tipske el.instalacije za više vrsta motora.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF 1,9 TDI - PREGRIJAVANJE MOTORA ?

Datum objave: 16.07.2016 15:53:09
Slika
PITANJE:

postovanje.golf 4 1.9 tdi imam problem po ravno kada vozim amogu citav dan ne penje se temperatura sve u redu jel se malo zagrije ako idem uz brdo povecami se do maksimuma nepusta vodu nigdje rade ventilatori baca vodena pumpa kazu mi majstori da je glava motora moli vas savjet i misljenje unaprijed hvala

ODGOVOR:

U ovom slučaju najprije treba provjeriti druge dijelove i sklopove a glavu motora ostaviti kao zadnju. Najprije ispitaite ispravnost slijedećih dijelova : čep ekspanzione posude, ispravnost hladnjaka ( moguće začepljenje iznutra i izvana ) , pumpu za vodu, cijevi rashladnog sustava . Nakon ovoga možete opravdano sumnjati na brtvu glave ili glavu motora.

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA YARIS 1.3i - lampica P/S

Datum objave: 25.02.2015 23:23:25
Slika
PITANJE:

Poštovani imam Toyotu Yaris 1.3 benzin. 2008.godiste. Kada palim auto pojavi mi se lampica P/S i ugasi se odmah. Da li znate do cega moze biti?

ODGOVOR:

Poštovani,

normalno je da se nakon paljenja sve kontrolne lampice ugase. Lampica P/S znači - Electric power steering sistem warning.

 
 
na vrh Povratak na vrh

VW POLO 1.0i - CRNO DIMI

Datum objave: 25.02.2015 23:12:26
Slika
PITANJE:

Imam Vw Polo 1.0i 33kw, problemi su sljedeci: kada je hladan baca crni dim i čađ iz auspuha i taj dim ima jaki miris po gorivu,a kada se ugrije nista ne dimi, nekada mu čok odradi nekada ne pa kada trebam stati na semaforu moram drzati gas da ne crkne, a zna se desiti da vec na drugom semaforu radi normalno? Nisam ni sam vise pametan sta da radim a niti majstori koji su ga popravljali nista nisu napravili opet sve isto.

ODGOVOR:

Poštovani,

mogući nedostaci su: filter za zrak, usisni sustav zraka/vakumski (curi/blokiran), senzor temperature motora, regulacija tlaka goriva, davač položaja papučice gasa, kntrolna jedinica zaklopke, dizne, davač protoka mase zraka, senzor temperature usisanog zraka, lambda sonda, električna instalacija i ECU centrala. Potrebno je izvršiti kontrolu svih navedenih komponenata kako bi utvrdili točan uzrok navedene greške.

na vrh Povratak na vrh

ALFA 156 2.0JTS - "LER GAS"

Datum objave: 22.02.2015 11:47:31
Slika
PITANJE:

Postovani! Posjedujem Alfu Romeo 156 2.0 jts 2004g. 140000km iz uvoza. Imam problem sa ler gasom, kad je hladan, radi ok, cim se vrati "cok" odnosno nakon cca min. rada, kad se pocnu padat okretaji i kad je zagrijan, desava se da pocne trzati, kazaljka stoji mirno na 850 okretaja, a svaki puta kad trzne ona se pomakne za (1-2mm), znaci padnu okretaji malo - vidi se na kazaljci.Na auspuhu se takodjer osjeti kako dim trza, a i osjeti se gorivo na leru, u vecim okretajima - ne. Trosi cca 1 litru na 1000 km ulja (selenia 10-60). Ide normalno,trosi normalno, ne cuka i ne trza osim na leru. Promjenjene sonde, svjecice, dvije bobine,termostat vode. Pregledana klapna,konektori ocisceni, maf mislim da je uredu. Jednostavno se nekad zna i umirit ba leru,kao da je iz ducana, pa onda ponovo pocne trzati. Na okretajina nema trzanja, samo ler. Pitanje je , zasto se desava trzanje?hvala

ODGOVOR:

Poštovana,

svakako bi trebalo provjeriti opće stanje motora (mjerenje kompresije, propuštanje) obzieom da je potrošnja ulja nešto veća nego što bi trebalo. Osim navedenih stvari koje ste zamijenili mogući uzroci mogu biti: injektori (po potrebi se mogu čistiti ili zamijeniti u koliko je potrebno), usisni sustav zraka/vakumski sustav curi, tlak goriva, stanje fitera za gorivo, pumpa za gorivo, EVAP filter, davač protoka mase zraka, senzor temperature motora, davač položaja papučice gasa, kontrolna jedinica zaklopke, električna instalacija motora i ECU centrala. Za točan uzrok navedenog problema potrebno je izvršiti detaljan pregled svih navedenih komponenti.

na vrh Povratak na vrh

BMW 320i - BIJELI DIM IZ AUSPUHA

Datum objave: 22.02.2015 11:28:31
Slika
PITANJE:

Poštovanje, nedavno sam kupio bmw e46 2.0i karavan 2001 g. Ujutro kada ga upalim zadimi bijelo plakati dim na desetak sekundi i upalu žutu lampicu za grešku, nakon toga cijeli dan pali i vozi normalno ne dimi u vožnji niti kada stoji u leru na semaforima, samo kada stoji desetak sati onda kada upalim zadimi desetak sekundi Hvala na vašem vremenu

ODGOVOR:

Poštovani,

žuta lampica ne mora nužno biti povezana sa bjelim dimom iz ispušnog sustava. Najčešći uzroci bijelog dima mogu biti kratke vožnje usljed kojih se može kondenzirati voda u ispušnom sustavu. Propuštanje rashladne tekućine u motor i samom time u ispušni sustav može uzrokovati bijeli dim. Kod visoke teperature koja se stvara izgaranjem goriva tj. radom motora voda se pretvara u vodenu paru te se manifestira kao bijeli dim na kraju ispušnog sustava. Za detektiranje zbog čega se pali žuta lampica potrebno je naraviti dijagnostiku motora te definirati točan uzrok. U koliko ne postoji propuštanje rashladne tekućine vjerojatni česti uzrok je kondenzat pogotovo dok je vozilo hladno.

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 306 - NE RADI GRIJANJE ?

Datum objave: 25.11.2014 08:05:51
Slika
PITANJE:

dobar dan prijatelj me je zamolio da mu popravim grijanje unutrasnjosti znaci kad upali auto i upali za grijanje motoric mu pocne radit ali mu ne zeli slati topli zrak do cega bi to moglo biti dali je mozda do osiguraca zanima me di stoje osiguraci Peugeot 306 1995.godina hvala molim za brzi odgovor

ODGOVOR:

Ako ste sigurni da motorić ventilatora radi onda je uzrok nešto drugo . Najprije provjerite da li motor postiže radnu temperaturu ( 85 do 90°C ) . Ako motor ne postiže radnu temperaturu onda je neispravan termostat. Ostale moguće neispravnosti su : začepljenje radijatora grijača, ventil grijača, komanda ventila grijača, zaklopke za usmjeravanje zraka kroz grijač, filter kabine, prekid u dovodu vanjskog zraka do grijača .

na vrh Povratak na vrh

ROVER 620SDI - MOTOR NEMOŽE UPALITI

Datum objave: 15.09.2014 18:55:19
Slika
PITANJE:

kupio sam rovera 620 sdi i ubrzo mi se upalila lampica chek engine i auto više neče upaliti promjenio sam filter goriva i očistio rezervar.jednostavno nebaca gorivo na cijevi za dizne a bosch pumpa vuče gorivo iz rezervara.u rezervaru je bilo vode pa mislim da je to uzrok gašenja auta ali mi nije jasno zašto neče da upali sad kada je novo gorivo usipano,inače je palio od prve bez previše alnasovanja..unaprijed hvala!!marko

ODGOVOR:

Prema vašem opisu kao moguće uzroke zbog kojih motor ne pali mogu navesti po logici ispitivanja: mehaničko stanje motora, greška u fazi motora, niski tlakovi kompresije, začepljenje na usisnim kanalima, prisutnost zraka u sustavu goriva, regulator količine goriva, solenoidni ventil vremena ubrizagvanja, visokotlačna pumpa, ventila zaotvaranje goriva navisokotlačnoj pumpi, električna istalacija motora.

