Danas je: 21.10.2017

Pitanja i odgovori

Napomena: Izraženo mišljenje dano je u dobroj vjeri, a temelji se na podacima sadržanim u postavljenom upitu pa stoga isto ne mora nužno biti ispravno, ne predstavlja savjet za postupanje niti obvezuje autora.
Broj rezultata po stranici: 20

VW GOLF II - NEISPRAVAN ALTERNATOR

Datum objave: 13.12.2011 09:41:14
Slika
PITANJE:

Dobar dan gospodine Meic..Imam auto Golf 2 ,i alternator mi prepunjava i svjetluca mi lampica ponekad..!mozete li mi nekako pumoci, da mi kazete u cemu je problem..?? Unaprijed hvala..:))

ODGOVOR:

Najbolje rješenje za Vas je da napravite servis alternatora ( stručni popravak a ne amatersku improvizaciju ) . Kada se rastavi alternator vidjeti će se sve moguće neispravnosti . Neispravno može biti : četkice, kolektor, regulator napona, pobudne diode, diodni most , rotorski namotaj, ležajevi . Nakon dobro obavljenog servisa alternator će ispravno funkcionirati slijedećih 100.000 km .

na vrh Povratak na vrh

FIAT BRAVO 1,9 JTD - SLABO GRIJANJE?

Datum objave: 13.12.2011 09:35:31
Slika
PITANJE:

Poštovani, Posjedujem Fiat Bravo 1.9 JTD, 1999 g.p, 77 kW i imam problem sa grijanjem unutrašnjosti vozila. Kad se vozilo zagrije temperatura motora je konstantno milimetar ispod sredine pokazivača i nisam primjetio oscilacije a u unutrašnjisti grijanje pojačano na max ali duva topal zrak,dok vrućkast duva samo u situaciji kad je vani toplije vrijem npr plus 10 stepeni. Kad auto radi na većem broju obrataja duva topal ili vrućkast zavisno od vanjske temperature a kad minut-dva radi na leru taj zrak se postaje značajno hladniji nego što je bio pod većim brojem obrtaja. Stavio sam i karton ispred hladnjaka da se auto brže ugrije ali ne primjećujem nekakva poboljšanja. Bio bih vam zahvalan kada biste mi dali savjet ili preporuku šta da uradim. Hvala Vam još jednom na Vašem trudu!

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu nabrojiti ću nekoliko mogućih razloga radi kojih imate slabo grijanje . Prvi i osnovni uvijet da bi grijanje bilo dobro je radna temperatura motora . Ona mora biti veća od 82°C. Ako je temperatura ispod toga , uzrok je termostat . Ako je temperatura motora iznad 82°C moguće neispravnosti su : začepljenje radijatora, grijača, ventil grijača, filter kabine, zaklopke za usmjeravanje zraka , pumpa za vodu, komande grijačazrak u rashladnom sustavu . Nadam se da će upute koje sam dao pomoći .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT LAGUNA II 1,9 DCI - MOTOR POVREMENO IZGUBI SNAGU ?

Datum objave: 13.12.2011 09:26:27
Slika
PITANJE:

Laguna II 1.9 dci 88KW 120HP (2001) Gubi snagu nakon 10/20 min voznje i opalise zuta lapica,onda moran da ugasim motor i opet upalim,izgubise lampica nakon 10 min voznje opet se upali a sve to kad ga stismem ona se upali i ponekat i u leru kad motor radi a sve ovo pojavlase kad leti teperatura u prirodi je vishe od 15-30 grada cezuesa,znaci ne kad je hlladno ko sada zimi ispod 10 g/c, i kada ugasim motor i ga upalim nakon 10-20 min motor upali ali oduzme muse gas za 3-5 sekoda i nakon normalno radi i opet ta zuta lampica se upali, misliosam da je to turbina priki kraju i onaj majstor rekaomije da sumla na (boost presure sensor) i on spoji ona dva vakum crjeva i auto vuce normalno ali zuto svetlo se ne gasi,pa pitamte jer ovo sve je problem do tog boost presure sensora ili vise hval na sve, i pozdrav, srecni praznici.

ODGOVOR:

Postoje brojni razlozi radi kojih motor može izgubiti snagu kao što ste Vi opisali . Uzrok može biti i turbina i senzor tlaka turbine ( boots pressure sensor ) . Međutim Vaš majstor mora točno ispitati i pronači koji dio ili sklop je neispravan . Nabrojiti ću i ostale moguće neispravnosti a to su : senzor pedale gasa, mjerač mase zraka, regulacioni ventil turbine WasteGate , MAP senzor, EGR ventil, dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, visokotlačna pumpa, senzor temperature motora, senzor položaja pedale kočnice, senzor temperature goriva, senzor bregaste osovine, senzor radilice, električna instalacija motora, ECU centrala motora.

na vrh Povratak na vrh

NISSAN PRIMERA 1,6 i.16V - MOTOR JAKO DIMI

Datum objave: 13.12.2011 09:09:53
Slika
PITANJE:

Pozdrav, imam Nissan Primeru 1998. god 1.6 16V (GA16DE)brtva glave je počela puštat vodu pa sam se odlučio na skidanje glave i mjenjanje seta brtvi i ventila šta nisu bili ok, sve se napravilo kako spada, jedino šta se sada dogodilo da imam ulja u usisnoj grani, a i to se sve izcjedi na klipove šta se vidi kroz rupu od svjećica. Auto kad se upali strašno dimi (kao da je sve i ulje i voda i garež) i nakon 500-1000 metara prestane i radi sasvim normalno dok se opet ne ugasi. Gumice ventila su ok, provjereno opet nakon šta su se izmjenile, ima jedna mala brtva u poklopcu koja je isto ok (ona inače radi probleme da auto dimi kod ga16de a brtva ne dolazi u kompletu http://img.photobucket.com/albums/v486/krz4dom/RockerGasket.jpg). Da su karike u pitanju neznam da li bi moglo doći ulje do usisne grane. Uglavnom moje je pitanje kuda meni ulje dolazi u usisnu granu? btw. skinuo sam i saće iz katalizatora jer su bile full začepljene (imam plin u autu), mislim da to isto nema veze.

ODGOVOR:

Ulje u cilindar ( cilindre ) može doći samo na tri načina . Prvi način je kroz vodilice ventila , drugi način je preko sustava za odušak ( ventilacija bloka motora  ili previše ulja u karteru ) , treći način je kroz oštećeni klip - cilindar . Neposrednim uvidom nije teško doći do spoznaje koji od tri spomenuta razloga je uzrok . Provjerite nivo ulja , provjerite emisiju uljnih para na odušku od ulja, provjerite propuštanje cilindara ili izmjerite tlakove kompresije .

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF I 1,8 GTI - UREĐENJE MOTORA

Datum objave: 13.12.2011 08:59:43
Slika
PITANJE:

Poštovani gospodine Meić, radim na restauraciji golfa 1 1.8gti, kad je auto kupljen prije 3 godine motor je radio dosta dobro, imao je sape i ravnomjerno je vukao, jedino je pri puštanju gasa znao baciti plavkasti dim što mi je ukazivalo na problem s glavom motora odnosno gumicama ventila. Od tada je motor izvađen te stoji uz povremeno okretanje da se ne zapeče. Naime 1.8 blokovi su izuzetno otporni i u dosta slučajeva smo kolege i ja znali pri skidanju glave vidjeti i tragove honovanja što ukazuje na malu potrošenost istog. Moja nedoumica je dali je preporučljivo raditi kompletnu polugeneralku da malo osvježim motor(obrada glave, zamjena karika, letećih i temeljnih ležajeva)ako je blok dobar obzirom da sumnjam u kvalitetu današnjih dijelova ili da samo obradim glavu i predihtam motor i "gas",. U kompetnu generalku se nebi upuštao. Unaprijed Hvala!

ODGOVOR:

Nije loša ideja da se obavi uređenje glave motora . Tako možete utjecati na kvalitetu usisnih i ispušnih kanala, na vodilice ventila , na dosjede ventila . Tada se može izmjeriti i istrošenost cilindara . Ako se cilindri istrošeni manje od 0,10 mm tada se mogu ugraditi novi klipni prstenovi . Ležajeve radilice možete staviti po želji ili ako vidite da je to potrebno .

na vrh Povratak na vrh

KIA SHUMA 1,6 i. - ŠTO JE NEISPRAVNO ? PUNO TROŠI !

Datum objave: 13.12.2011 08:41:39
Slika
PITANJE:

imam kia shumu sound 2 2001 god 1.6 benzin,trokira i pokazuje na dijagnostici protokomer i lamda sondu,protokomer sam zamenio ali i dalje trokira,bez njega ide ali mnogo trosi,niko nezna koja je lamda sonda,ima ih dve.naznam koju da kupim,da li su iste i sta da radim?hvala unapred

ODGOVOR:

Na vašem voziu lambda sonde nisu iste . Prva sonda je regulaciona a druga sonda je kontrolna. Nije dobro da na pamet mijenjate pojedine dijelove niti da mijenjate lambda sonde jer one mogu biti ispravne a ne raditi . Rad lambda sonde može blokirati : loše izgaranje u cilindru, loše svjećice, probijanje visokog napona, nečisti injektori, prevelika količina goriva, falš zrak na usisnoj strani motora, propuštanje na nekom od ventila, loša kompresija na jednom ili više cilindara. Ako spomenuti razlozi nisu otklonjeni , može se dogoditi da ugradite novu lambda sondu i da nova sonda opet ne radi . Najbolje bi bilo da se Vašim vozilom bavi stručnjak jer se lako može dogoditi da ćete zamijeniti i dijelove koji su ispravni  a rezultat će izostati.

na vrh Povratak na vrh

SEAT TOLEDO 1,9 TDI - OSTANE BEZ SNAGE

Datum objave: 12.12.2011 14:34:47
Slika
PITANJE:

Poštovani g. Meić, Posjedujem Seat Toledo 1.9 TDI,2002.g 81KW, ASV. Automobil ima 165t km.Problem je što ne znam što uzrokuje da elektronika pali "safe mode" i gasi turbinu. Kod mehaničara sam bio bar 5-6 puta vezano za taj problem. 1. posjet - utvrđeno začađenje turbine i puknuće membrane na uređaju koji podiže krilca u turbini. Turbina očišćena i stavljen ispravan (polovni) uređaj koji podiže krilca sa audija. 2. posjet - nažalost turbina se opet gasila. Utvrđen kvar na ventilu turbine - stavljen novi. 3. Problem i dalje ostaje. Utvrđen kvar na senzoru turba. Stavljen polovni.Auto radio odlično mjesec dana (možda nisam primjetio da je problem i dalje prisutan jer ne prelazim 3000 okretaja često) 4. Ponovno se gasi turbina - nađeno puknuće na cijevi koja vodi od intercoolera do turbine, zamijenjena sa novom.Prije te zamjene se turbina znala gasiti i na nižim okretajima. Možete li mi reći neki savjet, da li je nešto propušteno učniti. Više puta sam ugrozio živote putnika u automobilu i samoga sebe jer se turbina ugasi prilikom pretjecanja jer tada najčešće pređem 3000 okretaja. Mehaničar sumnja da je netko dirao po kompjutoru i radio remapiranje. Da li to može uzorkovati problem? Auto je u mojem vlasništvu nešto oko 8 mjeseci tako da neznam cijelu njegovu povijest. Unaprijed hvala na svakom savjetu.

ODGOVOR:

Iz Vašeg cjelokupnog opisa mogu zaključiti da u pojedinim momentima motor izgubi snagu . To nužno ne mora biti samo turbina jer mogu postojati i drugi uzroci . Ispitivanjem pojedinih sklopova i dijelova na Vašem vozilu može se otkriti kvar i predložiti rješenje . Ovom prilikom ću i nabrojiti što sve može biti uzrok a to su : mehaničko stanje motora, senzor pedale gasa, pojava zraka u sustavu goriva, dize, MAF mjerač mase zraka, ( turbinu smo već spomenuli ) , senzor apsolutnog tlaka zraka MAP, EGR ventil, regulator količine goriva , solenoid vremena ubrizgavanja, visokotlačna pumpa, senzor položaja pedale kočnice, kontrolni solenoid usisanog zraka, kontrolni modul pumpe, senzor radilice, začepljenje auspuha, električna instalacija motora, kontrolni modul pumpe, ECU centrala.

na vrh Povratak na vrh

OPEL TIGRA 1,6 i. 16V 1998. - ŠTO DA RADIM ?

Datum objave: 12.12.2011 12:56:35
Slika
PITANJE:

Postovanje , nakon problema sa mojom Tigrom i neuspjesnim popravcima molim vas ukoliko mi mozete pomoci vasim savjetom sta da radim. Prilikom voznje upali se lampica moptora - 2 puta ciscen AGR ventil koji se zablokirao doslovce , ni nakon toga poboljsanje i promjenejen AGR . Nakon par dana voznje samo malo veca brzina jer mi svi savjetovali da brze vozim ali odmah se upali lampica . Lampaica kada se upali motor brze radi , vise dima iz auspuha i ako nije noga na gasu motor se ili ugasi ili kao da se gusi okretaji padaju i dizu se. Nakon toga sve u roku par dana ciscena i usisna grana. Neznam sta da radim da idem negdje propuhati auto bojim se jer upravo prilikom toga kada ubrzam se to i dogodi. I prije se znala upaliti lampica i greska AGR ventil ali samo je gorila i nikad takvi problemi. Joz jedna stvar koja se nedogadja uvije i nepali se lampica pri manjim brzinama grad itd. nekad ostanu okretaji gore iako nije noga na gasu i zaustavim se to prestane ako dodam gas ili ubacim u brzinu ponovno . Molim vas ako mi mozete sugerirati nesto jer neznam sta da radim niti u koji servis ,jer se tamo drze samo greske AGR ventil koja moze biti povezana sa jos necim drugim. Tigra 1,6 16 V 1998. Prosla 160 000 ? jer je iz druge ruke sigurna sam da su vraceni km. Bila je i generalna na glavi motora prije 4 godine radi ventila. Nadam se skorom odgovoru jer se fakticki neusudjujem voziti . Hvala i LP