na vrh Povratak na vrh

TOYOTA AVENSIS 2,2 D-4D - TLAK U GUMAMA

Datum objave: 07.09.2014 20:35:11
Slika
PITANJE:

Postovani na moju veliku srecu naidjem na Vas. Evan pitanja na koja nikad nisam dobio konkrettan odgovor bez obzira koga pitam I to traje godinama. Sad vozim Toyota avensis 2.0 d4d model 2009, presla 70k km. Prvo pitanje pritisak u gumama knjiga kaze naprijed 2.8bara nazad 3.0 do 3.2 zavisi od opterecenja a proizvodjac guma na svom web sajtu za tacan tip gume na tacnom modelu auta naprijed 2.9 nazad 3.0. Svi majstori ovdje u Sarajevu kazu ne nego sve cetiri 2.2 bara. Tako ih naduva I ovlasteni servis gdje su gume kupljene. Meni auto nikako nije bio ok tako I nekako mi he najbolje od kada drzim sve cetiri na 2.5 bara kad putujem natovaren bude 2.6 naprijed nazad 2.8. Pitanje sta je najispravnije ovdje slusat proizvodjaca guma, slusat knjigu od vozila ili slusat svoj osjecaj. Da kazem ceste u BiH su uglqvnom lose grbave I neudobne sa pritiskom od 2.8 naprijed I nazad voznja postane jako neudobna, sa 2.2 auto valja u zavojima gume cvile I Esp se cesto aktivira, sa 2.5 auto je ko na sinama cak I po mokrom a udobnost je ok. Zaboravi reci na 2.8 stabilnost je perfektna ali udobnost nije. Gume su vredstein sporttrack 3 205/16/60H. drugo pitanje kazu mi stavi na pola rezervoara goriva litar ulja za mjenjac da ocistis motor svakih 15-20000 km medjutim knjiga ne spominje nikakvo ciscenje motora bilo kakvim aditivima a ovlasteni servis je neodredjen po istom pitanju a kazu oni imaju nesto sto toyota prwporucuje za te svrhe. Mislim da mi je neko rekao koliko je ovo auto obqvijeno tajnama nikad ne bi Dao 30000 eura za njega. Garantni rok mi je istekao ove godine tako da sam siguran da cu napustuti ovlasteni servis jer su uzas od servisa I velike varalice makar ove u sarajevu. Ali mi je problem naci ispravnu alternativu, nije problem u novcu nego u odnosu prema strankama I takodje ato toyota ovlasteni servis ima vise drugih auta u servisu nego toyota.rado bi Vas posjetio kad me Put dovede u blizinu. Pozdrav iz sarajeva

ODGOVOR:

Prema tehničkim podacima Autodata tlak u prednjim gumama 2,5bara i u zadnjim 2,2bara. Ovaj podatak još možete provjeriti na način da ga usporedite sa tvorničkim podacima koji se nalaze na vašem vozilu (naljepnica sa podacima se nalazi na poklopcu rezervoara ili naštoku vrata). Nemojte stavljati nikakvo ulje u gorivo jer možete oštetiti DPF filter.

na vrh Povratak na vrh

ALFA ROMEO 159 JTD - PALI SE LAMPICA AKUMULATORA?

Datum objave: 06.09.2014 20:50:20
Slika
PITANJE:

Poštovani, vlasnica sam alfa romeo 159 1.9 diesel 2009.god svi servisi su obavljani redovito, zadnji prije dva tjedna . Danas sam ga normalno upalila i ukjučila klimu tada mi se upalila lampica od akumulatora u unutrašnjosti automobila počeo se širiti čudan miris. Ugasila sam klimu i lampica akumulatora se ugasila, nastavila sam voziti mirisa više nije bilo. Tijekom vožnje sam pokušala upaliti klimu ali opet se palila lampica akumulatora i onaj miris SE OSJEČAO. Možete li otprilike odgovoriti o čemu se ovdje radi.Zahvaljujem.