ODGOVOR:

Prema Vašem opisu ovoga časa mogao bih nabrojiti više od dvadeset mogućih neispravnosti na Vašem vozilu. Međutim od toga na bi imali nikakve koristi . Vaše vozilo treba stručnjak ( znalac ) i nakon obavljenog ispitivanja točno se mogu znati sve neispravnosti i cijena popravka . Poznata mi je činjenica da takvu uslugu ne možete dobiti u svakom servisu . Osobno takvu vrstu ispitivanja i popravaka radim svakodnevno , zato mi je poznato da je to vrlo stručan posao koji nekada traje i više dana. Odgovor na Vaše pitanje " što da radite " je , povjerite dijagnostiku i popravak servisu od povjerenja koji će najprije obaviti detaljni pregled, predložiti rješenje, navesti cijenu popravka i uz Vašu suglasnost otkloniti kvar/kvarove .

na vrh Povratak na vrh

OPEL ASTRA 1,4 i. - TEŠKO PALI , PUNO TROŠI

Datum objave: 12.12.2011 12:26:30
Slika
PITANJE:

Postovani,opel astra 1994 1,4 imam problem povecane potrosnje.Auto je naglo povecao potrosnju duplo.trosio je u gradu 8-10 litara,sad trosi 16-20. Normalna voznja,menjam brzine do 2500 obrtaja.Mnogo teze pali nego ranije.I kad je motor hladan auto radi kao dizel.Dobro vuce pri vecim obrtajima.Kad krecem auto se gusi i kad dam gas u motoru se cuje neko lupanje,kao kod dizela. Sta moze biti? Hvala

ODGOVOR:

Potrebno je obaviti kompletno ispitivanje i testiranje motora i to po slijedećem redoslijedu : mehanički sustav motora ( faza motora, kompresija, ispravnost bregaste osovine i podizača ventila , zabrtvljenost usisnog kolektora ) , sustav dobave goriva ( filteri, tlak goriva, ispravnost injektora , MAP senzor , ECT senzor, IAT senzor, senzor radilice, senzor zaklopke snage, lambda sonda, mjerač msae zraka ) , sustav paljenja ( kablovi, svjećice, bobina , razvodnik paljenja, elektronika paljenja ) .

na vrh Povratak na vrh

CITROEN XSARA 1,4 i. - KOČNE PAPUČICE

Datum objave: 11.12.2011 17:15:09
Slika
PITANJE:

Poštovani g.dine Meić, ako je moguće, molim Vas da mi javite adresu nekog servisa ili trgovine u Zagrebu gdje bih za svoje vozilo Citroen Xsara (1998. godište) 1.4i mogao nabaviti, tj. kupiti MEHANIZAM ZA PODEŠAVANJE ZADNJIH PAKNI XSARA (tzv. "EKSCENTRE")!!?? Unaprijed se zahvalujem na Vašem brzom odgovoru.

ODGOVOR:

Neznam otkuda Vam podatak da Vaše vozilo ima ekscentra za podešavanje zadnjih kočnih papučica jer to ne odgovara istini . Ne postoje ekscentri nego se sustav podešava automatski . Potrebno je obaviti samo početno podešavanje a nakon toga sve radi spomenuta automatika.

na vrh Povratak na vrh

VW GOLF III 1,6 i. - SUMNJA NA BRTVU GLAVE

Datum objave: 11.12.2011 17:09:24
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine zamolio bih vas za strucan savet! Vozim golfa3 96 god. motor 1.6 benzinac. Imam problem sa termostatom, nece da mi otvori na temperaturi na kojoj bi trebao otvoriti 87c. vec nastavi da tera temperaturu prema crvenoj zoni, zamenio sam dva nova termostata i nista! Ponasa se isto! Razgovarao sam sa jednim majstorom i on sumnja da je u pitanju glava motora! I da cu morati da je nosim na ravnanje! Odnosno da je produvao dihtung glave! Moje pitanje je da li postoji mogucnost da zbog tako neceg nece da otvara termostat, i da li moze tu da pravi problem termoprekidac ili indikator. ali mislim da oni nemaju nikakve veze sa tim!

ODGOVOR:

Kada je termostat neispravan ( i kada ostane u zatvorenom položaju ) motor će zakuhati i izbaciti tekućinu na čep ekspanzione posude . Ako ste stavili novi termostat i ako motor ne izbacuje tekućinu na čep ekspanzione posude to je dobar znak . Moguće je da nije ispravan indikator temperature i tada imate prikazanu veću temperaturu motora nego što je u stvarnosti . Provjerite tu činjenicu . Svaki bolji servis može izmjeriti stvarnu temperaturu motora i tako utvrditi da li je uzrok indikator ili nešto drugo .

na vrh Povratak na vrh

FIAT PUNTO 1,1 i. - PUNO TROŠI

Datum objave: 11.12.2011 16:46:06
Slika
PITANJE:

POSJEDUJEM FIAT PUNTA1 1,1 MOTOR 40kW I POVECALA MI SE POTROSNJA ALI ON NEMA MOGUCNOST DA SE PRIKLJUCI NA DIJAGNOSTIKU PA SAM OTISO KOD MAJSTORA I ON MI JE IMJENIO NEKE DIJELOVE ALI OPET ISTO SAD MI KAZE DA JE LAMBDA SONDA NEZNAM DALI JE DO NJE JER DIJELOVE MIJENJAT NIJE BAS JEFTINO I TO BEZ RAZLOGA I OTKOPCAO SAM LAMBDA SONDU I AUTO TROSI ISTO I VUCE ISTO NEMA RAZLIKE SAD NEZNAM DALI JE DO LAMBDA SONDE ILI NESTO DRUGO DALI BI TREBAO DA PROMJENI NA SNAZI ILI NA POTROSNJI KAD LAMBDA SONDA ODE ILI AKO NIJE OTISLA A JA OTKOPCAO DALI JE TREBAO TAD DA POVECA PTOROSNJA DA NA SNAZI PROMJENI I KOLIKO OTPRILIKE MOLIM VAS AKO STE U MOGUCNOSTI DA MI ODGOVORITE HER VEC SAM DOSTA NOVCA DAO NA POPRAVKU A AUTO ISTO

ODGOVOR:

Na Vašem vozilu se normalno može obaviti kompletna dijagnostika motora . Ako treba potražite drugi servis koji ima mogućnost da obavi kompletna ispitivanja na Vašem motoru radi velike potrošnje goriva. Nakon toga točno ćete znati što je neispravno i cijenu popravka. Ispitati treba : mehaničko stanje motora, sustav elektronskog ubrizgavanja, sustav paljenja, sustav za upravljanje motorom .

na vrh Povratak na vrh

PEUGEOT 106 1,1 i. - MOTOR SE NE MOŽE ZAGRIJATI

Datum objave: 11.12.2011 16:40:01
Slika
PITANJE:

POštovani , imam peugoet 106 xr 1.1 prilikom mjenjanja antifriza ,otvorio sam crijevo koje je spojeno na kiler i ispustio svu tekucinu,nakon toga procistio sam i poceo ulijevati antifriz, mozete mi objasniti zasto nakon toga prilikom brzog zagrijavanja motora nece se upaliti termostat ...jeli mozda do ventila koji je ostao u drugom polozaju pa se nemoze otvoriti?.. Lijep pozrdav i HVALA!

ODGOVOR:

Uz pretpostavku da ste napunili rashladni sustav , potrebno je pustiti da se motor zagrije ( može raditi i na leru ) . Kada se motor zagrije mora se otvoriti termostat . Ako se termostat ne otvori motor će izbaciti rashladnu tekućinu na čep ekspanzione posude . Postoji također vjerovatnost da je termostat ostao blokiran u otvorenom položaju . U tom slučaju motor s emože zagrijati jedino na mjestu i to s povišenim brojem okretaja . Na otvorenoj cesti motor neće moći postići radnu temperaturu radi otvorenog ( neispravnog ) termostata .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,9 D - TLAK ULJA

Datum objave: 11.12.2011 16:31:10
Slika
PITANJE:

Lijep pozdrav iz Zenice imam jedan problem sa reno clio 19 dizel 95 god.Tek sam ga kupio s greskom diktung glave otisao i sve sam uradio provjerio glavu poravnao i sve sto treba jer radim taj posao i kad sam sve spakovao sve ok ali uljna pumpa ne radi slabo baca ulje jer sam i to provjerio pa neznam sta moze biti a sve je bilo ok s pumpom kad sam ga kupio jer je bio u voznom stanju i ja sam ga vozio pa ako znate nesto u vezi toga bio bih vam zahvalan na savjetu sta da radim .Veliki pozdrav za vas