ODGOVOR:

Prema svim detaljima iz opisa logičan zaključak je da je došlo do blokade u kompresoru klima uređaja. Zbog toga se pali lampica alternatora (kanalni remen proklizava na remenici kompresora).

na vrh Povratak na vrh

MERCEDES B 150 1,5 i. - MOTOR JAKO BRUJI ?

Datum objave: 07.02.2014 09:39:13
Slika
PITANJE:

Ppštovani , Imam mercedes B klasu 150 2008 godište, problem je u paljenu motor jako bruji 2 -3 minute i trza dok se ne ugrije i nereagira na dodavanje gasa i to traje dok ne osjetim da se smirio i onda normalno vozi. Nakon kratke vožnje ne daje da se poveca brzina više od 50 km na sat. Upaljena mi je lampica za motor i blinka kad je u vožnji sa trzajima a kad se vozi samo svijetli. Mehanicar sumnja u sondu , alternator je promijenjen prije 10 tak dana. Da li imate slična iskustva jer ne volim kad mi skinu znak nekog upozorenja i kažu sad je dobro i ponovo vidim taj znak motora svjetli žutom bojom!! Unaprijed zahvalna

ODGOVOR:

Kontrolna lampica motora koju ste spomenuli ukazuje na grešku u sustavu za elektronsku dobavu goriva ili na grešku u sustavu za stvaranje iskre na svjećicama. Ako motor nema potrebnu snagu onda uzrok nije lambda sonda nego nešto drugo . Točan uzrok se može znati nakon stručno obavljene dijagnostike motora ( kompjutorska dijagnostike nije dovoljna ) . Moguće neispravnosti su ; tlak goriva, nečisti  injektori, regulator tlaka goriva, senzor tlaka zraka, senzor temperature motora, senzor zaklopke snage, mjerač mase zraka, senzor radilice, senzor bregaste osovine, filteri, nečist rezervoar, električna instalacija motora, EGR ventil, propuštanje na ventilima, propuštanje na usisnom kolektoru, bobina, kablovi, svjećice, ECU centrala motora.

na vrh Povratak na vrh

VW PASSAT 1,8 i. - GASI SE U VOŽNJI ?

Datum objave: 09.06.2013 13:02:09
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meič posjedujem automobil PASSAT B3 IZ 88.god. 1.8 benzinac sa ubrizgavanjem te mi se stvara problem da se gasi u vožnji, sve je pregledano: razvodna kapa,svijecice,pumpa goriva,bombina. Sada bi vas molio da mi pomognete savijetom sta bi jos moglo biti... P.S,Auto nakon sto se ugasi odmah upali unaprijed HVALA...

ODGOVOR:

Moguće neispravnosti su : senzor temperature motora, aktuator minimuma, potenciometar leptirastog ventila, senzor tlaka zraka, MAP, senzor temperature zraka IAT, mjerač mase zraka, tlak goriva, injektori, električna instalacija motora, mehaničko stanje motora, ECU centrala motora.

na vrh Povratak na vrh

SAAB 9000 2,0 TURBO - KOMPRESIJA I KOMPRESIONI OMJER ?

Datum objave: 30.05.2013 13:55:52
Slika
PITANJE:

Postovani drugi put trazim savet od vas pa me interesuje kolika je krajna granica merenja kopresije kod saaba 9000t to jest do koje granice ne treba raditi karike,s obzirom da je fabricka 9 bara

ODGOVOR:

Kada postavljate ovakva pitanja onda trebate znati da svakako treba navesti točne tehničke podatke o motoru a to su snaga motora , zapremina , oznaka motora, godina . SAAB ima dva benzinska motora 2,0 turbo . Jedan je od 110 KW a drugi od 136 KW ( B204E i B204L ) . Krivo mislite kada kažete da je tvornička kompresija 9 bara . Istini odgovara činjenica da je omjer kompresije na Vašemu vozili 9,2 : 1 ali to nije tlak kompresije koji se mjeri u barima nego kao što sam već spomenuo kompresijoni omjer . Kompresioni omjer je odnos između usisnog volumena cilindra i kompresionog volumena . Tlakovi kompresije na Vašem vozilu trebaju biti veći od 11 bara a uz to treba provjeriti kolika je emisija uljnih para na odušku ulja iz motora.

na vrh Povratak na vrh