ODGOVOR:

Tlak ulja u motoru treba izmjeriti manometrom (  a ne gledati kako pumpa za ulje baca ulje. ). Kada motor radi na leru  ( motor potpuno zagrijan ) , tlak ulja treba biti veći od 0,9 bara a kod povećanog broja okretaja tlak ulja treba biti veći od 3 bara. Ako to nije tako potrebno je pregledati : filter ulja, usisnu cijev uljne pumpe, uljnu pumpu, ležajeve radilice, ostala istrošenja u motoru .

na vrh Povratak na vrh

SKODA FELICIA 1,3 MPI - PRESKOČIO LANAC

Datum objave: 11.12.2011 16:10:45
Slika
PITANJE:

poštovani. imama skodu feliciju 1.3 mpi 97 godina.culo se jako lupanje u motoru pa sam pomislio da se čuje lanac motora ali kod rastavljanja vidjeli smo da je lanac nov.ustanovilo se da jepukla kalja na velikom zupčaniku te oštetila bregasto vratilo.mene zanima kako naći ponovno fazu motora pošto ona nema tvorničkih oznaka. Hvala; mario

ODGOVOR:

Prvi i četvrti klip trebaju biti u GMT , ventili prvog cilindra trebaju biti zatvoreni, rotor razvodnika treba biti nasuprot visokonaponskog kabela prvog cilindra, oznaka na lančaniku radilice je točno pod kutem od 315° a oznaka na lančaniku bregaste osovine je također pod kutem od 315° . Kada otvorite razvodni mehanizam i skinete poklopac ventila vidjeti ćete sve što Vam treba za staviti motor u fazu .

na vrh Povratak na vrh

RENAULT CLIO 1,5 DCI - UGASIO SE U VOŽNJI ?

Datum objave: 10.12.2011 14:20:42
Slika
PITANJE:

Poštovani gos. Meić, imam Renault clio 1.5 dci, godina 2003, prešao 120 000 ima dva dana da sam ga vozio sasvim normalno i uredu, te u vožnji mi se ugasio i nikako više da upali. Normalno i živo vergla ali nikako da upali a niti daje znakove da će upaliti. prije nego mi se ugasio osjetio sam nekakav blagi zvuk negdje po sredini auta u smjeru motora i to negdje na 1800 do 2000 okretaja a preko togataj nekakav zvuk nije se osjetio. Da napomenem kad mi se ugasio i neposredno prije u vožnji te prilikom verglanja lampice upozorenja na servis ili stop normalno su se ponašale dakle nisu davale nikakvo upozorenje na kvar. Skinuo sam dovodnocrijevo za gorivo na filter i normalno baca gorivo pri verglanju, dalje provjerio sam sve osigurače kod motora i u unutrašnjosti auta kao i releje kod motora sve ispravno. Stoga vas molim za pomoć ako možete zaključiti iz ovog mog opisa. Zahvaljujem vam unaprijed !

ODGOVOR:

Postoje tri osnovne neispravnosti koje mogu biti u Vašem slučaju a to su : mehaničko stanje motora ( faza, kompresija, blokada u motoru ) , sustav dobave goriva ( dobavna pumpa, senzor tlaka goriva, regulator količine goriva, filteri, visokotlačna pumpa ) , sustav za upravljanje motorom ( pojedini senzori motora, mjerači, davači impulsa, električna instalacija, upravljačko računalo ) . Provjerite najprije mehaničko stanje motora.

na vrh Povratak na vrh

SKODA OCTAVIA 1,4 16V - ZAŠTO LAMBDA SONDA RADI PA OPET NE RADI ???

Datum objave: 10.12.2011 10:46:44
Slika
PITANJE:

Poštovanje, automobil Octavia, motor 1.4 16v 55 kw, BCA Molim Vasu pomoc... Sada kako je hladije vrijeme, pojavio se problem sa autom. Ujutro pri niskoj temp. startujem auto i ostala je svijetliti zuta lampica u obliku motora, motor je normalno radio, u voznji do posla nisam primjetio nikakve probleme. Tako je svijetlila dva dana. Treci dan, kada sam krenuo kuci sa posla, kada sam upali auto, ta zuta lampica se ugasila sama od sebe!! Nije se palila dva dana, i onda opet ujutro, hladnije jutro, ona je tu! Otisao sam kod lokalnog majstora na dijagnostiku, pokaze 7 gresaka (sonda 1, sonda 2, iskra na 1, 2, 3 i 4 cilindru, nesto oko goriva...po sjecanju pisem greske, kako sam na brzinu vidio). Uglavno kaze on da je neispravna lambda sonda, prva ILI druga!?? E sad, nakon duzeg uvoda ocekujem Vase misljenje na moja pitanja... 1.Kako moze sonda da bude malo ispravna, malo ne? 2.Postoji li veza izmedju loseg goriva i nastale greske? 3.Zasto se ne primjeti razlika u radu motora (hladnog ili toplog) ako je neispravan tako bitan dio? 4.Zasto se pali zuta lampica samo kada je vani - (minus) temp. 5.Sta sada raditi......... Znam da Vas opterecuju svaki dan sa svakavim pitanjima, ali morate znati da to nije bez razloga. Cijenjen ste majstor na daleko! Molim vas da me uputite ka rijesavanju problema, jer mjenjanje dijelova bez razloga nije jeftino!!! Pozdrav i Hvala

ODGOVOR:

Za odgovoriti na sva postavljena pitanja na detaljan način ( zašto se lampica nekada upali a nekada ne upali ) , najbolje bi bilo da za Vas organiziram jedan vikend stručni seminar s temom elektronski sustavi ubrizgavanja . Na taj način bih mogao detaljno opisati svaku komponentu i svaki dio navedenog sustava. Ovom prilikom mogu odgovoriti u znatno kračoj formi .  Kontrolna lampica motora se može paliti radi brojnih razloga a to mogu biti i razlozi i koje ste Vi spomenuli . Mada mogu postojati i drugi razlozi . Ukoliko sumnjate u stručnost osobe od koje ste dobili informaciju o neispravnostima , dobro bi bilo da zatražite još jedno stručno mišljenje od drugog nezavisnog servisa. Na rad lambda sonde utjeću ; velika količina goriva, nečisti injektori, svjećice, bobine, kablovi, izostanak iskre na svjećicama, tlak goriva, propuštanje na usisnom kolektoru, loša kompresija na jednom ili više cilindara, ispravnost pojedinih senzora motora, mjerač mase zraka, pojedina mehanička istrošenja u motoru, stanje katalizatora , električna instalacija motora, ECU centrala. Nadam se da ćete barem malo razumijeti što sam Vam želio reći .  Ovaj problem koji ste spomenuli najbolje je riješiti na slijedeći način . Zatražiti da Vam dijagnostiku napravi servis od povjerenja . Nakon toga servis treba točno reći što je neispravno , predložiti rješenje, navesti cijenu popravka i uz Vašu suglasnost otkloniti kvar . Nakon toga servis moralno i materijalno odgovara za kvalitetu popravka a na Vašem vozilu .

na vrh Povratak na vrh

DAEWOO MATIZ - SLABO GRIJANJE

Datum objave: 09.12.2011 06:57:43
Slika
PITANJE:

Poštovani,posjeujem Daewoo Matiz iz 1999 g. imam problem s grijanjem,stakla mi se jako magle iznutra,a na otvore za ventilaciju puše hladan ili jako slabo zagrijan zrak čak i kad je motor zagrijan na normalnu radnu temperaturu.Rashladne tekućine ima dovoljno,motor se ne pregrijava,klima radi normalno tj. hladi.Molim Vas odgovor,hvala.

ODGOVOR:

Postoje dva osnovna uvjeta koja moraju biti ispunjena da bi na Vašem vozilu grijanje dobro radilo a to su temperatura rashladne tekućine u radijatoru grijača i količina vanjskog zraka koja mora dolaziti na grijač . Moguće neispravnosti su : termostat, radijator grijača ( začepljenje ), ventil grijača , pumpa za vodu, zrak u sustavu, blokada ulaznih kanala za zrak, zaklopke grijača za usmjeravanje zraka, komande grijača. Sustav grijanja treba kompletno pregledati kao što sam i napisao i nakon toga se može predložiti rješenje .

na vrh Povratak na vrh

BMW 320 D - VIBRACIJE ZADNJEG DIJELA VOZILA

Datum objave: 08.12.2011 19:20:04
Slika
PITANJE:

Postovani gospodine Meic,nedavno sam kupio BMW 320d 2002 godiste.Javljaju mi se vibracije u zadnjem dijelu.Pregledao sam kardan hard gumu nosace i sve sto bi moglo izazvati vibracije medjutim u ovlastenom servisu Tomic nakon detaljnog pregleda nisu pronasli nista.Auto i dalje vibrira u zadnjem dijelu na vecoj brzini a narocito dok nije ugrijan dakle kad je hladno,trajanje vibracije je oko 2 sekunde a poton prestane,molim vas za savjet

ODGOVOR:

Mogući uzroci su : debalans kardanskih vratila, zglobovi kardana, srednji ležaj kardana, utjecaj poluosovina i homokinetičkih zglobova, gume , felge. Vaše vozilo treba detaljnije pregledati i obratiti pažnju na svaki pa i najmanji detalj ili nepravilnost .

na vrh Povratak na vrh

BMW 520 i. E60 2003. - SVE SAM POKUŠAO ALI BEZ REZULTATA ??? POMOĆ !!!

Datum objave: 08.12.2011 19:13:22
Slika
PITANJE:

Poštovani! Imam bmw 520i E 60 2003 god nova linija.Prije tri mjeseca upalila se kontrolna žaruljica za pritisak ulja u motoru.(low oil pressure do not drive posible engane damage)Tako je bila poruka na displeyu tj ekranu a crvena žaruljica na satu sa slikom uljne kantice je bila upaljena ali samo na ler gasu.Kada se doda gas žaruljica bi se ugasila kao i poruka na displayu.Promjenili smo novi sensor tj davač pritiska ulja novi originalni bmw i izmjerili pritisak ulja sa manometrom i imao je 0,48 bara na leru kada je motor bio dobro zagrijan a na 3000 obrtaja 4 bara .Promjenjena je nova uljna pumpa i problem je opet ostao isti.Zamjenili smo nove leteće ležajeve na radilici i problem je opet isti.Zamjenjeno je novo kućište uljnog filtera sa novim gušćim uljem 10W/60 i filterom sa novom kapom uljnog filtera problem opet isti.Zamjenjen novi originalan sensor za razinu ulja opet isto.Povećali smo broj okretaja na leru na 780 obrtaja u min što je djelimično pomoglo da na leru ugasi žaruljicu pritiska ulja ali pri malom opterećenju opet se palila žaruljica za pritisak ulja.Pri hladnom motoru pritisak ulja je bio na leru 1 bar ali uz vožnju od desetak minuta žaruljica se opet pali na leru za pritisak ulja da je pritisak ulja mali.Na skeniranju sistema na kompjuteru jedina pogreška je bila u svim ovim pokušajima da sensor protoka zraka nije ispravan i da ne funkcionira. Sensor smo skinuli i dobro ga oprali sa kontakt spreyom i za čudo žaruljica za pritisak ulja se nije palila za nekih tri dana i onda bummm! opet isto.Jedna stvar je čudna iako sensor protoka zraka nije ispravan nikada se nije gasio ili nepravilno radio motor.Potrošnja goriva se znatno povećala odkako se ovaj problem sa pritiskom ulja pojavio na kompjuteru se očitavala prosječna potrošnja između 18 do 22 L/100 km .Kada smo očistili sensor protoka zraka potrošnja se u periodu od tri dana vožnje smanjila na 11,5 L/100 km.Motor radi prekrasno bez ikakvih dodatnih lupanja ili šumova ,također auto se vozi jako dobro bez gubitka snage ili bilo kakvih drugih znakova lošeg motora.Ne troši ulje niti dimi.Jedino što sam primjetio da je za desetak minuta vožnje motor dosta vruć iako nikakvih znakova pregrejavanja nema niti znakova da je temperatura povišena.Rashladnu tekućinu ne gubi niti podiže razinu ulja u motoru.Inače auto trenutačno ima 205000km i redovito je servisiran.Potrošio sam oko 1800 eura da se problem riješi i evo još uvijek ne znam što mu je pa vas molim za pomoć.

ODGOVOR:

Pažljivo sam pročitao sve što ste napisali i opisali . Uzeo sam u obzir i činjenice da ste zamijenili pumpu za ulje, filter za ulje, provjerili ležajeve radilice, stavili novo ulje i sve ostalo . Navedeni tlak je nizak i radi toga se pali kontrolna lampica za tlak ulja . Minimalni tlak ulja na leru kod 750 o/min bi trebao biti veći od 0,5 bara kod zagrijanog motora . Uz već Vama dobro poznate uzroke radi kojih može tlak ulja biti nizak ( filter ulja, pumpa za ulje, ležajevi radilice ) to mogu biti i istrošenja ili oštećenja na ostalim dijelovima motora koji su pod djelovanjem uljnog tlaka kojega stvara pumpa. To mogu biti i ležajevi bregastih osovina, hidropodizači, istrošenja na glavi motora, mlaznice za hlađenje klipova, i ostali ležajevi ili rukavci koji su pod djelovanjem tlaka ulja . U ovom slučaju bih krenuo od glave motora i detaljnim ispitivanjem pojedinih komponenata na glavi motora . Razlog i uzrok sigurno postoje samo ih treba otkriti a nakon toga otkloniti .

na vrh Povratak na vrh